Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Myyjäliikeet ja korjaamot => Aiheen aloitti: 99 - 2.04.2015 kello on 16:19
-
Varoituksena, kannattaa pyytää kirjallisena kustannukset kun tilaa lisätöitä, puhelimessa sovitut asiat kun eivät pidä kun noudat matkailuvälinettäsi .
Näin ainakin Best-Caravan Hyvinkäällä (http://bestcaravan.fi/yritys/hyvinkaa/), jossa tilaamani lisätyön hinta oli työn valmistuttua liki kolminkertaistunut.
-
Varoituksena, kannattaa pyytää kirjallisena kustannukset kun tilaa lisätöitä, puhelimessa sovitut asiat kun eivät pidä kun noudat matkailuvälinettäsi .
Näin ainakin Best-Caravan Hyvinkäällä (http://bestcaravan.fi/yritys/hyvinkaa/), jossa tilaamani lisätyön hinta oli työn valmistuttua liki kolminkertaistunut.
Mikä oli lisätyö?
-
Mikä oli lisätyö?
Lämpökalvon liimaus vaneripintaan.
-
Lämpökalvon liimaus vaneripintaan.
No ei luulis olevan vaikea operaatio,eikä kallis >:(
-
No ei luulis olevan vaikea operaatio,eikä kallis >:(
Heiltä meni kuulemma 2 tuntia liimata 1,5 metrin verran kalvoa vanerilattiaan. Lisähinnasta eivät tosin viitsineet ilmoittaa.
-
Heiltä meni kuulemma 2 tuntia liimata 1,5 metrin verran kalvoa vanerilattiaan. Lisähinnasta eivät tosin viitsineet ilmoittaa.
Ei helkutti!
-
Myös huonoja kokemuksia paikasta. Tosin palvelun suhteen, hinnat on suolaisia jo kysyttäessä. Mutta ärsyttää kun olen varmaan 5 kertaa käynyt siellä eri asioissa niin aina on tympeä palvelu ja ei koe kyllä ollenkaan itseään 'toivotuksi' asiakkaaksi.
Ehkä palvelu olisi eri jos tekisi auto/vaunukauppoja paikassa mutta olen tavannut ostaa yksityiseltä.
-
Olin vuonna 2012 saanut mainonnasta tuosta yhtiöstä hyvän kuvan ja olin jo oikeastaan päättänyt, että ostan seuraavan autoni heiltä. Ensimmäisenä yhteydenottona lähetin sähköpostitse erään kysymyksen yhdelle yhtiön omistaja-johtajista Hyvinkäälle. En koskaan saanut siihen mitään vastausta. Nykyisen autoni ostinkin sitten muualta.
-
Espoon Juvanmalmilla toimiva liike on toiminut ok ainakin varaosien ja tarvikkeiden suhteen. Hyvinkäällä olen pari kertaa käynyt kääntymässä, kauppoja ei ole syntynyt
-
Kovasti mainostaa itseään Facebookissa...Tied ä sitten.
-
Olin vuonna 2012 saanut mainonnasta tuosta yhtiöstä hyvän kuvan ja olin jo oikeastaan päättänyt, että ostan seuraavan autoni heiltä. Ensimmäisenä yhteydenottona lähetin sähköpostitse erään kysymyksen yhdelle yhtiön omistaja-johtajista Hyvinkäälle. En koskaan saanut siihen mitään vastausta. Nykyisen autonikin ostin sitten muualta.
Vahvistaa säännön, että kovasti mainostettu on monesti huono ja menestys perustuu vain mainonnan luomaan illuusioon.
-
Vahvistaa säännön, että kovasti mainostettu on monesti huono ja menestys perustuu vain mainonnan luomaan illuusioon.
Kasvu isoksikin tuo tuota ilmiötä. Yritys on kasvanut ja uusien toimipisteiden myötä asiakaspalvelu kärsinyt
-
Huollosta ei ole kokemusta mutta vaunua etsiessä oli ihan hyvä palvelu ja nopea vastaus. Tarjouskin oli hinnaltaan ihan tontilla. Vaunu tuli kyllä ostettua muualta mutta ei johtunut siis palvelusta.
Varusteet (tuolit, pöytä, yms) tuli haettua Hyvinkäältä koska noilla on vaihtoehdot nähtävillä ja tavaraakin varastossa. Palvelu tässäkin tapauksessa oli ihan jees.
