Karavaanarin keskustelufoorumi

Tekniikkakeskustelut => Myyjäliikeet ja korjaamot => Aiheen aloitti: kuusaan.matti - 26.05.2015 kello on 22:36

Otsikko: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: kuusaan.matti - 26.05.2015 kello on 22:36
Mielestäni ei ole sopivaa mustamaalata yrityksiä tämmösillä foorumeilla.
Täälläkin on otettu ihan etusivulle Best Caravan omaan valikkoon.
Siellä on ollut vikaa, mutta omasta kokemuksesta toimii paremmin kuin moni muu liike, kaikki ihmiset tekevät virheitä.  Ne on korjattavissa, useimmiten...
m
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Alan - 26.05.2015 kello on 22:38
Minun mielestä on hyvin hyödyllistä lukea toisten huonoista kokemuksista. Niistä voi kyllä päätellä, olisiko sama voinut sattua omalla kohdalla vaiko ei.

Vaikeneminen ei ole kultaa tässä asiassa. Sen verran kallis harrastus tämä kuitenkin on.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 26.05.2015 kello on 23:00
Kumpikin osapuoli on oltava kommentoimassa. On niin monenlaista hönttiä asiakkaissa, jos lie kauppiaissakin. En tarkoita ko. keskustelua. Pitää valittaa kuluttajasuojaan, ja sitten täällä julkaistava loppuraportti.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: kimi - 26.05.2015 kello on 23:24
Minulla on tällä hetkellä yksi autonrengas takuututkimuksissa Ruotsissa. Olen vakuuttunut että siinä on kudosvamma ja ettei renkaan kylkeä ole ajettu mihinkään. Samaan valmistajaan olen luottanut ja tällä hetkellä taitaa 5 rengassarjaa olla perheessä tuota merkkiä.
Jos tuosta ei päästä takuukorvaukseen osoittamatta yksiselitteisesti syyn olevan minun tuohon vammaan on mielestäni oikein kertoa asiasta julkisesti.

Matin mainitsema Best Caravanin korjausaika on uskomattoman pitkä ja kun työn jälki vielä on ala-arvoinen asian ruotiminen julkisesti on paikallaan. Samoin asiakkaan yhteydenotto maksajaan, eli vakuutusyhtiöön, oli perusteltua. Jos toiminta on ala-arvoista ei vakuutusyhtiöt kauaa hyväksy korjaamoa suorittamaan maksamiaan töitä.

Samoin tänään kerrottu kiista auton ilmastoinnin tai puuttuvan ilmastoinnin korvauksesta on hyvä esimerkki kertoa myyjän suhtautumisesta asiakkaan ehdottamaan sovintoesitykseen.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: 99 - 26.05.2015 kello on 23:25
Mielestäni ei ole sopivaa mustamaalata yrityksiä tämmösillä foorumeilla.
Täälläkin on otettu ihan etusivulle Best Caravan omaan valikkoon.
Siellä on ollut vikaa, mutta omasta kokemuksesta toimii paremmin kuin moni muu liike, kaikki ihmiset tekevät virheitä.  Ne on korjattavissa, useimmiten...
m

Tapahtumien kertominen kuten ovat todellisuudessa tapahtuneet, ei ole mustamaalaamista. Mustamaalaaminen  syntyy enintään lukijan omassa arvomaailmassa.

Se miksi etusivulla on linkki blogiin, on ihan sivuston ylläpidon päätetävissä. Ja tämä päätöksen oikeutus perustuu lakiin (Perustuslaki, 2. luku 12§ 1.mom.).

Kysenen liike teki virheitä, mutta eivät olleet halukkaita korjaamaan omia virheitään, vaan vierittivät vastuun asiakkaalle (imo). Tämä tuli selväksi kyseisen liikeen toimitusjohtajan kanssa käydyssä keskustelussa.

Ps. kyseisellä liikeellä on täysi vapaus tulla kertomaan julkisesti oma näkemyksensä asioista, eivät vain ole kiinnostuneita tästä mahdollisuudesta.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: kimi - 26.05.2015 kello on 23:28
Kumpikin osapuoli on oltava kommentoimassa. On niin monenlaista hönttiä asiakkaissa, jos lie kauppiaissakin. En tarkoita ko. keskustelua. Pitää valittaa kuluttajasuojaan, ja sitten täällä julkaistava loppuraportti.

