Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: MrWolf - 7.08.2015 kello on 18:09
-
Terve
Matkailuauto kuume on kova. Matkaveneilty on kymmenkunta vuotta ja mielenkiinnon kohde vaihtumassa kumijalkojen suuntaan.
Käyttö tulee olemaan kesällä kotimaassa ja euroopassa, talvella laskettelurinteen kupeessa.
Mutta mikä alle? Tuntuu että isompia kuin neljän hengen perheen autoja ei olekaan.
Joka iltaista/aamuista nukkumapaikan rakentaminenkaan ei kiinnosta.
Budjetti on suht löysä, tyyliin alle satatuhatta jos löytyy niin olis kiva.
-
Terve
Matkailuauto kuume on kova. Matkaveneilty on kymmenkunta vuotta ja mielenkiinnon kohde vaihtumassa kumijalkojen suuntaan.
Käyttö tulee olemaan kesällä kotimaassa ja euroopassa, talvella laskettelurinteen kupeessa.
Mutta mikä alle? Tuntuu että isompia kuin neljän hengen perheen autoja ei olekaan.
Joka iltaista/aamuista nukkumapaikan rakentaminenkaan ei kiinnosta.
Budjetti on suht löysä, tyyliin alle satatuhatta jos löytyy niin olis kiva.
Muutama linkki alla. Noissa riittää tilaa suuremmallekin porukalle. Ovat vielä rakennettu aikalailla omavaraisiksi. Thumb Thumb
Minulla oli 80-luvulla noiden kokoluokkaa oleva, saunalla yms, mukavuuksilla varustettu. Viimeisen vuoden aikana olen vahvasti ajatellut, että vieläkö täytyy vanhoilla päivillään tehdä se yksi ja vihonviimeinen? :-\ :-\ :-\
http://www.nettikone.com/volvo/9700-matkailulinja-auto/1433987
http://www.nettikone.com/volvo/b10m-carrus-regal/1326891
http://www.nettikone.com/neoplan/n122/1412643
http://www.nettikone.com/volvo/laatua-arvostavalle/1427419
http://www.nettikaravaani.com/delta/star-50/1426487
http://www.nettikone.com/scania/k113/1419792
http://www.nettikone.com/volvo/fl-6/1361264
-
Muutama linkki alla. Noissa riittää tilaa suuremmallekin porukalle. Ovat vielä rakennettu aikalailla omavaraisiksi. Thumb Thumb
Minulla oli 80-luvulla noiden kokoluokkaa oleva, saunalla yms, mukavuuksilla varustettu. Viimeisen vuoden aikana olen vahvasti ajatellut, että vieläkö täytyy vanhoilla päivillään tehdä se yksi ja vihonviimeinen? :-\ :-\ :-\
http://www.nettikone.com/volvo/9700-matkailulinja-auto/1433987
http://www.nettikone.com/volvo/b10m-carrus-regal/1326891
http://www.nettikone.com/neoplan/n122/1412643
http://www.nettikone.com/volvo/laatua-arvostavalle/1427419
http://www.nettikaravaani.com/delta/star-50/1426487
http://www.nettikone.com/scania/k113/1419792
http://www.nettikone.com/volvo/fl-6/1361264
Moisia kapistuksia! Noihin kyllä mahtuu ja yksi taisi olla C kortillakin ajettava.
Jälleenmyynti suottaa olla heikompaa kuin ns. perinteisemmän matkailuauton. Mietityttää miten tuollaisen aparaatin saa leirintäalueelle/omalle pihalle parkkiin? :-)
-
En vaan tajua noiden sisustus ratkaisuja. Mielestäni ton tilan voisi käyttää hyödyllisemminkin. Noi ei ole tarkoitettu asumiseen vaan bilettämiseen. Minun mielipide.
-
Mitähän tuollaisten kiinteät kulut ovat jos esim. puoli vuotta liikenteessä?
-
Ennemminkin laittaisin Nettikaravaaniin hauksi Intgroitu auto ja maximihinta 100000.
Sieltä yläpäästä kun alkaa selaamaan niin napin painalluksella saa ainakin neljä vuodetta käyttöön .
Kaikilla mausteilla ja C-kortilla .
Ja on asuntoautoja eikä vanhoja linkkejä yhdeksänkymmentä luvulta .
-
En ole perehtynyt niin tarkasti matkailuautoihin.
Mutta oma kokemus on juuri samanlaisesta porukasta, asuntovaunun kanssa.
