Siirretty tämä viesti toisesta ketjusta.
Kuulostaisi siltä, että meni kone uusiksi. Jos lasku 7000+ euroa.
Kysyjä voisi pikkuisen täsmentää ensin. Monelleko hengelle vaunua haetaan, minkälaista on käyttö (ollaanko liikkeellä, minkälaisia reissuja, käytetäänkö talvella ym.) ja millainen veturi.
Onko kellään kokemuksia panorama-etuikkunoista matkailuvaunuissa ja yleensäkään sellaisesta vaunusta missä on ikkuna etuosassa vaunua?jo alkua.
Jos ostaisin uuden vaunun, se olisi merkiltään todennäköisesti Adria.Sama vika. Se olis todennäköisesti Adria 743 UT.
Vasta sain auton huollosta tai korjauksesta(tuli maksamaan 7+3 lisänumeroa) niin oon aatellut siirtyä "teiden tukoksi" ja vaihtaa auto vaunuun niin kyselenpä kaikenlaiset vaihtoehdot vaunuista ennenkuin teen päätöksiä,että antakaapa tulla hyviä vaunukokemuksia.... vai onko niitä??
vaihtaa auto vaunuun
Jos itse hakisin vaunua. Kiinnittäisin huomiota laatuun ja ulkoisiin ratkaisuihin. Mahdollisimman vähän hajoavia muovi-himmeleitä . Jos talvella ja kylminä aikoina reissaa pitää olla esilämmitettyt tuloilmakanavat. Nestekiertoinen lattialämmitys pystyy vaikka vauvan pitämään lattialla. Vedoton rakenne. Valitettavasti paljon näkee haljenneita muovi-osia ja niitä sitten vaihdellaan. Totta sekin puoli että korjaamot saa töitä.Kuten myös, vaunuissani ei tarvitse ruuveja kiristellä eikä muovinauhoja venytellä. Vaikka sillä liikutaankin erittäin pitkiä pätkiä vuosittain.
Kuten myös, vaunuissani ei tarvitse ruuveja kiristellä eikä muovinauhoja venytellä.

Kuten myös, vaunuissani ei tarvitse ruuveja kiristellä eikä muovinauhoja venytellä. Vaikka sillä liikutaankin erittäin pitkiä pätkiä vuosittain.
Jos olisin ostamassa niin 2014 mallin Solifer 520/560 kelpaisi (riittäisi) pariskunnalle hyvin. Esim http://www.jyvascaravan.fi/uudet-ja-kaytetyt/?action=show_caravan&c_id=1448 mutta isolla jääkaapilla.
Vasta sain auton huollosta tai korjauksesta(tuli maksamaan 7+3 lisänumeroa) niin oon aatellut siirtyä "teiden tukoksi" ja vaihtaa auto vaunuun niin kyselenpä kaikenlaiset vaihtoehdot vaunuista ennenkuin teen päätöksiä,että antakaapa tulla hyviä vaunukokemuksia.... vai onko niitä??
En olekaan homannut että olet ollut salamatkustajana minun vaunussani. Täytyy olla tulevaisuudessa tarkempana
Äläpä nyt liioittele. ;D 2 ässä solkkua omistaneenani ja tutuilla myös on ruuveja kiristetty. Tässä 670 kympissä on ollut vähempi tätä ongelmaa. Sama juttu oli kun etelässäkin asuin. Mutta nuista ongelmista en rupea sen enempää, kun kaikissa niitä on enempi tai vähempi. Ja nämä on niitä pieniä.
Jos on tuommoisen summan sijoittanut justiin korjaukseen, ei mielestäni ole mitään järkeä myydä pois. Omiaan ei saa mitenkään kaupassa takaisin. Muutama vuosi käyttöä, niin saa maksamalleen vastinetta.
Vai mikä on noin kallis korjaus, joka pitää tehdä joka vuodelle?
Asia on hyvin yksinkertainen. Katoppa kun näillä alansa ammattilaisilla on vähän parempia tuotteita. Jopa ruuvit on tehty niin että ne kiristyvät itsestään.
