Karavaanarin keskustelufoorumi
Matkailukeskustelut => Matkailu ulkomailla => Aiheen aloitti: Oulaa - 1.07.2015 kello on 12:29
-
Ei malta enään ,kun jatkuvasti on matkanjärjestelyt mielessä .
Tuonne (https://www.google.fi/maps/dir/Travemünde,+Lübeck,+Saksa/Le+Havre,+Ranska/Bilbao,+Espanja/Lagos,+Portugali/Gibraltar/Málaga,+Espanja/Tarancón,+Espanja/Barcelona,+Espanja/Monaco/Travemünde,+Lübeck,+Saksa/@43.635841,-1.446882,3a,75y,2.55h,78.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1shfV39FAc5Y0hsoUCFBgJRA!2e0!7i13312!8i6656!4m67!4m66!1m5!1m1!1s0x47ad8ac164224bcf:0x35fa54a19dd080ad!2m2!1d10.866667!2d53.966667!1m5!1m1!1s0x47e02f2395218b7d:0x5bc1867aaf33af12!2m2!1d0.107929!2d49.49437!1m10!1m1!1s0xd4e4e27664b89b9:0x6534acc41e95a645!2m2!1d-2.9349852!2d43.2630126!3m4!1m2!1d-7.6366306!2d43.3775846!3s0xd31e536a5879ef7:0x79ca25118f7ae40e!1m5!1m1!1s0xd1b31ce6e9198c3:0xcfaec04c78157e66!2m2!1d-8.6729254!2d37.1028034!1m5!1m1!1s0xd0cbf762714be35:0x384e25263600870f!2m2!1d-5.353585!2d36.140751!1m5!1m1!1s0xd72ea35fca22853:0x303d278a575cb00!2m2!1d-4.4210306!2d36.7211113!1m5!1m1!1s0xd4283e5c586a0f9:0x8c2785342c376c8f!2m2!1d-3.0074463!2d40.0105152!1m5!1m1!1s0x12a49816718e30e5:0x44b0fb3d4f47660a!2m2!1d2.1734035!2d41.3850639!1m5!1m1!1s0x12cdc26f7b3f8531:0x74f7784c3ac49cfc!2m2!1d7.4246158!2d43.7384176!1m5!1m1!1s0x47ad8ac164224bcf:0x35fa54a19dd080ad!2m2!1d10.866667!2d53.966667!3e0?hl=fi) mennään Atlantin rantoja pitkin .
LeHavressa tekis mieli poiketa . Eläkää kysykö että miksi. Muuten vaan ,kun ei ole tullut sielläpäin käytyä.
Tarkoitus olisi tutustua Ranskan rannikkopuoleen ,Portugaliin ja Etelä Espanjaan .
Sitten katotaan mitä kautta ja milloin pitäs kotiappäin alkaa valumaan ja mitä kautta .
Syyskuun alussa vasta lähdemme mutta nyt olisi kysymyksiä ,ja paljon .
Ensinnäin tuo kaasupullojen täyttö kun meinaamme tööväillä usiamman viikon Välimeren rannalla.
Kaasuosiossa täyttämistiedot ja adapterijutut ovat pari vuotta vanhoja .
Onko niihin tullut muutosta ?
-
Jos le Havressa käy niin aja koko bretangen niemi ympäri. On aivan uskomattoman hieno rannikko. Ja miltei joka kylässä stellplatz ja suurimalta osalta ilmaisia.
-
Siellähän oli streetview takana koko legi..
Varmasti löytyy compostellaa kuukausiksi ihan autollakin.. ;D Vähän käypi katteksi :-[
-
Siellähän oli streetview takana koko legi..
Varmasti löytyy compostellaa kuukausiksi ihan autollakin.. ;D Vähän käypi katteksi :-[
tuo oli vain yksi heitto jolla katselin paljonko kilsoja kertyy jos Saksasta tulisi laivalla takaisin tai päinvastoin .
Nyt toennäkösesti mennään Naantali -Kapelsk. yöllä tai jos on hyvät kelit niin poikkeamma Norjassa (https://www.google.fi/maps/dir/Uumaja,+Ruotsi/Kristiansund,+Norja/Geiranger,+Norja/Bergen,+Norja/Kristiansand,+Norja/Hirtshals,+Tanska/@60.3708528,3.3106983,5z/data=!3m1!4b1!4m38!4m37!1m5!1m1!1s0x467c4e1b68add7f9:0x4034506de8c8560!2m2!1d20.2630354!2d63.8258471!1m5!1m1!1s0x4613db49feb63f81:0xda2799d4288ffec7!2m2!1d7.728079!2d63.1103346!1m5!1m1!1s0x4614266d0e317cc9:0xee5b40919d3f7313!2m2!1d7.2072785!2d62.1018025!1m5!1m1!1s0x46390d4966767d77:0x9e42a03eb4de0a08!2m2!1d5.3220544!2d60.3912628!1m5!1m1!1s0x46380258d5607a5b:0xdf0c0d6fc81c58a4!2m2!1d8.0182064!2d58.1599119!1m5!1m1!1s0x4648c84950fc8e4d:0x139a906a2601e4a9!2m2!1d9.9668379!2d57.586953!3e0?hl=fi) enste tuolleen kun sitä pohjoista Norgea on koluttu niin paljon
-
Käy Le Treportissa, ihania simpukoita ja taatusti tuoreita. Kämppäri mäen päällä. Hissillä alas kylän keskustaan.
Le Havressa on hieno silta ainakin.
Bayeuxsissa on kämppäri keskellä kaupunkia ja mailmaperintö kangas.
Kierreltiin viime vuonna Normandiaa.
-
Nuo alueet ovat myös minun mielialueitani, varsinkin Normandian maihinnousualueet ja sen historia II maailmansodassa.
-
Nuo alueet ovat myös minun mielialueitani, varsinkin Normandian maihinnousualueet ja sen historia II maailmansodassa.
Kyllä Omaha piitsillä olisi tarkoitus käydä.
-
Siis mikä varoitustaulu (https://www.reimo.com/fi/D-matkailuautotarvikkeet/DN-murtosuoja_turvallisuus/DNK-varoituskilvet/) Suomalaisessa autossa pitää olla jos Eeuussa ajellan pyörät telineessä useissa maissa ?
-
Espanjassa ja Italiassa pitää mun tiedon mukaan, ei muualla. Ne eroaa hieman, mutten ole kuullut kenenkään sakkoja saaneen vääränlaisesta. Joskus jossain noista oli juttua.
Itä-Euroopassa ei ainakaan kukaan tullut kyselemään.
-
Siis mikä varoitustaulu (https://www.reimo.com/fi/D-matkailuautotarvikkeet/DN-murtosuoja_turvallisuus/DNK-varoituskilvet/) Suomalaisessa autossa pitää olla jos Eeuussa ajellan pyörät telineessä useissa maissa ?
Olen kerran nähnyt Italiassa, että todennäköisesti taulun puuttumisen takia, oli poliisi retkuiluauton pysäyttänyt. Tosin siinä pyörät sojottivat suoraan takaseinästä taaksepäin, ei niin kuin m-autossa yleensä on.
-
Italiassa meille tuli polisi kerran Sienan p-paikalla huomauttamaan, että puuttuu "pyöräkilpi", oli jonnekin pudonnut.