Ja oma kokemus on, että toimiva vaunu jossa on kaikille omat sängyt on oltava yli 6 metriä pitkä.
Ja nyt varmaan sekoitan pakkaan, onko matkailuvaunut täysin poissuljettu, jos tätä kuljinta on tarkoitus pitää rinteen juurella ?
-
Meillä neljä henkeä + koira.
Neljä tavireissua tehty. Auto + vaunu yhdistelmällä.
Tuollaisen auton löytäminen tekee tiukkaa.
-
Meillä neljä henkeä + koira.
Neljä tavireissua tehty. Auto + vaunu yhdistelmällä.
Tuollaisen auton löytäminen tekee tiukkaa.
Tuossa 4 hengessä ja 5 hengessä menee tietynlainen leikkauspiste.
On toki niitä 3 hengen kerrossänkyjä vaunuissa (saattaa olla autoissakin) ja meilläkin käytiin niitä koemakaamassa, niin jo tenavien jalkaterän asennosta näki, että liian ahtaaksi meni.
Jos halutaan 5-henkilölle omat sängyt, niin se vaatii kulkimeen yhden ylimäärisen sängyn tilan. Ja se on tavallaan ongelma.
Kerran olen käynyt Burstnerin teliasuntoautossa, jossa oli selkeästi pedit 5 henkilölle.
-
http://www.nettikaravaani.com/burstner/argos-747-2-alde-sis-alv/1438461
Tuossa. Asuntoauto. Eikä kauhian vanhakaan. 8)
-
Jos kerran on tarkoitus käyttää talvella niin unohtaisin heti isot etuvetoiset. Pienempi menee jotenkuten etuvetona mutta takavetoisella jää se lumiketjujumppa kokematta.
-
Tollasta argosin käyttöä aika läheltä seuranneena en voi sanoa että ketjuja pitäisi käyttää...
Se on ainakin ympärivuotisessa käytössä ja kitkarenkailla menee talvet. Eihän sillä mihinkään tunturin päälle voi talvella mennä mutta normi liikenteessä ja leirialueilla pärjää oikein hyvin. Ja näyttää se talvikelissä etenevän vaikka on pari tonnia painava kärrykin perässä. Keulan korkeudesta päätellen siinä on aika reilusti painoa etupyörillä.
Eikä tuollasia 9 metrin isoja autoja edes taida olla tuohon hintaluokkaan takavetoisena? Saa laittaa kymmeniä prosentteja hintaan lisää...
-
Voihan se olla. Minulle viime syksynä tuollaisen omistaja taas kertoi ettei viitsi pysäköidä edes kostealle nurmelle. Itse vain kaksiakselisella etuvetoisella talvella ketjujen kanssa leikkimiseen kyllästyneenä vaihdoin takavetoiseen. Oli kyllä nautinto liikkua pohjoisessa ison kelkkakärryn kanssa, pääsi aina mihin oli tarviskin, eikä risteyksissäkään tarvinnut jännittää.
-
Moisia kapistuksia! Noihin kyllä mahtuu ja yksi taisi olla C kortillakin ajettava.
Jälleenmyynti suottaa olla heikompaa kuin ns. perinteisemmän matkailuauton. Mietityttää miten tuollaisen aparaatin saa leirintäalueelle/omalle pihalle parkkiin? :-)
" Mutta mikä alle? Tuntuu että isompia kuin neljän hengen perheen autoja ei olekaan.
Joka iltaista/aamuista nukkumapaikan rakentaminenkaan ei kiinnosta. "
Avauksen perusteella linkittelin... :-[ :-[ :-[
-
En ole perehtynyt niin tarkasti matkailuautoihin.
Mutta oma kokemus on juuri samanlaisesta porukasta, asuntovaunun kanssa.
Ja oma kokemus on, että toimiva vaunu jossa on kaikille omat sängyt on oltava yli 6 metriä pitkä.
Ja nyt varmaan sekoitan pakkaan, onko matkailuvaunut täysin poissuljettu, jos tätä kuljinta on tarkoitus pitää rinteen juurella ?
Tullaan liikkumaan tosi paljon sekä sen lisäksi käyttöä tulee olemaan satunnaisille työreissuille niin suomessa kuin keski-euroopassakin. Olin karsinut vaunun pois nuista syistä. Myöskään vetoauto ei ole.