No.
Jos asiakas väittää puuta heinää tai vääristelee asioita se puraisee omaan nilkkaan. Taatusti nämä valitukset ja kirjoitukset kulkeutuu tavalla tai toisella myyjien tietoon ja myyjä pystyy reagoimaan mikäli näkemys poikkeaa tai asiakas valehtelee.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: 99 - 26.05.2015 kello on 23:37
No.
Jos asiakas väittää puuta heinää tai vääristelee asioita se puraisee omaan nilkkaan. Taatusti nämä valitukset ja kirjoitukset kulkeutuu tavalla tai toisella myyjien tietoon ja myyjä pystyy reagoimaan mikäli näkemys poikkeaa tai asiakas valehtelee.

Tämä kyseinen blogikirjoitus on BestCaravanin toimitusjohtajan tiedossa, ja hän on kommentoinut sen pohjalta asiaa allekirjoittaneelle . Hän ei kiistä tapahtunutta. Lisäksi huollon johdolle on kerrottu että tämä kyseinen tapaus tulee sosiaaliseen mediaan.

Ja nämä siis ennen asian julkistamista.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: kimi - 26.05.2015 kello on 23:51

Siellä on ollut vikaa, mutta omasta kokemuksesta toimii paremmin kuin moni muu liike, kaikki ihmiset tekevät virheitä.  Ne on korjattavissa, useimmiten...
m

Toki jokainen tekee virheitä ja siitähän ei ole kyse, vaan siitä miten korjaa tai myöntää virheensä. Best Caravan olisi jopa saattanut saada positiivista palautetta mikäli olisi hoitanut homman kotiin ja korjannut/ myöntänyt virheensä.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Catiska - 27.05.2015 kello on 01:25
Myös minä olen kirjoittanut omasta tapauksestani täysin kuten asiat on menneet. Liioittelematta, mitään lisäämättä tai siitä poistamatta.

Jos myyjä muuttaa mieltään niin siitä kerron, jos ei niin kerron sitten miten kuluttajansuojavira nomaiset asiaan suhtautuivat ja miten asiat sitten etenevät jos etenevät.

Joskus tuntuu että jotkut toimijat luottaa siihen ettei heidän palvelunsa laatu tule julki ja siksi voivat suhtautua miten tahansa näihin asioihin. Onneksi itselleni on aikaisemmin sattunut vain hyvin asiansa hoitavia, kuten City Caravan Lappeenrannasta ja Rintajoupin pääkallonpaikka...
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: kimi - 27.05.2015 kello on 01:55
Tuossa oma kokemukseni yhdestä huollosta muutaman vuoden takaa:

http://karavaanari.org/index.php/topic,5340.0.html
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Pertti K - 27.05.2015 kello on 06:44
Juu, mustamaalaaminen ei ole sopivaa. Kokemusten, negatiivistenkin, totuudenmukainen kertominen sen sijaan on.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: angrybird - 27.05.2015 kello on 07:11
Olisiko yksi selitys huollon ongelmiin se että männävuosina ilmestyi moniin alan liikkeisiin huoltopuolelle nuoria virolaisia miehiä, täysin asiantuntemattomia ja ammattitaidottomia, Mutta olivat liikkeelle halpoja verrattuna suomalaisiin koulutettuihin asentajiin.
Itselleni sattui radion asennuksessa että työ oli tehty justeerilla ja piilukirvellä, jäljistä päätellen. Asennusaukko oli liian suuri, vinossa ja reunat repaleisia. Ne virolaiset olivat homman hoitaneet, reklamaatiota ei huomioitu, radiohan oli seinällä kuitenkin.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 27.05.2015 kello on 08:30
Kun karavaanari antaa vanhan kulkimensa uuteen vaihdossa, hän riisuu kaikki pois mistä silmä välttää. Sitten yrittaää myydä niitä tavaroita netissä eteen päin. Jättää kertomatta kaikki viat ja puutteet. Liike onkin sitten ihmeissään, kun alkaa myymään kuljinta eteen päin seuraavalle napisevalle karavaanarille.
    Paras kaupan tekotapa on, että kuljin annetaan muutamaksi päiväksi koekäyttöön, ja myydään siinä kunnossa ostajalle, sitten pulinat pois. No, tietysti ostajat käyttää tuotakin systeemiä väärin, viikonloppu matkojen retkiin.