-
Olen kuullut että espoon best-caravan olisi tehnyt samoin monelle. Ja yksi niistä oli hyvä ystäväni, jonka auton huollon lasku oli 3-kertainen alkuperäiseen arvioon nähden, eivätkö tosiaan tässäkään tapauksessa ilmoittaneet mitään kaverille.
Olen tosiaan tuosta hyvinkään puljusta kuullut samaa, eli kierrän nämä liikkeet kaukaa jo ennenkuin ehdin kertaakaan niihin jalallani astua ;D
-
Minulla on helvatin hyvät kokemukset täältä turun /liedon bescaravaaniata on asialista porukkaa myyjien kuin huollon kavereilta ,perkule tulkaa käymään täällä turkusessa
t.rauno
-
Minulla on helvatin hyvät kokemukset täältä turun /liedon bescaravaaniata on asialista porukkaa myyjien kuin huollon kavereilta ,perkule tulkaa käymään täällä turkusessa
t.rauno
Mut eikös se olekin Carawall lainanimellä.
Henkilökunta ja tavat vanhan mukaiset
-
Carawallista ainakin mulle jäi "hyvä maku" !
Ekan vaunun ostin espoosta mitä pidin vaan puol vuotta kunnes totesin että tarvitaan isompi , saman hyvittivät minkä maksoin kun vaihdoin sen uuteen lmc 720 rdk malliin !
Takuu huollotkin meni ilman kädenvääntöä. Thumb
-
Myös huonoja kokemuksia paikasta. Tosin palvelun suhteen, hinnat on suolaisia jo kysyttäessä. Mutta ärsyttää kun olen varmaan 5 kertaa käynyt siellä eri asioissa niin aina on tympeä palvelu ja ei koe kyllä ollenkaan itseään 'toivotuksi' asiakkaaksi.
Ehkä palvelu olisi eri jos tekisi auto/vaunukauppoja paikassa mutta olen tavannut ostaa yksityiseltä.
Eipä voinut palvelusta puhua vaunukauppoja hieroessa. Yritin toissakesänä tarjotella vaunua vaihdossa, mutta eipä kiinnostanut myyjää alkuunkaan edes tarjousta jättää 3-vuotiaasta Hoppystä. Sanoi että samanlainen jo pihassa, taitaa olla muuten edelleenkin. Eipä ihme kun kalliimmalla yrittäävät myydä mitä uus maksaa. :o
Hobbyn takuuasiassa olisi pitänyt minun maksaa heidän tehtaalta saadun korvauksen ja heidän tuntiliksan välinen erotus. Onneks löyty muitakin paikkoja.
Tarvikekauppa ihan ok, mutta ei mitenkään edullinen.
-
Nyt voisin näin puoleettomana sanoa, kun en ole koko firmassakaan käynyt.......
Pistäkää tämä ketju hiekkalaatikkoon hyvän sään aikana.
-
Nyt voisin näin puoleettomana sanoa, kun en ole koko firmassakaan käynyt.......
Pistäkää tämä ketju hiekkalaatikkoon hyvän sään aikana.
:laugh:
He,he! Hyvä ennustus. On meinaan mielipiteitä herättävä firma.
-
Katkerien ihmisten puheita, yrittää mustamaalata menestyvää liikkeenharjoittaja a, kuten tuo kirpputorikauppias ylempänä :)
Mikä tässä nyt mättää. Puolesta ja vastaan ihan asiallisesti kommentoitu.
-
Se että kertoo faktat, ei ole mustamaalaamista.
Missä tässä ne faktat taas on. Kyllä tämä kivijalkaliike sanansa pitää, oikein muuta pysty nykyään. Se mitä sitten on sovittu, on sana, sanaa vastaa. Faktat tiskiin, niin mietitään porukalla, mikä meni mönkään.
Ko. liikkeessä olen asioinut, on varmasti tämän maan parhaimmistoa.
Itkevät ostokrapulaiset voi jättää omaan arvoonsa.
-
Olen asioinut Turussa ja Lindwall palveli minua todella hienosti. Ei pahaa sanaa sanottavana yrityksestä.
-
Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen.
