Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Projektit => Aiheen aloitti: koran_ - 4.04.2016 kello on 19:12
-
Monsterin muodonmuutos
http://www.kopperostakodiksi.blogspot.com
Tänään se alkoi. Blogissa jorinat kuvien kera. Saa nauraa ja neuvoa. ;D
Kirjoitellaan blogia miehen kanssa yhteistuumin.
-
Monsterin muodonmuutos
http://www.kopperostakodiksi.blogspot.com
Tänään se alkoi. Blogissa jorinat kuvien kera. Saa nauraa ja neuvoa. ;D
Kirjoitellaan blogia miehen kanssa yhteistuumin.
Kivat jorinat,ja niin tutun näköinen homma Thumb.Ennen kesää pitäs saada seiniin pinta,finfoamit ja uudet tukipuut on mulla liimattuna.Nurkat käytin kokonaan auki ja otin ruostuneet,osittain poikkisyöpyneet ruuvit pois,ja kasauksessa käytin vain rst-ruuveja.
Tsemppiä projektiin teille,hyvä siitä tulee!
-
Onks sulla olemassa jonkinlaista "päiväkirjaa" sun oman projektin etenemisestä? Olis kiva käydä seuraamassa.
-
Tossa nyt hetken noita kuvia tuijotelleena tuli vaan mieleen että kun esim. tossa keulassa on vaakapuu(t) keskeltä ihan hyvässä kunnossa mutta kummastakin päästä poikki lahonnut niin tartteeko koko poikkipuu vaihtaa vai voiko vaan tehdä jatkot uudesta puusta?
Sama juttu varmasti kummassakin päädyssä vaunua. Pitääkö kaikki ympäriämpäri vaunua vaihtaa kokonaan jos jossakin kohtaa on lahoa?
-
Hieno juttu, että olette viitsineet alkaa korjaamaan vanhaa vaunua.
Siinä pitää nähdä aikaa ja vaivaa, mutta kun vaunu valmis, niin siinä on jo sitten sitä tunnettakin mukana.
Kun olette noin paljon avannut, niin suosittelen vaihtamaan puut kokonaisina, ne on kuitenkin ns osana korin runkoa.
-
Kalusteita uudelleen rakenteessa kannattaa miettiä materiaalit tarkkaan. Kalustelastulevyllä paino nousee nopeasti. ;)
-
Onks sulla olemassa jonkinlaista "päiväkirjaa" sun oman projektin etenemisestä? Olis kiva käydä seuraamassa.
Ei mulla ole päiväkirjaa :(.Mullakin nurkat oli kastunu,ja jonkumatkaa seinän keskiosaa kohti.
Styroksi oli lähes kauttaaltaan läpimärkää.Otin etuseinästä kaikki puut irti,vaikka oli kuivankin näköistä.Kaikki kerralla uusiksi.
(http://karavaanari.org/kuvat/1459796823.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1459796866.jpg)
-
Hieno juttu, että olette viitsineet alkaa korjaamaan vanhaa vaunua.
Siinä pitää nähdä aikaa ja vaivaa, mutta kun vaunu valmis, niin siinä on jo sitten sitä tunnettakin mukana.
Kun olette noin paljon avannut, niin suosittelen vaihtamaan puut kokonaisina, ne on kuitenkin ns osana korin runkoa.
Tuo vaunu on kooltaan meille niin passeli etten siitä haluaisi millään luopua, eipä tässä mitään häviä. Onhan sen kanssa jo ehditty seikkailla Norjassa asti, rakas rotisko se jo on. Ja pitänee sitten repiä kaikki tukipuut kokonaan irti. Ja juu, muistetaan se että jotakin tukea pitää jättää tai laittaa väliaikaista tukea tilalle. Siinä olis mun kauhukuva että koko keula rysähtää niskaan :)
Lattiaan asti ei päästy eilen purkamaan kun on patteri siinä vielä kiinni. Se vähän jännittää jos tarttee avata lattiaa nurkasta niin että on ihan avoin reikä, miten me se osataan enää ikinä kasata. Mieheltä noi remppahommat onnistuu vähän paremmin kun multa vaikka en mäkään ihan kädetön näissä hommissa ole.
Kalusteita uudelleen rakenteessa kannattaa miettiä materiaalit tarkkaan. Kalustelastulevyllä paino nousee nopeasti. ;)
Juu, tämä on tiedossa. Pitänee sitten katsella tarkemmin vaihtoehtoja kunhan sinne asti päästään.
Ei mulla ole päiväkirjaa :(.Mullakin nurkat oli kastunu,ja jonkumatkaa seinän keskiosaa kohti.
Styroksi oli lähes kauttaaltaan läpimärkää.Otin etuseinästä kaikki puut irti,vaikka oli kuivankin näköistä.Kaikki kerralla uusiksi.
Nyt kun oon enemmän katsellut muiden kuvia ja tarinoita omista kohteistaan niin meidän vaunuhan näyttää suorastaan hyvältä. Ei yhtään niin märkä mitä odotin, ihmeellistä suorastaan miten ne styroksitkin oli kuivia vaikka puut ympäriltä ihan sahanpurua. Ihmekös että siellä lapsen yläpedillä tuntui olevan vähän vilakka kun tuuli pääsi puhaltamaan nurkasta suoraan sisään :D
Tämän päivän homma olis vähän peittää vaunun etupäätä sateiden varalta ja kokeilla toimiiko lämmitys vielä talven jäljiltä ennenkun aletaan purkamaan patteria irti. Pitänee jotenkin merkata putken pätkät että osataan kasata se oikeassa järjestyksessä takaisinkin.
Tartteekohan tota vähän kuivatella ihan jollain puhaltimella nyt kun on auki vai riittääkö pelkkä tuuletus päivisin? Jonkun aikaahan tuo ehtii tossa auki olemaan ennenkun päästään siihen pisteeseen että aletaan uusia levyjä laittamaan päälle.
-
Tartteekohan tota vähän kuivatella ihan jollain puhaltimella nyt kun on auki vai riittääkö pelkkä tuuletus päivisin? Jonkun aikaahan tuo ehtii tossa auki olemaan ennenkun päästään siihen pisteeseen että aletaan uusia levyjä laittamaan päälle.
Eihän siihen jää muuta "märkää" kuin ulkopellin sisäpinta, joten kuivuu kyllä tuuletuksella.
Jos eriste on märkää, se ei kuivu edes rakennuskuivurin avustuksella.
-
Eihän siihen jää muuta "märkää" kuin ulkopellin sisäpinta, joten kuivuu kyllä tuuletuksella.
Jos eriste on märkää, se ei kuivu edes rakennuskuivurin avustuksella.
Ok.
Vielä semmonen kysymys että katossa keulassa oli eristeen alla joku musta paperi kauttaaltaan (pelti, paperi, styroksi, levy, tapetti) mutta kyljistä eriste oli liimattu peltiin kiinni. Mikä sen paperin tarkoitus on siellä katossa/keulassa. Tarviiko semmoinen laittaa sinne nyt sitten uudelleen vai voiko eristeen liimata keulaan kiinni samoin kun kyljissä?
