Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: winemaker - 28.03.2015 kello on 22:22
-
Tämän hirvittävän lentoturman motiiveja paljastuu pikkuhiljaa. Lentoperämies poloinen ei ollut enää tässä maailmassa ja teki mitä tekemättömäksi ei saa. Näin lähellä me kaikki olemme katastrofia tietämättämme. Muutaman ihmisen käsissä on sadan - parinsadan ihmisen elämä.
En arvostele lentoyhtiötä, kiinnitän vain huomion tapahtumiin. Haluan tuoda keskusteltavaksi ihmisen psyykeen ja ihmismielen järkkymisen seuraukset ja hoidon.
Onko maailma niin globaalisoitunut, että kaikki katsotaan tapahtuneeksi ja sillä siisti.
-
En nyt ymmärrä mitä globalisoitumisella on tämän onnettomuuden kanssa mitään tekemistä.
Totta on se tosiasia että lentokoneessa on vain kaksi jäärää jotka määräävät koko koneen kohtalon ja jos heillä on itsetuhoisia tuntemuksia ja mietteitä niin en haluaisi olla matkustajana.
Parempi olla ite puikoissa ja siis matkata maanteitse jos lentopelko yllättää,,,,,
t migel
-
Onneksi on tosi pieni vähemmistö joka haluaa loppujenlopuksi olla antisankari! näitä sattuu ja sille emme voi mitään.
-
Ihminen yksin lukitun oven takana. Vakava virhe ilmailun turvallisuus ajattelussa. Kuvitellaan, että kun tekniikka on taattua, huippuhuollettua sekä Lamminpartaat ja muut terroristit saadaan pidettyä ohjaamon ulkopuolella, niin kaikki on hallinnassa.
Unohdetaan se perusasia, että ihminen on edelleenkin se systeemin heikoin lenkki.
Onneksi ydinaseiden hallinta ei ole vain yhden sierainparin hallinnassa.
Joka päivä jossakin, se yksi ihminen "pettää jengin". On sitten kyse valtiosalaisuuksist a, pankkitoiminnasta, politiikasta tai vain arkisista ihmissuhteista.
Sellaisia me kädelliset olemme.....
-
Tässä, kuin muissakin ammateissa
tulis minun mielestä
laittaa tietoa terveydentilasta myöskin työnantajalle
ja varsinkin , jos on kuljettamassa tai hoitamassa ihmishenkiä
nytkin joutivat aivan turhaan poismenoon
ja kärsimykseen :o
Hoitoalalla on myöskin kiinitettävä huomiota
lääkäreiden ja hoitajien terveyteen
nykyistä enemmän
kuin tietysti muissakin ammateissa ...
silloin kun ihmis hengidtä on kysymys
pitää olla kaikki sallittua
jotta ne henkirievut pysyy myöskin hengissä
ja minun lentopelkoon ei tuo mitenkään tuonut lievitystä :o
mutta mistä tavis lentokoneeseen
junaan , bussiin tai mihin vain menijä
voi tietää, että se kuljettaja on oikeesti ihan kunnossa
joka meitä kuskaa
ilmassa,maassa, merellä tai raiteilla ja jopa tiellä ???
-
Se on tuo vaitiolovelvollisuu s, yksityisyys menee. Se kivasti suojelee rikollisia ja hulluja. Taas yksi solmu lisää hölmöyden pitkään naruun. >:(
-
migelille !
Globalisaatio. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Globalisaatio)
Monesti globalisaatiota tarkastellaan vain taloudellisena ilmiönä
Laitettu linkki toimivaksi
-Alan
-
Ihminen yksin lukitun oven takana. Vakava virhe ilmailun turvallisuus ajattelussa.
