mistä tuo nimi Adriatik oikein johtaa ? Onko se vaan selittämätön asia, että Adrian autoissa lukee aina Adriatik ja vaunuissa ei ? Onko autoissa siis virallinen merkki Adria Adriatik xxxxx ?
TERO
Tuli sitten vaihdettua molemmat kulkineet tuohon otsikon Adriaan Loimaalla ja tuli mieleen, että olisikohan autossa jäähdytysnesteen termari aina auki, kun moottorin lämpömittari ei nouse yli neljänneksen ?
Kysyin kerran messuilla myyjältä tuota samaa ja hän sanoi että aikoinaan kun autoja on alettu tekemään niin tehdas on erotellut autot ja vaunut juurikin tuon TIK - päätteen avulla, siitä että miksi tuollainen erottelu on pitänyt tehdä niin myyjä ei osannut siihen sanoa mutta vuodesta 2010 lähtien myös autot myydään pelkällä ADRIA - nimellä. Meidänkin Adriassa luki takana ylhäällä Adriatik ja keskellä sitten isompana Adria, poistin ylhäältä sen TIK:n ja niin poistin myös sen Adrian tuosta keskeltäkin ja teetätin siihen sitten mallinimen. Ja tietty vielä rek.otteessa on molemmat nimet mukana.Näköjään sitä on tuunattu..
(http://karavaanari.org/kuvat/1409461645.jpg)
Jotenkin omaan silmään reilut 10 cm korkea ja sininen ADRIA teksti ei sovi valkean, hopean ja harmaan keskelle, on ollut vähän mielessä että tuon ylänimenkin tuunaisi punaista logoa myöten harmaan eri sävyillä, olisipa taas hiukan erilainen kuin muut. ;D
Pieni nyanssi: valitsit fontiksi eri mitä takatallissa on käytetty :)
Sähkökeskus sulakkeineen löytynee sieltä asunto-osan akun vierestä ja oletko kysynyt Adrian maahantuojalta löytyykö sitä käyttöohjekirjaa sieltä ?
Tässä 2001 esite:
http://demo.ms-visucom.de/adria/de/bilder/7adria_reisemobile_2001.pdf
Ja tässä tekniset tiedot Adriasta:
http://demo.ms-visucom.de/adria/de/bilder/6adria_reisemobile_2002_td.pdf
(http://karavaanari.org/kuvat/1409642259.jpg)
Kannattaa kokeilla myös suoraan tehtaalle laittaa sähköpostia, sieltä ainakin saat käyttöohjekirjan sähköisessä muodossa englannin kielisenä tosin, ellei sitä maahantuojalta löydy, en tiedä onko kabe-adria ollut silloin v. 2000 maahantuojana.
Juu nuo samat tiedot piti itsekkin etsiä heti alkuhuumassa myös pdf muodossa omasta Adriasta. Thumb
Noissa Ducatoissa ei ilmeisesti kovin monenlaisia vannekokoja ole ?
Vuosien mittaan ainakin 14, 15, ja 16 tuumaa.
Noissa Ducatoissa ei ilmeisesti kovin monenlaisia vannekokoja ole ?Katsohan sitten paino-indeksi tarpeeksi isoksi eli jos on kerta maxi niin pitäisi olla 116 vähintäin. Ja siihenpä se halpuus päättyi. Noita kevympiä saa halvalla, näitä ei.
Omassani on renkaat 215/75 R16C 113/116Q.
Onko tuossa vanteen jako 5x130 ?
Tarttee vaan ettiä halavalla talvirenkaita vanteineen.
TERO
Noissa Ducatoissa ei ilmeisesti kovin monenlaisia vannekokoja ole ?
Omassani on renkaat 215/75 R16C 113/116Q.
Onko tuossa vanteen jako 5x130 ?
Tarttee vaan ettiä halavalla talvirenkaita vanteineen.
TERO
Sähkökeskus sulakkeineen löytynee sieltä asunto-osan akun vierestä
Täytyy kyllä sanoa, että ilman tätä karavaanari.orgia olisi aika orpoa opetella uuden auton metkuja kun kokemusta on ainoastaan Soliferista ja tekniikasta ei paljonkaan. Lämmityksenäkin ainoastaan nestekiertoinen Primus on tuttu.
Tältä palstalta kyllä saa paljon vinkkejä ja oppii paljon uutta.
Kiitoksia kaikille kärsivällisyydestä tyhmien kysymyksieni kanssa :)
Trumassa ilmeisesti puhallin lähtee toimimaan vain 60 asennossa ja 40 asennossa lämpiää vain vesi ?
Kokeilin muistaakseni vain 40 asentoa, eikä silloin mikään puhallin lähtenyt pyörimään, ainoastaan Truma naksahteli ja pienenpientä huminaa kuului. Onneksi autossa on sentään Truman ohjekirja mukana, tosin löytyyhän noita netistäkin.