-
Ok.
Vielä semmonen kysymys että katossa keulassa oli eristeen alla joku musta paperi kauttaaltaan (pelti, paperi, styroksi, levy, tapetti) mutta kyljistä eriste oli liimattu peltiin kiinni. Mikä sen paperin tarkoitus on siellä katossa/keulassa. Tarviiko semmoinen laittaa sinne nyt sitten uudelleen vai voiko eristeen liimata keulaan kiinni samoin kun kyljissä?
Jaa-a varmaan joku idea siinäkin on. Tuollaiset suikaleet ovat LMC vm -91 lattia yllä ja kylki alla.
(http://karavaanari.org/kuvat/1459840044.jpg)
-
:D Moi todennäkösesti musta on terva paperia.Toteutukses sa käytetty jostain syystä ja päädytty käyttää kun ei ole liimattu peltiin eriste haluttu jonkin moinen henkittävä ratkaisu.
Itse toteuttaisin ja lähtisin purkamaan kaikki tummuneet materiaalit pois. Sen jälkeen liimaamalla kaikki eristeet ja tukirakenteet kiinni.
eristeenä käyttäisin Solumuovi EPS120. 35mm seinät - pohjaan ja katto 40mm. 8)
-
:D Moi todennäkösesti musta on terva paperia.Toteutukses sa käytetty jostain syystä ja päädytty käyttää kun ei ole liimattu peltiin eriste haluttu jonkin moinen henkittävä ratkaisu.
Itse toteuttaisin ja lähtisin purkamaan kaikki tummuneet materiaalit pois. Sen jälkeen liimaamalla kaikki eristeet ja tukirakenteet kiinni.
eristeenä käyttäisin Solumuovi EPS120. 35mm seinät - pohjaan ja katto 40mm. 8)
Finnfoamia aateltiin laittaa eristeeksi, onko se samaa kuin tuo mistä sä puhut? Eli ei enää pahvia/paperia seinään vaan eriste liimalla kiinni kaikkialle. Lattiaa, kattoa ja sivuseiniä ei pureta ja avata yhtään enempää kuin on pakko. Sit kun alkaa puhdasta tulla vastaan niin loppuu purkaminen. Perän nurkat on varmaan samassa kunnossa kun etupääkin, sen verran vetää tapetit kupruun sielläkin. Meinattiin nyt ensin laittaa tää toinen pää kuntoon ja sitten avata toinen pää. Lattiasta revitään muovimatto pois ja katsotaan mitä alla piilee, toivottavasti ei mitään kammottavaa sillä en haluis joutua repimään kaikkia kalusteita irti kun ne menee rikki sitä mukaa kun ottaa pois.
Edit.
Lisätään vielä se, että viimekesänä vaihdettiin toinen kattoluukku ja sen ympärillä kaikki puut olivat aivan kuivia ja hyvännäköisiä, sillä vähän aateltiin että tuskin kattoa tarttee kokonaan auki riipiä. Tää etupään kattoluukku vaihtuu myös niin saadaan sit samalla kurkattua onko senkin kohdalla kuivaa. Eikös vois olettaa että jos luukun ympärys on kuiva niin katto on kuiva muualtakin?
-
1 Tärkein :ulko vuotojen eliminoiminen 8)
Kannattaa ensinnäkin tarkka selvitys missä sijaitsee vuotokohdat ulkoa . Toiseksi alumiinilistan alla oleva vanha kovettunut tiivistemassa kannattaa poistaa kumitiiviste olisi hyvä vaihtaa tai ainakin puhdistaa huolella ja tiivistemassa kannattaa käyttää bostikin butyylimassa. Koska se ei kovetu ja on täysin purettavissa ja pintaan tarttuvuus yksi markkinoiden parhaimpia .Sillä saa uskomattoman tiivin ja vettähylkivän sulun alumiinilistojen ja peltien saumojen yhtymäkohtiin
Niiden home juttujen kanssa ei kannata kekkuloida jos havaitset tummaa rakenteissa kattaa kaikki poista. Etenkin jos se on lapsen kanssa tarkoitus matkailla.
Eristeenä käy mainiosti Finnfoam.
Liimaus 3M Scotch-Weld 74 spray-vaahtomuovi-ja tekstiililiima, joka sopii esimerkiksi vaahtomuovin kiinnitykseen verhoilussa.
purkautuu ohuena nauhana.
Tapahtuu jonkiverran sulamisreaktiota mutta soveltuu hyvin Finnfoam levyn liimaamiseen .Liima kannataa ruiskuttaa levitettävä alumiini seinään sekä levyyn.
-
Mikäli alumiinilistaa tiivisteineen, joka on katto-ja seinäpellin sauman suojana, ei ole jo poistettu, tai sitä ei tarvitse selkeän vuodon tukkimiseksi irrottaa, niin se kannattaa ehkä jättää kokonaan irrottamatta, mutta raottaa ruuvien löysäämisen jälkeen sen verran, että butyylimassaa saa puserrettua mahdollisimman tasaisen makkaran listan tiivisteen alle.
Alumiinilistan alla olevan tiivisteen puhdistaminen vanhoista butyyleistä vaatii velhon taitoja ja rajatonta vapaa-aikaa. Mikäli tiiviste korvataan uudella, niin reikien kohdistamiseen tarvitaan jälleen velhon taitoja, ainakin, mikäli haluaa, että ruuvinreikien määrä pellissä ei tuplaannu.
-
2 matkailuauto on tullut korjattua.ei se ole mikään ylivoimainen työ. ;D
-
Ei ylivoimainen, mutta mikä on järkevää?
-
Itse kannatan huolellista tarkkaa työn laatua, eikä sitä samaa työtä kahta kertaa kannata tehdä.Vaha bytyylimassa iän mukana kovettuu
kannattaa poistaa ennen uuden laittamista että saa pitävän asiallisen sauman.tuohon on saatavissa 50mm valmista nauhaa
joka on tarkoitettu kumitiivisteen alle
http://saumaustarvike.fi/verkkokauppa/kauppa/saumanauha-pohjanauha/illbruck-me402-butyylinauha/
-
Itse kannatan huolellista tarkkaa työn laatua, eikä eikä sitä samaa työtä kahta kertaa kannata tehdä.Vaha bytyylimassa iän mukana kovettuu
kannattaa poistaa ennen uuden laittamista että saa pitävän asiallisen sauman.tuohon on saatavissa 50mm valmista nauhaa
joka on tarkoitettu kumitiivisteen alle
http://saumaustarvike.fi/verkkokauppa/kauppa/saumanauha-pohjanauha/illbruck-me402-butyylinauha/
Onko tämä (http://www.vapaa-aika.com/epages/vapaa-aika.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015091804/Products/2170320) samaa tavaraa kun tuo sun linkkaamasi? Aika iso hintaero.
Tuleeko vaunun nurkkiin ulkopuolelle ensin butyylimassa (se purkista pursotettava), sitten nauha päälle ja siihen koristelista? Joku kumitiivistekin sielä taitaa vielä olla. Meillä se on niin pahasti rikki että sitä pitänee ostaa jostakin lisää. Vai onko se kuinka oleellinen osa? Ulkonäön vuoksi?
