Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Aippe - 2.07.2021 kello on 04:57
-
Tytär lähti lasten kanssa reissuun Ivecolla ja pääsivät Mynämäelle mihin olivat menossakin mutta perillä oli akut tyhjät ja auto ei lataa. Todennäköisesti sieltä on jännitteensäädin mennyt. Mistä tuolta suunnalta löytyisi korjaamo jonka puoleen voisi kääntyä ja saisi apua.
-
Ei varmaan merkkiuotoa ole...
Soittaisin vaikka Mynä-Autoon, jos kerkiäisivät vilkaista, tai edes neuvoa korjauspaikan.
Heinäkuu on pikkukorjaamoilla hieman kiireinen, kun pukkaa työntekijöiden lomat päälle.
-
Ei varmaan merkkiuotoa ole...
Soittaisin vaikka Mynä-Autoon, jos kerkiäisivät vilkaista, tai edes neuvoa korjauspaikan.
Heinäkuu on pikkukorjaamoilla hieman kiireinen, kun pukkaa työntekijöiden lomat päälle.
Oli Mynä-Autossa toistaviikon jono töissä. Ei ollut tyttö huomannut kysyä heiltä korjauspaikkaa. Etsiminen jatkuu.
-
Ei kyllä ol korjaamovinkki, mutta syyn selvittelyyn - koko matkanko laturin merkkivalo oli palanut (ei lataa) ja matkaa haluttiin siitä huolimatta jatkaa? Vai oliko edes starttiakku tyhjä, hupiakut vain?
Jos laturin/säätimen vaihtajaa tarvii, niin onhan tienoolla noita pajoja (https://www.google.fi/maps/search/Myn%C3%A4m%C3%A4ki+autokorjaamo/@60.6662606,21.9196259,9277m/data=!3m1!1e3).. vaan sitähän vieras tiedä minkälainen savotta se on, jos ei tunnista Ivecoksi kuin lampuista ja kirjaimista.
-
Ei kyllä ol korjaamovinkki, mutta syyn selvittelyyn - koko matkanko laturin merkkivalo oli palanut (ei lataa) ja matkaa haluttiin siitä huolimatta jatkaa? Vai oliko edes starttiakku tyhjä, hupiakut vain?
Jos laturin/säätimen vaihtajaa tarvii, niin onhan tienoolla noita pajoja (https://www.google.fi/maps/search/Myn%C3%A4m%C3%A4ki+autokorjaamo/@60.6662606,21.9196259,9277m/data=!3m1!1e3).. vaan sitähän vieras tiedä minkälainen savotta se on, jos ei tunnista Ivecoksi kuin lampuista ja kirjaimista.
Latauksen merkkivalo sammuu kun auto käynnistetään. Molemmat akut olivat olleet tyhjiä perillä.
-
Latauksen merkkivalo sammuu kun auto käynnistetään. Molemmat akut olivat olleet tyhjiä perillä.
Ilman apuvirtaa? Siis starttiakussa on potkua vai ladattu verkkolaturilla?
Laturi siis nostaa jännitteen sinne 13-14V, mutta virtaa ei tule tarpeeksi.. hiiletkö? Taitaa olla helpoin vain vaihtolaturi tilalle, niin riittää ihan ei-autosähkökorjaamokin
-
Ilman apuvirtaa? Siis starttiakussa on potkua vai ladattu verkkolaturilla?
Laturi siis nostaa jännitteen sinne 13-14V, mutta virtaa ei tule tarpeeksi.. hiiletkö? Taitaa olla helpoin vain vaihtolaturi tilalle, niin riittää ihan ei-autosähkökorjaamokin
Kaveri oli eilen illalla ladannut akkua sen verran, että oli saaneet auton käyntiin ja mitannut oli näyttänyt 12,6 v mutta tuo on todennäköisesti akun sen hetkinen varaustila.
Helpoin olisi vaihtolaturi jun löytäisi sen. Netti tarjoaa vain Saksan ja Viron tarjontaa.
-
Latauksen merkkivalo sammuu kun auto käynnistetään. Molemmat akut olivat olleet tyhjiä perillä.
Just toissa viikolla meni Boxerista laturi. Akun merkkivalo sammui käynnistyksessä ja vilahtaa heti yhden kerran auton käynnistyttyä. Helposti olisi jäänyt itseltäkin vika ilman huomiota. Mutta tupakansytyttimessä mulla on digitaalinen voltti- ja lämpömittari joka paljasti viallisen latauksen, kun katse osui kohdalle. Normisti näyttää 14.4 nyt näytti 11.8V.
(https://karavaanari.org/kuvat/1625213422.jpg)
Suosittelen, jos volttimittari puuttuu. Fixus tarjouksessa 9.90€
-
Kaveri oli eilen illalla ladannut akkua sen verran, että oli saaneet auton käyntiin ja mitannut oli näyttänyt 12,6 v mutta tuo on todennäköisesti akun sen hetkinen varaustila.
Helpoin olisi vaihtolaturi jun löytäisi sen. Netti tarjoaa vain Saksan ja Viron tarjontaa.
Eikö Jussinmäeltäkään löydy?
