Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: JPVäisänen - 10.06.2014 kello on 11:28
-
Sain tuossa just tietää että Raskoneelle soitettaessa puhelusta operaattori perii maksun mikä on ihan oikein kun ovat puhelunsa hinnoitelleet. Se mikä ei ole oikein on että kun minulla on kaikki palvelupuhelut estetty niin minun ei pitäisi etes pystyä soittamaan sinne.....helkutti. ..onko olemassa operaattoria mikä pystyy estämään kaikki, meinaan IHAN KAIKKI, puhelut mitkä ei mene puhepakettiin?
EDIT...kele, tuli väärään osioon...moderaatto ri siirtänee oikeampaan paikkaan kun itellä ei ole oikeuksia poistaa
-
Ei mene tokmanninkaan puhelut puhepakettiin. Oli viallinen tuote
ja piti tarkistaa että vaihtaakone sen raahen päässä kun oli ostettu oulusta.
ensin oli että ei mutta kylläpä siellä sitten myönnettiin että onnistuu.
mutta puheluista.
kaikkihan ne on siirtyny niihin 020 alkusiin maksullisiin puhelin palveluihin.
katsastus asemalle ei ole suoraa numeroa puhelut menee keskuksen kautta ja
ensin jonotetaan ja sitten vastataan ja yhdostetään >:D
-
Eiköhän tuo nyky teknologialla ole mahdollista. Ainakin saunalahti kusee silmään noissa estoissa. Vasta kun olet maksanut ensimmäiset ylimääräiset, tarpeeksi isot maksut ja äkäisenä ilmoitat vaihtavasi operaattoria, ilmoitetaan että kyllä tämä meillä on täysin mahdollista estää.
Alkuun väittävät asian olevan heillä mahdotonta.
Nimimerkillä kokemusta on ja operaattori vaihdettu.
-
Jos kerran kaikki 020 -alkuiset on maksullisia niin pitäis olla kyllä mahdollista laittaa estolistalle....aik a selvää rahastuksen yritystä tässä on.
Reklamoin asiasta Raskoneelle ja seuraavaksi lähtee "kirje" kuluttaja-asiamiehelle.
-
Valitettavasti se on tätä päivää, että joudumme maksamaan yritysten puhelinmaksut.
Mutta miten otatte yhteyttä ko. firmoihin, jos esto on päällä?
-
kuluttaja viraston sivulta poimittu:
Mitä ovat yritysnumerot ja mitä niihin soittaminen maksaa?
Valtakunnalliset yritysnumerot ovat 0102-0109, 0201-, 0203-0208-, 029-, 0301-0309-, 075xy3-075xy9- ja 076-alkuisia numeroita. Monilla yrityksillä on yhteystietoinaan yritysnumero. Näihin numeroihin soittaminen maksaa saman verran kaikkialta Suomesta. Yritysnumeroon soittamisen hintaan vaikuttaa numeron tarjoavan teleyrityksen perimä hinta ja se, soittaako lankaliittymästä vai matkapuhelimesta. Hinta selviää numeroa tarjoavan teleyrityksen hinnastosta tai Viestintäviraston laatimasta yhteenvetotaulukost a .
Yritysnumerot ovat erillishinnoiteltuj a. Ne eivät yleensä kuulu liittymien puhepaketteihin. Yrityksen, joka numeroa käyttää, tulee kertoa soittajalle puhelun hinta.
https://www.viestintavirasto.fi/internetpuhelin/puhelinnumerot/palvelunumerot.html (https://www.viestintavirasto.fi/internetpuhelin/puhelinnumerot/palvelunumerot.html)
-
Mutta miten otatte yhteyttä ko. firmoihin, jos esto on päällä?
Mulla ei ole estoja päällä mutta aina olen laittanut asian etenemään sähköpostitse, aika nopeasti vastaavat myös niihin ja useasti on käynyt niin että siinä vastauksessa tulee henkilön kännynumero jossa onkin sitten jo "tavallinen" numero jonne olen sitten samantien soittanut ja toki olen sitten poiminut sen numeron puhelimen yhteystietoihin.
Periaate se on tässäkin...jos mulla on puhepaketti niin en soittele numeroihin mikä ei kuulu tuohon pakettiin...joskus tästä periaatteesta tosin pitää lipsua. >:(
-
Jos kerran kaikki 020 -alkuiset on maksullisia niin pitäis olla kyllä mahdollista laittaa estolistalle....aik a selvää rahastuksen yritystä tässä on.
Reklamoin asiasta Raskoneelle ja seuraavaksi lähtee "kirje" kuluttaja-asiamiehelle.
Pääsääntöisesti 010, 020 jne alkuiset numerot on maksullisia. Täysin ilmaisia ja normihintaisia numeroita on 020 alkuisina, esim. Kelaan soitto maksaa normi minuuttihinnan, toisaalta se ei välttämättä kuulu puhepakettiin siltikään.
-
katsastus asemalle ei ole suoraa numeroa puhelut menee keskuksen kautta ja
ensin jonotetaan ja sitten vastataan ja yhdostetään >:D
Tämä on muuten ihan harvinaisen /ceestä!
