Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Oulaa - 19.05.2015 kello on 20:19
-
http://www.nettikaravaani.com/mc-louis/lagan-263/1427120 (http://www.nettikaravaani.com/mc-louis/lagan-263/1427120)
Tuossahan on vaikka mitä ja minua miellyttävä sisustus .
Tavaratila on pieni mutta entä muuta ?
Onko kokemuksia MC Louis laadusta ?
Entä 2,2 moottorista ?
Miten Nettikaravaanin selailun saa loppumaan kun akkakin sitä jatkuvasti plärää :o.
-
Kiinnitti huomion tuo kokonaispaino, rekisteröity vain 3300 kiloon, johtuneeko tuo peruspakettiauton alustasta vai mistä ?
-
Merkin suhteen en osaa sanoa mitään, paljonhan noita on ja hyvin hoidettuina toimii varmasti siinä missä muutkin.
Tuo kokonaispaino 3300 jotenkin tuntuu oudolta, onko tuossa kirjoitusvirhe vai onko alusta todella noin kevyelle.
Tuon pohjaratkaisu on minun mieleen ja hyvin lähellä meidän pohjaa, takaosa meillä peilikuva, eli sänky on oikealla ja wc/ suihku vasemmalla. L keittiö antaa paljon kaappitilaa ja myös laskutilaa, jääkaappi jossa kaappi + pakastin on oiva.
Lämmittimen tyyppi ei käy ilmi ja voi olla pientehoinen
-
Tuossa on noista jotain tietoa.
http://www.caravan-lehti.fi/nettijatkot/italialaiset-tyon-alla/
-
Kiinnitti huomion tuo kokonaispaino, rekisteröity vain 3300 kiloon, johtuneeko tuo peruspakettiauton alustasta vai mistä ?
onhan siinä yli 500kg kantavuutta kuitenkin
-
Aika pienitehoinen kone. Halpahan se on ollut jo uutena, ja myös halvalla tehty - ei välttämättä joka suhteessa huono. Nää on realiteetteja, sanon kun muut ei sitä tehneet. Sanoisin, että riski on esim. rakenteiden suhteen suurempi kuin perinteisissä merkeissä. Riippuu käytöstä ja siitä, mitä arvostaa.
Muutoin samaa mieltä kuin Kimi.
-
Aikoinaan Lomapalvelu noita Mc Louis autoja myi. Noissa oli joku seinän sauma joka oli tehtaan jäljiltä herkkä vuotamaan. Kehuivat, että täällä tehdyn vesivaurio korjauksen jälkeen siitä saumasta tuli pitävä. Kosteusmittaus mittauspöytäkirjan kanssa kannattaa teettää ennen kaupantekoa.
-
näinhän siinä sitten kävi kun lähdettiin pirssejä katsomaan :)
(http://karavaanari.org/kuvat/1432704862.jpg)
-
Onnea uudelle autolle.
Muistanko oikein jos väitän että, teillä autot vaihtuu kohtalaisen usein.
-
Onnea uudelle autolle.
Muistanko oikein jos väitän että, teillä autot vaihtuu kohtalaisen usein.
Mielestäni kohtuullisesti on saatu parannettua pirssiä kerta kerralla .
Nyt on tämän hetkiset vaatimuksemme varustuksesta jo melkein kaikki tässä autossa .
Ja kun koko synkän talven suunnittelee ,markiisia ,telttaa ,pyörätelinettä ,isompaa keittiötä ,raameria ja ja ja ja
Ja kun meillä suunnitellaan 24/7 periaatteella syksyn matkaa jo ja vielä ruokatunnitkin päälle ::)
-
Onnea uudelle autolle, onko minkä vuotinen ja tuo kone, 115 heppainen ? Hieno tarroitus autolla. ;)
-
näinhän siinä sitten kävi kun lähdettiin pirssejä katsomaan :)
Niin yleensä :D Mutta ei kun onnea uudelle kalustolle Thumb
-
http://www.nettikaravaani.com/elnagh/baron-420-l/1422337 oisko mahdollisesti tämä auto?
-
http://www.nettikaravaani.com/elnagh/baron-420-l/1422337 oisko mahdollisesti tämä auto?
No sepä se on .
Ei siinä ole kuin 74 kw mutta ei meinannu uskoa miten paljon paremmin se kulki kun -03 2,3 JTD :-\ :-\
-
Makia tuo päiväunisohva, sellainen kelpaisi itellekin vaan ei sovi kuuteen metriin.
Koneessa on varmasti optimoinnille varaa, jos tuntee jossain vaiheessa tarvitsevansa. Päästöjen ehdoilla kun on ainakin osittain jouduttu tehot määrittämään.
-
Kyllä tuo teho on hyvinkin riittävä kevyelle matkailuautolle.