-
Todellakin kannattaa aina katsoa mistä ostaa. Toi ei ole ihan samaa mitä itsekäytin ,Löysin saitin mitä itse käytin hinta siedettävä ja tarpeeksi
leveää.
Asennus terostat massanauha ensin puhtalle pellille elikä kulmaan 25/25mm kulmasulkeutuu täysin tiiviisti pysyvä ehjä sulku pellin päädyissä oltava huolellinen asennus lämpötila vähintää +8 ,tarvittaessa voi lisätä hankaliin kohtiin Bostic bytylimassaa,. Sen jälkeen puhdistettu kulmakumitiiviste lopuksi alumiini kulmalista rosteriruuveilla kiinni samoihin vanhoihin reikiin kannatta pursottaa Bostic Bytylimassaa ennen ruuvaamista paikalle. 8)
http://www.siilincaravan.fi/verkkokauppa/naytatuote.php?lTuoteTunniste=434
-
Mä väännän nyt rautalangasta, eli paljaalle putsatulle pellille ensin nauha ja sen päälle listat. Ja sitä purkkimassaa vain tarvittaessa? Pitääkö nauhan olla niin leveää että riitää vaunun listojen yli vai pitääkö sen jäädä kokonaan piiloon listojen alle?
Tänään olis kaatopaikkakeikka tiedossa, huomenna ostamaan liimaa ja puutavaraa.
-
Minä en käyttäs nauhaa ollenkaan vaan suoraa reilusti butyylimassa tuubista saumoihin
Se menee joka saumaan ja koloon. Toki jokainen tyylillään, on monta tapaa tehdä ;)
Itse totesin kätevimmäksi vetää tuubista massa. Onhan ne tehtaalla laittanu tota nauhaa.
Edellisessä oli alkuperäinen nauha ja nykyisessä joku oli joskus saumannu uusiksi tuubi massalla. Molemmat saumasin tuubi massalla uusiksi Thumb
(http://karavaanari.org/kuvat/1459930214.jpg)
-
No kiva nyt kun on sata tapaa tehdä. Ja sata tuotetta millä tehdä. Valitse näistä nyt sitten oikea ja paras tapa Thumb
Ehkä pitää siinä ulkopuolta purkaessaan katsoa mitä kaikkea siellä on alunperin ollut ja sitten pistää samalla tavalla uusiksi.
Näyttääpä muuten hienosti irtoavan vanha nauha. Toivottavasti meilläkin lähtis yhtä helposti eikä tarttis millinpalasina repiä pois. Tai sit se on niin hapertunut ettei oo mitään mitä irrotella :laugh:
-
No kiva nyt kun on sata tapaa tehdä. Ja sata tuotetta millä tehdä. Valitse näistä nyt sitten oikea ja paras tapa Thumb
Ehkä pitää siinä ulkopuolta purkaessaan katsoa mitä kaikkea siellä on alunperin ollut ja sitten pistää samalla tavalla uusiksi.
Näyttääpä muuten hienosti irtoavan vanha nauha. Toivottavasti meilläkin lähtis yhtä helposti eikä tarttis millinpalasina repiä pois. Tai sit se on niin hapertunut ettei oo mitään mitä irrotella :laugh:
Joo välillä lähti helposti ;D mutta osassa kohtaa teki työtä mutta kyllä se kannattaa Thumb
Nauha sekä pursotettava lähtee puulastalla työntämällä kätevästi. Puulasta helpottaa elämää eikä tee naarmuja ;)
-
Jos laittaa tuubista butyylin niin laittaa reilusti ;)
Ei haittaa vaikka tursuaa kun listan laittaa.
Antaa kuivahtaa pari päivää ja nyppii ylimääräset pois.
Kuivahtanu butyyli pallo on hyvä apu.
http://youtu.be/BxJzLLJTjwc
(http://karavaanari.org/kuvat/1459933042.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1459933072.jpg)
-
Minä en käyttäs nauhaa ollenkaan vaan suoraa reilusti butyylimassa tuubista saumoihin
Minäkin aikoinaan tilasin tiiviste nauhaa, kuitenkin päätin käyttää tuubitavaraa, tuolla se on edelleen.
Elämä on jatkuvia valintoja. ;D ;D
-
Kun eräästä vanhasta LMC:stä yritin irrottaa tiivistettä uuden tiivistemassan laittamisen ( varmuuden vuoksi ) takia, niin vanhan massan tartunta oli niin kovaa, että lopetin irrotusyritykset siihen. Elastinen, tummanharmaa tahmea massa istui niin kovaa kiinni pellissä sekä tiivisteessä, että käytännössä ainoa tapa olisi ollut uusia kumi/muovitiiviste kokonaan ja irrottaa pellissä oleva massa mineraalitärpätillä . Lastalla sai vain massan leviämään, ei irtoamaan kuten nykymassat. Ei ihan tavallista Sikaa tai Bostikkia.
Tein reunatiivistyksen uudella massalla tiivisteiden reunan alle ja vielä on vaunussa kuivaa. ;)
-
Hei ja onnea projektille!
Omassa kosteusvaurioremont issa korvaamaton apu oli tällainen monitoimityökalu http://www.clasohlson.com/fi/Monitoimity%C3%B6kalu-Cotech/40-8765 (http://www.clasohlson.com/fi/Monitoimity%C3%B6kalu-Cotech/40-8765). Sillä oli tosi kätevä katkoa rungon puurarakenteita ja poistaa eristeitä alumiinipellin pinnasta...
Finnfoamilevyjen liimaukseen käytin uretaanivaahtoa. Vaahtoa finnfoamlevyn pintaan ja asenna se paikolleen muutaman kerran, jolloin vaahto ei enää turpoa. Uretaanilevyn liimauksessa alumiinipeltiin vaahto oli kätevä käyttää, kunhan muistaa vaan pari kertaa käyttää levyä irti alumiinipellistä, jonka jälkeen uretaanivaahdon turpoamis ominaisuus katoaa.
-
Kiitos teille kaikille neuvoista, mahtavaa kun porukka kannustaa eikä lyttää heti alkuunsa. Pari kaveria vähän pyöritellyt silmiään kun kuullut tästä projektista mutta onneks mä oon niin itsepäinen että niiden kommenttien jälkeen aion tehdä tuosta vaunusta valmista vaikka henki lähtis.
Hei ja onnea projektille!
Omassa kosteusvaurioremont issa korvaamaton apu oli tällainen monitoimityökalu http://www.clasohlson.com/fi/Monitoimity%C3%B6kalu-Cotech/40-8765 (http://www.clasohlson.com/fi/Monitoimity%C3%B6kalu-Cotech/40-8765). Sillä oli tosi kätevä katkoa rungon puurarakenteita ja poistaa eristeitä alumiinipellin pinnasta...