  ...Anteeksi taas kauhiasti...
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: kookaburra - 27.05.2015 kello on 08:56
Asiakas tekee yritykselle palvelun antamalla negatiivistä palautetta huonosta palvelusta.  Hyvin johdettu yritys korjaa nopeasti virheensä ja näin tehden säilyttää asiakkaansa.
Palveluun pettynyt asiakas on entinen asiakas ja usein myöskin kellonsoittaja.  Sen kellon joka tunnetusti kuuluu kauas...
Huonon palvelun esiintuominen ei ole mustamaalausta eikä hyvän palvelun julkistaminen ole "kultausta".

Jos jollakin kansalaisella luottotiedot ovat surkeita eli kansalainen on huono maksaja,  niin kyseinen tieto on kutakuinkin kaikilla kauppiailla.
Meidän,  jotka olemme maksajia ja palveluksien ostajia, tulee saada tietää minkälaisen sopimuskumppanin kanssa olemme tekemisissä.

"Näin se vaan menee",  sanoi kerran ystäväni puosu,  jota ei helposti kuseteta.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: relluttelija - 27.05.2015 kello on 09:41
Kyllä nämä huonot palvelut pitää tuoda julki, tuodaan niitä hyviäkin.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: K.E.V - 27.05.2015 kello on 10:30
Tuo on oikein tuoda toimintatavat julki. Tietää toisetkin minne mennä minne ei. Thumb
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Weicco - 27.05.2015 kello on 11:41
Kyllä täällä on positiivisia kokemuksia tuotu julki. Hyvä on laittaa myös negatiiviset julki, tietää varautua kauppiaan tyliin tehdä kupruja, eikä niin helposti lankea niihin jos vaikka sattumalta asioi huonoa mainetta saaneen kauppiaan liikkeessä.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 27.05.2015 kello on 11:46
Kyllä nämä huonot palvelut pitää tuoda julki, tuodaan niitä hyviäkin.

Kaveri osti Jyväs Caravanista käytetyn matkailuauton. Sopivat että jos käytössä ilmenee jotakin vikoja, niin myyjä laittaa ne eka katsastuksen jälkeen kuntoon.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Pertti K - 27.05.2015 kello on 12:22
^Tuosta tuli Mieleen, että kun oma kotilo vuonna -04 ostettiin samaisesta liikkeestä, niin vaihtoivat jonkin ajan  kuluttua etuiskareiden yläpään laakerit ihan mutisematta uusiin kun vanhat oli tattis. Samalla laitettiin lokarit, ne toki omalla kustannuksella.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Alan - 27.05.2015 kello on 13:16
Kaveri osti Jyväs Caravanista käytetyn matkailuauton. Sopivat että jos käytössä ilmenee jotakin vikoja, niin myyjä laittaa ne eka katsastuksen jälkeen kuntoon.

Tuo takuu on leivottuna hintaan. Ei siinä mitään, kunhan ostaja sen ymmärtää. Lienenkö koskaan huonoa palautetta kyseisestä liikkeestä kuullut, mutta hintoja olen kovina pitänyt, kun siellä itelle sopivaa pohjaratkaisua aikanaan kävin valittemassa. Niin autoon kuin sitä ennen vaunuunkin. Olen korvannut muutamilla tarvikeostoksilla ja huolloilla.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: kimi - 27.05.2015 kello on 13:34
Oman ostin aikoinaan Touring Carsilta. Vuokratoiminnan lisäksi liike myös on edustanut muutamia merkkejä ja myy/ostaa autoja.
Ostin epäkuntoisen auton ja yllätyin kun maksutapahtuman yhteydessä lyötiin takuulaput ja sopimukst pöytään. Ainostaan hinnassa huomioitu puute oli poissuljettu ja takuuta annettiin vuosi tai 150 000km asti, kumpi täyttyy ensin.
Myyjän autolle ostama takuu joka toimi ja auton (asosan) laturin sain vaihdettua takuuna.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Pertti K - 27.05.2015 kello on 14:34
Tuo takuu on leivottuna hintaan. Ei siinä mitään, kunhan ostaja sen ymmärtää. Lienenkö koskaan huonoa palautetta kyseisestä liikkeestä kuullut, mutta hintoja olen kovina pitänyt, kun siellä itelle sopivaa pohjaratkaisua aikanaan kävin valittemassa. Niin autoon kuin sitä ennen vaunuunkin. Olen korvannut muutamilla tarvikeostoksilla ja huolloilla.
No omassa tapauksessa tuli käytyä aika monta yksityisten ja muiden liikkeidenkin pelejä katsomassa, mutta kyllä tuossa JC:n yksilössä hinta/laatu kohtasi ehdottomasti parhaiten. Mitä lie ne muut leiponeet hintaan? Ei kaduta näin 11 v jälkeenkään  8)

Tuotevastuusta en kyllä yleensä ole valmis juuri mitään maksamaan, mieluummin otan edullisemman kauppahinnan mukanaan tuoman riskin ja maksan sattumukset omasta pussista kuin lähden tappelemaan liikkeen kanssa kuka maksaa ja mitä maksaa. Mutta tämä case meni yllättävän kivuttomasti.