No ihan sama se on monessa muussakin asiassa. Ajatellaan että kun laitetaan tarpeeksi vahva este, niin se pitää pahamieliset poissa. Vaan entäs jos se pahamielinen onkin jo sisällä? :-X
Joku sormenjälki salasanana on periaatteessa ihan bueno, sitä on vaikea unohtaa jne. vaan ajatellaas asiaa hieman laajemmalti. Kaikki mihin ikinä kosket, levität samalla tuota "salasanaasi". Ovenkahvat, kaiteet, ostoskärryt, hissin napit... Sinä siis suorastaan kylvät sitä ympäriinsä ja siten on vain ajan kysymys että joku kopioi sen tietämättäsi. Vaan kuinkas sitten muutat tuon salasanasi kun se on joutunut vääriin käsiin? Ja ihan sama ongelma koskee lähes kaikkea biometristä tunnistamista :-X
-
Ja kun järkyttävän tragedian takaa alkaa paljastua perin inhimillisiä syitä, lääkärin, sairauden, työpaikan menettämisen, häpeän pelosta. Mitä normaalit elämän asiat saa aikaan, kun mieli menee sijoiltaan.
Miten itse toimii, jos läheinen ammattikuski alkaa osoittaa itsetuhon merkkejä? Pitääkö ottaa kortti pois, sivullisten riski pienenee, kaverin riski kasvaa? Ei ole helppo rasti.
-
Se on se puheeksi ottamisen pelko. Mt-sairaudet leimaa ihmisen loppuelämäksi, vaikka
näin ei tietenkään saisi olla. Mulle ei mene jakeluun tässä tapauksessa se että terveydenhoidossa
on ollut tiedossa henkilön terveydentila ja silti henkilö on saanut jatkaa tässä satojen ihmisten
hengen vieneessä ammatissa. Kyllä nyt pitää tutkia syyt ja seuraukset. Ja ottaa todella opiksi
milloin pitää ihminen laittaa lentokieltoon. samahan pätee ajokielloissakin mutta lentokieltoon
ehdottoman paljon matalammilla kriteereillä. Eikä niin että asian ilmoittaminen jää henkilön
harteille.
Nämä suicidi hemmot on siitä kyllä pirun itsekkäitä että eivät ajattele pitkännäisvaikutuks ia
muihin ihmisiin. Ja sitten pahimmillaan vievät vielä muita mukanaan. Maailma on jotenkin edelleen
vinoutunut kun näistä sairauksista ei voi edelleenkään puhua avoimesti, tulematta leimatuksi.
Poissa silmistä, poissa mielestä, ajattelee kansa. Eli kun mt-sairaudet ei monestikkaan näy päälle
päin niin niitä kammoksutaan ja aina epäillään. Se on sellainen tabu Thumbd
-
Se on tuo vaitiolovelvollisuu s, yksityisyys menee. Se kivasti suojelee rikollisia ja hulluja. Taas yksi solmu lisää hölmöyden pitkään naruun. >:(
Tarkennan sinulle tätä. Nykyään vaitiolovelvollisuu teen on tulut huojennuksia ja vaarallisen sekä
muille vaaraa-ja haittaa aiheuttavan toiminnan jatkumisen estämiseksi voidaan tehdä ilmoitus,
vaitiolovelvollisuu den yli.
En tiedä kuinka tämä Saksassa toimii.
-
Mulla hammasta särkee, siksi tähän just nyt otan kantaa.
Kun olen Portugalissa, niin näen vain cnn ja saksalaiset uutiskanavat.
Tuoreimmassa n. 1 tunti sitten eräs mielenterveyden asiantuntija sanoi, että on täysin mahdollista, että teko ei ollut tahallinen. Vaikka kuinka siltä näyttää, niin lopullinen varmuus asiasta saadaan vasta kun se kateissa oleva tallennin löytyy. Siitä kuulemma vasta voidaan 100% varmuudella todeta, että ohjaamon ovi lukittui.
Aiemmin on jo telkussa näytetty 3 selkeästi todistettua lentäjän itsemurhaa, joissa viattomat ovat kuolleet - tulleet murhatuiksi.Kaikiss a todisteet ovat vailla epäilyksiä
Pienikin promillen puolikas epäilystä jostain muusta syystä riittää tutkijalautakunnall e. Juttu ei silti lopu, jollei sitä boksia ei löydy. Siinä laatikossa on kaikki mahdollinen tieto, jolla voidaan eliminoida pois kaikki mahdolliset tekniset viat, myös oven sulkenemismekanismi n tila näkyy tallentimessa - jos se löytyy ...