Finnfoamilevyjen liimaukseen käytin uretaanivaahtoa. Vaahtoa finnfoamlevyn pintaan ja asenna se paikolleen muutaman kerran, jolloin vaahto ei enää turpoa. Uretaanilevyn liimauksessa alumiinipeltiin vaahto oli kätevä käyttää, kunhan muistaa vaan pari kertaa käyttää levyä irti alumiinipellistä, jonka jälkeen uretaanivaahdon turpoamis ominaisuus katoaa.
Ja tässä se tuli se työkalu mitä eilen tuskastelin kun mietin millä saan katkaistua tukipuita ilman että tarttee jonku sirkkelin kanssa mennä puhkomaan pellitkin :laugh:
-
Uretaani lakkaa vaahtoamasta kun sitä hämmentää eli sen voi laskea vaikka yhdeksi kasaksi levyn päälle, puutikulla hämmennys ja sen jälkeen levitys.
-
Paikallinen K-Rauta ehdotti tukipuiden ja finnfoamin liimaamiseen Sikaflex 11FC+ liimaa, käyhän se? Sitä Kiillon polyuretaaniliimaa niillä ei ollut.
Sikaflex®-11 FC+
1-komponenttinen, ilmankosteuden vaikutuksesta kovettuva, polyuretaanipohjain en elastinen massa saumauksiin ja liimauksiin.
Käyttö
Tuote soveltuu sisä- ja ulkokäyttöön ja on monipuolinen tuote käytettäväksi kaikkialla rakentamisessa, kun tarvitaan kulutusta kestävää ja elastista saumausta tai liimausta. Se soveltuu pysty- ja vaakasuoriin saumauksiin ja tiivistyksiin. Läpivientien tiivistyksiin ja saumauksiin, puun ja metallien saumauksiin, ilmastointiputkisto ihin jne. Liimana sitä käytetään mm. vesipeltien, kynnysten, askelmien, jalkalistojen, laattojen, potkupeltien ja esivalmistettujen tuotteiden liimaukseen.
Edut/ominaisuudet
1-komponenttinen
Elastinen
Voidaan hioa ja ylimaalata vesiohenteisilla maaleilla
Erinomainen tartunta useimpiin eri rakennus- materiaaleihin
Kestää rasitusta ja merivettä
Hyvät säänkesto- ja vanhenemisominaisuu det
Valumaton eikä aiheuta korroosiota
Vaimentaa värähtelyjä ja iskuja
Sallittu liike 15 %
Lämpötilan kesto -40°C...+80°C
-
Käypää tavaraa. Kovempi liimauskyky, hieman arvokkaampaa. Imee vähemmän kosteutta itseensä.
-
Tuon tyyppisellä,tosin eri merkkisellä tavaralla liimasin itse foamit.On kiinni ja pysyy.
-
Varmaan ottaa hyvin siinä missä Liima on. Liimaus täytyisi olla ja tapahtua koko pinnan alueelta.Siksi aikaisemmin käytin itse ruiskuliima .Joka purkautuu 1 mm ohuena nauhana ruiskutetaan kaksipuolisesti elikä alumiinipellille ja kiinnitettävälle Finnfoam levylle, mutta ottaa samantien todella lujasti pysyvästi kiinni . Aiheutaa lievää sulamis reaktiota Finnfoam tartunta pinnassa mutta käy tarkotukseen ja kuitenki nopea helppo levitää 8)
Runko puurakenteet kannattaa laittaa kiinni Sikaflex®-11 FC+ ihan hyvä valinta
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2316765/3m-spray-74-vaahtomuovi--ja-tekstiililiima
-
Runko puurakenteet kannattaa laittaa kiinni Sikaflex®-11 FC+
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2316765/3m-spray-74-vaahtomuovi--ja-tekstiililiima
Tähän haluaisin hieman perusteluja? Elefantilla on olemassa yksi 10 sekunnin pikapuuliima, miten se toimisi? Minun mielestä loistavasti.
-
Nyt se on ratkaistu ,sitä kannattaa käyttää. ^-^ turhaa panttasit tietoa
-
Nyt se on ratkaistu ,sitä kannattaa käyttää. ^-^ turhaa panttasit tietoa
Täh? Ei mennyt perille vastaus?
-
Tuli sanottua vähän tyhmäsi, sori. Niin toi ehdottamaasi on varmaan yksi hyvä vaihtoehto Thumb
lähemmin ajattelin että koko levyn pinta kauttaaltaan olisi hyvä saada liimatartuntaan.
-
Turhaan purat nuo kuivat styroksit. Sillä ei oo mitään merkitystä, vaikka kasaat styroksilla takas. Sinä huomasit vuodon ajoissa ja styroksi säilyi kuivana. Mädät puut poikki terveestä kohdasta. Puut vaihtoon ja teet vaikka useammasta palasesta nurkkapuut. Sahaat päät viistoon ja liima ruuvi yhdistelmällä nippuun. Kaikki liimaten uretaaniliimalla ta uretaanivaahdolla, kuten edellä neuvottu hämmentämään. Uretaaniliima pentisolia saa ikh:sta edullisesti. Biltemasta pistooli. Tuota liimaa kunnolla ja painat levyt seinään pänninkiin. Puolituntia ja Aasia kunnossa. Finfoam kalliimpaa ja painavampaa. Sillä ei oo käytännön hyötyä kumpi eriste siellä on. Ihan höpö höpö hössötystä finfoamista.
-
Houston, we have a broblem!
Kaikki noi puiden liimaukseen käytettävät mömmöt vaatii +5C kuivuakseen. Meillä on nyt ulkona nippa nappa sen ja yöllä menee varmasti nollaan. Ihanko oikeasti mun nyt täytyy jäädä tässä kevättä odottelemaan? Etuosa alkais pian olla siinä kunnossa että pääsis liimaamaan uutta. Tänään oli tarkoitus lähteä shoppailee mutta että homma ei menisi liian helpoksi niin keksi sitten toinen lapsista sairastua vielä samalla.... Ei oo tälläsen "hetikaikkimullenyt"-ihmisen hommaa tämä.
Ja toisekseen... meidän vanhat eristeet on olleet kaikki 2-2,5cm paksuja. Eihän me nyt voida yhtäkkiä alkaa vetää 3cm paksua tavaraa sinne kun ei olla koko vaunua purkamassa auki. Mentävä siis ohuemmalla eristeellä. Ja paleltava taas syksyllä......
-
Turhaan purat nuo kuivat styroksit. Sillä ei oo mitään merkitystä, vaikka kasaat styroksilla takas. Sinä huomasit vuodon ajoissa ja styroksi säilyi kuivana. Mädät puut poikki terveestä kohdasta. Puut vaihtoon ja teet vaikka useammasta palasesta nurkkapuut. Sahaat päät viistoon ja liima ruuvi yhdistelmällä nippuun. Kaikki liimaten uretaaniliimalla ta uretaanivaahdolla, kuten edellä neuvottu hämmentämään. Uretaaniliima pentisolia saa ikh:sta edullisesti. Biltemasta pistooli. Tuota liimaa kunnolla ja painat levyt seinään pänninkiin. Puolituntia ja Aasia kunnossa. Finfoam kalliimpaa ja painavampaa. Sillä ei oo käytännön hyötyä kumpi eriste siellä on. Ihan höpö höpö hössötystä finfoamista.