Äläpä nyt liioittele. ;D 2 ässä solkkua omistaneenani ja tutuilla myös on ruuveja kiristetty. Tässä 670 kympissä on ollut vähempi tätä ongelmaa. Sama juttu oli kun etelässäkin asuin. Mutta nuista ongelmista en rupea sen enempää, kun kaikissa niitä on enempi tai vähempi. Ja nämä on niitä pieniä.
Äläpä nyt liioittele. ;D 2 ässä solkkua omistaneenani ja tutuilla myös on ruuveja kiristetty. Tässä 670 kympissä on ollut vähempi tätä ongelmaa. Sama juttu oli kun etelässäkin asuin. Mutta nuista ongelmista en rupea sen enempää, kun kaikissa niitä on enempi tai vähempi. Ja nämä on niitä pieniä.
Jos joku on siitä 670 kiristelly ruuvit ennen sinua ;D
En ole tarvinny kyllä matkaajassa kalusteruuveja kiristellä.
ne on varmaan edellinen omistaja kiriny ;D
Adrissa tosin sai olla kokoajan ruuveja kiristelemässä
Asia on hyvin yksinkertainen. Katoppa kun näillä alansa ammattilaisilla on vähän parempia tuotteita. Jopa ruuvit on tehty niin että ne kiristyvät itsestään.Nooh, minä nyt en puhunut kakskyt tai kolkytvuotta vanhoista, hyviä kyllä nekin oli
Itse olen aloittanut autolla ja nyt vedän vaunua.Listaa tuohon omat mielipiteeni kun molemissa on omat hyvät puolensa.Läheskään kaikkia asioita en varmaan huomaa tuohon listaan laitaa joten lisätkää niitä tuohon jatkoksi
Asunto-auto
+Nopea leirytyminen
+helppo yöpyä matkaparkeissa ja levähdys alueilla
+matkan aikan voit liikua asuntoosassa((vaikka on kielletty lain mukaan)
+halvemmat maksut laivoilla ja lautoilla(kun asuntovaunulla)
-kaliit vakuutus maksut
-kaliit huolto kustannukset
-katsastus joka vuosi
-kaliit verot(käyttö verot)
-Hankala pysäköinti(kun yleensä ei mahdu normaali parkkiruutuun)
-leiri aina purettava jos lähtee autolla liikelle
-auton koko pituus ja leveys ei ole asunto käytössä(moottori ja muut oheis laiteet konepelti)
Asuntovaunu
+edulliset vakuutus maksut
+edulliset huolto kulut
+kasastus joka toinen vuosi
+koko pituus ja leveys asunto käytössä
+voit jättää vaunun(leirin)ja lähteä vetoautolla (vaikka kauppaan)
-vaatii hyvän vetoauton
-ajo nopeus
-kalliimat maksut laivoilla ja lautoilla
-jonkun mielestä hankalaa vetä vaunua perässä ja pysäköidä
-leiryityminen hankalampaa kun autolla
Tuossa nyt vähän listaa mitä itsellä tuli äkkiä mieleen ;)
Jos leiriytyy useammaksi yöksi, vaunuun voi laittaa etuteltan, mutta autoon käytännössä mahdotonta - kaupassa pitää käydä kuitenkin.
Onhan niitä itseseisovia autotelttoja, jolloin auton voi ajaa välillä pois - ei ollenkaan mahdotonta.Joo, mutta auton kyseessä ollessa teltta pitää pystyttää heti paikan merkiksi, jos mielii kaupassa käydä.
Auton etuteltan kaipuu tai paikanvaraustarve on ihan tuntematon asia.
Ei matkailuautoilija pysy pitkään paikallaan. Kaupassa voi käydä ennen aluetta tai pyörällä/julkisilla alueelta käsin. Erittäin harvoin ollaan lähdetty alueelta matkailuautolla päiväseltään, muistan vain pari kertaa, silloinkin oli "maalatut" paikat eli ei huolta valtauksesta.