Tämä viimeisin asiantuntija nykäisi framille pilotin äkillisen tajuttomuuden mahdollisuuden, johon sitten liittyisi mahdollisuus, että perämiehen käsi olisi heilahtanut niin, että se pikkukytkin olisi siirtynyt lukitus-asentoon. Olen nähnyt kuvan siitä, ja se on on-neutral-off tyyppinen
Onhan se ainakin teoriassa täysin mahdollista.
Toista vuotta jo on etsitty yhtä mereen pudonnutta Malesian Airwaysin konetta, ja vielä jokunen kuukausi jatketaan. Miksi ?
Wine on siinä mielessä oikeassa, että osa globaalisuutta tarkoittaa sitä, että joka tuutista tulee samaa tragediaa tunnista toiseen, viikkotolkulla. Siitä on aika vaikeata välttyä ja se on todellakin osa globalisaatiota.
Käytännössä vain vuoren erakko on "turvassa" globalisaatiolta, jota voisi luonnehtia ihmismielen raiskaukseksi. Tämä mielipide ei ole mistään muualta kotoisin kuin omasta päästäni. :(
-
Mulla hammasta särkee, siksi tähän just nyt otan kantaa.
Kun olen Portugalissa, niin näen vain cnn ja saksalaiset uutiskanavat.
Tuoreimmassa n. 1 tunti sitten eräs mielenterveyden asiantuntija sanoi, että on täysin mahdollista, että teko ei ollut tahallinen. Vaikka kuinka siltä näyttää, niin lopullinen varmuus asiasta saadaan vasta kun se kateissa oleva tallennin löytyy. Siitä kuulemma vasta voidaan 100% varmuudella todeta, että ohjaamon ovi lukittui.
Aiemmin on jo telkussa näytetty 3 selkeästi todistettua lentäjän itsemurhaa, joissa viattomat ovat kuolleet - tulleet murhatuiksi.Kaikiss a todisteet ovat vailla epäilyksiä
Pienikin promillen puolikas epäilystä jostain muusta syystä riittää tutkijalautakunnall e. Juttu ei silti lopu, jollei sitä boksia ei löydy. Siinä laatikossa on kaikki mahdollinen tieto, jolla voidaan eliminoida pois kaikki mahdolliset tekniset viat, myös oven sulkenemismekanismi n tila näkyy tallentimessa - jos se löytyy ...
Tämä viimeisin asiantuntija nykäisi framille pilotin äkillisen tajuttomuuden mahdollisuuden, johon sitten liittyisi mahdollisuus, että perämiehen käsi olisi heilahtanut niin, että se pikkukytkin olisi siirtynyt lukitus-asentoon. Olen nähnyt kuvan siitä, ja se on on-neutral-off tyyppinen
Onhan se ainakin teoriassa täysin mahdollista.
Toista vuotta jo on etsitty yhtä mereen pudonnutta Malesian Airwaysin konetta, ja vielä jokunen kuukausi jatketaan. Miksi ?
Wine on siinä mielessä oikeassa, että osa globaalisuutta tarkoittaa sitä, että joka tuutista tulee samaa tragediaa tunnista toiseen, viikkotolkulla. Siitä on aika vaikeata välttyä ja se on todellakin osa globalisaatiota.
Käytännössä vain vuoren erakko on "turvassa" globalisaatiolta, jota voisi luonnehtia ihmismielen raiskaukseksi. Tämä mielipide ei ole mistään muualta kotoisin kuin omasta päästäni. :(
Niin mutta tämä ei tapahtunutkaa suomessa.
-
Kiva kun kerroit.