Mutta oli joulun pyhät eikä poliisi osannut sanoa paikkaa, mistä kilpi siihen hätään saataisiin, niin yhteisestä sopimuksesta laitoimme tyhjän pizzalaatikon fillareiden taakse ja se taisi siinä koko sen matkan olla ja kelpasi hyvin :)
t.Kaarina
-
Omani ostin Obista, pian Sveitsistä Italiaan saavuttuani viime vuonna. Maksoi muistaakseni 6 - 8 euroa. Hyvät katteet on karavaanariliikkeil lä Suomessa... :)
-
Omani ostin Obista, pian Sveitsistä Italiaan saavuttuani viime vuonna. Maksoi muistaakseni 6 - 8 euroa. Hyvät katteet on karavaanariliikkeil lä Suomessa... :)
Jees !
Laitetaampa sitten Eeuu kilpi vain kotoa lähdettäessä.
-
Listaan vielä Kroatia.
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/sekalaista/Kuvia/Kroatiaan2011/ToNovalja_Pag.jpg)
On tullut pidettyä tuota marianne-kylttiä useana kesänä ihan kaikissa käydyissä maissa.. tänä kesänä kahdesti ihan Suomi-reissuillaki :-X Kyltiin dedikoidut narut ottavat tuosta suojapussista sopivasti löysät pois..
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1436796809.jpg)
Reimoa piti reenata .
Tuonne markiisin ja päätypalan väliin on tarroilla kiinnitettävät palaset vielä .
Oletteko laittaneet ne tarrat markiisiin ja tarviiko se välttämättä niitä paloja ollenkaan kun tässä nuo
päätykappaleet osuu noinkin hyvin .
Kyllähän sieltä tuulisella sateella vettä voi tulla mutta eihän tästä teltasta tiivistä saakkaan .
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1436796809.jpg)
Reimoa piti reenata .
Tuonne markiisin ja päätypalan väliin on tarroilla kiinnitettävät palaset vielä .
Oletteko laittaneet ne tarrat markiisiin ja tarviiko se välttämättä niitä paloja ollenkaan kun tässä nuo
päätykappaleet osuu noinkin hyvin .
Kyllähän sieltä tuulisella sateella vettä voi tulla mutta eihän tästä teltasta tiivistä saakkaan .
Tarroja/palasia?
Omnistorin Safari Roomissa ei tuollaisia taida ollakaan.. muovikoukku/klipseillä laitetaan Roomin päätyräystäputkiin tuo päätyseinän ja markiisin sauma "tiiviiksi" - yleensä en laita ellei ole tuulinen mesta (viimeksi 3 v sitten Tanskassa).
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Omnistor/led-teltta-valona.jpg)
Jos tuulelta tiiviin suojan haluaa, pitää olla vielä autoon helmasuoja.. Tuota varten laitoin auton helmaan telttauralistan, johon sen pujottaa helposti.
-
Ensinnäin tuo kaasupullojen täyttö kun meinaamme tööväillä usiamman viikon Välimeren rannalla.
Kaasuosiossa täyttämistiedot ja adapterijutut ovat pari vuotta vanhoja .
Onko niihin tullut muutosta ?
Päivitetään nuo kaasuadapteritiedot, ovat siis edelleen voimassa.
Lähti postiin Euroopan 22 maan ja Espanjan kaasuadapterit sekä kaasunmäärän mittari.
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1436859398.jpg)
Elnaghin helma on niin monimuotoinen etten keksi uralistalle kyllä paikkaa .
Entisellä omistajalla on ollut neppareilla helmasuoja kiinni .
Kynnenaluset on jo tikkuja täynnä vaikka mietintämyssy on päässä .
Ja tuo valon tuominen katokseen ,voi jehna .
No onneksi sähkökeskus on tällä puolella ja siellä joutavia sulakkeita .
Mutta että reikää seinään poraamaan ,ei millään viitsisi puhkoa.
Lednauha on niin ruma ettei sitä voi asentaa kuin epäsuoraan valaisuun :-[
Jokin valaisin on keksittävä.
-
Päivitetään nuo kaasuadapteritiedot, ovat siis edelleen voimassa.
Lähti postiin Euroopan 22 maan ja Espanjan kaasuadapterit sekä kaasunmäärän mittari.
Kiitos Paljon !
-
Samanlailla laittaisin kuin omaanikin ..
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/sekalaista/Kuvia/myynti/telttauralista2.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/sekalaista/Kuvia/myynti/telttauralista1.jpg)
Portaalle tein H-mallisen reiän siihen, ja pyöräaukon kohdalla oikaisee suoraan. Eli yhtenä pötkönä koko helmasuoja - nopeasti pujotettu..
Löytyy (muistaakseni) 3m mulla jouten tätä:
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/sekalaista/Kuvia/myynti/telttauralista3.jpg)
Kyllähän lednauhan saa telttavaloksi..
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Omnistor/Safari-room_LED-valaistu.jpg)
-
On se kait tällaista alettava vielä värkkäämään kun Reimossa on mukana helmapalanen.
-
Ei ole mitään tekemistä .
Autokin nyt huollettu läpi ja vikakoodit nollattu ja se pelaa kaikin puolin viimesen päälle .
Kaksi viikkoa vielä odootuuuuustaaaaaaa aaa.
-
Ja nyt enää yks päivä vähemmän. Thumb
-
No jo vuan oo odottava aeka pitkä, miulla se alkaa vasta lähön eellä uamusta tuo jäien poltto. ;)
Puunoot joutessas vaekka truman putket puhtaaks ja aakaset jalkalistat tae jotenniin muuten sokkelit aaki ja pesaset laattiat sieltäi.
Siinä puuhassa männöö kevyesti par päevee.
-
Ei ole mitään tekemistä .
Autokin nyt huollettu läpi ja vikakoodit nollattu ja se pelaa kaikin puolin viimesen päälle .
Kaksi viikkoa vielä odootuuuuustaaaaaaa aaa.
Joko laitoit valot?
Onko sulla muuten sähköpistokkeessa shuko-ulosotto? Siitä saat irtovalolle sähköt. :)
-
Pimeys on tulossa (varsinkin etelässä). Onhan se lähes shokki täälläkin valoisien kesäöiden jälkeen elokuun lopulla retkeiltäessä. Otsalamppu ja tehokas taskulamppu tarvitaan.
-
Joko laitoit valot?
Onko sulla muuten sähköpistokkeessa shuko-ulosotto? Siitä saat irtovalolle sähköt. :)
Tuollahan minä jossain toisessa topikissa esittelin uuden töpselin niin haukuttiin rosvoksi,p......le.
(http://karavaanari.org/kuvat/1440612994.jpg)
Tuommosen ruuvautin naapurin sähkömiehellä johdon päähän niin luulevat että mittarin ohitte käytän sähköä.
Eivät ole haukkujat käyneet ulukomailla ko siellä tolopasta kolikolla ostetaan säääääähköä omaan johtoon ^-^
Sama vaikkon minkälaiset jakorasiat ja työmaakeskukset sen jälkeen ,kaikesta maksat kumminkii.
Käykää ulukomailla kahtomassa kun Sakemanni vetää telttaansakkin jääkaapit ,televisiot ja mikrot VW Golffinsa peräloosterista niin on haaroitusjohto poikineen kun joka nurkalta menee teltan liepeen alta johtoa telttaan.
Eikä kukaan puhu mitään.
-
Tuollahan minä jossain toisessa topikissa esittelin uuden töpselin niin haukuttiin rosvoksi,p......le.
Ei sitä muista, kuka missäkin ketjussa ja mitä.
Minä en rosvoksi hauku, on samanlainen. Thumb
-
Etutelttaan on kaksi valaisinta mutta vielä se 220V roikkalamppu puuttuu ^-^
Sisällä on lisätty tunnelmavalaistusta verholautojen taakse kun pidän epäsuorasta valaistuksesta .
Muutama paristo ledvalaisin liiketunnistimella on helpottamassa liikkeellelähtöä sängystä .
Ja kaikki sisävalot olen muuttanut ledeiksi.