-
http://www.nettikaravaani.com/burstner/argos-747-2-alde-sis-alv/1438461
Tuossa. Asuntoauto. Eikä kauhian vanhakaan. 8)
Vaikuttaa tilavalta. Pitää tutustua tarkemmin. Menee kaiketi C kortti hommiksi joka itseltä löytyy mutta rouvalta ei. Taitaa olla niin että näillä kriteereillä ei B-kortilla ajettavia juurikaan löydy.
-
" Mutta mikä alle? Tuntuu että isompia kuin neljän hengen perheen autoja ei olekaan.
Joka iltaista/aamuista nukkumapaikan rakentaminenkaan ei kiinnosta. "
Avauksen perusteella linkittelin... :-[ :-[ :-[
Ei nuo linja-auto hommat ole itselle kyllä. Vaikka tilaa todella noissa näyttää olevan.
Ei ole korttia eikä bussit ollut muutenkaan mielessä. Kiitän toki linkityksistä ja avusta kovasti!
-
Vaikuttaa tilavalta. Pitää tutustua tarkemmin. Menee kaiketi C kortti hommiksi joka itseltä löytyy mutta rouvalta ei. Taitaa olla niin että näillä kriteereillä ei B-kortilla ajettavia juurikaan löydy.
Tuon meinasin ottaa puheeksi kun nämä ns. enintään 3,5-tonnisetkin alkavat olla ylipainoisia.
-
Kyllähän niitä matkailuautoja on viidelle ja kuudellekin B-kortilla.Vanhemmissa vuosimalleissa varsinki. Meilläkin on kuudelle rekattu tuo perinteinen piironki ja viis henkinen perhe ollaan. Ollaan asuttu kaksi viikkoa putkeen autossa, mutta tietysti myös oleiltu ulkona paljon. Eli auto enempi lämmin tukikohta-yöpymispaikka ja siirtymien kulkuneuvo. Kun sen oikein suunnittelee, kyllä siellä asuu. Mutta tietysti jos olis rahaa ja C korttia niin vois olla isompi ja vaikka tehä itte. Kuitenkin tuo nyt on toistaseksi piisannut, kun sillä on pärjännyt. Ei ole liian iso eikä liian pieni. Takana kerrospetit poikittain mihkä mahtuu aikuinenkin nukkuun (oon kokeillu) täysdinetti josta saa vuoteet kahdelle sekä iso alkovi, missä nukkuu kaksi aikuista tilavasti tai kolme lasta.Takatallista saa vielä isomman kun alumiinirunkosen petin nostaa saranoillaan ylös. Suht heleppo pyöritellä eikä ota nurkat, perähelma tai maha kiinni, jos ajelee vähän tieltä sivuun.
(http://karavaanari.org/kuvat/1439055194.jpg)
-
Näissä "valkoisissa" matkailuautoissa kiinteiden vuoteiden määrä on yleisesti 4:ssä - tietyin edellytyksin voi laskea 5:llekin.
Autoissa, joissa on kerrossängyt poikittain perällä, saattaa alapeti olla leveä, esim. 120-140cm.
Tietty siitä dinetestä löyty vielä 1-2 hengelle ne palapelipaikat..
Myöskin alkoviautoissa alkovi saattaa olla niin leveä, että 2-5 vuotias nukkuu välissä - "ehkäisynä" ;D
Kuvan esimerkki; 3.5tn, CO2-merkinnällä, 4 vetävää pyörää, B-kortilla 100:sta, 6 ajonakiaista paikkaa, 6 petipaikkaa, 2.8tn kärryä saa vetää jne..
(http://karavaanari.org/kuvat/1439068840.jpg)
..eikä varmaan ole ainokainen lajissaan - on vaihtoehtoja ennen bussihuusseja. :D
-
Ihan oleskelutilojen ja talvikäytön kannalta unohtaisin alkovit ja kompromissimallit. Integroitu laskettavalla etuvuoteella, muita en edes harkitsisi.
Meilläkin 5-henkinen perhe plus koira ja talvella käytetään siinä missä kesälläkin.
Kannattaa tutustua myös niihin talviominaisuuksiin huolella. Toteutustapoja ja ratkaisuja on monia, vaan harvat hyviä.
Eristepaksuus ja materiaali noin yleensä. Tuplalasit myös edessä ja myös etuovessa. Eristeet myös ovisyvennyksessä ja ovessa kuten muuallakin, näin ei yllättäen monessa ole.
Kaksi erillistä lämmityslaitetta tuo pakkasilla turvaa.
Sähkölämmitteinen tuulilasi auttaa hankalilla keleillä näkyvyyden suhteen ja ainakin meillä se samalla tarjoaa etelän paahteessa hyvän suojan lämpösäteilyltä, siis turhalta paahteelta ja kuumuudelta.