-
johon sitten liittyisi mahdollisuus, että perämiehen käsi olisi heilahtanut niin, että se pikkukytkin olisi siirtynyt lukitus-asentoon. Olen nähnyt kuvan siitä, ja se on on-neutral-off tyyppinen
Onhan se ainakin teoriassa täysin mahdollista.
Kyseinen kytkin ei rakenteensa takia muuta tilaansa käden heilautuksella, vaan vaatii tietoisen kääntämisen.
-
Se kuva, jonka ko kytkimestä näin, oli selkeä ylös alas kytkin, ylhäällä off, keskellä neutral, alinna on.
Ko. kuvakin varmasti löytyy, tai sitten vikaa on jossain ... :D
-
Se kuva, jonka ko kytkimestä näin, oli selkeä ylös alas kytkin, ylhäällä off, keskellä neutral, alinna on.
Ko. kuvakin varmasti löytyy, tai sitten vikaa on jossain ... :D
Kyseessä on tämän tyyppinen kytkin:
(http://www.tpub.com/neets/book3/32NE0297.GIF)
-
Jos oikein ymmärsin, niin nappula ei liiku mihinkään, ellei sitä myös nosteta. Aika loogista.
-
Jees, olen todella Algarvessa nyt, ja nettiyhteys takkuaa, eli olen hiukka myöhässä
Hieno suoritus tuo kuvan ja selvityksen ajatuksennopea tänne lähetys Thumb
-
Perhana kun harmittaa, että karkasi mun loppupäätelmä.
Satuin katsomaan tuoreimman uutislähetyksenkin, ohjaamosta tehdyn animaation, ja kyllä vaan ei se kuvio itsarista ja massamurhasta muuksi voi muuttua :(
Olis mielenkiintoista kuulla-lukea, että milloin se animaaatio ehtii Suomen uutisiin ?
Globaalisuushan oli Winen kiinnostuksen kohde, ja hyvinkin oikealla asialla oli, ja myös ihan oikeassa.
Muistetaan Präiviikkiä...
-
Sairaiden itsemurha sankareiden lista on pitkä. Etelä-Amerikassa eräs kahju saarnamies otti mukaansa yli 900 vähemmän sairasta.
Euroopassa eräs itsemurhaajatyyppi veti mukanaan miljoonia. Järjestelmän romahdus oli jo pitkään ollut näkyvissä, mutta silti piti vaan jatkaa.
Kyseisen sairaan tyypin hengen lähtöä yritettiin vauhdittaa viisitoista kertaa, onnistumatta. Halusi senkin remontin tehdä itse....
-
Globalisaation myötä matkailu on lisääntynyt, jolloin lentäjiä tarvitaan enemmän.
Muuta yhteyttä siihen en näe. Elämässä on riskejä ja kotiin on moni kuollut. Lentäminen on tuostakin huolimatta hyvin turvallista, kun matkustajamääriin nähden onnettomuuksia sattuu hyvin vähän. Kerralla menee vaan sitten enemmän, mikä tuo julkisuutta verrattuna liikenneonnettomuuk siin.
Ei vähennä minun matkailuani; ehkä jopa päinvastoin, jos matkustajamäärät alkaisivat laskea, kilpailu kovenisi ja lentäminen halpenisi.
-
Ei vähennä minun matkailuani; ehkä jopa päinvastoin, jos matkustajamäärät alkaisivat laskea, kilpailu kovenisi ja lentäminen halpenisi.
Eipä taida tuo suihkumoottori ihan niitä taloudellisimpia olla ja kun se fuilikaan ei ihan ilmaista ole, niin... :-X
Ehkä joku E-Thrust voisi ratkaista tämänkin ongelman joskus tulevaisuudessa Thumb
(http://www.dieselair.com/wp-content/uploads/2014/05/DieselAir-E-Thrust-537x302.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=BOkzOpdSou8
-
Eipä taida tuo suihkumoottori ihan niitä taloudellisimpia olla ja kun se fuilikaan ei ihan ilmaista ole, niin... :-X
No polttoaine on nyt halvempaa kuin aikoihin ja uusilla konetyypeillä saavutetaan merkittäviä säästöjä.