Puhelun aluksi siellä on tää "voitte tilata katsastusajan myös netin kautta osoitteesta blaa blaa blaa" (Ja siinä kohtaa jo vituttaa kun vaunulle ei voi varata aikaa netin kautta!!) ja sitten alkaa se paina yksi tai paina kaksi. Kun saa viimein jonkun sinne linjan toiseen päähän ja sanoo että haluan katsastusajan vaunulle(!) niin täti kysyy rekkaria... Luettelet sen ja sit täti toteaa et jaa hän ei tästä pystykään antamaan aikaa, hän yhdistään sinne lähimmälle konttorille... Ja taas odotat et sieltä joku vastaa.. Ja taas luettelet rekkaria yms.. 5 minuutin puhelu, joka kestäis ehkä 30 sekunttia kun sais soittaa suoraan asemalle >:D
-
Onhan se kusetusta, jos soittaminen normaalihintaiseen numeroon ei mene puhepaketin minuutteihin Thumbd
-
Eihän puhepakettiin sisälly kuin kännykkänumerot ja paikalliset numerot.
Kaikki yritysnumerot on maksullisia (eli 010-, 020-, jne...).
Ja aivan varmasti on mainittu sopimuksen pienellä präntätyssä osiossa.
Yritysnumeroon soittamisen hinta pitää olla mainittu, esim. yrityksen nettisivuilla.
Ja jos lehtimainoksessa on yrityksen puhelinnumero, joka on maksullinen, pitää hinta olla mainittuna. Sen takia esim. kauppojen mainoksissa ei puhelinnumeroita näy, koska suuri osa kalliista mainostilasta menisi noiden hintojen esittämiseen.
-
Eihän puhepakettiin sisälly kuin kännykkänumerot ja paikalliset numerot.
Kaikki yritysnumerot on maksullisia (eli 010-, 020-, jne...).
Ja aivan varmasti on mainittu sopimuksen pienellä präntätyssä osiossa.
Yritysnumeroon soittamisen hinta pitää olla mainittu, esim. yrityksen nettisivuilla.
Ja jos lehtimainoksessa on yrityksen puhelinnumero, joka on maksullinen, pitää hinta olla mainittuna. Sen takia esim. kauppojen mainoksissa ei puhelinnumeroita näy, koska suuri osa kalliista mainostilasta menisi noiden hintojen esittämiseen.
Yritysnumeroon soittamisen hinta PITÄÄ kertoa heti puhelun alkaessa ja veloitusta EI saa syntyä jos tässäkohtaa laittaa luurin kiinni. Pelkkä netissä ilmoittelu ei riitä. Ei kaikilla edelleenkää ole nettiä.
-
Valitettavasti se on tätä päivää, että joudumme maksamaan yritysten puhelinmaksut.
Mutta miten otatte yhteyttä ko. firmoihin, jos esto on päällä?
Pakko laittaa sähköpostia tai ottaa yhteyttä firman sivujen palaute -osion kautta jos siellä sellainen on.
Ja kuten mainitsin ei estokaan aina auta ja se jos mikä on ISOA KUSETUSTA sekä operaattorin että firman puolelta joka tämän maksun saa.
-
Eihän puhepakettiin sisälly kuin kännykkänumerot ja paikalliset numerot.
Kaikki yritysnumerot on maksullisia (eli 010-, 020-, jne...).
Ja aivan varmasti on mainittu sopimuksen pienellä präntätyssä osiossa.
Yritysnumeroon soittamisen hinta pitää olla mainittu, esim. yrityksen nettisivuilla.
Ja jos lehtimainoksessa on yrityksen puhelinnumero, joka on maksullinen, pitää hinta olla mainittuna. Sen takia esim. kauppojen mainoksissa ei puhelinnumeroita näy, koska suuri osa kalliista mainostilasta menisi noiden hintojen esittämiseen.
Kelan sivuilta:
Puhelun hinta
"Puhelu Kelan palvelunumeroon maksaa:
kiinteästä verkosta soitettaessa paikallisverkkomaks u (pvm)
matkapuhelimesta soitettaessa matkapuhelinmaksu (mpm)
ulkomailta soitettaessa ko. ulkomaanpuhelumaksu .
Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Kela maksaa 020-numerosta aiheutuvan ylimääräisen kustannuksen. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 020-alkuiset puhelut siihen."
Sonera ainakin väittää tuon mpm hinnan kuuluvan pakettiin. On noita joskus tullut vastaan muitakin vastaavia, nyt juuri en muista.
-
Yritysnumeroon soittamisen hinta PITÄÄ kertoa heti puhelun alkaessa
Ei pidä.
Maksullisiin palvelunumeroihin on eri asia, mutta tavallisiin yritysnumeroihin soitettaessa ei tarvitse.