Nyt on vain 150W invertteri sauvasekoittimelle ja CPAP-laitteelle jos ei olla alueella sääähkössä.
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1440660895.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1440660910.jpg)
Ajankuluksi yritän vaimentaa kasettiverhon ärsyttävää helinää.
(http://karavaanari.org/kuvat/1440661007.jpg)
Vähän isommat roiskeläpät taakse että pohjavanerin hiekkapuhallus loppuisi :-X
(http://karavaanari.org/kuvat/1440661124.jpg)
-
12.09 Naantalista Kappelskääriin piletti ostettuuuuuuuuuuuuu ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ^-^
-
Nyt auto punnittu ,ilman vesiä mutta muuten perusvarustuksessa kahdella kaasupullolla ja kuljettaja mukana ja tankki täynnä.
Vielä kun laskeepi akan painon pois niin jääpi 310kg veille ja evväille ja muulle joutavalle roinalle .
Nyt kyllä punnihten kyllä kaikki mitä pirssiin vielä viedään jotta tietää mitä kulettaa mukana. :)
-
Non niin :)
Auto on pakattu ja kantavuutta jää käyttämättä 100kg. :o
Kohta lähtö käsissä .itkuja vaille.
Yöksi lasten ja lastenlasten luokse Karkkilaan ja sitten huomenna till Kappelskär.
Josko tuon ennusteen lopulla olisi jo lämpimässä (http://www.foreca.fi/Spain/Alacant/tenday) meren rannalla ^-^
-
Se vain GrimaldiGroupiia oli taas hyvät kiusaukset.
Mutta kahvin päälle ne ei kyllä ymmärrä ;D
No jos tässä täydellä mahalla jaksaisi nauttia Saaristomeren maisemista.
Og på kvällen ska vi till E4 vägen. söderut ^-^
-
Hyvää reissua!
Se on justiin parasta tuo lähteminen. Thumb
Kylläpä taas rupesi tekemään mieli. Ihan kuin ei olisi vuosikausiin ollut, vaikka vastahan sitä juhannuksen jälkeen kotiin tultiin. :o
-
Nyt ei taida enää tarvita jäitä poltella, mutta siellä laivalla kun aikansa viruu niin alkaa sitä oikeaa jalkaa poltella.
Lauantai on hyvä päivä pujahtaa tukholman ohi.
God Tur sanoisi pohjoismaalainen pikkukiviä suu täynnä. ;)
-
Nyt ei taida enää tarvita jäitä poltella, mutta siellä laivalla kun aikansa viruu niin alkaa sitä oikeaa jalkaa poltella.
Lauantai on hyvä päivä pujahtaa tukholman ohi.
God Tur sanoisi pohjoismaalainen pikkukiviä suu täynnä. ;)
No joo ,nyt alkaa uskoa että se lähtö tuli .
Näyttää tämä pohjoisemman Euroopan sää nyt sellaiselta jotta taidamme alkaa ajella jolkottamaan sitä Alicantea kohti vain nyt ensteks mutta ei ihan renkhat punasena .
Sen kun meistäkin joku uskoisi.
-
No joo ,nyt alkaa uskoa että se lähtö tuli .
Näyttää tämä pohjoisemman Euroopan sää nyt sellaiselta jotta taidamme alkaa ajella jolkottamaan sitä Alicantea kohti vain nyt ensteks mutta ei ihan renkhat punasena .
Sen kun meistäkin joku uskoisi.
Me lennetään Alicanteen perässä 7.10. Te olette varmaan jo pitkällä silloin?
Niillä suunnilla on nyt ollut muutamia kovia sateita. Vettä tulee ilmeisesti sitten kerralla niin paljon, ettei autolla kannata lähteä liikkeelle. Onneksi enimmäkseen aurinkoista ja lämmintä!
-
No joo ,nyt alkaa uskoa että se lähtö tuli .
Näyttää tämä pohjoisemman Euroopan sää nyt sellaiselta jotta taidamme alkaa ajella jolkottamaan sitä Alicantea kohti vain nyt ensteks mutta ei ihan renkhat punasena .
Sen kun meistäkin joku uskoisi.
Tulevalla viikolla on tänne suuntaa lupaillut noin +20 ja iltapäivisin sadekuuroja.
Ensi viikonlopuksi lämpeää pikkaisen ja kuivaa keli seuraavaksi viikoksi.
http://www.weer.nl/verwachting/14dagen/belgi%C3%AB/kortenberg/1816644/
Tämä sivusto on hyvä pohjois ranskaan, belgiaan ja hollantiin säätä katsoa.
-
Se nyt mennä muljahti Ruåtsi läpitte.
Nousimma juurikin Stenan paatin kyytiin että illaksi Rostock:iin.
Eikös siellä ole rastplatsi heti rannassa.
-
http://www.campercontact.com/nl/duitsland/mecklenburg-vorpommern-w/rostock/3660/camperplaats-parking.aspx
Lähellä satamaa, ei palveluita.
http://www.campercontact.com/nl/duitsland/mecklenburg-vorpommern-w/rostock/4310/camperplaats-gasthof-pension-waldblick.aspx
Vähän kauempana, palvelut ,kallis
-
Kiitos Bavaria!
Taidan jäädä tuohon satamaan heti ^-^
Here löytää koordinaateilla :D
-
Tässä kun alettiin tööväilemään niin jäätiin helkutinmoiseen ukkoseen Oberhofin kämppinkiin (https://www.google.fi/maps/place/Oberhof+Camping/@50.7335578,10.7610873,15.25z/data=!4m2!3m1!1s0x47aa28c7b98f4f79:0x980853c9a8d365b5?hl=fi)
On mahtava moottoritie tuo joka vie tuosta vierestä etelään päin .
Kannattaa poiketa ^-^
-
Komeita metsiä, mausteista makkaraa ja mainiota tummaa olutta noilla nurkilla , jos sattuu kaikista nauttimaan. Jos ei niin osakin on hyvä ;)
Edit: suora linkki alueelle http://www.oberhofcamping.de/
-
Läheltä liippaa (http://www.camping-langenwald.de/index.php/de/)viime keväistä reittiä kun yövyimme silloin Dornstettenissä.
Tulimme tarkoituksella pois Sveitsin rajalta .
Tuosta jostain tyyräämme Ranskaan ja sitten alespäin etelään jonnekkin meren rannalle .
-
Tuolleen (https://www.google.fi/maps/dir/Natur-Campingplatz+Langenwald/48.5351245,7.9343903/Mulhouse/46.1984707,5.2382143/45.7826909,4.8927341/Camping+La+Lagune,+Avenue+des+Vacances,+Frontignan,+Ranska/@44.6785492,7.7099797,5.75z/data=!4m28!4m27!1m5!1m1!1s0x0:0xaeb14c3ceae8248c!2m2!1d8.373363!2d48.459063!1m0!1m5!1m1!1s0x47919b6c1d88946b:0x40a5fb99a393360!2m2!1d7.335888!2d47.750839!1m5!3m4!1m2!1d5.0311369!2d45.9951568!3s0x47f4a44f8990f979:0x25e9572210d7c9c8!1m0!1m5!1m1!1s0x12b6b55c8ba1d245:0x5a1e9f24d4a32616!2m2!1d3.7600092!2d43.4301938!3e0?hl=fi) rymytty Ranskaa läpitte paripäivää ,ensin kovassa tuulessa ja sateessa ja tänään vain hirvittävässä vesisateessa.
Mutta Ranskan maksutiet on niin hyviä että matka taittuu kauheasta vesisateesta huolimata. Tuo reitti maksoi noin 50 €
Nyt Välimeren rannalla ja lämpötila varjossa nyt 25,4.