Vokkelo tuli ostettua takapihan jobbarilta "varaosiksi". Oikein onnistunut kauppa sekin...
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 27.05.2015 kello on 14:39
Tuo takuu on leivottuna hintaan.

En sanoisi sitä takuuksi, vaan lupaukseksi korjata ne viat ja puutteet joita ei ostotapahtumassa ja lyhyessä koeajossa tullut ilmi. Esim. ilmastoinnin testaaminen riittävästi on talvella vaikeata. Sekä turvallisuuteen vaikuttavat viat selviää vasta eka katsastuksessa.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: kimi - 27.05.2015 kello on 15:05
Myyjä tietty antoi lupauksen kirjallisena?
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: relluttelija - 27.05.2015 kello on 22:10
Tuossa mun pienessä lähikaupassa on ainakin vissiin toimiva takuu myydyille vehkeille, muutama vaunu on ainakin ollut korjauksessa "koeajon" jälkeen, ja ostajat tyytyväisiä. Jopa useamman kuukauden käytön jälkeen ovat korjanneet. Ja tämä liike sijaitsee Tervajoella, enempää en mainosta.
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: Kosmic - 27.05.2015 kello on 22:25
Itse vaihdoin viime syksynä vaunun autoon Turin Länsivankkurissa ja ne ei edes luovuttaneet autoa ennen kun olivat tehneet autoon täydellisen huollon jakohihnan vaihdon vaihtaneet käsijarruvaijerit jarrupalat toisen umpion kun oli ollut vähän hiessä ohjaustehostimen letkun oli kuulemma ollut märkä kaikki toimilaitteet oli testattu kosteusmittaus tehty ja kaikki nämä sen jälkeen kun hinta oli sovittu ja vielä tänäkin päivänä Best Caravan pyytää vuotta vanhemmasta muutaman tonnin enemmän kun mun auton hintalapussa luki.
Otsikko: Vs: Mustamaalaaminen
Kirjoitti: Alan - 27.05.2015 kello on 22:30
No omassa tapauksessa tuli käytyä aika monta yksityisten ja muiden liikkeidenkin pelejä katsomassa, mutta kyllä tuossa JC:n yksilössä hinta/laatu kohtasi ehdottomasti parhaiten. Mitä lie ne muut leiponeet hintaan? Ei kaduta näin 11 v jälkeenkään  8)

En tiedä. Tein aikanaan nopean katsauksen nettikaravaanin tarjontaan ja tutkin tarkkaan Jyväs Caravanin varaston. Sain hyvän palkan Saksan matkoille, molemmilla kerroilla.

Hintaa tärkeämpi syy nyt kuitenkin oli, että Suomesta ei kertakaikkiaan löytynyt speksien mukaista kulkinetta. Kahdelle on helppo ostaa auto tai vaunu, mutta vaatimuksensa tietävälle kulkijaperheelle ei ole.

Mutta kuten sanoin, ei juurikaan pahaa sanottavaa Jyväs Caravanista. Pääasia, että on tuollainen liike on olemassa lähellä.
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: smy - 27.05.2015 kello on 22:52
Kyllä minusta sopii kehua hyviä paikkoja ja kertoa huonoista kokemuksista.

Hyviä kokemuksia ja paikkoja joita voin suositella oman kokemukseni perusteella:
+++ Italia Motor Tampere. Aina hyvä palvelu, hinta kohtuullinen. Tällä hetkellä huoltojonot ihan tukalan pitkät mutta sekin tavallaan positiivinen asia ainakin heidän kannalta...
+++ EX. Hämeen Mootori/Automaa Hämeenlinna. Loistavaa palvelua oli liki 15 vuoden ajan. S-kauppa päätti laittaa vaan paikan kiinni  :-\. Pösöt kävivät monta kertaa lääkärissä täällä.
+++ Katsastuslinja Riihimäki. Erinomainen katsastusasema. Hinta korkea mutta palvelu huomattavasti parempaa kuin muualla kokenut. Pari päivää sitten käytin Fiat/Soliferin siellä. Läpi meni mutta korjauskehotustakin tuli (tuulilasi, pakoputken kiinikkeet ja lamppujen korkeussäätö)=