-
Saunalahdella näkyy lukevan,
"xxxx min puhetta normaalihintaisiin kotimaan lanka- ja gsmliittymiin"
ja lisäksi,
"Puhepaketti sisältää paketin mukaisen määrän puhetta kotimaisiin GSM- ja lankaliittymiin, ei kuitenkaan sisällä puheluita lisämaksullisiin palvelunumeroihin (esim. 0700- ja 0600-alkuiset palvelunumerot, 010- tai 020-alkuiset yrityspalvelunumero t, numeropalvelu 118)"
Jos hinta on siis "normaali mpm" pitäisi mennä saunalahden pakettiin.
DNA taas huijaa oikeasti, kun esim. "Rajattomassa" lukee ensin
"Kaikki soitetut puhelut normaalihintaisiin kotimaan matka- ja lankapuhelinliittym iin, teksti- ja multimediaviestit sekä tiedonsiirto sisältyvät kuukausimaksuun. Ulkomaanpuhelut ja erillishinnoitellut puhelut veloitetaan hinnaston mukaisesti. Tilaukseen sovelletaan DNA:n yleisiä sopimus- ja erityisehtoja."
Tarkemmassa hinnastossa taas lukee
"DNA Rajaton 3G ja 4G -liittymän kk-maksut sisältävät puhelut kotimaan normaalihintaisiin lanka- ja matkaviestinsuuntii n sekä normaalihintaiset
kotimaassa lähetetyt teksti- ja multimediaviestit kotimaisiin matkapuhelinsuuntii n.
Ei sisällä puheluita palvelunumeroihin tai valtakunnallisiin
yritysnumeroihin, puheluita ulkomaille eikä ulkomailla, teksti- ja multimediaviestejä palvelunumeroihin tai ulkomaille eikä ulkomailla lähetettyjä teksti- ja multimediaviestejä.
Normaalihintaiset videopuhelut kotimaassa 0,20 €/min. Palvelu- tai yritysnumeroihin sekä ulkomaille soitettaessa veloitetaan matkapuhelumaksu 0,09 €/min,"
Jos sinulla on DNA:n paketti, kannattaa valittaa koska tuolla markkinoinnilla eivät voi asiassa pärjätä. DNA:n tiedot löytyy sivuilta https://kauppa3.dna.fi/liittyman_tiedot/?subscription_offeri ng=2526 ja https://kauppa3.dna.fi/static/orderitems/Liittymahinnasto_100414_mv.pdf
-
Ei pidä.
Maksullisiin palvelunumeroihin on eri asia, mutta tavallisiin yritysnumeroihin soitettaessa ei tarvitse.
Minusta maksullinen yritysnumero ei ole tavallinen numero vaan maksullinen palvelunumero.....s iitähän pitää maksaa
erillinen maksu ja sieltä saa palvelua.
-
Yritysnumero ja palvelunumero on aivan eri asiat.
Yritysnumero on numeroavaruus, joka yrityksellä on käytössä yleensä koko yrityksen laajuisesti, myös henkilökunnan henkilökohtaiset numerot.
Itselläkin on töissä yritysnumero käytössä, joka on ainoa numero käyntikorteissa ja sähköpostin allekirjoituksessa.
Tällä saan taattua itselleni loma-ajaksi rauhan työpuheluista, kun ohjaan yritysnumeroni soimaan loma-ajaksi firman vaihteeseen, jossa tieto sijaisistani. Kännykkänumero on sitten tiedossa tutuilla ja he tavoittavat mut siitä aina.
Palvelunumerot on sitten yleishyödyllisiä takseja, yms. ja viihteellisiä läähätysnumeroita.
-
Minusta maksullinen yritysnumero ei ole tavallinen numero vaan maksullinen palvelunumero.....s iitähän pitää maksaa
erillinen maksu ja sieltä saa palvelua.
En jaksanut ruveta penkomaan mutta ainakin JOSKUS oli niin, että jos numeron hinta oli enintään xx/min, niin hintaa ei tarvinnut ilmoittaa puhelun alussa.
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061318404236_uu.shtml (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061318404236_uu.shtml)
soitto yritysnumeroon saa maksaa 8,8 senttiä minuutti
Viestinviraston laskema perushinta on 8,8 senttiä minuutilta. Perushinta määritellään vuosittain, ja sen noudattamista valvoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto.
Hinta lasketaan Suomen Suurten operaattorien matkapuhelinhinnast ojen perusteella.
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061318404236_uu.shtml (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061318404236_uu.shtml)
Tuota, en minä tuomitse yritysten rahastusta puheluilla mutta se ettei noihin numeroihin soittamista pystytä estämään tai että puhelun alussa ilmoitusta veloituksesta ei saada pakolliseksi.
Miten muuten soittavat ihmiset saavat tiedon maksusta jos sitä ei ilmoiteta. Eikä kannata yrittää sitä "onhan ne hinnat netissä" -juttua....edelleen on ihmisiä joilla ei ole nettiä tai sitä eivät syysta taikka toisesta sitä hankikkaan.
Yritykset veloittakoon mutta olis reilua ilmoittaa tästä etukäteen eikä vasta puhelinlaskussa.