Nyt jääpi resuaminen tienpäällä vähemmälle jos kelit pysyy tällaisena ja
eipä tuo (http://www.foreca.fi/Spain/Alacant/tenday) pahalta näytä ^-^
-
Nauttikaa olostanna Thumb. + 15c ja vettä tihuuttaa nyt ,täällä :(
-
Nauttikaa olostanna Thumb. + 15c ja vettä tihuuttaa nyt ,täällä :(
Kyllä tuntu mukavalta poleskella polokupyörälläTour de Lagune (https://www.google.fi/maps/dir/Camping+Riqu'et+Zette,+10+Avenue+des+Vacances,+34110+Frontignan/43.5009522,3.7860259/43.4644403,3.8176709/43.4302709,3.7601907/@43.4684664,3.754414,12.5z/data=!4m11!4m10!1m5!1m1!1s0x12b6b55c8ba1d245:0x5a1e9f24d4a32616!2m2!1d3.7600092!2d43.4301938!1m0!1m0!1m0!3e0?hl=fi) ^-^
Kieltämättä aamusta keli oli ensin vain siedettävä ja sitten vähän parani :)
-
Mukavaa seutua, kerran olimme siellä Sete:n toisella puolen ja kävimme Sete:ssä. Siinä kannaksella oli joku suomalainen asuntobussi "omalla campingilla" , sentin kerros hiekkaa ympäriinsä ja autot puhalsi parinmetrin päästä ohi. Ei käynyt kateeksi ;D
-
Muistahan käydä, kun seutukunnalla olet Cap D`Adge rannoilla aurinkoa ottamassa. ;)
-
Muistahan käydä, kun seutukunnalla olet Cap D`Adge rannoilla aurinkoa ottamassa. ;)
Sinnehän se on menossa, ei vaan kertonu... :D
Ja siinä kannaksella on paljon puskaparkkeja. 8)
-
Muistahan käydä, kun seutukunnalla olet Cap D`Adge rannoilla aurinkoa ottamassa. ;)
Tuossa pienet päivätirsat (http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150917_001_zps6pjy8cgm.jpg) (http://[URL=http://s29.photobucket.com/user/oula/media/WP_20150917_001_zps6pjy8cgm.jpg.html)] lepotuolissa [/url] lounaan jälkeen niin alkaa kyynäsvarsi kesimään vaikkon suojakerrointa 50 .
Ihmettelinkin miksi net tuijottaa meitä kalkkilaivan kapteeneita.
-
Mikäs alue tuo on, ei ainakaan muistuta sitä Sete:n kannasta :P
Ihan vesi kielelle tulee
-
Hyvältä näyttää verrattuna tänne missä ei tiedä sataako vai ei. Pikkasen kateellisuutta ilmassa. ;)
-
Mikäs alue tuo on, ei ainakaan muistuta sitä Sete:n kannasta :P
Ihan vesi kielelle tulee
Tuossa (https://www.google.fi/maps/place/Camping+Riqu'et+Zette/@43.4298138,3.7596671,3a,90y,306.53h,74.32t/data=!3m7!1e1!3m5!1sjlGX4QYXrhJgFrf0WxucAw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26output%3Dthumbnail%26thumb%3D2%26panoid%3DjlGX4QYXrhJgFrf0WxucAw%26w%3D374%26h%3D75%26yaw%3D33%26pitch%3D0%26thumbfov%3D120%26ll%3D43.429814,3.759667!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x12b6b55c8ba1d245:0x5a1e9f24d4a32616!6m1!1e1?hl=fi) nuin .
Aivan hinnat alkaen paikka .
Aika huonot saniteetit . Kaikki vanhoja mutta toimiii.
Kaksi aikuista ja campperi alkain 10€ yö ,ilman säähköä.
Meillä säähköllä ja internetillä 17,40 /yö.
Täällähän on asuntoautoja nurkat täynnä missä vain ei ole kiellettyä pysäköidä.
Jotkut mielestäni aika törkeästikkin sijoittuneena.
-
Votavonen tytöt mulle myyvä räpsäytti priipeitti netin ja wiwitikun jotta nyt on helpompi katsella jopa ajjaissa mistä löytyy yösijaa halvalla .
Nyt en isoja kuvia lähettele ettei pitit lopu het alkuunsa ^-^
Tästä Kataluuniasta sitten etsiskelimme Sant Felie de Guixols:sta ilmasia rastplatseja .
Joita olis ollu kaksikin.
Toinen oli hirveen iso kenttä jopa kaksikin .
Mutta net oli täynnä varakkaan näkösiä keskieurooppalaisia matkailijoita .
Valtaosalla oli etuteltat naulattu tukevasti kiinni ja leirit levällään jotta kukin vei aina kahden paikan .
Toista en sitte löytänyt .
Mutta vierestä löyty sitten tämmönen (https://www.google.com/maps/place/Camping+Valldaro/@41.7721173,3.1027228,10.25z/data=!4m2!3m1!1s0x12bb00ef1c5dbb05:0x648b8dfa3773ab77)
Näin syyskuun hinta on ilta seitsemästä aamu kymmeneen 11€ säähköllä .
Huippusiisonilla tämon kallis paikka .
-
Sitten sillä seutukunnalla ei matkamökkiä marketin parkkiin yksin.
http://www.campercontact.com/nl/spanje/cataluna-08-17-25-43.aspx?filter=|100|101|&map=1&rp=1 (http://www.campercontact.com/nl/spanje/cataluna-08-17-25-43.aspx?filter=|100|101|&map=1&rp=1)
Edit: Linkki korjattu
-
Annatko markiisin roikkua vapaana koko painolla seinään vai näinkö väärin?
-
(http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150920_008_zpselyotav5.jpg) (http://[URL=http://s29.photobucket.com/user/oula/media/WP_20150920_008_zpselyotav5.jpg.html)] 27 astetta varjossa[/url]
-
Hehe.
Kysymys koskee siis sitä seuraavaa kirjoitusta, ennakoin hiukan :D
-
Annatko markiisin roikkua vapaana koko painolla seinään vai näinkö väärin?
eihän tuo ole kuin metrin ulkona
-
Minulla vaan on tapana ottaa tuet käyttöön heti kun niihin yllän ja siis myös veivata markiisi ulos tukien varassa. Sitten kun se on ulkona kiristän markiisikankaan tiukaksi
-
Minulla vaan on tapana ottaa tuet käyttöön heti kun niihin yllän ja siis myös veivata markiisi ulos tukien varassa. Sitten kun se on ulkona kiristän markiisikankaan tiukaksi
Minä haluaisin kanssa ne seinäkiinnikkeet jaloille niin olisi helppo laittaa jalat tukemaan tällaiseen pikku levitykseen .
-
en tiedä onko laki muuttunut mutta huoltiksen mies sanoi että ehdoton Epsanjan laki kieltää tankkaamasta kun näki pulloni kaasukotelossa ja mulla siinä adapteri valmiina :o
-
Laitontahan se on ollut jo kauan , mutta nykyisin ovat ruvenneet rangaisemaan.
Ei taida länsi-euroopan puolella olla yhtään maata jossa se olisi laillista adapterilla tavalliseen pulloon
huolto-asemalla tankata. Tosin jotkut sitä tekee esimerkikisi portugalin puolella.
Mutta kysäse aseman pitäjältä missä on lähin kaasupullojen täyttö-asema, siellä ne täyttää sen sinunkin pullon vaaan päällä.
-
Minä haluaisin kanssa ne seinäkiinnikkeet jaloille niin olisi helppo laittaa jalat tukemaan tällaiseen pikku levitykseen .