Finnair juuri kehui, että uusi A350 kuluttaa neljänneksen vähemmän per matkustaja kuin edeltäjänsä.
-
Finnair juuri kehui, että uusi A350 kuluttaa neljänneksen vähemmän per matkustaja kuin edeltäjänsä.
Ja jos niitä matkustajia on puolestaan sen 1/4 vähempi, niin... :-X Nykytalous kun kuitenkin laittaa monen harkitsemaan sitä lentämistä, joskos asian voisi ratkaista jotenkin toisin, esim. lentokoneen sijaan juna, videopalaveri naamatusten sijaan, taikka ulkomaan matka vaihtuukin kotimaassa reissamiseen :-\
-
Ja jos niitä matkustajia on puolestaan sen 1/4 vähempi, niin... :-X Nykytalous kun kuitenkin laittaa monen harkitsemaan sitä lentämistä, joskos asian voisi ratkaista jotenkin toisin, esim. lentokoneen sijaan juna, videopalaveri naamatusten sijaan, taikka ulkomaan matka vaihtuukin kotimaassa reissamiseen :-\
Nyt argumentointi ontuu. Trollaatko?
Kysymys oli polttoaineenkulutuk sesta ja alun perin globalisaatiosta seuraavasta matkailun lisääntymisestä.
Katseleppa karttaa, niin huomaat, miten helppoa on Suomesta matkustaa junalla ulkomaille. Harvalla on sellaiseen aikaa. Kulkineellakaan ei kovin kauas käytännössä pääse ja kulutus per henkilö ei ole ihan pieni silloinkaan.
Matkusta sinä vain kotimaassa, mutta se ei ole globalisaatiota. Tähän saakka matkailu on lisääntynyt taantumista huolimatta, kun yhä suurempi osa ihmisistä innostuu asiasta. Työmatkailu taitaa olla vähemmistössä, ja sen korvattavuus videopalavereilla on ongelmallista ainakin oman kokemukseni mukaan. Seurata voi, osallistuminen on vaikeampaa. Jo suomenkielistenkin kesken.
Offtopiciksihan tämä on jo mennyt, mutta ei nyt ihan mitä tahansa sentään pidä ruveta väittämään.
-
No ihan sama se on monessa muussakin asiassa. Ajatellaan että kun laitetaan tarpeeksi vahva este, niin se pitää pahamieliset poissa. Vaan entäs jos se pahamielinen onkin jo sisällä? :-X
Joku sormenjälki salasanana on periaatteessa ihan bueno, sitä on vaikea unohtaa jne. vaan ajatellaas asiaa hieman laajemmalti. Kaikki mihin ikinä kosket, levität samalla tuota "salasanaasi". Ovenkahvat, kaiteet, ostoskärryt, hissin napit... Sinä siis suorastaan kylvät sitä ympäriinsä ja siten on vain ajan kysymys että joku kopioi sen tietämättäsi. Vaan kuinkas sitten muutat tuon salasanasi kun se on joutunut vääriin käsiin? Ja ihan sama ongelma koskee lähes kaikkea biometristä tunnistamista :-X
Tuo on tarkoituksella rakennettu niin, että oven avaamisen voi ohjaamosta estää. Ajatus lienee, että jos olisi jokin - mikä tahansa - mekanismi jolla ohjaamon sisältä tehdyn eston voisi kiertää, niin joku voisi hyödyntää sitä oven avaamiseen: kiduttaa matkustamohenkilöku nnan tunnustamaan avauskoodin, leikata heiltä sormen irti tms.
Täydellinen kontrolli on illuusio, eikä tähän(kään) ongelmaan ei ole olemassa täydellistä ratkaisua. On valintoja, joilla kaikilla on kääntöpuolensa. Riskiä voi rajattomasti pienentää, mutta se on silti aina olemassa.
-
Offtopiciksihan tämä on jo mennyt, mutta ei nyt ihan mitä tahansa sentään pidä ruveta väittämään.