Auton etuteltan kaipuu tai paikanvaraustarve on ihan tuntematon asia.
Ei matkailuautoilija pysy pitkään paikallaan. Kaupassa voi käydä ennen aluetta tai pyörällä/julkisilla alueelta käsin. Erittäin harvoin ollaan lähdetty alueelta matkailuautolla päiväseltään, muistan vain pari kertaa, silloinkin oli "maalatut" paikat eli ei huolta valtauksesta.
En minäkään ymmärrä tuota ongelmaa. Rooma, Napoli, Pariisi, ..... Kohtalaisen pitkän listan isoista kaupungeista voisin tehdä missä autolla ollaan käyty ongelmitta. Me tosin ei koskaan olla pitkään parkissa samassa paikkaa ja jo kaksi yötä samassa paikassa ei tapahdu joka kesänäHei, ihan aikuisten oikeasti. Et mahdu ihan mihin vaan a-autolla, ei edes pienelläkään. Mutta voihan sen jättää johonkin ja mennä julkisilla.Vaikka ulkokehän parkkikselle, marketeissa on puomit ettei pääse korkealla yleensä. Itse en viitsisi noihin historiallisiin isoihin päiväksi mennä, pitäähän kaupunkiin tutustua kunnolla.
Eip yleensä mahdu, siellä missä me liikutaan
-Pienikokoinen (<6m) matkailuauto mahtuu normaaliin parkkiruutuun. Ketterä ja vie vähän tilaa.
-M-auton saa lähes aina ajettua vaateriin perstuntumalla ja kojetaulun pyöreällä vatupassilla.Voi pitää paikkansa, tosin suoralle kentälle ajaa vaununkin samoin, korkeintaan nokkapyörää veivaa
-M-auto voi olla myös perheen ainoa auto, jolloin kustannukset putoaa.Kellä voi kellä ei, meillä ei ainakaan
-M-auto tuntuu turvallisemmalta, kun voi poistua paikalta menemättä vaunun kiinnitykseen.No yleensä paikat missä on vaunulla, eivät ole olleet epäturvallisia
Vaunun / m-auton paremmuus on täysin kiinni käyttäjän tarpeesta ja tavoista. Kummallakin on omat etunsa ja kumpikin hyvä.Täysin samaa mieltä. Thumb
Hei, ihan aikuisten oikeasti. Et mahdu ihan mihin vaan a-autolla, ei edes pienelläkään. Mutta voihan sen jättää johonkin ja mennä julkisilla.Vaikka ulkokehän parkkikselle, marketeissa on puomit ettei pääse korkealla yleensä. Itse en viitsisi noihin historiallisiin isoihin päiväksi mennä, pitäähän kaupunkiin tutustua kunnolla.
Eip yleensä mahdu, siellä missä me liikutaan
Voi pitää paikkansa, tosin suoralle kentälle ajaa vaununkin samoin, korkeintaan nokkapyörää veivaa
Kellä voi kellä ei, meillä ei ainakaan
No yleensä paikat missä on vaunulla, eivät ole olleet epäturvallisia
Täysin samaa mieltä. Thumb
Asuntoautossa mielestämme on iso plussa takatalli.
Vaunussa ainakaan mikä meillä oli, niin ulkokalusteet ym.. Sai nostella sisälle vaunuun/poikien kerros-sänkyyn ja kosteella rätillä aina pyyhit tuolien ja pöydän jalat..
"-M-auto voi olla myös perheen ainoa auto, jolloin kustannukset putoaa."Mikäli olisi lyhyt työmatka, niin mikä ettei....
Mielestäni työmatka-ajot ym. päivittäiset ajot matkailuautolla on todella kallista, siinä kulutetaan kallista autoa. Todennäköisesti (mutu) on halvempaa hankkia pieni auto näitä tarkoituksia varten.
Off-Topic:Ja vaikkapa tänne Samnauhun taitaa jäädä menemättä a-autolla, emme tosin menneet vaunullakaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Samnaun
(http://karavaanari.org/kuvat/1453657084.jpg)
"-M-auto voi olla myös perheen ainoa auto, jolloin kustannukset putoaa."