Vesijärjestelmä kokonaisuudessaan olisi syytä olla pakkaselta suojassa.
Siinä ainakin joitakin mitä itse omassa kulkineessani arvostan. Tietty takaveto ja riiittävä teho suhteessa painoon tuo helppoutta liikkkumiseen sekä automaatti ja vakionopeussäädin yms muut tarvittavat mukavuudet.
Ajoasentokin kannattaa tsekata. Esellisessä Fiat-alustaisessa en oikein saanut jaloilleni mukavasti tilaa. Monessa jakkara myös nousee liian korkealle kun on vakiojakkaran alle pultattu kääntöalusta. Nykyisessä on valmistaja onneksi raaskinut vaihtaa jakkkaran ISRAn kuorma-autosarjasta löytyvään parempaan ja kääntöalustan kanssa toimivaan jakkaraan.
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
-
Näissä "valkoisissa" matkailuautoissa kiinteiden vuoteiden määrä on yleisesti 4:ssä - tietyin edellytyksin voi laskea 5:llekin.
Autoissa, joissa on kerrossängyt poikittain perällä, saattaa alapeti olla leveä, esim. 120-140cm.
Tietty siitä dinetestä löyty vielä 1-2 hengelle ne palapelipaikat..
Myöskin alkoviautoissa alkovi saattaa olla niin leveä, että 2-5 vuotias nukkuu välissä - "ehkäisynä" ;D
Kuvan esimerkki; 3.5tn, CO2-merkinnällä, 4 vetävää pyörää, B-kortilla 100:sta, 6 ajonakiaista paikkaa, 6 petipaikkaa, 2.8tn kärryä saa vetää jne..
(http://karavaanari.org/kuvat/1439068840.jpg)
..eikä varmaan ole ainokainen lajissaan - on vaihtoehtoja ennen bussihuusseja. :D
Mikä tämän kulkineen merkki/malli on? Voisin tutustua.
-
Ihan oleskelutilojen ja talvikäytön kannalta unohtaisin alkovit ja kompromissimallit. Integroitu laskettavalla etuvuoteella, muita en edes harkitsisi.
Meilläkin 5-henkinen perhe plus koira ja talvella käytetään siinä missä kesälläkin.
Kannattaa tutustua myös niihin talviominaisuuksiin huolella. Toteutustapoja ja ratkaisuja on monia, vaan harvat hyviä.
Eristepaksuus ja materiaali noin yleensä. Tuplalasit myös edessä ja myös etuovessa. Eristeet myös ovisyvennyksessä ja ovessa kuten muuallakin, näin ei yllättäen monessa ole.
Kaksi erillistä lämmityslaitetta tuo pakkasilla turvaa.
Sähkölämmitteinen tuulilasi auttaa hankalilla keleillä näkyvyyden suhteen ja ainakin meillä se samalla tarjoaa etelän paahteessa hyvän suojan lämpösäteilyltä, siis turhalta paahteelta ja kuumuudelta.
Vesijärjestelmä kokonaisuudessaan olisi syytä olla pakkaselta suojassa.
Siinä ainakin joitakin mitä itse omassa kulkineessani arvostan. Tietty takaveto ja riiittävä teho suhteessa painoon tuo helppoutta liikkkumiseen sekä automaatti ja vakionopeussäädin yms muut tarvittavat mukavuudet.
Ajoasentokin kannattaa tsekata. Esellisessä Fiat-alustaisessa en oikein saanut jaloilleni mukavasti tilaa. Monessa jakkara myös nousee liian korkealle kun on vakiojakkaran alle pultattu kääntöalusta. Nykyisessä on valmistaja onneksi raaskinut vaihtaa jakkkaran ISRAn kuorma-autosarjasta löytyvään parempaan ja kääntöalustan kanssa toimivaan jakkaraan.
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Hyviä seikkoja, pitääpä ottaa,huomioon. Itselläsi taitaa siis olla tuo,Hymerin starline. Mutta onko iltaisin aina punkan tekoa teillä edessä vai sopiiko pöydän ääressä vielä viinit ottaa kun lapset jo nukkuu?
-
Viisi henkeä ja helppo yöpyminen vaatii yli seitsemän metrisen auton. Ja talvikäyttö kunnollisen lämmityksen ja talvivarustuksen. Tyhjästä on paha nyhjästä. Mutta kyllä alle sadan tonnin hintaluokkaan hieman käytettyjä löytyy pilvinpimein. Uusi on käytetty, kun liikkeestä ulos ajaa.
