Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: K.E.V - 17.11.2018 kello on 18:36
-
Michelin GreenX kenelläkään.
225/65-16 vai onko Agilis Camping se oikea tai mitä nämä Nokian uudet ovat ?
-
Hankook vantra c luokassa kestävä ja miellyttävä ajaa. Vielä edullinenkin.
-
Hankook vantra c luokassa kestävä ja miellyttävä ajaa. Vielä edullinenkin.
Talvirenkaat ei kestäny mitään.... >:(
-
Se onkesäkumi.
-
continentaalit olla pitää
-
continentaalit olla pitää
Kivireen jalakset :(
-
taitaa kesäkumeista joiden kantavuus lukema on yli 114 olla hankookit parhaat. tosi pirellit oli viimeiksi bavariassa alla ja ne oli kestävimmät km määrältään mitä siinä on ollut.
-
Camping renkaat on yleensä hemmetin kovat ja vaatii järjettömän paineen. Käytännössä tuo Camping tarkoittaa vahvistettua C rengasta. Ihan hyvät ne on parkissa, liikenteessä sitten mielestäni ja oman kokemuksen mukaan meluisat ja kaikki tien kuopat ja nystyrät tuntuu. Omassa oli Michelinin Camping renkaat ostettaessa, ehkä ne on saatu mukavemmiksi ajan myötä
-
Michelin GreenX kenelläkään.
225/65-16 vai onko Agilis Camping se oikea tai mitä nämä Nokian uudet ovat ?
joskus sanoit että et luota testeihin vaan testaat kaikki itse, tuliko liian kalliksi kun olet lopettanut testaamisen? mistä muista koko kommentin, olet ainoa ihminen joka on kehunut näin.
-
Camping renkaat on yleensä hemmetin kovat ja vaatii järjettömän paineen. Käytännössä tuo Camping tarkoittaa vahvistettua C rengasta. Ihan hyvät ne on parkissa, liikenteessä sitten mielestäni ja oman kokemuksen mukaan meluisat ja kaikki tien kuopat ja nystyrät tuntuu. Omassa oli Michelinin Camping renkaat ostettaessa, ehkä ne on saatu mukavemmiksi ajan myötä
Mulla oli Hymerissä kanssa ostettaessa kesäpyörinä nuo camping renkaat. Niissä oli ilmeisesti vahvistetut rungot tms.Just sen takia ettei muotoudu jos on pitkään paikallaan. Olihan ne jämäkät ajaa, mutta kuluneena meluisat.Siitä kieli myös auton hanskakotelosta löytynyt korvatulpparasia. ;) Paineet oli ne mitä huoltokirja määräs, sen viis. Michelinit on tunnettuja olleet siitä että ei kulu pinta nopsaan.Eli kesäkumeina varmaan pitkäikäiset. Mulla on ollut misukoita aiemmin kahdessa muussa autossa, sekä kesä että talvipyörinä, enkä erityisemmin niitä diggaa. Menossa pitää olla mukavuuttakin.
-
missäs hankookit on valmistettu?
-
missäs hankookit on valmistettu?
Koreassa. Hankook Tyres Co Ltd perustettiin vuonna 1941 ja on juuri nyt maailman seitsemänneksi suurin - ja nopeiten kasvavin - rengasvalmistaja.
Omassani oli hankot alla 5 kesää vuorotellen edessä ja takana akselipainoilla 2000/2500 kg n. 45 tkm ja pintaa vielä jäljellä 5-6 mm. Kuvassa kivi pisti heti uutena läpi ja korjattiin. Hyvin kesti alla. Nyt uudet ensi kesää odottelee. 225/75/16 121 sarja alle laitettuna 450€. Kustannus oli 1c/km. Sanoisin että edulliset. Thumb
-
joskus sanoit että et luota testeihin vaan testaat kaikki itse, tuliko liian kalliksi kun olet lopettanut testaamisen? mistä muista koko kommentin, olet ainoa ihminen joka on kehunut näin.
Enhän ole mitään testejä kysellytkään ? Kysyin käyttäjäkokemuksia.
Lukutaito kunniaan!
-
no hyvä ettei sentään ihan kiinankuraa vaikka hyvin läheltä....
-
Michelin ja Continental CP-renkaina ajeltu. Nyt mennään toistaiseksi Hankook Vantra LT:llä jo pitkälle toista kierrosta.
On niin vanha p*ska kulkine että alkup. rengaskoko on 215/70-15 niin Vantrassa on tuossa koossa M+S-merkintä joten niillä mennään ympäri vuoden.
-
missäs hankookit on valmistettu?
Osa Euroopassa myytävistä Unkarissa, muistaakseni mulla Rimorissa (siis Fordissa) ensiasennusrenkaat tehty siellä; malli RA 08.. ja edelleen autossa alla (5kpl :D). Ikää yli 11v ja ajettu 95tkm - pintaa kuitenki 6mm. Edessä Hankookkeja paremmat Conti Vancontact100, taaksekin laitan jos uusin.
-
Osa Euroopassa myytävistä Unkarissa, muistaakseni mulla Rimorissa (siis Fordissa) ensiasennusrenkaat tehty siellä; malli RA 08.. ja edelleen autossa alla (5kpl :D). Ikää yli 11v ja ajettu 95tkm - pintaa kuitenki 6mm. Edessä Hankookkeja paremmat Conti Vancontact100, taaksekin laitan jos uusin.
Onhan ne mustat ja pyöreät. Muut renkaalta vaadittavat ominaisuudet ovat häipyneet ajat sitten.
-
itämaan kuraa moiset kookit...ja muut ihmeelliset merkit.
Kyllä se pitää olla conti tai misukka tai pirelli...
nokiakin oli joskus ookoo nykyjään venäläisiä nekin
-
itämaan kuraa moiset kookit...ja muut ihmeelliset merkit.