Omassa on kone Fiat 2,0 JTD, teho: 62 kW / 84 Hv, kokonaismassa: 3 000 kg, omamassa: 2 360 kg, Vuodepaikkoja: 2, Rek. henkilömäärä: 4
Hyvä vertailukohta on ollut aiempaan autooni, jossa oli Fiat 1,9 TD kone, ja samanverran tehoa ja vääntöä. Huomattava ero noissa moottoreissa on se, että suurin vääntö on JTD:llä alhaisemmilla kierroksilla ja moottori ottaa herkästi kierroksia.
Suurella teholla ei ole normaalissa ajossa juurikaan merkitystä, koska suuri teho saadaan vain suurilla kierroksilla (esim. 5000 r/min). Itse käytän alle 4000 r/min.
No sepä se on .
Ei siinä ole kuin 74 kw mutta ei meinannu uskoa miten paljon paremmin se kulki kun -03 2,3 JTD :-\ :-\
Lisäys: Suurin kokonaisteho (vääntö + kW) lienee nyky turbodieseleillä jossain 3500 - 4000 r/min
-
Luhnakan näköne peli, huikean hienoja kilometrejä ja reissuja vuan 24/7/52 .
Ja Alanille, kalasilmäkamera valehtelee enemmän kuin satusetä totta puhuessaan.
-
Kuvista jäin ihmettelemään jääkaapin tuuletuksia. Ulkokuvassa yläritilä on huomattavan korkealla ja sisäkuvien mukaan pakastimen yläpuolella vielä kaappi. Onko siinä toteutettu tuuletus niin että poistoilma nousee yli pakastimen ja sillä on saatu parempi veto ilmavirralle.
Lisäys
On se näköjään ihan kaapin yläreunassa. Näytti ulkokuvassa vaan tuo ritilöitten väli isolta.
-
Onko siinä toteutettu tuuletus niin että poistoilma nousee yli pakastimen ja sillä on saatu parempi veto ilmavirralle.
Juuri näin ynnä tuo kaapin päällinen on esim. itselläkin ns. kaasu-uunivalmius. Sinne on vedetty kaasuputkikin jo valmiiksi (tulpattu) ja tiskipöydän alakaapissa on sille myös oma kaasuhanansa. Eli eiköhän tuo uunikin sen jäähdytyksensä / ilmakiertonsa tarvinne ja siksi yläritilä on aivan katonrajassa 8)
-
Juuri näin ynnä tuo kaapin päällinen on esim. itselläkin ns. kaasu-uunivalmius. Sinne on vedetty kaasuputkikin jo valmiiksi (tulpattu) ja tiskipöydän alakaapissa on sille myös oma kaasuhanansa. Eli eiköhän tuo uunikin sen jäähdytyksensä / ilmakiertonsa tarvinne ja siksi yläritilä on aivan katonrajassa 8)
Meilläkin samoin mutta ei se nouse yläkaapin pohjan yli, ei varmasti tuossakaan, meillä on kaksi ritilää alhalla siksi tuo väli näytti isolta.. Tuo uunivalmius sulkuineen ja ja tulpattu on meilläkin.
-
Kuvista jäin ihmettelemään jääkaapin tuuletuksia. Ulkokuvassa yläritilä on huomattavan korkealla ja sisäkuvien mukaan pakastimen yläpuolella vielä kaappi. Onko siinä toteutettu tuuletus niin että poistoilma nousee yli pakastimen ja sillä on saatu parempi veto ilmavirralle.
Lisäys
On se näköjään ihan kaapin yläreunassa. Näytti ulkokuvassa vaan tuo ritilöitten väli isolta.
Omassa on kanssa yläritilä jääkaapin ylintä osaaa ylempänä ja syy on varmaan tuo ilmavirran parannus.
Seinä muuttuu siinä ritilän takana viistoksi.
(http://karavaanari.org/kuvat/1432726340.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1432726348.jpg)
-
Suurella teholla ei ole normaalissa ajossa juurikaan merkitystä, koska suuri teho saadaan vain suurilla kierroksilla (esim. 5000 r/min). Itse käytän alle 4000 r/min.
Samaa ajattelin itsekkin ja etsiskelin sitkeimpiä ajokierroksia .
Ja satasessa vauhti pysyi helpommalla yllä kuin kahdeksankymmentä .
En nyt muista niitä kierroksia ulkoa vielä
Vai että kaasuuniinkin siihen saisi ,kait .
Kyllä nyt vaimo ilostuu mutta elekää vielä hänelle kertoko .
Nyt täytyy alkaa katoksen korotustalkoisiin sillä parikymmentä senttiä on pirssi korkeampi kuin entinen .
No telkkuanteenin poistamalla selvitään kymmenellä sentillä
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1432975009.jpg) ^-^ ;D
-
Vaikeni auto puolella kun sai kunnolla tasapainoitetut renkaat alle ;D
Keittiön kasettiverhokin vaikeni :D
Mihinkäs mää laitankaan sitä äänieristettä ?