-
Hyviä seikkoja, pitääpä ottaa,huomioon. Itselläsi taitaa siis olla tuo,Hymerin starline. Mutta onko iltaisin aina punkan tekoa teillä edessä vai sopiiko pöydän ääressä vielä viinit ottaa kun lapset jo nukkuu?
Meillä jo nuoriso sen ikäistä että lienee vain kerran oltu koko porukalla liikenteessä.
Etusänky laskeutuu pöytäryhmän etupuolelle joten sikäli ei häiritse. Mutta se viides petipaikka häiritsee...
Mutta puoli-integroiduissa se taitaa aina tukkia pöytäryhmän ja joskus ovenkin. En tosin ole muutenkaan ikinä ymmärtänyt tuon kopromissikorin suosiota. Tai no, onhan se halvempi kuin oikea kori.
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
-
Mutta puoli-integroiduissa se taitaa aina tukkia pöytäryhmän ja joskus ovenkin. En tosin ole muutenkaan ikinä ymmärtänyt tuon kopromissikorin suosiota. Tai no, onhan se halvempi kuin oikea kori.
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Minulle se oli ehdoton vaatimus takavedon lisäksi. En vaan tykkää täysintegroiduista ja kun kaksin liikumme autossa on selkeästi ohjaamo ja asuinosa. Jos useampi henkilö kulkusi mukana tilanne olisi tietty toinen, nyt lyödään väliverho ohjaamon ja asuinosan välille ja talvella lasit ja ovet peittävä keulapeite. Alaslaskettava vuode toimii parhaiten täysintegroidussa ja puoli-integroidussa se on yleensä kyllä aika toivoton.
-
Me liikutaan myös pääosin kaksistaan. Joko vaimon tai sitten pojan kanssa. Olen kyllä itse nauttinut integroidun keilan tarjoamasta ilmavuudesta vs peltikeula. Antaa lisää tilaa ja vaihtoehtoja istumiseen. Telkkaria katsoessa on mukava istahtaa etujakkaroille, kallistaa selkänojat ja nostaa jalat sohvaryhmälle...
Lisäksi talvella kaulakin on lämmin mikä on minulle hyvin tärkeä asia. Sitä peltikeula ei oikeasti tarjoa.
-
Lisäksi talvella kaulakin on lämmin mikä on minulle hyvin tärkeä asia. Sitä peltikeula ei oikeasti tarjoa.
Peltikeulaisessa on peltiovet, intekroidussa jotain muuta. Senverran siinä on eroa.
-
Tuplalasit sivuilla ja oven/ikkunoiden ympäristö myös eristetty. Samoin oven syvennys. Myös kojelaudan alusta on eristetty, samoin ilmaputket kojelaudalle. Noista kertyy jo aivan huomattava ero. Lisäksi ainakin minulla on tuulilasissa lämpösäteilyä takaisin heijastava alumiinikalvo joka toimii myös lämmitysvastuksena.
-
Tottakait integroitu ohjaamoltaan hakkaa talviominaisuuksiss a muut variantit - tosin hinnassahan tuokin asia on huomioitu 8)
Onhan se iso tuulilasi iso lämmönhukka ilman peitettä, mitä usein on sitten korvattu toisella lämppärillä. Tuntuu vaan aika tuhlailulta, että tarvitaan yli 11kW lämmitystehoa koppiin.. Mutta sellainen kait pitäis seuraavaksi laittaa kunhan integroidusta löytyisi nuorisolle kerrossängyn korvike - löytyykö sopu etulaskuvuoteella :-X
Mahtuuko noissa petarit, peitot ja tyynyt olemaan yläasennossa?
-
Pari olen nähnyt ja niissä on ollut tilaa sängyn yläpuolella. Jos olet myymässä tuota niin laita ilmoitus tänne myös. Saattaa olla että minulla olisi ostaja sille. Kuinka leveät kerrosvuoteet siinä on? (ja takaylityksen pituus
-
Mutta sellainen kait pitäis seuraavaksi laittaa kunhan integroidusta löytyisi nuorisolle kerrossängyn korvike - löytyykö sopu etulaskuvuoteella :-X
Ongelma sama. En usko sopua löytyvän, kun ovat omaan tilaan tottuneet. Pitäisi vielä olla takavetoinen ja alustankin sellainen, ettei tarvitse jatkuvasti pelätä isoa remonttia. Pituus 7 metriä maksimi, ja kantavuutta pitäisi jäädä 3500 kiloon.