Eiköhän ne muoviosat löydy mistä tahansa karavaanihilpeliikk eestä - jopa asennettunakin..
(http://karavaanari.org/kuvat/1442841410.jpg)
-
(http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150921_018_zpsl8kvxtzc.jpg) (http://[URL=http://s29.photobucket.com/user/oula/media/WP_20150921_018_zpsl8kvxtzc.jpg.html)] Nyt laillisesti[/url] ja halvalla .
Eka pullo 43 eur ja sitten täyttö 13e
-
Tuolta (https://www.google.com/maps/place/40°43'33.2"N+0°43'22.1"E/@40.72588,0.7228,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0) rastpltsilta herättiin juur .
Illalla kävimmä Lidl:ssä ostoksilla erittäin halvan hintatason ruokaostoksilla .
Iso kärrillinen ruokaa 27€
Suuremmissa keskustoissa on paljon Carrefour liikekeskuksia jotka ovat monipuolisia mutta kaaalliiiitaaaa.
Paitövei muuten sama koskee polttoaineita .
Moottoritien asemilla diesel on 1,29€ ja pikkukylien laidoilla 1,1-1,2.
Kylien keskustoissa 1,0-1,1€ ja Lowprice asemilla 0,95€
Nyt saapi Akka alkaa etsimään halpaa leiriä tuosta Valeciasta (http://www.campercontact.com/en/spain/valencia-03-12-46.aspx?filter=|100|102&map=1&rp=1#content) nyt pittää makoilla muutama päivä ^-^
Tämä Campercontatti oln kyllä hyvä ,varsinnii kun voi kokoajan katella nettiä .
-
Alkaa näköjään espanja ottaaa hinta eron kiinni dieselissä muihin naapuri maihin verrattuna. Tuossa omalla lähi asemella shell maksaa nyt noi 104 senttiä litra.
Ja saman verran suurinb piirtein ranskan maalla markettien asemilla.
P.s. Ranskassa on muuten sitten huomattavasti halvemmat kaasupullon pantit ja ne palauttaa kuittia vastaan sen pois kun palauttaa kuoret saman ketjun johonkin toimipisteeseen. Esimerkikisi jo pitkään intermarhceen kuitupullo on ollut 1-5 euroa pantti ja sisältö 8- 10 kg 20 euroa
-
(http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150921_018_zpsl8kvxtzc.jpg) (http://[URL=http://s29.photobucket.com/user/oula/media/WP_20150921_018_zpsl8kvxtzc.jpg.html)] Nyt laillisesti[/url] ja halvalla .
Eka pullo 43 eur ja sitten täyttö 13e
Mihin se tuo suomipullon korkeapaine letku menee? Ei kait epsajan painoventtiiliin (sarjaan) jotenki - vai onko vain siinä pullon päällä irrallaa (pää piilossa) - tilalla musta korkeapaineletku Truman säätimelle?
-
Joo.
Joudun vaihtelemaan tuota letkua säätimeen .
Mutta meinasin Espanjasta lähteissä vielä ottaa täyden pullon ja pohjoisessa vasta vaihtaa omaan takaisin.
Koska voipi olla että met tulemme tänne takaisin vielä ;)
-
Eikö siellä ollut päältäpainettavaa adapteria, johon käy suomalaisen pullon liitinletku? Silloin olisit voinut vaihtaa vain letkun pullosta toiseen.
-
Eikö siellä ollut päältäpainettavaa adapteria, johon käy suomalaisen pullon liitinletku? Silloin olisit voinut vaihtaa vain letkun pullosta toiseen.
No ei ollut kuin säätimiä vain mutta hyvin pelaa kaksi säädintä peräkkäinkin Thumb
-
(http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150922_007_zps5rfdyi80.jpg)
(http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150922_018_zpsi5wyl08b.jpg)
akka uhkasi että tänne (http://www.campingalegria.com/contact_us.html) myö jäähään olemaan ainakin viikoksi jossei kaheksi ^-^
-
Perskeles kun tuuleskelee .
Minä onneton vedin räikällä liinan niin kireälle että markiisinjalan sarana poikki.
Vähäsen alko ottaan pattiin .
Onneksi tälläkin kylällä on caravanhuolto jossa aika oli paljon varaosia varastossa .
Niinpä ostin molemmat nivelet varuilta .
Jalkojen seinäkiinnikkeitä ei ollut kuin Thuleen :(
Mutta ylihuomiseksi tilaavat lisää .
Taidan hakea nekin sitten niin ovatpahan sitten valmiiksi.
Sevverran tul hiki polkiessa fillarilla (31astetta paisteessa ) että eikun uimaan merreen ^-^
PS:löytyykö jostain ohjeet miten markiisi varmistetaan kovaan tuulee ,niveliä katkomati ?
-
Jousi siihen myrskyliinaa ja silloin kun kiristetään ja jousi alkaa venyä se on tarpeeksi kireällä. Yleensä niissä kaupan liinoissa on se jousi mukana ja kympin verran maksaa koko paketti.
Mutta silloin kun markiisi alkaa pitää ääntä ja lepatella se on paras rullata sisään, sillä repeää helposti ulkoreunan reunoista se kangas.
Ja sillä seudullahan alkaa nämä syystuulet olla tähän aikaan päivittäisiä ja öisiä eli ilman vahtia en jättäisi ollenkaan ulos.
-
Olen katellut niitä Omnistorin myrskyliinoja käytössä. Itse en laittaisin liinaa kankaan yli - kaikissa on ollut markiisin kangas pahan näköisesti "pinteessä". Venyyhän se, tai jopa repeää..
Aiemmassa kuvassa minusta liina ankkuroitu liian kauas jalan juuresta - tulee liikaa muita kuin alaspäin vetoa.. Mutta sivuseinillä on paha taipumus ottaa tuulesta voimaa - ei saa tuuli päästä mistään sisälle; auton alta, päädyn ja auton välistä, tai päädyn ja markiisin välistä (räystäältä), saati ovesta tai helmoista..
Parempi olla laittamatta tuulisella paikalla, ellei ole valmiutta "hätäpaketointiin", tai sitten pitää laittaa tukevasti maakiiloin ja kaikki löysät seinistä ja markiisista pois..
-
Parempi olla laittamatta tuulisella paikalla, ellei ole valmiutta "hätäpaketointiin", tai sitten pitää laittaa tukevasti maakiiloin ja kaikki löysät seinistä ja markiisista pois..
Joo , sen minä haluan nähdä kun nämä seinät ovat tukevasti pingoitettu kireälle niin etteivät ne lepata .
Taitaa onnistua vain teoriassa .
Kyllä nuo päätyseinien putket ovat sellaiset rimpulat etten minä niitä saanut kireäksi.
No toivottavasti kertaus opettaa vielä.
Nyt laitoin vain markiisin .
Ja sanoihan se markiisin käyttöohjekkin että vain metri kangasta ulos ja sitten jalat maahan . ^-^
Tuohon keskelle olisi olemassa se lisätuki joka pingoittaa kankaan myöskin .
Onko teillä sitä käytössä kenelläkään ?
-
Tuohon keskelle olisi olemassa se lisätuki joka pingoittaa kankaan myöskin .
Onko teillä sitä käytössä kenelläkään ?
Ekana vuonna käytin muutamia kertoja mutta nykyään tuota markiisia käytetään niin harvoin, vain silloin kun syödään lasten kanssa ulkona ja muulloin se tosiaan on kelattuna, ei viitsi sen takia laittaa sitä keskitankoa.
-
Muistelen, että ohjeessa on; "yli 3m markiisissa, käytä keskiputkea" - mulla 3m ja paikka on mutta ei mukana putkea tullut..