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/cascol-polyuretaaniliima-100ml-casco-puuliima-1809
Tollako, kaikki? Puut ja eristeet?
Huvikseni kattelin mitä kaikkea muuta liimaa on olemassa ja törmäsin näihin: https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/casco/liimaus--ja-saumausmassa-casco-0-3-l-musta-4065 ja https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/casco/asennusliima0-3l-puun-v%C3%A4-marin---teknik
Mitäs noi on? Jos ihan ilman apua tätä hommaa tekisin niin saattaisin summamutikassa valita eristeiden liimaamiseen näitä, olisiko nää sopivia? Jos ei niin miksi?
-
Suosittelen lattiaan ainakin laitaa paksumpaa kuin 2,5cm vähintää 35-40mm Thumb. Kylmä hohkaa selväsi lävitse jalkoihin muuten.
-
Ei me avata lattiaa kun se on ihan ok.
-
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/cascol-polyuretaaniliima-100ml-casco-puuliima-1809
Tollako, kaikki? Puut ja eristeet?
Tuon tyypin liimat yleensä hyviä, kestää esim. veneessä jos on suht. tiiviit sovitteet, ei täytä koloja, vaatii pienen puristuksen ja on riittoisaa-- vesi niihin yleensä pitää muista suihkuttaa, ilman vettä huono liimaus, on suht. kallista, .
-
Joo. En minä ainakaan tiedä miten kukaan vois olla niin nopea näissä hommissa.
10 sekuntia kun on puristuksessa. ;)
-
Tuli sanottua vähän tyhmäsi, sori. Niin toi ehdottamaasi on varmaan yksi hyvä vaihtoehto Thumb
lähemmin ajattelin että koko levyn pinta kauttaaltaan olisi hyvä saada liimatartuntaan.
Vastasin puurakenteiden liimaamiseen. Harmi kun en löytänyt sitä linkkiä liimaan.
-
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/cascol-polyuretaaniliima-100ml-casco-puuliima-1809
Tollako, kaikki? Puut ja eristeet?
Huvikseni kattelin mitä kaikkea muuta liimaa on olemassa ja törmäsin näihin: https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/casco/liimaus--ja-saumausmassa-casco-0-3-l-musta-4065 ja https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/casco/asennusliima0-3l-puun-v%C3%A4-marin---teknik
Mitäs noi on? Jos ihan ilman apua tätä hommaa tekisin niin saattaisin summamutikassa valita eristeiden liimaamiseen näitä, olisiko nää sopivia? Jos ei niin miksi?
http://www.ikh.fi/PEN136_LIIMAVAAHTO_POLYSTYROL_FIXFOAM_750ML (http://www.ikh.fi/PEN136_LIIMAVAAHTO_POLYSTYROL_FIXFOAM_750ML)
Tämän tyylistä ja itse olen käyttänyt. Mukavan nopea, edullinen ja helppo käyttää ja kaikki liimannut kiinni tällä ja vielä on pysynyt. Muistat vaan laadukasta massaa käyttää ulkopuoliseen tiivistämiseen, bostic 1590 on hyvää massaa.
-
Puuosatkin?
-
Puuosatkin?
Kyllä. Peltiin tarttui kaikki kiinni ja vaneri styroksikin ja liitokset puuhun..
-
Puuosatkin?
Aina voi tehdä koeliimauksen, sitten repiä irti?
-
Aina voi tehdä koeliimauksen, sitten repiä irti?
No takaseinän vaneri liimattu tyroksiini ja puuhun kiinni. Joutui vieläpä jättämään pänninkiin, ja sekin pysynyt jo yli vuoden, niin eiköhän se nuokin pidä kiinni.. Lämö päällä vaunussa ja ulkona mentiin n. -5 pakkasen puolella.
-
http://www.ikh.fi/PEN136_LIIMAVAAHTO_POLYSTYROL_FIXFOAM_750ML (http://www.ikh.fi/PEN136_LIIMAVAAHTO_POLYSTYROL_FIXFOAM_750ML)
http://www.bauhaus.fi/liimavaahto-polystyrol-fixfoam.html 7,95e
http://www.ikh.fi/PEN136_LIIMAVAAHTO_POLYSTYROL_FIXFOAM_750ML 12,50e
-
Mulla sekoo pää, liikaa vaihtoehtoja ja kaikki tehneet vähän eri aineilla. Jos tehdään kompromissi ja liimaan puuosat tällä ikh:n tavaralla ja eristeet uretaanivaahdolla. Hemmetti. Sit tuloo niskaan reissun päällä jos on tullakseen.
Joskohan tällä viikolla pääsisi oikeasti jatkamaan hommia kun nyt meni viikonloppu yhden lapsen sairastellessa ja itsellä oli selkä niin totaalisen p****na etten olisi voinut mitään tehdäkään. Elokuussa tarttis olla vaunu toimintakunnossa, joten ei tässä ole aikaa hukattavaksi. Näiden pienten lasten kanssa kun tää tahti ei oo ihan niin ripeä kun haluis. Tarviivat ruokaa ja huomioo ja kaikkee... ei voi vaan sulkeutua vaunuunsa tuntikausiksi askartelemaan.
-
Älä stressaa, vaikka jotkut hifistelevät liimojen ja eristeiden merkkien ja tarkkojen tyyppien kanssa. Vähän sama, kuin väiteltäisiin, pitäisikö lettutaikinassa käyttää Valion tai Ingmanin maitoa.
Pieleen ei voi mennä, kun käyttää valmistajan käyttöohjeiden mukaan mitä tahansa tässä topiikissa suositeltuja poly/uretaanipohjaisia liimoja ja vaahtoja, sekä puumateriaalina ja eristemateriaalina saman kokoisia osia, kuin mitkä korvataan.
PS Mikäli liima kovettuu todella nopeasti, niin silloin pitää tietää tarkalleen mitä tekee. Hiljaa hyvä tulee vähemmällä kokemuksella.
-
http://www.bauhaus.fi/liimavaahto-polystyrol-fixfoam.html 7,95e
http://www.ikh.fi/PEN136_LIIMAVAAHTO_POLYSTYROL_FIXFOAM_750ML 12,50e
No raato.. Seuraavalla kerralla sit bauhaussin kautta hakemaan liimaa.. :)
-
Mulla sekoo pää, liikaa vaihtoehtoja ja kaikki tehneet vähän eri aineilla. Jos tehdään kompromissi ja liimaan puuosat tällä ikh:n tavaralla ja eristeet uretaanivaahdolla. Hemmetti. Sit tuloo niskaan reissun päällä jos on tullakseen.
Joskohan tällä viikolla pääsisi oikeasti jatkamaan hommia kun nyt meni viikonloppu yhden lapsen sairastellessa ja itsellä oli selkä niin totaalisen p****na etten olisi voinut mitään tehdäkään. Elokuussa tarttis olla vaunu toimintakunnossa, joten ei tässä ole aikaa hukattavaksi. Näiden pienten lasten kanssa kun tää tahti ei oo ihan niin ripeä kun haluis. Tarviivat ruokaa ja huomioo ja kaikkee... ei voi vaan sulkeutua vaunuunsa tuntikausiksi askartelemaan.