Nyt hakusessa enää se Adria asunto-osan ohjekirja, siitä laitoin tehtaalle viestiä ja sitä odotellessa...
TERO
Trumalla on ollut käytössä monia eri tauluja ja ainakin siinä mallissa joka meillä on voi valita 40c tai 60c lämmön pelkälle veden lämmitykselle, jos lämmittää myös asuintilaa vesi lämpenee aina 60c asteeseen.
Trumalla on ollut käytössä monia eri tauluja ja ainakin siinä mallissa joka meillä on voi valita 40c tai 60c lämmön pelkälle veden lämmitykselle, jos lämmittää myös asuintilaa vesi lämpenee aina 60c asteeseen.Olisin ymmärtänyt että vesi lämpeää sisätilan lämmitystä käytettäessä siihen lämpötilaan, mihin sisätilan lämmitys sen "sivutuotteena" jaksaa lämmittää? Eli Jos lämmintä ilmaa tarvitaan paljon, lämpiää vesi siinä sivussa jopa 60asteiseksi mutta jos lämmitys on "kevyttä", ei vesi välttämättä ehdi juuri lämmitä.
Tuo on meilläkin.
Vasemmalla ylhällä olevalla liukukatkaisimella valitset mihin asteeseen vesi lämmitetään jos ei lämmitä asuinosaa.
Pelkkä vedenlämmitys tapahtuu kun oikealla sivulla olevaa nappia vedät alaspäin ja jos haluat lämmittää myös kopin liuku ylöspäin ja veden lämpötila on silloin aina 60c. Vaikka koppi olisi asetetussa lämpötilassa vesi lämmitetään tuohon 60 asteeseen.
Viimeisessä kuvassa oleva laite on pakkasvahti, punainen nuppi pitää vetää ylös ja vesi pysyy sisällä, painamalla sen alas vesi tyhjenee lämmittimestä ja mikäli sinulla on pumppu päällä se pumppaa lämmittimen kautta vesitankin tyhjäksi ( painevesijärjestelm ässä siis, jos sellainen on)
Kytkin vaatii jatkuvan 12v ja jos lämpötila laskee alle +4 se laukaisee kytkimen.
Miten muuten tyhjennätte tuon raikasvesisäiliön kun siinä ei ilmeisesti ole pohjaproppua ?
Siihenhän pääsee yläkautta käsiksi matkustamon penkin kautta.
TERO
Verkkovirtahan lataa vain asuntoakkua...
TERO
Tuosta Truman ohjauspaneelista vielä....Meillä se on pitkittäisparivuote en jalkopäässä ja se ei ole herkkä reagoimaan esim. lyhyelle ovenavaukselle, lisäksi hyvin näkyvillä yöaikaan (silloinhan se kaasu loppuu) ja myös helppo säätää lämpöä nousematta vuoteesta.
Viimeisessä kuvassa oleva laite on pakkasvahti, punainen nuppi pitää vetää ylös ja vesi pysyy sisällä, painamalla sen alas vesi tyhjenee lämmittimestä ja mikäli sinulla on pumppu päällä se pumppaa lämmittimen kautta vesitankin tyhjäksi ( painevesijärjestelm ässä siis, jos sellainen on)
Kytkin vaatii jatkuvan 12v ja jos lämpötila laskee alle +4 se laukaisee kytkimen.
Turhankin herkkä vehje, koska raja on selvästi lämpimän puolella ja vetää kyllä lapolla koko säiliön tyhjäksi, vaikkei olisi painepumppuakaan.
Siinä nupissa on sellainen ura ja kun siihen leikkaa sopivasta muovista U:n muotoisen palan, ei vedet lähde suvikelillä litomaan.
Syksyisin ja keväisin pidän vedet tankissa pitempään ja pyrin muistamaan sulkea vesipumpun kun jätän auton seisomaan. Jos pumppu on sammutettu tuon kautta tyhjenee vesijärjestelmästä se osa mikä on pumpun jälkeen, eli läämitin ja hanojen letkut jossain määrin. Vesisäiliön vedet pysyy sisällä. Ei pumpun läpi lapolla vedä, ainakaan meillä.
Huonoa, tai ainakin hidasta luulisi olevan lämmittimenkin tyhjenemisen, jos korvausilma pitää imeä poistoletkun kautta! Ja uppopumpun läpi vesi kyllä häviää iloisesti.
Varoventtiili siis toimii oikeasti. :D
Eihän se poistoletkun kautta sitä korvaavaa ilmaa ota. Pannussa on takaiskuventtiili ja letku ulos, sen kautta se ottaa ilman ja jos takaiskuventtiili on rikki työntää vedet pihalle kun pumppu käy.
Asia ymmärretty. Upokkaassa kun vastusta ei ole, niin se venttiili ei sitten hötkähdäkään kun pakkasvahti laukeaa.