Mielestäni työmatka-ajot ym. päivittäiset ajot matkailuautolla on todella kallista, siinä kulutetaan kallista autoa. Todennäköisesti (mutu) on halvempaa hankkia pieni auto näitä tarkoituksia varten.
Asuntoautossa mielestämme on iso plussa takatalli.
Vaunussa ainakaan mikä meillä oli, niin ulkokalusteet ym.. Sai nostella sisälle vaunuun/poikien kerros-sänkyyn ja kosteella rätillä aina pyyhit tuolien ja pöydän jalat..
Matkailuvaunun ja -auton hyviä ja huonoja puolia on helppo keksiä.No sillä päristimellä a-auton perässä korvataan juuri se mistä oli puhe.
Itselle ei ole vielä valjennut noiden matkailuauto ja perässä trailerilla h-auto visio. Jotenkin tuntuu että siinä on saatu yhdistettyä molempien huonot puolet...
Olikos sulla jo 13v sitten Hyymeri ?Off-Topic:
Käyty 2002. Hymerin 1.9 TD oli melko lujilla.
No sillä päristimellä a-auton perässä korvataan juuri se mistä oli puhe.
Eli kun a-auto ei mahdu kaupungeissa moneen paikkaan (ja en tarkoita suomalaisia kirkonkyliä) on helpompi liikkua tuolla päristimellä kauppaan , kaupungille jne.
Jättää se a-auto sinne paikalle tukikohdaksi, ne on ymmärtäneet sen ytimen ;) ;) ;)
Matkailuvaunun ja -auton hyviä ja huonoja puolia on helppo keksiä.Eikös tuossa ole juuri päin vastoin, saatu yhdistettyä molempien paremat puolet.
Itselle ei ole vielä valjennut noiden matkailuauto ja perässä trailerilla h-auto visio. Jotenkin tuntuu että siinä on saatu yhdistettyä molempien huonot puolet...
(https://circleset.files.wordpress.com/2015/07/dsc_0068.jpg)
.. aika hankalaksi as.vaunuilu menee kun ei noita 4-koipisia siellä vaunussakaan voi kuljetella...Jos en väärin muista, enää ei laki kiellä kuljettamasta eläimiä matkailu-/perävaunussa - ihan eri juttu ihmisen tunnetasolla miten lemmikkiään kohtelee..
Juuri tuo tavaratila on meilläkin se ehdottomasti suurin este autosta vaunuun siirtymisessä :-X
Meillä rouva tarvitsee liikkumiseen pyörätuolin ja vaikka kuinka kasaan taitettava onkin, tuo valtaisi ha:ssa koko sen peräkontin. Nyt as.autossa se menee sinne takatalliin että heilahtaa ja vielä mahtuu tosiaan se puutarhakalustokin kaveriksi. Tähän logistiikkaan kun yhdistetään 3x koira, niin aika hankalaksi as.vaunuilu menee kun ei noita 4-koipisia siellä vaunussakaan voi kuljetella. As.autossa sen sijaan niillä on tilaa matkankin aikana makoilla missä haluaa, lattialla tahi jakkaralla Thumb1
ihan eri juttu ihmisen tunnetasolla miten lemmikkiään kohtelee..No sepä se, meillä kun koirista ihan oikeasti myös huolehditaan ja osaksi juuri siksi niitä useampi onkin. Koira kun osaa olla koiralle kaveri, johon ihminen ei koskaan kykene, siksi 3kpl on ihan minimi, jossa ne pääsee jo laumaantumaankin. Tällöin esim. jos pomo rupeaa isottelemaan liiaksi, se jätetään pois leikeistä jne. Jos niitä olisi vain 2, niin toinen kun isottelee, ei toiselle jää mitään muuta vaihtoehtoa kuin alistua kohtaloonsa. Nyt 3:lla nuo kaksi "alistujaa" pääsee temmeltämään keskenään ja siten sen isottelijankin mieli nopsasti muuttuu tai se on tosiaan yksin katselemassa kun toiset temmeltää Thumb