Kyllä minusta Safari Roomin aika napakaksi saa. Helma maakiiloilla/koukuilla sisäpuolelta maahan vasaroitu..
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Omnistor/Rimor&Omnistor.jpg)
-
Se myrskyliina laitetaan niveltangojen yli, ei kankaan koskaan. Ja jousi maakiilan ja liinan väliin antamaan joustoa jolloin tuulen repäisy hukkaa siihen suurimman voimansa.
Ja keskitango aina paikalleen, se estää kangasta läpättämästä ja markiisia niiaamasta alaspäin..
-
Se myrskyliina laitetaan niveltangojen yli, ei kankaan koskaan. Ja jousi maakiilan ja liinan väliin antamaan joustoa jolloin tuulen repäisy hukkaa siihen suurimman voimansa.
Ja keskitango aina paikalleen, se estää kangasta läpättämästä ja markiisia niiaamasta alaspäin..
No tuota minäkin hunttailin että niveltankojen yli !!!!
Onko se mentävä ostamaan tukea keskelle sitten heti nyt .
-
Se myrskyliina laitetaan niveltangojen yli, ei kankaan koskaan. Ja jousi maakiilan ja liinan väliin antamaan joustoa jolloin tuulen repäisy hukkaa siihen suurimman voimansa.
Ja keskitango aina paikalleen, se estää kangasta läpättämästä ja markiisia niiaamasta alaspäin..
..vai niiamasta sisäänpäin, siis kotelon suuntaan?
Näinkö?
(http://www.mlcaravan.fi/kauppa/images/43286_1406_329.jpg)
Jättäisin tuon kauppaan.. ei sido liikettä auton pituussuuntaan juuri lainkaan (kitkanverran). Mieluummin 2 erillistä. Vaan ei toimi sivuseinien kanssa tuo tyyli..
Jousista olen toistamieltä - liina itse myötää riittävästi. Turhaa antaa liikaa joustoa - alkuvauhtia. Samalla irtoaa tulkijalkojen ankkurointi maahan.
-
Jousista olen toistamieltä - liina itse myötää riittävästi. Turhaa antaa liikaa joustoa - alkuvauhtia. Samalla irtoaa tulkijalkojen ankkurointi maahan.
Minusta energian kuluttaminen jousiin on järkevämpää kun ohjata se ankkurointiin. Kaikki jousen syömä energia on pois ankkureilta
-
Minun liinat ei anna myöten kyllä yhtään .
Nyt kun perehty noihin jalkojen yläsaranoihin niin en vedätä niitä kyllä yhtään.
Kyllä ovet niin lapsellisen rimpulat ,jotta tottamooses.
Nyt myrskyliina on niveltankojen yli ja jalkojen yläpäissä omissa koikuissaan jotta eivät rasita em. saranoita .
Katsotaan aamulla kuin on käynyt . :-[
Mutta jotain täytyy kehittää jos haluaa samalla sivuseinät kiinni .
-
Minusta energian kuluttaminen jousiin on järkevämpää kun ohjata se ankkurointiin. Kaikki jousen syömä energia on pois ankkureilta
Sama voimahan se kulke vieterin läpi ankkureihin - vertaus; samalla voimalla auton pyörä painaa maata, oli siinä jouset tai ei.. sen sijaan tukijalka on kiinteästi samanpituinen (lukitus), vaikka markiisi liikkuisi 10cm ylöspäin. Maakoukut, ne puikot helposti nousevat..
-
Sama voimahan se kulke vieterin läpi ankkureihin - vertaus; samalla voimalla auton pyörä painaa maata, oli siinä jouset tai ei.. sen sijaan tukijalka on kiinteästi samanpituinen (lukitus), vaikka markiisi liikkuisi 10cm ylöspäin. Maakoukut, ne puikot helposti nousevat..
Eihän autojen puskurit olisi pehmeitä jos energia ei niihin hukkuisi. Jos samalla voimalla lyö pesäpallomailalla jotain kohdetta ensin pelkällä mailalla ja sitten kiertää siihen vaahtomuovia muutaman sentin paksuisen kerroksen niin kyllä se toinen tekee pienempää vahinkoa. Kyllä sen jousen tehtävä mielestäni on nimenomaan vetovoiman pienentäminen. Ja veto maahan jää pehmeäksi eikä äkkinäiseksi
-
Noissa törmäysenergia on liike-energiaa (kineettinen) , jota absorboidaan, syntyy kappaleen tai henkilön liikemäärästä (massa*vauhti) pelkästään. Kun taas tuuli (purje) synnyttää staattisen voiman, asemaenergiaa (potentiaalinen) ellei jokin paikka myötää (vaikka jousi) - eli on ihan yhtä raskasta työntää henkilöautoa joustavasta puskurista kuin lokasuojasta.
Tukijalkaa nostattava voima on sitä pienempi mitä jäykempi liina on - ongelma minusta ei ole liinan maahan ankkurointi, esim. koiraparkki, tai johonkin tukevaan sitominen, vaan tuo veto/nykiminen tukijalkojen ankkurointiin. Kun ei ole liikettä, ei markiisi saa aikaa liike-energiaa. Minulle pahin skenaario on, että markiisi taittuu katolle, eikä se, että rätti repeää..
Hyvä vertaus voisi olla kuorman sitominen; tavoite on, ettei kuorma pääse liikkumaan..
No, nii - ja väliin epsanjan terveisiä 8)
-
Äkkinäinen tuulenpuuska ja tuo jousi ajaa asiansa, jos se pitkittyy niin energia muuttuu staattiseksi ja silloin jousesta voi olla haittaa tai ei siitä ainakaan hyötyä ole siinä vaiheessa. Leppattaamaan tuo markiisi alkaa ensin ja sen liike-energian jousi hillitsee.
Purjeveneessä masto ja koko riki elää ja estää sillä vaurioita ja pitää staattisen energian lähellä samaa tasoa puuskissa. Lentokoneen siipi joustaa ja jos se ei sitä tekisi murtumia syntisi runkoon turbulenssissä helpommin. Autoissa voimansiirto on kumityynyjen varassa ja niillä tasoitetaan moottorin vääntövoima.
Jousi pienentää puuskaisessa tuulessa seinään kohdistuvaa voimaa toki rakenteen kääntyminen katolle olisi katastrofi mutta myös voimat jotka vaikuttaa markiisin seinäkiinnikkeisiin pitää huomioida.
-
(http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150924_001_zpsbvnk2ido.jpg) (http://[URL=http://s29.photobucket.com/user/oula/media/WP_20150924_001_zpsbvnk2ido.jpg.html)][/url]
Haettiin ripakopallinen kiiloja paikallisesta honkkarista ja nyt on liepeet lujasti mutta joustavasti kiinni ^-^
On kuin hiltillä löis naulan kiinni tämmöiseen hohkakiveen . On muuten lujassa.
Tänään on vähän pilvisempi päivä .
Varjossa ei ole kuin 21,6 lämmintä.
Meressä rauhallisia piiiiitkiä maininkela ,mukava kelluskella .
-
Tuota pittää iha kysyä ku utelias oo että jotta miks siinä aaton etessä pittää olla sitä rekvisiittaa nii hirveesti jos keli o noi kaaniit.
Multa ainai mänis hermo ku kuuntelis niiitä kankaijen leptuksia. El sillo ku ollaa paikalla muutamalla naalalla markiisi jalat maaha kiini
ja ku männää meree lillummaa, nii markiisi sisään ja iltasta ku naattittaa markiisi alla ja alkaa ramasemmaa markiisi sisää ja unten maille
ilma sitä kankaihen lepatusta ja pauketta.
