Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Tarvasjoki - 26.02.2018 kello on 18:21
-
Onko olemassa yhtään talvilämmintä puoli interkoitua joka olisi ohjaamosta eristetty niin että ei falskaa ovista, lattiasta, tahi kojelaudalta tai sen alta?
-
Ei.
-
Sellaisista, joissa ohjaamo eristetään asuintiloista termoverholla tai vastaavalla, saattaa löytyä. Mutta siis ohjaamo ei ole silloin käytettävissä. Minulla oli sellainen Bürstner 13-14 vuotta sitten.
-
Sellaisista, joissa ohjaamo eristetään asuintiloista termoverholla tai vastaavalla, saattaa löytyä. Mutta siis ohjaamo ei ole silloin käytettävissä. Minulla oli sellainen Bürstner 13-14 vuotta sitten.
Ei ratilla ja polkimilla muutenkaan asuinkäytössä mitään tee. Penkit ovat käytettävissä. Ainakin kun on itse suunnitellut ja kiinnittänyt verhon.
-
Meillä on ohjaamon lattiassa lisäeristeet, talvipeitto joka peittää tuulilasin hiukan konepeltiä ja ovet. Lisäksi termopeite jonka voi asentaa niin että, etupenkit jää käyttöön tai sitten pöydän ja etupenkkien väliin.
Nuo auttaa paljon, mutta ei ne tietenkään vastaa asuinosan eristyksiä.
-
Meillä on ohjaamon lattiassa lisäeristeet,
Millä olet eristänyt ohjaamon lattian kun kovin paksu se ei voi olla muuten lattia nousee liikaa. ohjaamon sisäpuolinen verho on mut lattiasta vetää niin hel:tist . samoin aspuolen oven askelkuopasta joka on ohutta muovia ilman eristeitä?
-
Oletko peittänyt ovissa olevat ilmastointireiät? Sekä laittanut ohjaamon lämmitylaitteen sisäkierrolle?
-
Onko olemassa yhtään talvilämmintä puoli interkoitua joka olisi ohjaamosta eristetty niin että ei falskaa ovista, lattiasta, tahi kojelaudalta tai sen alta?
Onko jossain autossa muuta kuin alustantekijän pellit kojelaudassa ja sen alla?
-
Pieni integroitu on alkanut kiinnostaa...
Miten siinä sitten on paremmin eristetty moottoritilan ja ohjaamon väli? Tuleeko se auto pelkkänä runkona moottorilla ja ohjauslaitteilla koritehtaalle?
Kojelauta kaikkineen näyttää kuitenkin aivan samanlaiselta, kuin puoli-integroidussakin.
-
Pieni integroitu on alkanut kiinnostaa...
Miten siinä sitten on paremmin eristetty moottoritilan ja ohjaamon väli? Tuleeko se auto pelkkänä runkona moottorilla ja ohjauslaitteilla koritehtaalle?
Kojelauta kaikkineen näyttää kuitenkin aivan samanlaiselta, kuin puoli-integroidussakin.
Kyllä pelkää peltiä alusta valmistajan omilla ääni eristyksillä eli käytännössä ei mitää, isoja pintoja puhdasta peltiä maalilla eristettynä.
Jossain paremmissa malleissa on sentää vedetty Alden putket kulkemaan kojetaulun alle.
Eli peri-aatteessa kaikissa pelti ohjaamoissa on tuo ominaisuus.
Ja suurimmassa osassa uusista alle 100 000 € intekroiduista.
Jos kojetaulu on alkuperäinen, niin eristyskin on alkuperäinen.
-
Oletko peittänyt ovissa olevat ilmastointireiät? Sekä laittanut ohjaamon lämmitylaitteen sisäkierrolle?
on kaikki aukot tukittu mitä saa ja on väliverho kojelaudan ja penkkien välissä lattiassa kattoon mut ju lattia niin helvatin kylmä että millä vois eristää ettei nouse paljon muuten on polvet suussa , polkimet lakaa tomimast ? on myös ulkopulein talvipetto ikkunois.
-
lattia niin helvatin kylmä että millä vois eristää ettei nouse paljon muuten on polvet suussa , polkimet lakaa tomimast ?
Osta Motonetistä sitä parin sentin vällyä ja liimaa sinne lattiaan ja matto takas päälle.
Ei oo iso homma.
-
Kyllä pelkää peltiä alusta valmistajan omilla ääni eristyksillä eli käytännössä ei mitää, isoja pintoja puhdasta peltiä maalilla eristettynä.
Jossain paremmissa malleissa on sentää vedetty Alden putket kulkemaan kojetaulun alle.
Eli peri-aatteessa kaikissa pelti ohjaamoissa on tuo ominaisuus.
Ja suurimmassa osassa uusista alle 100 000 € intekroiduista.
Jos kojetaulu on alkuperäinen, niin eristyskin on alkuperäinen.
Ok...
Mitä hyötyä noista "halvemmista" integroiduista sitten on suhteessa puoli-integroituun? Onko kyseessä vain jonkinlainen etupään kuorrutus korinvalmistajan osalta? Kyljet sentään äkkiseltään tuntuisi eristetyn paremmin, kun alkuperäiset peltiovet ovat poistettu.
-
Kyljet sentään äkkiseltään tuntuisi eristetyn paremmin, kun alkuperäiset peltiovet ovat poistettu.