Uretaanivaahdolla hieman enemmän voi tulla sotkua, kuin liimavaahdolla. Saman asian molemmat ajaa.. Näillä mömöillä ei tarvitse odottaa kuin Max puolituntia, niin voi liimaamista jatkaa vaikka vanerin päälle laittamisella..
-
Terve kohtalotoverit :)
Tässä kuvia omasta kopperosta:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10203594251512797.1073741826.1110878768&type=1&l=22d8f418d4 (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10203594251512797.1073741826.1110878768&type=1&l=22d8f418d4)
-
Tässä nähdä nähtävänä selvästi toni leivon vaunussa .Kuinka lattian tuhoutunut vaunun päistä , kosteusvauriot näkyy parhaiten lattiasta maton poiston jälkeen vasta ::) Itse poistin kokoon vanhan maton ja korvasin julkistilojen kosteutta ja kulutusta kestävällä laminaatilla.
Samaa joita käytetään autoliikkeiden lattioissa pohjalle laitoin ja asensin ohuen solumuovi maton, ääntä ja lämpöä eristämään.
kuvassa pilkistää lattia guassi mitä käytin.Muut kalusteet uusittu täysin itse tehtynä.
(http://karavaanari.org/kuvat/1460536345.jpg)
-
Terve kohtalotoverit :)
Tässä kuvia omasta kopperosta:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10203594251512797.1073741826.1110878768&type=1&l=22d8f418d4 (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10203594251512797.1073741826.1110878768&type=1&l=22d8f418d4)
Kappas vain :D Siellä ollaan jo noin pitkällä projektissa. Se hyllynnostin oli aika hieno, taidetaan varastaa idea. Oliko sulla muuten ne kaikki kaapit (ja muutkin kalut) niitattu kiinni seiniin vai millä ihmeellä sä sait ne kokonaisina irti??
-
Takapää oli valmiiksi purettu jo ostettaessa, keulaa aloin purkamaan syksyllä kun takapää oli saatu kasattua.
Etupään ylähyllyn otin irti kattovanerin kanssa, se oli niitattu yläreunasta, kattolevyn voi sahailla vaikka monitoimityökalulla hyllyn reunaa pitkin, niitit saa irroitettua varmaan helpommin tällä tavoin.
Katon ja seinien sisälle laitoin ylimääräiset rimat kaikkien hyllyjen kohdille joihin hyllyt kiinnitettiin kulmaraudoilla, seinä/kattolevyt on alkuperäisen vanerin sijaan kovalevyä ja luulen ettei siinä pelkästään mikään pysy.
Hyllyn repaleisia viiluja on korjailtu liimalla ja Bauhausista haetulla dc-fix kalvolla.
Näköjään tuo Facebookin julkinen linkki ei näytä kommentteja/kommenteissa olevia ylimääräisiä kuvia ollenkaan.
Kuvia on tullut aika paljon otettua eri vaiheista.
-
Mitäs sä teit ulkopuolen kulmien listoille? Nyt kun on purettu kulmapuut (ne kaarevat pystypuut) niin seinästä törröttää niittiä ja ruuvia (ruuveilla siis ulkopuolen listat kiinni) niin otitko koko vaunun matkalta listat irti? Miten sä sait ne takaisin kiinni kun metallilistan alla ja päällä on niitä muovilistoja? Laitoitko ne takas sellasenaan vai jätitkö pois? Onko ne vaan ulkonäköseikka?
Ja kun sullaki näytti olevan lapsia kuvissa niin MILLÄ AJALLA sä teet ton kaiken?!?!??!?!
-
Avasin kulmalistan ruuvit katon suoraan osuuteen asti niin sai päätypellit irti ja kulmapuut vaihtoon.
Kulmalistan alla on paksu butyylimassanauha jonka otin pois siihen asti mihin avasin kulmalistaa, muistaakseni siellä välissä ei ollut muovilistaa. Niittejä siellä butyylin alla on jotka nypin ulkokautta pois tai sitten sisäpuolelta rälläkällä poikki jos oli jotain mikä ei suostunut lähtemään.
Vai oliko peräti niin että siinä kulmalistassa on katkos siellä katolla?
Sitten kun uudet kulmapuut oli liimattu paikalleen, uudet massat ja kulmalista takaisin, uudet torx ruuvit vanhoista listan rei'istä kiinni uuteen puuhun.
Ruuvit peittävät peitelistat meiltä puuttuu tällä hetkellä kokonaan, ne oli ihan kuivuneet ja katkeilleet. Lienee enemmänkin ulkonäköseikka, ei ne taida estää veden pääsyä sinne ruuvien päälle? Listojen alta ja kaikki ruuvinreiät on täytetty butyylillä. Myös niitä listojen päätyjen muovipalikoita taitaa puuttua iso kasa, tuntuu menevän aika helposti rikki nuo vanhat muovit.
En tiedä saako näistä mun sepustuksista mitään selvää, voin koittaa katsoa löytyykö noista kulmista parempia kuvia.
Kyllä sitä viime kesä tehtiin melkoisella hartaudella aina töiden jälkeen, talkooporukkaa oli välillä myös hommissa. Nyt pitäisi jatkaa keulan kanssa, laitoin kuvan tuonne mun albumiin noista uusista etuseinän rimoista.
Ps. Jostain syystä teidän blogista lakkasi osa kuvista näkymästä, tai sitten se johtuu mun koneesta.
-
Muista "hapon kestävät"/rosteri ruuvit joka paikkaan, maksaa jonkin verran enemmän mutta ei tarvi miettiä että käykö tämä tähän, käyvät joka paikkaan.
-
Samaa mieltä ehdotomasti ,muuten on tuskasta punaisena ruuvit hetken päästä jos tavallisia käyttää. Mielusti torx kannalla haponkestävä rosteri, venekäytössä yleisesti käytettyjä koska joutuvat kosteudelle alttiiksi saman lailla kuin karavaani kulkuneuvot. Eikä maksa kun 5-8e enemmän 100 kpl kun normi ruuvit . Mutta älä osta bilteman p*ska rosteri ruuveja koska kannat korkkaavat helposti , ikh myy ihan siedettävissä hinnoissa olevia käytössä kestää paremmin ruuvausta 8)
-
Kyllä se tavallinen ruuvikin menee yks 15vuotta. Raha menee hukkaan rosteri ruuveissa..
-
Kyllä se tavallinen ruuvikin menee yks 15vuotta. Raha menee hukkaan rosteri ruuveissa..
Nyt puhutaan kuiten kympeistä, ei satasista hintaeron suhteen.
-
Kyllä se tavallinen ruuvikin menee yks 15vuotta. Raha menee hukkaan rosteri ruuveissa..
Näin minäkin sen ajattelin Thumb
Kyllä ne tavallisetkin kestää. Ei mulla ainakaan alkuperäsetkään ruuvit huonoja ollu ja niillä ikää oli 25 vuotta.
Kyllä minä ajattelin butyylit 5-10 vuoden päästä taas uusia ja samalla myös ruuvit.