Eikös lomamatkailu ole sitä mielen hoitoa mitä parhaimmillaan :D Mutta että minä väittäisin jotain ... No jaa, kukin nyt lukee ja tulkitsee haluamallaan tavalla, kuulemma jopa lakikirjaakin vaikka kuinka yksiselitteiseksi tuota on yritettykin kirjoittaa ::) Mutta ilman kaukoidän lentoja tuskin Finnairikaan juuri porskuttaisi. Kotimaan lennot ovat ihan minimissään juuri business-puolen hiipumisen vuoksi, halpalentoyhtiöiden ja VR:n puristuksessa :-\
http://www.hs.fi/talous/a1415773093600
Tuo on tarkoituksella rakennettu niin, että oven avaamisen voi ohjaamosta estää. Ajatus lienee, että jos olisi jokin - mikä tahansa - mekanismi jolla ohjaamon sisältä tehdyn eston voisi kiertää, niin joku voisi hyödyntää sitä oven avaamiseen: kiduttaa matkustamohenkilöku nnan tunnustamaan avauskoodin, leikata heiltä sormen irti tms.
Eikös Jenkeissä ne jonkin aikaa jopa harrastaneet aseistautuneita siviilipukuisia vartijoita lennolla mukana, kun tuo 9/11 buumi oli pahimmillaan. Ajateltiin että hyvis pyssymies voisi nitistää sen pahis pyssymiehen, vaan entäs jos noita pahiksia on useampi ja kohta heillä yksi pyssykin enempi :-X
Mutta tuosta ohjaamon sisäpuolisesta lukituksesta huolimatta pitää kyllä olla aika kylmähermoinen sälli ohjaamossa kun oven toisella puolen leikellään sormia jne. ja silti hän jättää tuon oven aukaisematta. Toki ihan kylmää matematiikkaa, tuskin se/ne kaappaaja/t siellä ovet takana kaikkia kuitenkaan tappaa, mutta koneen hallinnan saatuaan se voi syöstä sen vaikkapa ydinlaitokseen tms. ja tällöin niitä kuolleita on N kertaa enempi kuin edes koko koneessa matkustajia :-X
-
Omalle kohdalle on kerran sattunut tämmöinen aseistettu ilmailu sheriffi samaan koneeseen yhdysvalloissa.
Ukko pisti jostain syystä silmään jo terminaalissa,koneessa olin asiasta jo aivan varma ja lennon loputtua sain asialle vahvistuksen.
Ei lisännyt ainakaan omaa turvallisuuden tunnetta ja mikäli tuommoinen herättää jo tavallisen turistin mielenkiinnon ei liene kovin vaikea bongattava terroristillekaan,ei jatkoon Thumbd Thumbd
-
Kotimaan lennot ovat ihan minimissään juuri business-puolen hiipumisen vuoksi, halpalentoyhtiöiden ja VR:n puristuksessa :-\
http://www.hs.fi/talous/a1415773093600
Mietteesi ovat kovin hajanaisia ja vailla logiikkaa.
Globalisaatioon kuuluu matkailun lisääntyminen, ja nimensä mukaisesti kansainvälisen matkailun. Ei Suomen sisäisten.
Lennot minimissä halpalentoyhtiöiden puristuksessa? Ei, vaan matkustajat ovat siirtyneet halpalennoille, jopa VR:ltä, joka taas menettää toisesta päästä halpabussifirmoille . Varmaan businesspuolikin hiipuu, mutta juurikin kotimaassa.
Olen lentänyt suunnilleen viittäkymmentä meno-paluulentoa vastaavan määrän viimeisen 10 vuoden aikana, Suomessa en ainoatakaan. Nyt on toisen kerran sinä aikana olemassa liput Finnairille (johon varmaan viittaat kotimaan lentoina), kustannustietoinen kun olen. Nytkään ei halvimmat, mutta uhrasin lentoajasta ja lennon suoruudesta johtuvalle mukavuudelle pienehkön summan.
