Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Kylpyhuone ja WC => Aiheen aloitti: RR - 6.11.2016 kello on 10:57
-
Haulla ei löytynyt kuin väittelyä, mutta näyttäisi siltä että alkaa uusi projekti.
Auton mukana tulee vesivessa ja siinä on säiliö olemassa. Ja ihan semmoisia käytännön kokemuksia haen, reilu 100-litranen säiliö on niin eihän sitä joka viikko tarvi olla tyhjentämässä.
Varsinainen kysymys on se, mitä hyvää/huonoa vesivessassa on, eli rakennanko tohonkin kasettivessan vai menenkö auton mukana tulevalla laitoksella.
-
Itse en viitsi kuljettaa jätöksiä kuin muutaman päivän tuotoksen verran. Ehkä kaikkia ei suurempi jätelasti haittaa.
Tyhjentämisen hankaluus. Säiliö lienee kiinteästi asennettu, joten auto on saatava tyhjennyspaikan päälle. Toki säiliön koko kompensoi sen että tyhjennyspaikkoja on harvemmassa.
Kokeile olemassa olevaa laitosta ja tee päätös sen jälkeen.
-
En ole varma mitä eroa on linja auton ja kulkimen vesivessan välillä.mutta linjaautossa vesivessa ja jätesäiliö on alipaineistettu haju haittojen takia.Tämä kuluttaa sähköä ja aiheuttaa ääntä.
tämä voi olla vanhaa tietoa. Koska tolla tavalla ne tehtiin vuonna 2001 ja siitä on jo mies muisti.
-
Ja se alipaineistettu jätesäiliöratkaisu säästää myös wc- paperia.
Kun on tarpeeksi kova alipaine, niin se imaisee sen "jöötin" sieltä ulostulo aukosta.
-
Ei kai nyt tapahdu jotain???
-
Ja se alipaineistettu jätesäiliöratkaisu säästää myös wc- paperia.
Kun on tarpeeksi kova alipaine, niin se imaisee sen "jöötin" sieltä ulostulo aukosta.
niin ja toimii se samalla "aisan kehittäjänä" puoli tuntia on maksimi vessassa käynti aika turvallisuus syistä.
Koska veri pakkautuu sinne miehiseen järki elimeen.
-
Mukava saada piristävää ja hauskaa pissakakkahuumoria tylsään tekniikkakeskustelu un.
-
Kuinkas tuo pysyy sulana pakkasella auton seistessä?
-
Plussaa on se ettei tarttee kemikaaleja. Miinusta harvemmassa olevat tyhjennyspaikat.
Harvalla alueella on mahdollisuus mustien vesien tyhjennykselle ajokaivoon eli joutuu käyttään samoja paikkoja kuin bussit.
-
Poistettu viesti ja samalla viesti, jossa sitä oli lainattu, kokonaan ensinmainitun häiritsevyyden vuoksi.
Pitäisi olla kirjoittajalle itsestään selvää, että kymmenien rivinvaihtojen turha käyttäminen viestissä aiheuttaa haittaa jokaiselle lukijalle. Jätetään tuollaiset jatkossa kirjoittamatta ja jos moderointi herättää keskustelua niin palaute asianmukaiseen osioon, ei tähän.
-
Kuinkas tuo pysyy sulana pakkasella auton seistessä?
Niin, enkä minä voi sitä kotona tyhjentää mihinkään. Varmaankin jäänestoainetta riittävästi sekaan.
-
Vahvasti kasettivessan kannalla. Suuremmat säiliöt lienee perusteltu siihen käyttöön missä tuotos on suurempi(linja-autot) ja tyhjennys järjestetty vakioreitin varteen, viimeistään varikolla.
Kun puolikas säiliö ihmispäästöä pääsee jäätymään, mitä sitten? Reissulle ei lähdetä ennenkuin vessa toimii. Sulatus ei liene pikkujuttu. Ei ainakaan miellyttävin homma.
Jäätyneen kemssakasetin voi laittaa suojattuna vessan nurkkaan sulamaan.
-
Näitä isompia säiliötä löytyy yleensä laatu merkistä concorden tyyliin. Säiliö yleensä lämpimässä välipohjassa ja letkulla tyhjennettävissä vaikka kuinka kauas. samoja myrkkyjä käytetään kuin kaseteissa. tai sitten joku tee se itse viritys eli tarkemmin kohdetta tuntematta vaikea sanoa onko hyvä vai huono
-
Ei kai nyt tapahdu jotain???
Kauppa on jo kätelty, mutta uutta kalustoa ei ole vielä pihassa, joten en vielä huutele tämän enempää. Ihan mukavan ja asiallisen olonen myyjä ja molemmat osapuolet taitaa olla tyytyväisiäkin syntyneeseen kauppaan niin en kyllä usko tämän menevän enää perseelleen.
-
Kuinkas tuo pysyy sulana pakkasella auton seistessä?