Tai näistä (https://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=71&q=Iveco%20laturi) joku
-
Just viime viikolla meni Boxerista laturi. Akun merkkivalo sammui käynnistyksessä ja vilahtaa heti yhden kerran auton käynnistyttyä. Helposti olisi jäänyt itseltäkin vika ilman huomiota. Mutta tupakansytyttimessä mulla on digitaalinen voltti- ja lämpömittari joka paljasti viallisen latauksen, kun katse osui kohdalle. Normisti näyttää 14.4 nyt näytti 11.8V.
(https://karavaanari.org/kuvat/1625213422.jpg)
Suosittelen, jos volttimittari puuttuu. Fixus tarjouksessa 9.90€
Minulla on ollut tuollainen varmaan 10 vuotta, näyttö ledeillä. Oli vain asuntoautossa hakusessa mutta olivat löytäneet se eilen illalla.
-
Eikö Jussinmäeltäkään löydy?
Tai näistä (https://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=71&q=Iveco%20laturi) joku
Jussinmäellä ei näy olevan ja mielellään laittaisi uuden kun on niin viheliäinen vaihdettava. Käytetty voi olla lyhtytikänen.
-
Jussinmäellä ei näy olevan ja mielellään laittaisi uuden kun on niin viheliäinen vaihdettava. Käytetty voi olla lyhtytikänen.
Luulin jotta lapset tarvii saada reissusta pois mieluummin nopeasti ::)
-
Onko katsottu motonet jos löytyy korjattu vanha vaihdossa turku on 30km päässä,runosmäessä ivekon huolto turussa
-
Ettei oo hiilet/toinen lopussa. Itellä oli oireena että välillä vilahti vain bag:n varoitus valo muttei heti älynnyt mistä johtuu. Lukkuhaassa taka vuosina lainasin kolvia ja sain hiiltä vähän ulospäin ja päästiin kotia ( kaikki kaupat kiinni ja eräästä ei löytynyt sopivaa) kotona sitten heti arkena uusi säädin ja ongelmia ei ollut sen jälkeen.
-
Onko katsottu motonet jos löytyy korjattu vanha vaihdossa turku on 30km päässä,runosmäessä ivekon huolto turussa
Motonetistä löytyy vain jännitteensäädin ja Ivecon huollossa ei ole laturia hyllyssä. Lupasivat hankkia tehdaskunnostetun ulkomailta hinta hieman yli 400 €.
-
Ettei oo hiilet/toinen lopussa. Itellä oli oireena että välillä vilahti vain bag:n varoitus valo muttei heti älynnyt mistä johtuu. Lukkuhaassa taka vuosina lainasin kolvia ja sain hiiltä vähän ulospäin ja päästiin kotia ( kaikki kaupat kiinni ja eräästä ei löytynyt sopivaa) kotona sitten heti arkena uusi säädin ja ongelmia ei ollut sen jälkeen.
Säätimen hankinta ei ole ongelma, sen vaihto on.
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1625319499.jpg)
Tästäkö kyse?
-
(https://karavaanari.org/kuvat/1625319499.jpg)
Tästäkö kyse?
Tuon näköistä Motonet tarjoaa.
-
Todella helppo vaihtaa,ei tarvii laturia edes irroittaa! No ivecoa en muista kuinka ahdas on paikka.
-
jos on vanhan liiton kone, saa vain käyntiin niin sen ajaa takaisin kotiin.
-
jos on vanhan liiton kone, saa vain käyntiin niin sen ajaa takaisin kotiin.
Auto on -98 mallia ja käsittääkseni se käy niin pitkään kun pumpun sammutus solenoidi saa virtaa. Olen suunnitellut vaihtoehtona, että akut täyteen ja kohti pohjoista. Poika asuu Ylivieskassa ja siellä yön yli lataus ja loput 190 km niin on kotona. Tässä pihassa on korjattu vaikeampiakin vikoja.
-
mullakin taannoin näytti paneeli että molemmat akut tyhjeni ajon aikana ja takaosasto sulki virtansa koska meni alle 10.5 voltin.
Mutta mittarilla mitatessa auto latasi 14.4-14.7 V :o
Sähköjä läpikäydessä löytyi lämpöjälki pääsulakkeen kotelon toisesta päästä.
Ja sulaketta koskettaessa se katkesi...eli alumiininen läpyskä hapertunut ja ei mennyt kai virta läpi tarpeeksi.
Uusi sulake sisään ja kaikki toimii ookoo.
-
Skruvat.fi laturit alk. 140€
-
Auto kotiutui eilen ja tänään pääsin tutkimaan vikaa. Säädin siellä oli tullut elinkaarensa päähän. Uusi tilalle ja taas lataa.
Oma kaivamisensa siinä oli että sai laturin käsiinsä mutta tulipahan vaihdettua jäähdytysnesteet samalla.
-
Onko tuossa säätimessä hiiletkin samassa mukana, vai jäikö vanhat?
-
Onko tuossa säätimessä hiiletkin samassa mukana, vai jäikö vanhat?
Koko paketti hiilineen päivineen on tuossa Boschin laturissa.