Yhden kerran on ollut syyslomalla siinä espanjassa ranskan rajan tuntumassa ensimmäisenä matkailu-auto vuonna 2007 markiisi surrattuna maahan
sen verta tukevasti kiinni että olisi maapallo lähtenyt mukaan jos tarpeeksi olisi tuullut, mutta eihän se niin kovasti tuullut, mutta sen verran että piti julmettua pauketta. Oli ensimmäinen ja viimmeinen kerta samalla kun sitä yön kuuntelin. ;)
P.s. On kelit kohallaan !!
-
Eilen purin teltin pois kun ensimmäinen viritykseni oli löysä .
Aamusta laitoin pelkän markiisin ja myrsky sidokset linkkujen yli ja kulmat vielä kiinni jotta kyllä pysy markiisi kohillaan ihan lepattamati .
Sevverran kuitenkin tuuleskelee mereltä päin että aattelin koittaa rauhassa miten saan teltinkin viritettyä .
Rauhassa kattelin noita putkia ja kankaita jotta huomasin millaiset rimpulat ne on ,ei ne sillänsä pysy paikallaan ku vestyvenessä illassa .
Niinpä sitten hain lisää kiiloja ja vähän modasin seinäkiinnikkeitä niin nyt on kankaat niin kireällä että soi.
Kyllä tuossa teltan puolella on kiva raamerilla rillailla läskin paloja ja syöskennellä .
Ja välillä pitää tulla varjoon ettei pala nahka .
Niin ja ennenkaikkea harjoitteluahan tämon vielä .
Enhän minoo etuteltin kanssa ennemmin turannu missään .
Aina on ajettu tukka putkella .
Nyt meinataan tööväillä tässä .
Akka sano jotta vaikka ens viikkoki löhötään paikallaan .
Että kuhan kokkeillaan kaikkea .
Samasta honkkarista ostin erittäin kevyen taittoporrasjakkara n jotta ylettyypi etton helppo putkia rimmailla ::)
-
Näihä se männöö, ku akkalla o hyvä, nii ukkollakii on lokosat oltavat.
Tos assiiat on tos assiioita. ;)
-
Näihä se männöö, ku akkalla o hyvä, nii ukkollakii on lokosat oltavat.
Tos assiiat on tos assiioita. ;)
Niinpä !
Olen minäkin sevverran sille löysännyt nyt köyttä täällä ulukomailla että saapi iliman lupaa mielipiteensä sanoa 8) ::)
-
Sanovatten että Epsanjaan tuli syksy .
No niinpä näyttää (http://www.foreca.fi/Spain/Benicarlo/tenday).
Onneksi ei ihan samanlaista saitta sentään kuin kotona oli alku kesästä.
Noo ,tässä pari päivää mahtaa tareta lepolassilla ja rantsussakin aika hyvin .
-
No mehän kun innostuttiin lähtemään saetta karkuun niin melkeen onnistuttiin .
Ajeltiin tuollanen (https://www.google.fi/maps/dir/Camping+Playa+de+Poniente,+Playa+de+Poniente,+s%2Fn,+18613+Motril,+Granada/38.1140094,-3.7712906/39.5033252,-2.2284838/39.6457431,-0.3069041/Benicarló/@38.5444663,-4.0546554,7z/data=!3m1!4b1!4m17!4m16!1m5!1m1!1s0xd719a8f68415ac5:0xa16dd7fbdc3db53b!2m2!1d-3.5465884!2d36.7187177!1m0!1m0!1m0!1m5!1m1!1s0x12a045ba0cfdcb8f:0x478dc49e3180e06a!2m2!1d0.4243013!2d40.4126493!3e0?hl=fi) siipale Espanjaa .
Oli vaihtelevat maastot ,hienoa vuoristoa ja alavia laaksoja täynnä viinin viljelyä idässä ja sisempänä maata olivin viljelyä .
Ja sitä muuten sitten riitti ja riitti sitten vieläkin .
Ja lämpöä ei ollut kuin 29 astetta .
Olen sitä mieltä että kun aurinko paistaa syliin niin tuossa lämmössä ohjaamon ilmastointi on tarpeen .
Minua ainakin alkaa väsyttämään tuo lämpö ja vettä saa rullittaa jatkuvasti
Tässä (http://www.foreca.fi/Spain/Motril/tenday) myö nyt koitamma kärvistellä jotennii jonkin aikaa .
-
Piti vaihtaa paikkaa (https://www.google.com/maps/dir/Motril,+Granada,+Espanja/CAMPER+AREA+MH+EL+RINCON,+29738,+Cortijo+Casilla+de+los+Rubios,+7,+29738+Torre+de+Benagalbón,+Málaga,+Espanja/@36.7426928,-4.1783727,10z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0xd7190beebe86139:0x94ceea30911df970!2m2!1d-3.5180363!2d36.7489747!1m5!1m1!1s0xd725aade6bc9d81:0xe13fd68e6d3cb3b3!2m2!1d-4.2380816!2d36.7164475) tänne Camping el Pino:oon.
Edellinen maksoi yli 25€ päivältä .
Täällä on tarjouksessa viikko 98€:llä sähköllä ^-^
Piti tulla autoon jäähdyttelemään kun varjossa lämpöä 28 astetta .
Istuissakin hikkeä pukkaa ja kävelyllä pitäs lähteä 8)
-
Vielä reilu viikko, niin mekin pakataan matkalaukut ja koiruus lentokoneeseen ja päästään sinne Espanjan lämpöön! :)
-
Nuin pitkälle (https://www.google.fi/maps/dir/Torrox,+Málaga,+Espanja/CAMPER+AREA+MH+EL+RINCON,+29738,+Cortijo+Casilla+de+los+Rubios,+7,+29738+Torre+de+Benagalbón,+Málaga/@36.7381389,-4.242409,11z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0xd723a53e79d13f7:0xceeb6a1ea58443f7!2m2!1d-3.9514923!2d36.7544783!1m5!1m1!1s0xd725aade6bc9d81:0xe13fd68e6d3cb3b3!2m2!1d-4.2380816!2d36.7164475?hl=fi) ajettiin kun löydettiin www.Camperarearinco n.blogspot.com
Kympin päivä sähöllä jos on viikon .
Wihwi kuuluu hintaan .
Mutta tämon vain rastplatsi ja on vessa ja suihkukin .
Mutta uusi ja tosi siiti paikka.
Vedet ja tyhjennykset onnistuu ja poijilla on pieni kauppa .
Auton sai pestä 3€:llä.
Tässä (http://www.foreca.fi/Spain/Malaga/tenday) nyt koitetaan pysyä jos ei vielä halvempaa paikkaa löydy.
Edellinen paikka oli niin korkean mäen päällä että kun tuli rannalta uimasta jalkavälirattaalla oli ihan valmis suihkuun.
Se olisi pitänyt vain koukku laittaa ettoilis saanut Wingin matkaan mukaan .
Kaikenmaailman Smarttiloita ja kootteriloita kulettaavat toiset mukanaan .
Kyllä sen nyt ymmärtää kun tajuaa nämä maaston muodot .
edit: korjasin nettiosoitteen
-Alan
-
(http://i29.photobucket.com/albums/c281/oula/WP_20150930_004_zpscr8irjo9.jpg) (http://s29.photobucket.com/user/oula/media/WP_20150930_004_zpscr8irjo9.jpg.html)
On ykstoikkosta .
Auringossa polttaa ja varjossa vain 27 astetta ;D
Edit: poistettu kuvalinkin ylimääräiset väkäset, hianolt näyttää ilma ainakin Thumb
-
Niinpä!
Aikamme saatiin löhöillä Epsanjassa ja mukaavaa oli .
Vaikka oli pohjustettu kuinka että aikaa on niin tulihan sille sittenkin stoppi ja jouduttiin vähän kesken palaamaan .