Huonompia tapauksia:
--- Tehtaankadun autohuolto, Riihimäki. Ekalla kerroilla hommat pelasivat normaalisti mutta seuraavilla kerroilla työnjohtoa ei enää kiinnostanut ja asioita jäi hoitamatta. Kaksi virhettä katsoin ja nyt ei enää. (esim. korjattu vikoja mitä ei pyydetty, korjaamatta jätetty sellaisia mitä pyydetty).
--- BestCaravan, Hyvinkää: Todella huono palvelu kun olen 5 kertaa käynyt kutakuin. Asenne pilalla, aikoja saa 2 kuukauden päähän 10min juttuun, ja kun on väärän merkkinen auto niin hankala saada siihenkin. Hinnoittelu on aika kaukana todellisuudesta. Autonpesuhallia ei saa käyttöön edes rahalla kun ei ole ostanut autoa sieltä.

Mutta tämän tyyppisiä kokemuksia minusta sopii levittää aivan kuinka kukin haluaa. Nykyään kaikki maksaa ihan sairaasti ja suomessa ei palvelulla ole tyypillisesti monienkaan miestä väliä. Minusta on. Mokatakin saa mutta jälkipyykki pitää hoitaa että sekä asiakas että liike on tyytyväinen.
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: Raksaus - 27.05.2015 kello on 23:28
Mielestäni kertomukset muille kuluttajille on enemmän kuin paikallaan. Jonkin verran markkinointia lukeneena aina painotettiin sitä, että jos ihminen kertoo hyväksi kokemastaan palvelusta yhdelle tuttavalleen, niin huonosta palvelusta hän kertoo viidelle.  Ihan samalla tavalla kuin moni ihan sopimusasia suullisessa sopimuksessa, näissäkin on periaatteessa sana sanaa vastaan. Ainahan mikäli joku ihan räikeästi valehtelee, ja kauppias sen pystyy näyttämään toteen on hänellä mahdollisuus myös viedä asia eteenpäin viranomaisten kautta. Se ei ole siis käsittääkseni keskustelupalstojen tehtävä. Se on jokaisen kirjoittajan vastuu. Jos kokee kirjoittavansa kuten asia on mennyt niin siitä vaan. Hyvinkin mahdollisesti kauppias on nähnyt saman tilanteen hieman toisin, mutta nehän on juuri ne kolikon eri puolet.

Vaikka Hyvinkäällä asunkin ja tämän lajin harrastamisen olen aloittanut, minulla ei vielä ole Best Caravanin kanssa minkännlaista asiakassuhdetta. Jakohihnan vaihtoremontin hintaa kävin tiedustella lupasivat olla yhteydessä, kun selvittelevät asiaa. Hihna on vaihdettu jo muualla kuukausi sitten, mutta tarjousta ei ole vielä kuulunut, vaikka sitä nyt enää en tarvitsekkaan.

Itse ihmettelen myyjäliikkeiden haluttomuutta korjata vikoja, varsinkin jos heillä on omat korjaamopalvelut tai joku kumppani joka niitä tekee. Kustannus heille ei ole silloin edes lainkaan samaa luokkaa kuin mitä se on loppukäyttäjälle. Jos tuntiveloitus asiakkaalta on 80 €uron luokkaa, niin tuntipalkka työntekijälle lienee jossain pikkaisen kympin päällä. Siihen toki työnantajan kulut jne. ja toki tuohon voi sitten arvioida sen mitä menettää jos ei silloin tee jollekin toiselle asiakkaalle. Mutta on tuossa 80 € aika paljon katettakin ja KiKuja laskettu mukaan, joten kannattaisi silloin todellakin harkita mitä se maine maksaa. Ja mitä sen palauttaminen maksaa.

Best Caravanilla on muuten näyttänyt olevan varaa tarjota jos jonkinlaista pullakahvia, makkaranpaistoa Kivikylän palvattuja kokonaisia sikoja jne. tässä keväällä, että voisi sitä joskus miettiä mihin niitä PR. kuluja laittaa. Muutamalla "takuu"korjauksella ei vielä noita tapahtumia esimerkiksi maksele.