Touranin kokoiseen pikkutilautoon mahtuu helposti pyörätuoli taitettuna, ja tilaa jää vielä.Henk.koht. yksi VAG jo ollut ja oli tasan tarkkaan eka & vika tuon sukuinen meillä >:( Ja kyllä, suunnitelmissa tässä olisikin tuo seuraava veturi-ehdokas olla jälleen tila-autoluokan edustaja, no more farkkuja meille! Ja tuohon kun ynnätään tuo riittävä vetomassa (min. 1500kg), niin aika kaposeksi menee taas nuo vaihtoehdot. Toki yksi kpl riittää meille vallan mainiosti ja ehkä joku uuskoppanen C4 Grand Picasso voisikin vastata aika hyvin tähän tarpeeseemme. Pitää vaan jokunen vuosi ootella että tuo hintataso käytetyissä laskee riittävästi, ranskalaisissa tuo kun tapahtuu onneksi melko nopsaan ja näin saa uudehkon auton meikäläinenkin alleen Thumb
Off-Topic:..Meillä näitä kolmen koiran laumoja ollut jo pari (välillä harventunut).. Mä oon aina sanonut vaimolle, että 2 = pari ja 3 = lauma. Parissa ei ole hierarkiaa (vain ykkönen), laumassa on. Jos ongelma on syntyäkseen, se syntyy kakkosen ja kolmosen välille. Nou-hätä, yleensä vaikka ne ovat erimerkkisiä/kokoisia, mutta saman kuntoisia ja luenteisia.. Mutta, jos yksi "eläköityy" tai sairastuu, laumassa ei hoideta sairaita/vanhuksia, vaan ne painetaan "pahnanpohjimmaiseks i". Riippuu johtajasta, komentoketju voi olla aika ankara, jossa kakkonen on se vääpeli.. Eli ykköselle riittää, että se tietää asemansa (muut säätäköön keskenänsä), kakkosella "kostonkierre"- menttaliteetti, kolmonen saa varoa kaikkia - ei välttämättä leimaannu laumaan. Mutta sitten kun ykkösen perässä useita koiria, alkavat olee "massaa" keskenään.. ts. 3 on minusta "huonoin" vaihtoehto.
Koira kun osaa olla koiralle kaveri, johon ihminen ei koskaan kykene, siksi 3kpl on ihan minimi, jossa ne pääsee jo laumaantumaankin. Tällöin esim. jos pomo rupeaa isottelemaan liiaksi, se jätetään pois leikeistä jne. Jos niitä olisi vain 2, niin toinen kun isottelee, ei toiselle jää mitään muuta vaihtoehtoa kuin alistua kohtaloonsa. Nyt 3:lla nuo kaksi "alistujaa" pääsee temmeltämään keskenään ja siten sen isottelijankin mieli nopsasti muuttuu tai se on tosiaan yksin katselemassa kun toiset temmeltää Thumb
..
Vaan ei toi vaimo kuuntele, se kait tietää paremmin :-XNo eikös ne aina - ja joka asiassa :D
Autosta todellakin tuhoutui moottori +turbo+apulaitteita öljypalon takia,kaikki on uusittu takuu-osilla.Ottaa raskaasti pattiin koko homma kun 100 000km ajettu ja säännöllisesti huollettu auton moottori tuhoutuu 3 minuutissa(kesällä).On totta että nyt kannattaisi ajaa nimenomaan kun kaikki on uutta mutta jotenkin meni luotto koko autoon.....eikä sitä sijoitusta saa tosiaan pois yhtään....pitääpä harkita sitä vaunun vuokrausta vielä sillä ei ole kokemusta siitä vaununvedosta....se n käyttö olisi aktiivista(useita kalareissuja vuodessa,ei karavaanarialueilla yöpymisiä) joten vaunulla pitäisi pärjätä aika korvessa.Tuo moottoriöljyn polttaminen on mahdollista yhtälailla sen saman (ja muunkin) merkin henkilöautoillakin (suunnittelufilosofi a) - uhrin asema on heikoin automaattilatikoill a varustetuissa.. Toki isomman koneen korjaus yleensä kalliimpaa kuin pienen, toisaalta harvinaista ei välttämättä saa käytettynä tai vaihtokoneen..