Mutta enivei ,reissu oli aivan mahtava ,no reitistä en nyt niin tiedä palatessa mutta fiilinki saatiin hyväksi .
Rauhassa mentiin etelään päin ja niin kuin tuolla aijemmin jo kuvailin aloimma tööväilemään leirialueilla heti kun Välimeren rannoille päästiin .
Tarjontaahan sielä on runsaasti ja monenmoista .
No sitten kun ostin Vodafonen mokkulan oli aikaa katsella ja valikoida tarjontaa ja etsiä oikein kunnolla .
Ihan ykkösjuttu oli tuo Campercontact . Siitä löytyy kaikki ja hyvin ja helposti. Ja se pitää kohtuullisen hyvin paikkaansa ja koko Euroopassa.
Suunnistamiseen käytin Hereä ja Garmin Zumoa ,uusilla Länsi-Euroopan kartoilla .
Kumpainenkin toimi hyvin ja tosi hyvin .
Garmin on parempi moottoriteillä kun sen kaistaopastus usempikaistaisilla moottoritieliittymi llä rauhoitti minua ainakin hvyin .
Suurkaupunkien ohitusteilläkin ruuhka-aikoina sen opastus on rauhoittavaa kun kilometrejä ennen osaa valita oikean kaistan ja pitää se sitten vaikka opasteita ei ole vielä nähnytkään.
Emännällä oli edelleenkin karttakirja käden ulottuvilla josta hän seurasi tilannetta ja joitakin kertoja emme uskoneet navia vaan teimme oman päätöksen ja niinkuin tiedätte joskus se on hyvä mutta joskus taas ei niin hyvä. ^-^
Löysimme itsemme mitä ihmeellisimmistä paikoista mutta mitä sitten ,nähtiin mahtavia paikkoja ja ihmetteleviä ihmisiä.
Ilmeisesti ei asuntoautoilla niin yleisiä reitinvalintoja ;D
Mutta ne vuoristot ,maisemineen .
En minä niihin kyllästy kai koskaan .
Matka-ajo jakautui noin 1/3 eli kolmasosa varmaan ajelimma pikkuteitä pitkin ja me tosiaan ajelimma Ranskassa ja Espanjassa niitä karttakirjan valkoisiakin teitä pitkin aika paljon .
Ihan kivaa se välillä onkin mutta kun on ajanut melkein koko päivän 29 asteen lämmössä viidentoista pikkukylän läpi ja kahdesta sadasta kiertoliittymästä niin on valmis menemään tikettiportin kautta erittäin hyvälle moottoritielle ja maksamaan sen käytöstä.
Maksumoottoriteitä käytin aivan surutta kun halusin edetä matkalla ja niihin menikin varmaan huomattava summa .
Kirjanpitomme on taas tarkka kaikista kustannuksista mutta en ole sitä vielä räknännyt loppuun asti.
Kaikki on vain kirjattu ylös .
Ja tiliä katsoessani olen positiivisesti yllättynyt ettei taaskaan hirveän paljoa mennyt .
Katsotaan nyt jaksanko eritellä kaikki ??
Multa saa halvalla kaasuadapterit ,kuka haluaa .
Kukaan ei suostunut niillä pulloani täyttämään vaikka kahteen sallaiseen paikkaan minut ohjattiin .
No tiedättekin mitä sitten tein ja se olikin ihan hyvä juttu .
Graameriinkin oli helppo nostella Repsolin pikku pulloa etutelttaan jossa se oli sähkölevyn vieressä valmiina koska leireissä kokkamiset tapahtu teltassa kun oli niin mukavat kelit .
Auto toimi kuin ihmisen mieli ja sillä on leppoisa ajella 100-110 vauhteja .
Kokonaiskulutus oli 9,6 satasella ja paljon oli ilmastointi päällä .
Vasta Saksassa tullessa alkoi kelit jäähtyä.
Me siis menimme ja palasimme Naantali-Kappelskär ja Trelleborg-Rostock linjalla . Lauttamaksut yht 420€.
Polttoainehinnat oli puheena jo tuolla aikaisemminkin ,että hirveästi on vaihtelua ja iso säästö syntyy jos ajalee pieniin kyliin tankkaamaan ja ruoka ostoksille .
Carrefour ketjua on joka paikka täynnä , aivan helkatinmoisia marketteja mutta kauhean kalliita.
Tulomatkalla jo kaukana Luxenburgin arkipäiväruuhkassa (joka on muuten aivan helvetinmoista ) alkoi suunnittelu -koska pääsee taas uudelleen
-minne päin
-Le Havre jäi muunmuassa näkemättä kun piti tullessa poiketa
-ehkä Italia ihan etelään asti ,mitäs sanotte
Päivämatkoista ja muusta on turha kysellä :-X
Jotkut niistä on taas legendaarisia mutta nyt ei onneksi kuin pari päivää vaan .
Mutta kun vauhtiin pääsee ja aamusta kuudelta matkaan ja on hyvät eväät niin mikäs siinon ajellessa hyviä teitä .
Kyllä oikein taas kateus oli vallalla että jos meilläkin kaikki pääväylät olisi moottoriteitä niin mikäs olisi reissatessa .
Se valokuvaaminen unohtui melko vähiin .
Eikä kyllä haittaa koska muistikuvat eikun paranee .päivä päivältä.
Kaiken kaikkiaan .
Ompahan maalaispoika taas nähnyt mitä haluaa vaikka vain taas vilasulta vain .
Uitu lämpöisessä meressä ,kelluskeltu piiiitkäään,löhöilty.
Tahtoo lisää .
Enkä tiedä milloin mutta varmasti .
Täytyy katella jäikö jotain tähellistä vielä kertomatta .
matkaa 9343 km
naftaa 1159€
tiemaks 210€
leirimaksu 338€
lautat 420€
paljon hyvää mieltä ...........ei maksa mitään
Tuolleen (https://www.google.fi/maps/dir/Rostock,+Saksa/Halle+(Saale)/Oberhof/Natur-Campingplatz+Langenwald/Mulhouse/Sète/Deltebre,+Espanja/40.4235087,0.4306366/39.3699137,-2.4178621/36.7370173,-3.4987506/@47.5516924,3.6044281,4z/data=!4m52!4m51!1m10!1m1!1s0x47ac50ac3bdc3837:0xd2f6e3e68f599ec3!2m2!1d12.0991466!2d54.0924406!3m4!1m2!1d11.1860347!2d52.841837!3s0x47afacc2ac3c9107:0x273d37698f17c264!1m5!1m1!1s0x47a66347fcfc709f:0x4236659f806e460!2m2!1d11.9688029!2d51.4969802!1m5!1m1!1s0x47a385469481c3b1:0x4208ec174355e70!2m2!1d10.7256946!2d50.7063007!1m5!1m1!1s0x0:0xaeb14c3ceae8248c!2m2!1d8.373363!2d48.459063!1m5!1m1!1s0x47919b6c1d88946b:0x40a5fb99a393360!2m2!1d7.335888!2d47.750839!1m5!1m1!1s0x12b13596502ec76b:0x9a6fe1f736276602!2m2!1d3.7008219!2d43.4078758!1m5!1m1!1s0x12a105d348572479:0xfb58945ba828fdd6!2m2!1d0.7176492!2d40.7212388!1m0!1m0!1m0!3e0?hl=fi) matka meni rantaan.
Ja niin suoraan tuli takasin Rostockiin moottoriteitä kun pystyi .
No Pohjois-Ranskassa ajoimma pari päivää pienempiä teitäkin paljon mutta Epsanja ja Saksa tul moottoriteitä suoraan .