-
Tohtisko aloittaja kertoa, paljonko oli alkuperäisen suunnitelman mukainen hinta ja paljonko tämä lisätyö turvotti laskua? Joutuko esim. purkamaan jotain?Reklamoitko lisäveloituksesta liikettä?Miten perustelivat?
Yleensä on hyvän kauppamiestavan mukaista informoida etukäteen asiakasta, jos on mahdollisuus kustannusten kasvamisesta, esim työvaiheeseen liittyvien kaluston tai pinnoitteiden purusta johtuen. Esim sähkötyöt voivat olla sellaisia myös, joissa voi mennä aikaa, jos kohdetta ei ole alustavasti kunnolla nähty ja onkin jotain poikkeavaa johdotusten sijoittelun suhteen.
Aikoinaan naapurillani oli vaunu, mihin piti tehdä lisälaitteen vuoksi johdotusta ja oli kanssa sitten vähän kalliimpi lasku,kun aikaa olikin mennyt sovittua enemmän. Asentaja kuitenkin perusteli laskua sillä, että hän sijoitti johdotukset mahdollisimman näkymättömiin niin, ettei vaunun sisäpuolella havainnut muutostöitä tehdyn.Rakenne kun olikin antanut siihen mahdollisuuden, kun vaunua oli muutettu jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta
. Hän olisi voinut tehdä toisinkin, nopeammin, mutta johdot olisivat osin jääneet vähän rumastikin näkyville. Eli hän ajattelikin asiakasta ja työn jälkeä. Naapurini oli perusteluun tyytyväinen ja maksoi laskun. Jotenkin muistelisin että tuo tehtiin myös bestiksellä, mutta siitä on jo ainakin 10 vuotta aikaa.
-
Faktat tiskiin, niin mietitään porukalla, mikä meni mönkään.
Faktaa on se että kolhaisuun mikä aiheutti kuvan vaurion, korjaamiseen meni yhdeksän (9) kuukautta.
(http://karavaanari.org/kuvat/1428079134.jpg)
Ja itse asiassa, kaikkea ei ole vielä korjattu..
-
Tohtisko aloittaja kertoa, paljonko oli alkuperäisen suunnitelman mukainen hinta ja paljonko tämä lisätyö turvotti laskua? Joutuko esim. purkamaan jotain?Reklamoitko lisäveloituksesta liikettä?Miten perustelivat?
Lisähintaa tuli kolminumeroinen summa, eikä tarvinnut purkaa yhtään mitään. Reklamoin, mutta heidän mukaansa 1,5 metrisen maton liimaamiseen puhtaalle vaneripinnalle menee 2 tuntia aikaa. Ilman mitään muita työvaiheita.
-
Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen.
Joo, mutta milläs todistat?
-
Arvioitu laskuhan ei voi heittää toteutuneesta yli tietyn prosentin. Oliko se nyt 20% tms, en muista ulkoa. Laita vaan syosiolla kuluttajalautakunta an niin oppivat jotain.
-
No ompas ikävän näkönen paukku käynyt. :( Oletko ollut tuosta 9 kk:n viivästyksestä ja lisäkuluista yhteydessä esim. Sorvarin Lasseen? Sen mitä olen Lassen kanssa joskus keskustellut, hän vaikuttas oikealta henkilöltä tuon asian selvittämiseen. Tuo 9 kk on kohtuuton aika ja jos kulkine on vielä korjauksen osalta kesken niin ei hyvää päivää. Sehän tulee kesä vastaan jo kohtisilleen ja vaanausaika.
Sinuna pistäsin Lasselle postia tuosta tai ihan soittoa, jos et ole vielä hänen kanssa tuosta keskustellut. Kyllä tuollaiset pitäisi hoitaa kunnolla, eihän se ole heidän yritysimagollenkaan hyväksi.
Jos ei asia selviä, niin viimekädessä sitten vasta kuluttajariitalauta kuntaan.
Lueppa tuosta, vaikka puhutaan matkailuajoneuvosta, voidaan tuo rinnastaa huoltopuolen osalta >>>
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/auton-huolto/
-
Joo, mutta milläs todistat?
Miten se itse puhelu, sen voi kaivaa esiin.
-
Miten se itse puhelu, sen voi kaivaa esiin.
Mutta ei sitä mitä puhelussa on sovittu :(
-
Mutta ei sitä mitä puhelussa on sovittu :(
Riitauta asia.