Autosta todellakin tuhoutui moottori +turbo+apulaitteita öljypalon takia,kaikki on uusittu takuu-osilla.Ottaa raskaasti pattiin koko homma kun 100 000km ajettu ja säännöllisesti huollettu auton moottori tuhoutuu 3 minuutissa(kesällä).On totta että nyt kannattaisi ajaa nimenomaan kun kaikki on uutta mutta jotenkin meni luotto koko autoon.....eikä sitä sijoitusta saa tosiaan pois yhtään....pitääpä harkita sitä vaunun vuokrausta vielä sillä ei ole kokemusta siitä vaununvedosta....se n käyttö olisi aktiivista(useita kalareissuja vuodessa,ei karavaanarialueilla yöpymisiä) joten vaunulla pitäisi pärjätä aika korvessa.
Eniten minua matkailuautoissa riepoo alustojen huono laatu. Karkeita, halvalla tehtyjä työkaluja, joita ei ole tehty kestämään ainakaan aikaa.
Mikä kone autossa muuten oli? Olisi hyvä tieto muille, jos tuohon voi varautua.
Alustalla on pieni merkitys monella ostajallaMutta poikkeuksiakin on ;)
Hyvälle kokonaispaketille tulee vaan silloinkin hintaa, jopa enemmän.Mutta yleensä se veturi on tällöin samalla myös käyttöauto, as.auto harvemmin on varsinkaan PK-seudulla 8)
Eikös tuossa ole juuri päin vastoin, saatu yhdistettyä molempien paremat puolet.Euroopassa on niin paljon campingeja ettei noitten matkaparkkien poisjättäminen kun on vaunu eikä pääse sinne, on kuin puoliraaàn kalakukon aiheuttama pieru Savon sydänmailla.
Voi mennä reissuun sen auton kera tai ilman, reissusta riippuen.
Auto + vaunu yhdistelmällä se ei onnistu.
lisäksi leirintymisverkosto euroopan puolella on yli kaksi kertaa suurempi tuolla asuntoauto+ pikkuauto yhdistelmällä.
Voi sen asian ajatella siis näinkin ja voitolle jäi.
Vesitouhun takia matkailuauto on parempi, mahtuu riittävästi mukaan, aina on kiinteä harmaavesisäiliö ja vakiona kaasulla toimiva boileri. Knausin kanssa oli aina sähkön varassa, kun lapset oli pieniä.Niin ne on vaunuissakin, valitsee vain sen vaunun ostaessaan , mukanaoleva vesimäärä jonkin verran pienempi kyllä
Alustalla on pieni merkitys monella ostajalla
Mutta poikkeuksiakin on ;)
jos ei muuten niin ylijäreitä ja epätaloudellisia.
