Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: matson1 - 23.12.2017 kello on 21:20
-
Onko kellään ollut vastaavaa eli tuo öljykannun punainen valo palaa himmeästi kun auton laittaa käyntiin ja himmeästi palaa myös tuo nesteen lämpötilan punainen valo.
Öljyä koneessa on.
Löytyykö tietoa mikähän vainaa, vikakoodin lukia ilmoittaa että ei vikoja.
Kiitos etukäteen näin joulun alla
-
Eihän kyseisien valojen vieressä ole esimerkiksi ajovalojen merkkivaloa joka heijastaa valoa väärälle puolelle.
Jossain autossa oli vaihdettu liian kirkas joku polttimo ja se heijasti useammankin merkkivalon puolelle valoa.
Palaako varoitusvalot himmeästi myös jos autosta on valot pois ja niin että mittarivalot myös pimeänä/pois päältä?
-
Siellä on maadotusvika.
-
Vois aavistuksen helpottaa jos kertoi mikä on auton merkki ja malli ja vielä vuosimalli
-
Siellä on maadotusvika.
Ääni tälle. Todennäköisesti saatais olla samassa piirissä nuo molemmat anturit.
-
Eihän kyseisien valojen vieressä ole esimerkiksi ajovalojen merkkivaloa joka heijastaa valoa väärälle puolelle.
Jossain autossa oli vaihdettu liian kirkas joku polttimo ja se heijasti useammankin merkkivalon puolelle valoa.
Palaako varoitusvalot himmeästi myös jos autosta on valot pois ja niin että mittarivalot myös pimeänä/pois päältä?
Palaa
-
Vois aavistuksen helpottaa jos kertoi mikä on auton merkki ja malli ja vielä vuosimalli
Ducato vm. 2009 3.0 multijet
-
Mistä tuota maadoitus vakaa voi metsästää. Onko se konetilassa vai akun luona se maadotus kaapeli??
-
Voipa se kosteuskin tehdä tuollaista!
-
Voipa se kosteuskin tehdä tuollaista!
Kosteutta itekkin epäilin mut olin nyt autolla reissussa ja auto oli lämpimänä joten kosteus hävis....mutta edelleen veikkaan kosteutta....mut siis veikkaan
-
Kosteutta itekkin epäilin mut olin nyt autolla reissussa ja auto oli lämpimänä joten kosteus hävis....mutta edelleen veikkaan kosteutta....mut siis veikkaan
Josko kosteus on edellen siellä vaikka on auto lämmin. kuiva/pakkas ilma sen todistaisi
-
Josko kosteus on edellen siellä vaikka on auto lämmin. kuiva/pakkas ilma sen todistaisi
Kyllä lämmin kone kuivattaa konehuoneen hyvinkin tehokkaasti
Mistä tuota maadoitus vakaa voi metsästää. Onko se konetilassa vai akun luona se maadotus kaapeli??
Laturilta kunnon maakosketus koneeseen ja myös runkoon. Laturi on tuossa luultavasti itsessään hyvin maadotettu koneeseen niin se koneen/ laturin ja kopan maadotus voi oikkuilla. Toki maavika voi olla jossain ohuemmassa piuhassa mittariston paikkeilla
-
Kyllä lämmin kone kuivattaa konehuoneen hyvinkin tehokkaasti
Laturilta kunnon maakosketus koneeseen ja myös runkoon. Laturi on tuossa luultavasti itsessään hyvin maadotettu koneeseen niin se koneen/ laturin ja kopan maadotus voi oikkuilla. Toki maavika voi olla jossain ohuemmassa piuhassa mittariston paikkeilla
Pitääpäs tutkailla
-
Maadoituspisteiden lisäksi kannattaa tsekata sulakerasiat, ettei ole kosteutta siellä.