Sen verranhan ne on parempia. Etuikkuna on sitten vastaavasti isompi.
Talvipeitto on paikallaan molemmissa.
-
Onko jossain autossa muuta kuin alustantekijän pellit kojelaudassa ja sen alla?
Ainakin meillä olleessa integroidussa oli kojelaudan alunen keulaan asti eristetty, samoin kaikki siellä kulkevat ilmanvaihtoputket. Eikä sieltä kylmä hönkinytkään talvella ja plussana hiljainen ohjaamo jossa maantiellä ei moottorin ääntä paljoa kuullut.
-
Osta Motonetistä sitä parin sentin vällyä ja liimaa sinne lattiaan ja matto takas päälle.
Ei oo iso homma.
Miten on solumuovin lämpöeristys teho olis Etolassa 1,50cm leveää 17,50metri 10mm paksua?
-
Kabessa on paksu verho jlka kiertyy tiiviisti lattiaan asti ratti ja vaihde keppi jää näkyviin, tiiviiksi kyllä saa, mutta kyllä etuosa hiukan kylmempi on. Jos laitattaa sen vesikiertosen lattiamaton ( 1100e asennettuna jyväscaravan ) niin silloin lämpöriittää tasasesti. Nyt olen pitänyt ecomat lämmitintä aivan pienellä teholla jos pakkasta yli -25 niin etu osa pysyy lämpimänä.
-
Millä olet eristänyt ohjaamon lattian kun kovin paksu se ei voi olla muuten lattia nousee liikaa. ohjaamon sisäpuolinen verho on mut lattiasta vetää niin hel:tist . samoin aspuolen oven askelkuopasta joka on ohutta muovia ilman eristeitä?
Edellinen omistaja tuon lattian oli tehnyt. Linkin tyyppistä mattoa oli käyttänyt ja sen päälle leikannut sopivan muotoiseksi terassimaton. En tarkkaan tiedä mikä eriste ja mistä ostettu.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/606012/Vaahtomuovimatto-aanieristematto-50x100cm
-
Näitähän (http://www.nordic-husbilar.se/index.php/husbilar/nordic-husbilar/four-season) he väittäävät parhaimmiksi talviautoiksi.
Asiasta en enempää tiedä kuin mitä mainoksia olen lukenut.
-
Ainakin meillä olleessa integroidussa oli kojelaudan alunen keulaan asti eristetty, samoin kaikki siellä kulkevat ilmanvaihtoputket.
Miten se oli eristetty?
-
Integroiduissa lisäksi sivuikkunat tuplalasia.
-
Integroiduissa lisäksi sivuikkunat tuplalasia.
Onko kaikissa?
-
Miten se oli eristetty?
En purkanut eristeitä pois nähdäkseni tarkemmin. Mutta etulämmittimien putkien ympärillä oleva eriste näkyi päädystä ja se oli jotain 30mm paksua mattoa. Jotain melko raskaan oloista solukumia tms jossa kangaspinta. Luultavasti samaa oli kojelaudan alus keulaan saakka. Joissakin kohdissa oli käytetty PUAL-levyä, varmaan niitä paloja mitä korin aukoista jää jäljelle.
-
Jotain melko raskaan oloista solukumia tms jossa kangaspinta. Luultavasti samaa oli kojelaudan alus keulaan saakka.
Siis alusta..
'Tulipelti' oli silti tehtaan jäljiltä?
-
Nordic (https://www.nettikaravaani.com/nordic/nordic-635/1393502),ohjaamon ja asuintilan välissä on liukuovi niin kuin ennen oli Matkaajassakin.
Onhan siinä hintapyyntiä ihan riittävästi kyllä.
-
Kun ostaa laadukkaan intekroidun, tai sellasen peltikoppiauton, johon voi rakentaa tiiviin eristetyn väliseinän istuinryhmän ja ohjaamon väliin. Silloin jää kuitenkin ohjaamon kääntyvät penkit pois käytöstä. Tietysti voihan tehdä niin kuin muutamat, ja loimittaa kopin ja yrittää pärjätä. Tai niin kuin suurin osa, että istuu kotona ja katselee ikkunasta talven iloja.
-
Kun ostaa laadukkaan intekroidun, tai sellasen peltikoppiauton, johon voi rakentaa tiiviin eristetyn väliseinän istuinryhmän ja ohjaamon väliin. Silloin jää kuitenkin ohjaamon kääntyvät penkit pois käytöstä. Tietysti voihan tehdä niin kuin muutamat, ja loimittaa kopin ja yrittää pärjätä.
Siinä 'laadukkaassa intekroidussa' on yleensä vielä isompi, yksinkertainen tuulilasi, joka olisi mukava saada pysymään kuivana.
Toki se onnistuu ilman peittoakin, kunhan pitää sisällä +26 tai enemmän.
Asuminen sellaisessa lämmössä on vaan tuskaa ja kyllä kuluu kaasuakin...
-
Siis alusta..
'Tulipelti' oli silti tehtaan jäljiltä?
No ei. Tarkoitin kojelaudan alustalla kojelaudan (mersun ja hymerin) alle jäävää aluetta. Sinne alle jää sekä vaakasuoria pintoja että pystysuoria, kuten tulipelti. Ja ympyrän muotoisia kuten ilmaputket.