Nämä on taas niitä asioita että jokainen tallaa tyylillään ;D
-
Kyllä se tavallinen ruuvikin menee yks 15vuotta. Raha menee hukkaan rosteri ruuveissa..
Ei se hukkaan mene, antaa vaan vähän varmuutta.
Ja kyllä se 'tavallinenkin' kestää, jos siinä on kunnon pinnoite. Sellaisen löytäminen onkin sitten toinen juttu.
-
Itse käytin ja käytän vaunurempassa vain rst-ruuveja.Tämä on vaan mun periaatteellinen kanta,muutama miljoona ruuvia on tullut myytyä työelämässä.
-
Mikä vika on vahoissa ruuveissa? Käsittääkseni 80-luvun LMC:n alkuperäiset listaruuvit ovat yleensä olleet rosteria/haponkestävää. Ei niissä ainakaan ole ollut sanottavaa ruostetta.
-
Piiloon tavallinen ja mitkä näkyy, niin rosteria, jos fiilistellä haluaa. Onko teillä talossa olevat kattopeltiruuvitkin rosteria? Ostaa silläkin rahalla vaikka jäätelöä. Kyllä minäkin ruuvikauppiaana myisin rosteria, sais katetta paremmin. Rosterin murtolujuuskin on mitä on..
-
Rosterin murtolujuuskin on mitä on..
No, no... Rosteri ruuvit on sitkeetä tavaraa. Sen sijaan 'tavalliset' sinkityt on niin kovia, että katkeilevat kuorman alla turhankin usein. :(
-
Dementia vaivaa... On sen kulmalistan alla kuminen nauha ja vasta sen alla butyyli.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
-
Dementia vaivaa... On sen kulmalistan alla kuminen nauha ja vasta sen alla butyyli.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Juuri noin se on. Rosteria se olla pitää, ero centtien luokkaa, mutta tärkeimpänä pidän, että ovat torxeja.
-
Piiloon tavallinen ja mitkä näkyy, niin rosteria, jos fiilistellä haluaa. Onko teillä talossa olevat kattopeltiruuvitkin rosteria? Ostaa silläkin rahalla vaikka jäätelöä. Kyllä minäkin ruuvikauppiaana myisin rosteria, sais katetta paremmin. Rosterin murtolujuuskin on mitä on..
Ootko varma että rosterin kate on parempi ;D,se että tavara on kalliimpaa,ei tarkoita sitä että kauppiaalle välttämättä jää isompi siivu.Esim.pulteiss a perinteinen lujuus on 8.8 luokkaa,ja laadukas rst on luokkaa 8.0.Tavan käyttäjä tuskin eroa huomaa.
Ruuveissa laadukkaan tavaran ja sen halvan(ja muka hyvän)erottaa kyllä todellakin murtolujuudesta.P*skatavara napsuu kannan alta poikki kun vähänkin vedättää.
Se että käyttääkö sitten sähkösinkittyä,keltapassivoitua tai rst-tavaraa,jääköön jokaisen omaan valintaan.
-
Ei nyt kannata ruuveista tehdä niin kauhean suurta numeroa, mitään murto ja myötö lujuuksia on aivan turha laskea tälläisille. Ennenkuin yksikään ruuvi pettää tuosta syystä on kyllä moni muukin asia mennyt pieleen ennen sitä eli silloin ei varmaan enää olla ojien välissä. Toisekseen, ei mikään ole ikuista elikkäs vaikka ruuvit oliskin niin massa listojen välissä ei ole. Enemmän tosiaan kiinnittäisin huomiota siihen että ne ruuvit on torx kannalla. Mut jos nyt hyllystä löytyy normaalia + kantaisia ruuveja niin en minä ainakaan sentakia lähtisi niitä erikseen hakemaan. Itse käytän rosteri ruuveja koska sellaisia jäi viimekesäiseltä terassityömaalta vielä varastoon ;D
-
Ei nyt kannata ruuveista tehdä niin kauhean suurta numeroa, mitään murto ja myötö lujuuksia on aivan turha laskea tälläisille. Ennenkuin yksikään ruuvi pettää tuosta syystä on kyllä moni muukin asia mennyt pieleen ennen sitä eli silloin ei varmaan enää olla ojien välissä. Toisekseen, ei mikään ole ikuista elikkäs vaikka ruuvit oliskin niin massa listojen välissä ei ole. Enemmän tosiaan kiinnittäisin huomiota siihen että ne ruuvit on torx kannalla. Mut jos nyt hyllystä löytyy normaalia + kantaisia ruuveja niin en minä ainakaan sentakia lähtisi niitä erikseen hakemaan. Itse käytän rosteri ruuveja koska sellaisia jäi viimekesäiseltä terassityömaalta vielä varastoon ;D
Juu,ei mulla ainakaan sille tarvetta ole,eikä niitä ole tarvekaan laskea,kyllä tehdas ne ilmoittaa :o :laugh:.Mikään ei tosiaan ole ikuista,ei nykyään edes rakkaus :(.
Varmasti tiiviyden ja pitävyyden kannalta massan ja erilaisten tiivistelistojen kunto on paljon oleellisempi asia.
Joskus muistaakseni infon puolella oli massan määrästä juttua,joku kehotti laittamaan sitä mieluummin liikaa kuin liian vähän!
-
Avasin kulmalistan ruuvit katon suoraan osuuteen asti niin sai päätypellit irti ja kulmapuut vaihtoon.
Kulmalistan alla on paksu butyylimassanauha jonka otin pois siihen asti mihin avasin kulmalistaa, muistaakseni siellä välissä ei ollut muovilistaa. Niittejä siellä butyylin alla on jotka nypin ulkokautta pois tai sitten sisäpuolelta rälläkällä poikki jos oli jotain mikä ei suostunut lähtemään.
Vai oliko peräti niin että siinä kulmalistassa on katkos siellä katolla?
Sitten kun uudet kulmapuut oli liimattu paikalleen, uudet massat ja kulmalista takaisin, uudet torx ruuvit vanhoista listan rei'istä kiinni uuteen puuhun.
Ruuvit peittävät peitelistat meiltä puuttuu tällä hetkellä kokonaan, ne oli ihan kuivuneet ja katkeilleet. Lienee enemmänkin ulkonäköseikka, ei ne taida estää veden pääsyä sinne ruuvien päälle? Listojen alta ja kaikki ruuvinreiät on täytetty butyylillä. Myös niitä listojen päätyjen muovipalikoita taitaa puuttua iso kasa, tuntuu menevän aika helposti rikki nuo vanhat muovit.
En tiedä saako näistä mun sepustuksista mitään selvää, voin koittaa katsoa löytyykö noista kulmista parempia kuvia.
Kyllä sitä viime kesä tehtiin melkoisella hartaudella aina töiden jälkeen, talkooporukkaa oli välillä myös hommissa. Nyt pitäisi jatkaa keulan kanssa, laitoin kuvan tuonne mun albumiin noista uusista etuseinän rimoista.
Ps. Jostain syystä teidän blogista lakkasi osa kuvista näkymästä, tai sitten se johtuu mun koneesta.