-
Lennot minimissä halpalentoyhtiöiden puristuksessa? Ei, vaan matkustajat ovat siirtyneet halpalennoille, jopa VR:ltä, joka taas menettää toisesta päästä halpabussifirmoille .
Jos asiakkaan siirtyminen kilpailijalle ei ole oman busineksen puristumista, niin mikä sitten on? ???
Ja ei, bussi ei ole aito vaihtoehto junalle hitautensa, matkustamisen epämukavuuden (surkea tiestön kunto) ja minimalisten palveluiden (bussissa ei ole ravintolavaunua eikä 230VAC töpseliä seinässä) vuoksi. Toki Suomessa on paljon paikkoja joihin ei junalla pääse, mutta jos nyt pitää reissata isojen kaupunkien väliä joihin se junayhteyskin on olemassa, niin kyllä ainakin allekirjoittanut käyttää kiskoja ennemmin kuin kumipyöriä. Jopa PK-seudun paikallisliikentees sä kiskot menee aina kumipyörien edelle jos suinkin vain mahdollista 8)
Toki sitten se 3. vaihtoehto on omalla autolla ja km-korvauksin, mutta ensin pitäisi saada se työnantaja suostumaan tuohon kun junareissun hinta on vain n. 25% siitä mitä km-korvaukset. Toki jos autolla pääsee 4-5hlö kerralla, niin tilanne hieman muuttuu, mutta tällöin tulee noiden kanssamatkustajien vinkkeliin se matkustamisen mukavuus, hyppäävätkö he auton kyytiin vai suuntaavatko juna-asemalle. Itselle kuskina ja auton omistajana ne arvot on kuitenkin jossain ihan muualla kuin matkustuspalveluiss a :D
-
Hei tämä on monella muotia nyt mainita, miksen minäkin. Oletteko aiheessa. ;D
-
Hei tämä on monella muotia nyt mainita, miksen minäkin. Oletteko aiheessa. ;D
Just näin Thumb
-
Ei ole enää aiheessa päinkään, eli globalisaatiossa ja sen vaikutuksissa.
Yritin oikeesti pohtia tuota edellistä vastausta viestiini, mutta kun ei pysty kommentoimaan etäältäkään asiasta, niin silloin parempi antaa olla.
Onko maailma niin globaalisoitunut, että kaikki katsotaan tapahtuneeksi ja sillä siisti.
Toisaalta tämä avausviestin kysymyskin on sellainen, etten oikein ymmärrä sitä. Miten ihmeessä globalisaation ansiosta moinen joukkomurha vain katsottaisiin tapahtuneeksi?
Päinvastoin. Globalisoituminen tuo tuollaiset meitä lähelle, kun vastaava olisi vielä 50-60 -luvuilla olut pikku-uutinen sanomalehdessä ja sillä siisti.
-
Hei tämä on monella muotia nyt mainita, miksen minäkin. Oletteko aiheessa. ;D
Kuten tuolla jo pari kommenttia aikaisemmin sanoin, eikös reissaaminen ole sitä mielenhoitoa parhaimmillaan - varsinkin karavaanari-forumilla :D
-
Kuten tuolla jo pari kommenttia aikaisemmin sanoin, eikös reissaaminen ole sitä mielenhoitoa parhaimmillaan - varsinkin karavaanari-forumilla :D
Voe tokkiisa jo vuan on. Ja moni, moni muukin. Voisi kysyä mieluummin mikä ei ole, koska avantouintikin sitä kuulemma on. ;D
-
Mielen järkkyminen vs. karavaanairuden tuoma ilo??? WTF? Kysyn minä.
Thumbd
-
^
Näin.
Surrealistisin ketju ikinä. :laugh:
-
^
Näin.
Surrealistisin ketju ikinä. :laugh:
Mitä ihmeelistä :o
-
Sen havaitsee, kun lukee ketjun ajatuksella läpi avausviestistä ja otsikosta alkaen.
-
Sen havaitsee, kun lukee ketjun ajatuksella läpi avausviestistä ja otsikosta alkaen.
Tein tuon juuri äsken uudelleen ja olet oikeassa Thumb