Joskus yhdessä henkilöautossa, oliskohan ollut nyt oma oopeli tai kaverin foordi,, niin hehkutteli noita merkkivaloja ja oli sulakelootassa kondesoitunutta kosteutta joka sai aikaan epämääräsiä ihmettelyjä ratin takana. Varsinkin kun käynti alkoi kärsiä lopulta.
Paljastui sitten tuo kosteus sulakerasian sisäpinnoilla, joka sai sähköhyppyjä aikaan. Akkukenkä veks ja sitten sisätilan lämppärillä puhkua sulakelaatikkoon varovasti. Taittiin suihkasta joko WD 40 tai elektroniikkasprayt a pinneihin ja loppu sitten "hiillostus".
Hiipumalla ilmenevä merkkivalo voi olla viestiä alkavasta sähköpalosta myös.varsinkin jos jää hehkuun vielä auton sammuttamisen jälkeenkin. Lampun kanssa jos kurkkis kojelaudan alle ettei ole hiertymiä silmin havaittavissa tai sulamisjälkiä. Esim puhaltimen moottorin likeltä kantsii tutkailla ja koitella sormin johtimia. Lämpö johtimissa paljastaa ongelman kyllä. Hidastahan se on ja aikaa vievää. Toivotaan että vika löytyy.
JK:Jos vikaa ei löydy niin Biltema myy tollasta. On kätevä linjojen tsekkaamisessa suoraan sulakerasiasta.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Sahkopiirien-mittalaite-2000023374/
-
Ääni ekalle kommentille. Kokemusta on myös samasta. ^-^
-
Saattaa yhtä hyvin olla anturivikakin! Menny joku roska väliin. Kun irrottaa johdon anturista ja jos sit vieläkin palaa ni vika ei ole anturissa vaan muualla!
-
Näin uusista en tiedä mitään.
Noissa vanhemmissa tämän tyyppisissä varoitusvaloissa käytettiin kytkentää: Jossa virta menee lampun läpi ja maadoitetaan siellä moottorissa olevalla anturilla. Eli jos löydät ko. anturin, ja sinne menee yksi johto, sen kun irroitat pitäisi valon olla sammuksissa, runkoon tökätessä valon pitäisi palaa? Tämä tietenkin täysin omalla vastuulla.
-
Ääni mittaristovialle.Ai nakin uudempiin on vaihdettu takuuna mittaristoja, kun polttelee noita valoja
-
Toki maavika voi olla jossain ohuemmassa piuhassa mittariston paikkeilla
Viiatissahan on ollut niitä kummallisia 'maadotuskasoja' pitkin lokasuojia.
-
Viiatissahan on ollut niitä kummallisia 'maadotuskasoja' pitkin lokasuojia.
Ne on siinä etukulmassa olevassa kaartuvassa pätkässä joka on kiinni molemmista päistä kolmella pistehitsi pisteellä.
Kuljettajan paikalta katsottuna yleensä vasemmalla.
-
Alla olevassa linkissä on hyvä ja palveleva mittarihuolto...
Kannattaa sähköpostilla kysyä oireista. Kertovat auliisti, mistä saattaa olla kysymys. Neuvonta ei maksa mitään.
"Tyypilliset oireet:
-Useita merkkivaloja palaa himmeästi ajon aikana.
-Näyttö ei toimi."
http://elehuolto.fi/22-mittaristot-kat/99-mittaristot-fiat-ducato
-
Alla olevassa linkissä on hyvä ja palveleva mittarihuolto...
Kannattaa sähköpostilla kysyä oireista. Kertovat auliisti, mistä saattaa olla kysymys. Neuvonta ei maksa mitään.
"Tyypilliset oireet:
-Useita merkkivaloja palaa himmeästi ajon aikana.
-Näyttö ei toimi."
http://elehuolto.fi/22-mittaristot-kat/99-mittaristot-fiat-ducato
Kiitos linkistä viestiä laitettu
-
Elehuollosta tuli vastaus että vika on yleinen mutta heillä ei ole vielä lääkkeitä vaivaan.