1998-2001 linjaautoissa isännät hävittivät sitä kautta vanhat jäähdytysnesteet.
tästä päivästä en osaa muutakuin arvata, ehkä jotain alkoholipitoista mitä saa kaataa viemäriin.
sitähän ei kannata käsienpesu vedellä huuhdella.
kuulin joskus jutun kun linjaauto tuli huolto halliin talvella se oli ns.tyhjennetty.
tyhjennys toimii paineilmalla olisiko putki jäässä kun se oli nostettu ylös, niin se teki allensa 150l sitä ihteänsä ja haju oli kohdallaan :o
-
En tiedä kuinka linja-autot saavat sittusäiliönsä tyhjäksi, mutta leirintäalueilla ei tuollaista kiinteätä säiliötä taida saada tyhjäksi..
Ajokaivoihin (tarkoitettu harmaille, ei mustille vesille) ei pitäisi puaskoo laittaa - ne ei kelluvat sattumat taho mennä alas. Kiva siinä sitten muiden operoida karkulaisen jäljissä.. Eikä taho kurkkuputkeessa montaa metriä sivuun mennä vaaterissa.
-
Ainakin Lappeenrannan ABC:lle Onnibus losautti kaikki kikkareensa ajokaivoon, tai ainakin melkein ajokaivoon. Sitä sontaa ja vessapaperia lainehti sitten pihalla sen verran että soitin huoltoasemalle ja kerroin ettei tarvitse karavaanareita sotkusta syyttää...
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
-
Minun Fiiliskukka vanhuksessa on ollut vesivessa. Ei lie hyvä ollut kun on vaihdettu kasettivessaan.
-
Kaver kertoii tyhjentävänsä ison Hymerin säiliön kotipihalla viemärin tarkastuskaivoon.
-
Kaver kertoii tyhjentävänsä ison Hymerin säiliön kotipihalla viemärin tarkastuskaivoon.
Tätä mietin minäkin. Jos kaivon sijainti on sopiva, niin mikä jottei. Itellä olisi vaativa, ellei mahdoton homma, kun sattuu rinne pahimmoilleen kohdalle..
-
Kaver kertoii tyhjentävänsä ison Hymerin säiliön kotipihalla viemärin tarkastuskaivoon.
Sinne minä vien kasetinkin sisällön. Vaikka ei olekaan ihan pihassa, vaan pari metriä kunnan maalla.
Niin paitsi talvella.
-
Sinne minä vien kasetinkin sisällön. Vaikka ei olekaan ihan pihassa, vaan pari metriä kunnan maalla.
Niin paitsi talvella.
Tuossa Hymerissä on vesivessa ja on kuulemma hyvä.
-
Tommonen tuli sit pihaan, ja toistaiseksi aika on mennyt tavaraa sisältä kantaessa, suunnitellessa ja ihmetellessä.
Kauppaan siis kuului se mitä auton mukana oli edelliselle omistajalle tullut. Raikasvesisäiliö ja kaasulaitteet paitsi agrekaatti puuttuu.
Näillä näkymin toi vesivessa ei ole tulossa käyttöön, eli autoon tullee 2 harmaavesisäiliötä. Aivan hillitön työmaa edessä, muttei tossa mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa/kallista tuntuisi olevan edessä.
Näillä näkymin lämmitys tapahtuu taas dieselin voimin, jääkaappi on sähköllä ja liesi ja ehkä uuni kaasulla. Vesikiertoinen lattialämmitys jota täydentää ilmalämppäri.
Tarkennuksena, sähköuunia ei tietenkään ole autoon tulossa vaan joko kaasu-uuni tai sitten ei ollenkaan.
Muita visioita ei ole, paitsi jonkinsortin alustava pohjapiirros ja lämmityskaavio.
-
Tommonen tuli sit pihaan, ja toistaiseksi aika on mennyt tavaraa sisältä kantaessa, suunnitellessa ja ihmetellessä.
Kauppaan siis kuului se mitä auton mukana oli edelliselle omistajalle tullut. Raikasvesisäiliö ja kaasulaitteet paitsi agrekaatti puuttuu.
Näillä näkymin toi vesivessa ei ole tulossa käyttöön, eli autoon tullee 2 harmaavesisäiliötä. Aivan hillitön työmaa edessä, muttei tossa mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa/kallista tuntuisi olevan edessä.
Näillä näkymin lämmitys tapahtuu taas dieselin voimin, jääkaappi on sähköllä ja liesi ja ehkä uuni kaasulla. Vesikiertoinen lattialämmitys jota täydentää ilmalämppäri.
Tarkennuksena, sähköuunia ei tietenkään ole autoon tulossa vaan joko kaasu-uuni tai sitten ei ollenkaan.
Muita visioita ei ole, paitsi jonkinsortin alustava pohjapiirros ja lämmityskaavio.
Katsohan vaan. Onneksi olkoon Thumb Thumb
Jos sopii, lähetätkö sisäkuvia / teknisiä tietoja.