Asunto-osan portaat on tehty muoviämpäristä jotta eikun mattoa ostamaan .
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1436962776.jpg)
Ei ne ole Elnagh:in tehtailla hirveitä ritteereitä annettu jatkopalakin valmistajalle pintakäsittelystä.
Takapyörä heittää kurasuihkun pohjafaneriin ja pitää ison alueen valakosena.
Pellittäskö tuon pohojan vai jatkasiko roiskeläppää? Tiejä häntä vielä.
(http://karavaanari.org/kuvat/1436962975.jpg)
Auton runko on onneksi nätin valakia vielä .
No ensviikolla sekin saa öljyt ja massat niskaasa.
-
Tuossa koneessa on muuten huippu vääntö 1500rpm. Ja 100 vauhdissa on kierroksia 2900rpm niin soppa maistuu. Oliko näiden laatikossa viitonen kuorien sisällä vai päätyssä? Ei haittaa vaikka harventaisi..
-
Tuossa koneessa on muuten huippu vääntö 1500rpm. Ja 100 vauhdissa on kierroksia 2900rpm niin soppa maistuu. Oliko näiden laatikossa vuotinen kuorien sisällä vai päätyssä? Ei haittaa vaikka harventaisi..
Nyt tässä pyöritysajossa kulutusmittari näyttää 8,2L/100 km kulutusta .
Kerron asiasta lisää kunhan pääsen tästä matkaan .
-
Niin näyttää mittari. 10 lähempänä totuutta.
-
Ainakin -08 Ducatossa ajotietokoneen lukeman ja todellisen kulutuksen ero ei ole kuin 0.2 l/100km joten kyllä tuo oulaan lukema on ihan mahdollinen.
-
Hienoa jos näin on. Kyllä minullakin motarilla ajaessa on kulutus linjassa keskikulutus lukemaan mutta sekalaisessa ajossa eroa tulee reilusti. Aika huomattava ero ajaako 80kmh vai 100 tällä paketilla kun kone huuta kierrokset tapissa.
-
Ainakin -08 Ducatossa ajotietokoneen lukeman ja todellisen kulutuksen ero ei ole kuin 0.2 l/100km joten kyllä tuo oulaan lukema on ihan mahdollinen.
Ja minä kun en aja lujaa .
Tuo satasen lätkä on näillä meidän teillä aika tarpeeton .
Oikeata yheksääkymppiä kun ajelee niin harvon on kenenkään edessä .
Ja joidenkin edessähän on vaikka menee sotilassataa.
-
Joo eilen kirosin kun joku ajeli satasen autolla kaheksaakymppiä ja alle ennen piippolaa ;D sitähän voi vaikka pysähtyä p-paikalle välillä ja päästää jonon ohi.
Mutta joo. Odotellaan raporttia kulutuksesta.
-
sitähän voi vaikka pysähtyä p-paikalle välillä ja päästää jonon ohi.
Jos ei muuten pääse ohi, voi jäädä kotiin....
-
Joko löpö loppu?
-
Joko löpö loppu?
Ruåtsin läpi nyt ropoteltu saturaista ja mittari näyttää 8.6l/100km eikä sinne
tankkauksesa yhdeksää mene saturaista kohti, siis noin sillä tarkkuudella.
Nämä mittarit ei tahdo antaa tankata täyteen jotta tarkempaa lukemaa yritän täällä etelämmässä.
-
Jovain. Kiinnosti lähinnä tuo seka-ajon kulutus.
-
McLouis lagan puolitoista vuotta 2,2l multijet 100 ducatolla ajellut ja kulutus on sekalaisessa ajossa 11,2l/100km tankkauksella mitattuna,ajotietokone näyttää 9,5l kulutuksia eli aika paljon valehtelee ajotietokone.
100 multijet on Fordin tekemä moottori joka taitaa olla myös citikan ja pösön nokalla, on jakoketjulla joiden luulin olevan "ikuisia",
kävi kuukausi sitten nimittäin niin,että moottoritie nopeudessa painepumppu hirtti kiinni,katkoi jakoketjun ja vähän muutakin, osien hinta 2500€ ja työt päälle...elämä on.
Omituisia sähkövikoja ollut,viiksi vaihdettu ja johtoja vedetty uusiksi, pistänyt ne fiatin ominaisuuksiksi. ;D
Kesällä tehtii 2200km lenkki itäsuomen kautta tornioon ja takaisin pirkanmaalle, se reissu meni ihan mukavasti ja kulutus oli 10,4l/100km
-
Jep. Tätä tarkoitin, itselläni samanlaisia kokemuksia kulutuksesta. Hienoahan se jos jollain menee vähemmällä ;)