-
Pää puhki ja poikki näitä nyt tutkittu ja hutkittu.
Alkaa selkeytymään (???)
Alkovi malli, muista ei tähän tarpeeseen ole. Yli sadantonnin jos olis budjetti voisi tietty kaikenlaista concordea ym. yli 10-metristä luxus juttua miettiä mutta ollaan linja-auto linjalla enempi tai vähempi. Bussikuskin ura ei nyt vain nappaa.
Argos 747 tai vastaava pitkääälti yli 7 metrinen auto ja painoltaan reilusti yli 3500kg (C kortti vehje) on se jolla vaatimukset täyttyvät.
Jos mennään b-kortti laitteisiin niin ollaan kompromissin äärellä.
Sunlight A72 (kokonaismassa 3495kg) on (ymmärtääkseni?!?!?) ainut mikä menisi. Siinä pikkupöytä löytyy josta voinee tehdä pedin sille 5-vuotiaalle. Näin iso pöytä jää käytettäväksi siihen viinilasin nauttimiseen sadekelillä frouvan kanssa.
Näin ei tartte junioria ottaa myöskään ehkäisyksi väliin. Voi jatkaa huoletta siis lisää lastentekoa tai ainakin harjoitella.
-
Pää puhki ja poikki näitä nyt tutkittu ja hutkittu.
Alkaa selkeytymään (???)
Alkovi malli, muista ei tähän tarpeeseen ole. Yli sadantonnin jos olis budjetti voisi tietty kaikenlaista concordea ym. yli 10-metristä luxus juttua miettiä mutta ollaan linja-auto linjalla enempi tai vähempi. Bussikuskin ura ei nyt vain nappaa.
Argos 747 tai vastaava pitkääälti yli 7 metrinen auto ja painoltaan reilusti yli 3500kg (C kortti vehje) on se jolla vaatimukset täyttyvät.
Jos mennään b-kortti laitteisiin niin ollaan kompromissin äärellä.
Sunlight A72 (kokonaismassa 3495kg) on (ymmärtääkseni?!?!?) ainut mikä menisi. Siinä pikkupöytä löytyy josta voinee tehdä pedin sille 5-vuotiaalle. Näin iso pöytä jää käytettäväksi siihen viinilasin nauttimiseen sadekelillä frouvan kanssa.
Näin ei tartte junioria ottaa myöskään ehkäisyksi väliin. Voi jatkaa huoletta siis lisää lastentekoa tai ainakin harjoitella.
Juuri tuo Burstner, josta aikaisemminkin kirjoitin on mielestäni perhe auto.
Sellainen 747 Argos on yksi suomessa vuokrattavanakin ollut yhdellä perheellä, eikä hintakaan ollut päätähuimaava. En tiedä vuokraavatko enää tai onko kalusto vaihtunut.
-
Sunlight A72 on koe-ajettu/nukuttu ja bustner argos 727 koe-ajettu/nukuttu.
Ei jäänyt epäselvyyttä kumpi tuntuu itselle sopivammalta.
Molemmissa sinäänsä saa täyttymään vaatimuksen 5-hengen pedeistä siten että pöytä jää vielä käyttöön.
Ei muuta kuin sf-caravan jäsenanomus postiin :-)
-
Sunlight A72 on koe-ajettu/nukuttu ja bustner argos 727 koe-ajettu/nukuttu.
Ei jäänyt epäselvyyttä kumpi tuntuu itselle sopivammalta.
No kumpi ja miksi?
-
Argos taisi olla valinta jos noita kahta ilman hintaa vertaa.
Mutta olipa kumpi tahaansa, niin oikeastaan ainut vaihto-ehto
lapsiperheelle on alkovi-auto, kokemusta molemmista eli ensin alkovi nyt
intekroitu kun "viisaammat" sanoivat sen olevan parempi.
-
No kumpi ja miksi?
Argos 747 oli parempi.
Plussat jotka listasimme Argos hyväksi:
Tuplapeti takana aikuisille. Isommat tilat kauttaaltaan, väljempi olla. (on tietysti metrejä enemmän)
Erillinen suihku. Laadukkaamman oloinen. Kaappien takama ilma pääsee kiertämään.
Huomattavasti isommat säilytystilat myös sisätiloissa ja erityisesti takatalli sekä alapohjassa(onkohan oikein sanottu?) lämmintä säilytystilaa. Vakaampi ajettava, ei "vatuloi" peltoaukeallakaan tuulella.