No mutta järeyshän on hyvä asia. Juu, epämukava toki mutta kuinka moni pakettiauto, varsinkaan sieltä raskaammasta päästä on oikeasti mukava ajettava (ha verratessa), yhdelläkään valmistajalla? Ja nimenomaan as.autona kuinka monella pakulla aidosti on 90% lasti päällä jatkuvasti 24/7/365 mitä tuo alustan kantokyky ylipäätään riittää? Tästä syystä järeys on hyve, alusta ei väsähdä niin nopsasti vaikka sitten olisikin papereissa pienemmälle kokonaismassalle rekisteröity, niin onpahan reserviä edes jonkin verran = tuo jatkuva latinki (omamassa) on selvästikin vähempi kuin 90% alustan kantokyvystä. Tuolla näkee tienpäällä aika paljonkin meinaan kalustoa jossa perä on jo antanut periksi, takajousituksen käyttötunnit ovat tulleet täyteen ja seillä mennään perä notkuen, eikä tuo varmaankaan niitä häävejä ajo-ominaisuuksia ainakaan paranna. Ja aika harvassa on as.autoilijat jotka iskee 1/3 koko auton arvosta perän jousituksen uusimiseenkaan :-X
Toisaalta samalla tavalla aika monessa veturissa se perä nyykähtää kun siihen vaunua koukkuun tarjotaan. Toki on myös vetureita joissa näin ei käy ja jotkut veturit yhä leijuvat taikamaton tavoin mukavan tasaisesti oli nyyttiä perässä tahi ei :D
Autosta todellakin tuhoutui moottori +turbo+apulaitteita öljypalon takia,kaikki on uusittu takuu-osilla.Ottaa raskaasti pattiin koko homma kun 100 000km ajettu ja säännöllisesti huollettu auton moottori tuhoutuu 3 minuutissa(kesällä).On totta että nyt kannattaisi ajaa nimenomaan kun kaikki on uutta mutta jotenkin meni luotto koko autoon....
On se hyvä ja suorastaan ihme että kori tai keula ei palanut. Turbon tuhoutuminen palossa kun vaatii todella korkeita lämpötiloja joten on ihme että edes takapuskuri on jäänyt ehjäksi.Thumb
Minulle ei matkailuvaunu ole enää edes vaihtoehto. Vaunussa ei ole minulle oikein mitään mitä enää kaipaisin, mutta yksi syy on ylitse muiden. Kesällä pitää kiskoa mukana kiihdytysautoa, talvella moottorikelkkoja ja samaan syssyyn saada majoitus itselle ja kavereille. Lisäksi vielä lomamatkat ja pikkureissut.
Saa nähdä vaihtuuko itsellä huomenna vaunu autoon. Käytiin jo viimeviikolla katsomassa ja huomenna pääsee ajamaankin kun on ilmat lämmenneet. Saa nähdä, vähän jännittää että tuleeko tehtyä aivan typerä vai tosi hyvä teko, jos vaunu vaihtuu autoon.
Autosta ei ole kokemusta ollenkaan, vain vaunuilusta, tuossa katsomassamme autossa kyllä pohjaratkaisu ja varusteet vaikuttaisi meille hyvältä.
Onneksi on alkanut kuitenkin järki tulemaan päähän ja olen jo unohtanut uudet ja uudehkot isot autot, niin voi ehkä kivuttomammin vaihtaa takaisin vaunuun jos päätös onkin huono. Ja onhan tuollaisella vähän halvemmalla sitten helppo siirtyä myös niihin isoihin ja uusiin autoihinkin jos haluaa.
Autolla oli ajettu 125tkm ja moottoriremontti oli tehty 65tkm:n kohdalla turbon hajoamisen vuoksi. Lasku oli ollut 7000€. Alkoi mietityttämään olisiko tulossa vastaava remontti, vai mistä savutus.
No niin, muuttuihan tämä keskustelu oikein päin: Vaunusta autoon. Thumb
ei tuo kuume vissiin lähde pois ennenkuin sen auton laittaa
Tällaiseen kierteeseen kun joutuu, niin auto täytyy pitää hamaan loppuun saakka, ellei löydä jotain muuta selkeää perustetta vaihtoon.
Mulla ongelmana on se, että auton käyttöarvo kasvaa koko ajan suhteessa sen käypään arvoon...
Jos tekisin täyden koneremontin, niin sen auton arvo ei siitä muuttuisi autokaupassa. Sen sijaan kokisin itselläni olevan täysin timmin uuden koneen. Miksi sen auton vaihtaisin johonkin vaihtoautoon, josta kone voisi laueta milloin vain?
Tällaiseen kierteeseen kun joutuu, niin auto täytyy pitää hamaan loppuun saakka, ellei löydä jotain muuta selkeää perustetta vaihtoon.
En aivan allekirjoita tuota omien kokemusteni perusteella.
2001 ostin.....
Et ole töitä paljon ehtinyt tehdä noilla kilometreillä! :o