-
Kappas....
Mitenkäs entinen kaunotar?
-
Tommonen tuli sit pihaan,i.
Aivan selvästi ei ole touotamiehille. Thumb Hyvä ettei kaikki mene sopulilauman mukana samaan sapluunaan. Thumb
Laita lisää kuvia.
-
On hyvä, että hankitaan kulkine tarpeeseen ja kun osaa sitä laittaa, niin ei ole este erikoisemmankaan hankinnalle.
Tutulta tuo näyttää omiin silmiin, mutta merkkiä ja mallia en osaa sanoa. Ja komealta.
--------------------------------------------
Ylempään viestiin pitää vastata, että joku syy kai siihen on, jos tietty tyyppi, merkki tai malli menestyy (eli tulee sopulilauman suosion kohteeksi). Useimmiten se on käytettävissä oleva budjetti, seuraavaksi mainitut omistajan taidot ja joillain harvoilla ehkä jopa oma käyttötarkoitus. Ei mene kaikki yhteen lokeroon, ei touotamiesten eikä ei-touotamiesten.
-
Hieno peli RR:llä Thumb.Taitaa moottori olla jotain muuta kuin 2,3 ;D.
-
Sisällä on jo aika tyhjää. Seiniin ja kattoon tulee uretaanilevyä liimattuna. Päälle vaneria.
Siistiä ja avaraa olis tarkotus saada aikaiseksi.
Koneena on 5,9-litranen cummins turbolla, 160-heppasena. Vääntöä on ihan riittävästi. Loota on 4-lovinen allisonin tekemä automaatti.
Kori on Oshkoshin (en minäkään ole koskaan ennen kuullut) tekele ja alumiinista tehty. noin 10 vuotta ollut suomessa ja pari-kolme vuotta sitten purettu kosteusvaurioiden takia. Katto ei ole vuotanut, seinien saumat ja luukut on.
Vanhasta joutuu ottamaan osia tohon, muutoin se taitaa löytää itsensä jonnekin katoksen alle.
-
Sisällä on jo aika tyhjää. Seiniin ja kattoon tulee uretaanilevyä liimattuna. Päälle vaneria.
Siistiä ja avaraa olis tarkotus saada aikaiseksi.
Koneena on 5,9-litranen cummins turbolla, 160-heppasena. Vääntöä on ihan riittävästi. Loota on 4-lovinen allisonin tekemä automaatti.
Kori on Oshkoshin (en minäkään ole koskaan ennen kuullut) tekele ja alumiinista tehty. noin 10 vuotta ollut suomessa ja pari-kolme vuotta sitten purettu kosteusvaurioiden takia. Katto ei ole vuotanut, seinien saumat ja luukut on.
Vanhasta joutuu ottamaan osia tohon, muutoin se taitaa löytää itsensä jonnekin katoksen alle.
Mittava projekti, mutta varmaan hyvä tulee. Thumb
Oletko ajatellut vaihtoehtoa, asennuttaa puhallettava eriste? Olisi hyvä, menee joka kohtaan ja tarttuu varmasti rakenteeseen...saa myös päältä katsella kun valmistuu...
http://arcticeriste.toimija.fi/
-
Mittava projekti, mutta varmaan hyvä tulee. Thumb
Oletko ajatellut vaihtoehtoa, asennuttaa puhallettava eriste? Olisi hyvä, menee joka kohtaan ja tarttuu varmasti rakenteeseen...saa myös päältä katsella kun valmistuu...
http://arcticeriste.toimija.fi/
Olen harkinnut, kuvissa nähnyt yhden noin eristetyn, niin luulen ettei omaan tule. Oli aika röykkyinen pinta siinä. Lisäksi aikalailla kallista, jos omalle työlle ei laske hintaa, harrastustoimintaa tämä kuitenkin on.
-
Mitä tarkoittaa, jos autossa on, kiinteä WC-säiliö. ::)
-
Mitä tarkoittaa, jos autossa on, kiinteä WC-säiliö. ::)
voi olla kemiallinen tai vesi vessa.. iha sama kumpiki tyhjennetään ajamalla auto kaivon päälle tai kylestä jäteletkull kaivoon... joissain on pumppu ja pitempi letku mill voi tyhjentää ylempänäkin olevaan pönttöön
-
voi olla kemiallinen tai vesi vessa.. iha sama kumpiki tyhjennetään ajamalla auto kaivon päälle tai kylestä jäteletkull kaivoon... joissain on pumppu ja pitempi letku mill voi tyhjentää ylempänäkin olevaan pönttöön
Elikkä se on vessa, joka tyhjennetään ajaessa pikkasen venttiiliä raottamalla, tai etsimällä jostakin ajokaivo. :(
-
Elikkä se on vessa, joka tyhjennetään ajaessa pikkasen venttiiliä raottamalla,.....
.....ja takana tulevat kiittävät!
-
.....ja takana tulevat kiittävät!
Eikä pölise ;) :D