Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: RamiA - 1.07.2014 kello on 12:43
-
Rami morjens.
Tuossa eilen ajan kuluksi tutkiskelin eilen vaihteistoa. Mittatikunkin löysin, mutta
Eihän sitä irti saanut. Onkohan siinä kierrettä/ lukitusta vai ihan vääntämällä/ nostamalla
irtoava.
Veikkaan ettei ole koskaan avattu, kun paketilla vasta 80 tkm takana.
Ihan kuivalta tuo muuten näyttää joka puolelta, mutta voishan sinnekin uutta öljyä
lirauttaa.
-
Rami morjens.
Tuossa eilen ajan kuluksi tutkiskelin eilen vaihteistoa. Mittatikunkin löysin, mutta
Eihän sitä irti saanut. Onkohan siinä kierrettä/ lukitusta vai ihan vääntämällä/ nostamalla
irtoava.
Ei ole kierrettä ihan nostamalla lähtee, joskus on aika tiukka ja jos vaihdat öljyt laita noin sentti ylämerkin yli, niin saa vitonenkin kunnolla voitelun, eikä hajoa.
-
Moro,
Ihan vetämällä pitäis pois tulla. Käsikäyttöisellä öljy pumpulla (prässillä) sitä saa sinne lisättyä mittatikun reiästä, tai näin ainakin itse tein.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/803200/Oljynvaihtopuristin-05l
-
Oukei.
Kiitoksia vaan ja ei kun kohtuudella raakaa voimaa ja voitelua.
-
Moro,
Ihan vetämällä pitäis pois tulla. Käsikäyttöisellä öljy pumpulla (prässillä) sitä saa sinne lisättyä mittatikun reiästä, tai näin ainakin itse tein.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/803200/Oljynvaihtopuristin-05l
Mukavuuden haluisena ihmisellä olen käyttänyt samaa laitetta siten, että laitan letkunpään ylhäältäpäin tikun reikään ja täytän säiliön öljyllä ja annan valua omia aikojaan. Menee aika helposti. Säiliön sijasta voisi käyttää myös rattia ja hieman pitempää letkua.
-
Missäs toi tikku oikein on ku en löytäny mistään? Saman vuotinen on ittellä. Tarkistus propun näköisen kyllä näin kopan sivussa.
-
Tikku löytyy yläkautta, ihan laatikon päästä, mahd. kaukana etupuskurista = ei ihan "tyrkyllä" konehuoneessa :D
Mutta tuon täytön suhteen, niin muistelen että laatikon päällä, ihan siinä edessä on joku pakin anturi tms. Anturi pois ja ölpät ineen = huomattavasti helpompi täyttää kuin tuolta tikun reiästä kurotella Thumb Ja itsekin tuonne liruttelin ensin tikun mukaan ylärajaan ja sen jälkeen vielä ylitäyttöä "riittävästi", liekö litran verran tms. => enpä juuri enää uskaltanut tikustakaan tarkistaa paljonko askissa on "liikaa" ettei valu pois :laugh:
-
Kiitti, pitääpä käydä katsomassa.
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1404236959.jpg)
-
Eipä taida yläkautta onnistua jos se tuolla on!
-
Eipä taida yläkautta onnistua jos se tuolla on!
Perhana kun tuli myytyä tuo retkule jo pois, niin ei pääse kuvaakaan mestoista enää ottamaan, mutta yläkautta olen tuon askin tikun kyllä aina nyppinyt :-X
-
Eipä taida yläkautta onnistua jos se tuolla on!
Onnistuu, kun ensin otat varapyörän pois edestä, just eilen tein lomallelähtötarkast usta ja tarkastin vaihteistoöljyt, sinne vaan sukellat käsi ojossa konehuoneeseen ja kurkottelet ;D
-
On muuten todella "fiksu" airbag, sijoittaa tuo varapyörä konehuoneeseen, moottorin päälle, kuljettajan eteen. Sieltähän se hyvin, kumipallon tavoin, linkoaa nokkakolarissa kuskin syliin :-X
-
Katos per....tietty joo. Oma onkin 99 toi varapyörä selvitti. On tuo konehuone hiukan muuttunut.
-
Mukavuuden haluisena ihmisellä olen käyttänyt samaa laitetta siten, että laitan letkunpään ylhäältäpäin tikun reikään ja täytän säiliön öljyllä ja annan valua omia aikojaan. Menee aika helposti. Säiliön sijasta voisi käyttää myös rattia ja hieman pitempää letkua.
Silloin kun itsellä oli -89 Ducato sen laatikko täytettiin mittatikun reiästä tratin ja pitkän letkun avulla.
Oikea määrä oljyä on tietääkseni 1,95 l joten 2 l on sopivasti
-
Oikea määrä oljyä on tietääkseni 1,95 l joten 2 l on sopivasti
Parempi määrä on mielestäni se 'sentti yli merkin', koska wanhoille vitosvaihteille on tärkeää saada öljyä riittävästi ja mitä ylempänä pinta on, sen parempi.
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1404236959.jpg)
onko sulla neliveto dukato?
-
onko sulla neliveto dukato?
Ei nyt sentään :D sattu vaan kuva löytymään moisesta, kun muuten on laatikko saman näkönen
-
Parempi määrä on mielestäni se 'sentti yli merkin', koska wanhoille vitosvaihteille on tärkeää saada öljyä riittävästi ja mitä ylempänä pinta on, sen parempi.
Juuri näin! Itse aikanaan as.autoamme metsästäneenä ja nyt omaakin myydessä kehuja kuulleena tuo ylitäyttö on ihan MUST! Jos kahdeksan kymmenestä on kuulemma yhä askit paskana mitä tälläkin hetkellä näitä on myynnissä, niin... No kukin tavallaan, mutta litra öljyä ei paljoa maksa, vaan se voi säästää piiiitkän pennin askin kanssa pulatessa - ja omasta kokemuksesta, vauhdittaa auton edelleenmyyntiäkin ihan kummasti, omani meni alta viikossa 8)