Niin ja en näe  mitenkään pahana jos autolla olisi vain perävalotakuukaan, kunhan sekä asiakas että myyjä ovat asiasta samalla sivulla. Silloin asiakas tietää, että hän nyt ottaa jonkinmoisen riskin ja mahdollisesti sen myötä saa tuotteen halvemmalla. Ongelma on enemmänkin luvatut palvelukset ja gappi lupauksen (Tai asiakkaan kokeman mielikuvan lupauksesta) ja toimituksen välillä. 
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: Pertti K - 28.05.2015 kello on 12:24
Niin ja en näe  mitenkään pahana jos autolla olisi vain perävalotakuukaan, kunhan sekä asiakas että myyjä ovat asiasta samalla sivulla. Silloin asiakas tietää, että hän nyt ottaa jonkinmoisen riskin ja mahdollisesti sen myötä saa tuotteen halvemmalla. Ongelma on enemmänkin luvatut palvelukset ja gappi lupauksen (Tai asiakkaan kokeman mielikuvan lupauksesta) ja toimituksen välillä.

Juuri näin. Kuluttajansuojalaki vain tekee erittäin vaikeaksi ellei mahdottomaksi tuon virhevastuun poisjättämisen kun myyjänä on liike. Omasta mielestä paras olisi, että nettohintaan ei sisälly perävalotakuuta kummempaa (tai edes sitä) ja lisäturvaa saa sitten lisämaksusta. Vähän niinkuin vapaaehtoiset vakuutukset.

Mutta kun se nyt kuitenkin on olemassa, niin kyllä sen mukaan pitää elää, oli myyjä sitten älynnyt leipoa sen hintaan tai ei. Tuo selvistä asioista väittely on kaikista eniten hanurista, harmittaa allekirjoittanutta helposti enemmän kuin itse vika.
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: MatsOnni - 28.05.2015 kello on 13:51
Aiheellinen, rakentava kritiikki on aina suotavaa, jopa toivottavaa. Mieluummin tietysti suoraan palveluntuottajalle .

Olin vuosia omalla alallani puolueettomana asiantuntijana ja lausunnonantajana valitustapauksissa, joita kuluttajaneuvoja ei lonkalta osannut ratkaista. Tuli nähtyä useampia kuin yksi vaatimus, jotka eivät olleet tästä maailmasta. Ihmisillä on ymmärrettävä taipumus värittää asioita, painottaa itselleen edullisesti ja unohtaa tiettyjä juttuja pois. Korostuu tietysti täällä sosiaalisessa mediassa, siksi yhden ihmisen purkauksiin kannattaa suhtautua vähintäänkin kriittisesti.

Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: tsahkali - 28.05.2015 kello on 17:58
Omasta mielestä paras olisi, että nettohintaan ei sisälly perävalotakuuta kummempaa (tai edes sitä) ja lisäturvaa saa sitten lisämaksusta. Vähän niinkuin vapaaehtoiset vakuutukset.

Mikäs se sellainen 'nettohinta' on? Meinaat, että ensin laitetaan tuotteelle 'kova' hinta ja sitten myyjä sanoo, että saat alennusta ja se on sitten 'netto', enkä halua sinua enää nähdä!   :laugh:
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: tsahkali - 28.05.2015 kello on 18:01
Korostuu tietysti täällä sosiaalisessa mediassa, siksi yhden ihmisen purkauksiin kannattaa suhtautua vähintäänkin kriittisesti.

Jos asia ei vielä tullut selväksi, niin sanon uudelleen, että kyseinen liike ei ole niitä rehellisimpiä.
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: Pertti K - 28.05.2015 kello on 18:25
Mikäs se sellainen 'nettohinta' on? Meinaat, että ensin laitetaan tuotteelle 'kova' hinta ja sitten myyjä sanoo, että saat alennusta ja se on sitten 'netto', enkä halua sinua enää nähdä!   :laugh:
Ehkä lähtö- tai listahinta olisi oikeampi termi kuvaamaan sitä mitä tarkoitin. Siis se mikä lukee hintalapussa.
Otsikko: Vs: Mustamaalaamista vai aiheellista kritiikkiä?
Kirjoitti: MatsOnni - 28.05.2015 kello on 22:50
Jos asia ei vielä tullut selväksi, niin sanon uudelleen, että kyseinen liike ei ole niitä rehellisimpiä.

Uskotaan, uskotaan! Enemmän yleisellä tasolla omasta puolestani yritin puhua.