Saan hyvinkin selvää mistä puhut. Meilläkin se alumiinilistan keskellä oleva koristelista on ihan hapertunut ja mietittiin että kannattaako nähdä vaivaa ja ettiä uusi (ja millä ihmeellä sen muka sinne pujotat?). Jos vaan massaa ruuvinpäät ja kestää vähän ruman ulkonäön. Mietin sitäkin että jos vetäis massaa siihen päälle "listaksi". Sais yhtenäisen viirun siihen keskelle sentäs mutta saakohan sitä massaa pursotettua niin nätisti että korvais alkuperäisen listan. Tarkotus on kyllä maalata koko vaunu lopuksi että kun vetää maalin listan päälle niin johan sekin vähän "rumuutta" piilottaa kun on yhteinäisen värinen.
Ja nyt taas jos ajatukset jossain pikkuseikoissa kun vaunussa ei oo seiniä edes ;D Jos nyt taas palataan maan pinnalle ja mietitään noita sitten joskus paljon myöhemmin.
-
Saan hyvinkin selvää mistä puhut. Meilläkin se alumiinilistan keskellä oleva koristelista on ihan hapertunut ja mietittiin että kannattaako nähdä vaivaa ja ettiä uusi (ja millä ihmeellä sen muka sinne pujotat?). Jos vaan massaa ruuvinpäät ja kestää vähän ruman ulkonäön. Mietin sitäkin että jos vetäis massaa siihen päälle "listaksi". Sais yhtenäisen viirun siihen keskelle sentäs mutta saakohan sitä massaa pursotettua niin nätisti että korvais alkuperäisen listan. Tarkotus on kyllä maalata koko vaunu lopuksi että kun vetää maalin listan päälle niin johan sekin vähän "rumuutta" piilottaa kun on yhteinäisen värinen.
Ja nyt taas jos ajatukset jossain pikkuseikoissa kun vaunussa ei oo seiniä edes ;D Jos nyt taas palataan maan pinnalle ja mietitään noita sitten joskus paljon myöhemmin.
Sen uuden nauhan saa kaupasta ja laitto on varmasti nopeampaa kuin massan pursotus sen tilalle. Ja on jopa jatkossakin avattavissa jos tarve tulee - sen massan poisto siitä listasta siististi on mahoton homma.
Ja minä en kyllä maalaisi niitä listoja, jos haluaa oikeasti siistin lopputuloksen ;)
-
Mietin sitäkin että jos vetäis massaa siihen päälle "listaksi".
http://www.vapaa-aika.com/epages/vapaa-aika.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015091804/Categories/Alusta_ja_Kori/Koritarvikkeet/Alumiinilistat_koriin/Alumiinilistan_taeytenauhat
ei kannata kikkailla. oma mielipide mut veikkaan et joku muukin on samaa mieltä :P
-
http://kauppa.helsinkicaravan.fi/tuoteluettelo/52/Listojen-keskinauhat
-
Joo, olette oikeassa. Se massa on ihan kammottavaa tavaraa. Sitä on nyt kenkien pohjissa, vaatteissa, sormissa....
-
Blogissa uusi päivitys, eka valmis nurkka!
-
Voi perskärpänen.
Poltan ton vaunun.
Jatkettiin purkuhommia ja löyty vähän yllätyksiä. Koko katto luultavasti menisi uusiksi, ainakin toinen seinä melkein kokonaan... vähän nyt tällästä lisähommaa mihin ei todellakaan oltu varauduttu. Nyt on hitusen mieli maassa sillä mä en todellakaan tiedä onko meistä tekemään NOIN isoa remppaa jotta koko vaunu pitäisi purkaa sisältä pellille.
Kiukuissani syöksyin heti nettikaravaaniin ettimään uutta koppia. Prkl. Thumbd
-
Voi perskärpänen.
Poltan ton vaunun.
Jatkettiin purkuhommia ja löyty vähän yllätyksiä. Koko katto luultavasti menisi uusiksi, ainakin toinen seinä melkein kokonaan... vähän nyt tällästä lisähommaa mihin ei todellakaan oltu varauduttu. Nyt on hitusen mieli maassa sillä mä en todellakaan tiedä onko meistä tekemään NOIN isoa remppaa jotta koko vaunu pitäisi purkaa sisältä pellille.
Kiukuissani syöksyin heti nettikaravaaniin ettimään uutta koppia. Prkl. Thumbd
eläs ny, yks nurjkka kunnossa, siitä pikkuhiljaa toinen ja kolmas ,harkiten osa kerrallaan ja hyvä tullee, ei piä kerrallpurkaa muutaku sopiva osa minkä jaksaa vääntää kuntoon...
-
Blogissa kuvia.
Aivan järkyttävässä kunnossa toi takapää. Aivan litimärkää KAIKKIALLA. Ja aivan järkyttävä haju alkoi leijailla neukkuun kun vähän aukoi paikkoja :o
Tuumaillaan nyt mitä tuon paskakasan kanssa tehdään. Kuka haluu halvalla näppärän remppakohteen, saa tulla hakemaan ;)
-
Löin sitten sorkkalaudan pellistä läpi.
Päätös tuli tehtyä, tämä projekti ei jatku. Aivan liian märkää. Aivan liian iso projekti lapsiperheelle, niinkun ajankäytöllisesti. Nurkista olis vielä selvinnyt mutta kun tilanne on se että KAIKKI menee uusiksi.
Kiitos ja hei. Uuden vaunun etsintään siis. :(
-
Kaikkea ei kannata korjata. Joskus vaan joku projekti on kannattamaton ja silloin pitää osata heittää siveltimet santaan ajoissa. :-[
Itseasiassa minua alkoi kiinnostaa tuon vaunusi hakeminen peräkärryaihioksi, mutta vaimo kielsi. Kuulemma entisiäkin loppuiän projeteja kesken. Niin kai sitten. Siveltimet santaan. ^-^
-
Samassa hintaluokassa pyörivät vaunut on suunnilleen yhtä märkiä kaikki. Joku aarre voi olla joukossa mutta kyllä suurin osa tästä ikä ja hintaluokasta on mätiä. Olisit korjannut vaan, paikka kerrallaan. Itsekkin luulin että omassa projektissa pärjään vain Etuseinän laittamalla mut toisin kävi...
-
Sitten tarttee nostaa hintaluokkaa ;)
Mutta ei me tuota enää aleta laittamaan, ei vaan kertakaikkiaan pysty.
Jos tuo ei tuosta kokonaisena kellekään kelpaa niin sit aletaan myydä osina. Kahtellaan josko illalla iskisi myynti-ilmon tulille.
-
Tää oli nopeeta. Maanantaina lähtee rotisko uuteen kotiin.
Tämäkin ketju siis tästä iltasella katoaa.
Kohta on sitten uusi rotisko pihalla ;D
-
Älä poista ketjua, joku saattaa saada vinkkejä tästäkin.
-
Ihan fiksu päätös jos elämässä on muutakin kuin vaununkorjausta...I kävä kyllä että tuostakin oppii, seuraavaa vaunua varmaankin kolutaan tarkemmin.