Niin...
Peräkärryyn vaihdoin renkaita.
Hyvin on kiinalaiset kestäneet, vaan yhdessä on ollut muotovirhe ja menee pinta vähän rajoille.
Pitänee saada jostain puolipitoinen tai ostaa uusi.
40€ näkyi olevan halvin 84 kantavuudella.
-
itämaan kuraa moiset kookit...ja muut ihmeelliset merkit.
Kyllä se pitää olla conti tai misukka tai pirelli...
nokiakin oli joskus ookoo nykyjään venäläisiä nekin
Mulla on venäläiset Nokian renkaat pakussa....
Olen ymmärtänyt, että venäläisillä uudemmilla tuotantomenetelmill ä saadaan tasalaatuisempaa tuotetta, mitä Suomessa valmistetut.
Misukkaa tehdään 18 maassa. Contia ja Pireliiä ainakin 5.ssä eri maassa kumpaakin. Muun muassa Romaniassa ja Turkissa.
-
Siinä venäläiset nokiat, pintaa oli muualla vielä 5 milliä.
(https://karavaanari.org/kuvat/1543137833.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1543137878.jpg)
-
Just myin Nokian Nordmanit pois. Ne oli made in Finland .Ostajakin luuli ettei niitä tehdä kuin Venäjällä
-
Siinä venäläiset nokiat, pintaa oli muualla vielä 5 milliä.
Aika paha...
Mihinköhän oli leikannut kiinni?
Mulla meni uudehko Misukka kyljestä leveäkaistatiellä. Kerrasta 5 cm repeämä matkavauhdissa.
-
Ei mihinkään kun itse nykäisin tuon viipaleen, pinta on irronnu pitkältä matkalta rungosta eli on "ontto".
-
Ei mihinkään kun itse nykäisin tuon viipaleen, pinta on irronnu pitkältä matkalta rungosta eli on "ontto".
Ok...
Viittaa valmistusvikaan, väärään rengaspaineeseen suhteessa kuormaan, tai johonkin teräväkulmaiseen esteeseen osumiseen.
-
Ok...
Viittaa valmistusvikaan, väärään rengaspaineeseen suhteessa kuormaan, tai johonkin teräväkulmaiseen esteeseen osumiseen.
Ainakin siinä vaurion vieressä näkyy jälkiä jostain repeämän näköisestä. Mihinhän lie repinyt ?
-
Viittaa valmistusvikaan, väärään rengaspaineeseen suhteessa kuormaan, tai johonkin teräväkulmaiseen esteeseen osumiseen.
Maanantaiaamun eka paisto ja vehkeet kylmät, ei se muuten noin kauniisti lähde.
-
Maanantaiaamun eka paisto ja vehkeet kylmät, ei se muuten noin kauniisti lähde.
Meinaatko, ettei renkaita tehdä kolmivuorossa 24/7...
Mulla on ollut se käsitys, että siellä olisi jo aika väsymättömiä robotteja työkavereina.
-
Onhan ne mustat ja pyöreät. Muut renkaalta vaadittavat ominaisuudet ovat häipyneet ajat sitten.
Katsastus ukollekin kelvanneet ;D
Mitähän ominaisuuksia paripyörä asennuksessa noilta kesärenkailta voisi vaatia kun ilmaa pitävät (3.3-3.5 bar), uriakin vedenpoistoon on, tasaiseen kuluneet. Vajailla massoilla menee kun sallitusta 2600kg taka-akselimassasta tarvitaan täydessä reissupainossa alle 2tn. Lisäksi mulla 2tn venetraikku välillä kiusana.. varmaan uutta äänekkäämmät. Eri juttu jos ykköspyöristä kyse olisi..
-
Siis se alkoi läpsyttää maantiellä, vaihdoin vararenkaan ja kotona tutkein että ontto on, puukolla viipale auki ja siitä repäisin.
Olihan renkaat jo toki 3 vuotta vanhat että turha oli kysellä vianorilta mitään :'(
Rengas on edelleen tallessa kuusen alla jos kiinnostaa tehdä enempi nettidiagnooseja ja kehua ryssän-nokiaa.
-
Meinaatko, ettei renkaita tehdä kolmivuorossa 24/7...
Mulla on ollut se käsitys, että siellä olisi jo aika väsymättömiä robotteja työkavereina.
Ei voi tietää, kun oli naapurissa tehty.
Ja oli sitten maanantai, tai joku muu päivä, niin muotti on ollut kylmä.
-
Pirellin Carrierit alla ollut tämän kesän puolesta välistä. Äärettömän suuntavakaa rengas ja hiljainen. Kestoiästä ei mitään tietoa, mutta kestää varmasti pidempään kuin oma vaihtoväli, eli 3 vuotta on.
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
-
Pirellin Carrierit alla ollut tämän kesän puolesta välistä. Äärettömän suuntavakaa rengas ja hiljainen. Kestoiästä ei mitään tietoa, mutta kestää varmasti pidempään kuin oma vaihtoväli, eli 3 vuotta on.
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Bavariassa oli alla pirelit, 225/ 75 - 16 116/ 118. parhaat renkaat olivat mitä siinä oli alla. etuset kesti miltei 30 000 km kun muut merkit oli sileitä alle 25 000 km. Ja ajoltaan parhaat, contit oli huonoimmat, varsinaiset käsille takojat.
-
Vanhat oli contit ja nyt on pirellit mutta ei foortissa juuri eroa huomaa...molemmat on hyvät.
Contit kesti about 80 000km ja vieläkin ois ollu millin verran jäljellä kulutettavaa ennen sakkorajaa.
Piikkikumit on misukat ja hyvät ne on nekin. Melkeenpä paremmat kuin kesäkumit.