Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Jepukka - 11.03.2014 kello on 18:21
-
Hieman tässä kutinaa vaihtaa as-auto ja nyt tässä pari sopivan oloista olisi kiikarissa, mutta molemmat on automaatti vaihteisia. Minkälaisia kokemuksia isossa autossa automaattilootasta on. Molemmat on fiatin alustalla enkä nyt kyllä tiedä mikä aski sieltä löytyy.
Onko ajettavuus henkilöautoon verrattavissa? huollon tarve lienee as-auton automattilootassa samanlainen kuin ha-puolella.
-
Muuta en asiasta tiedä kuin että ranskan fiat on tehnyt päätöksen korvata fiat dukado maxi 3 l koneella olevien robotti vaihteistojen viat. Eli ei koske alle 3,5 tn autoja.
Eivät kestä moottorin vääntöä. Tekevät lehdessä olleen jutun mukaan jotain muutoksia vaihteistoon sekä moottorin ohjelmointiin. pudottaisivatko tehoja. Asiasta oli isohko juttu uusimmassa le monde du camping-car lehdessä, numero avril 2014.
-
Nuo mahdolliset autovalmistajien korjauspäätökset ovat usein maakohtaisia. Mikäli vaikuttaa omiin ostopäätöksiin, niin kannattaa tiedustella etukäteen paikalliselta maahantuojalta.
-
Minkälaisia kokemuksia isossa autossa automaattilootasta on.
Eikös nuo HKL:n bussit ole aut.askisia olleet jo vuosia = ei se nyt ihan utopistinen ajatus sentään ole :D Tosin nuo lienee niitä perinteisiä öljylinkoja, eikä mitään näitä nykyaikaisia robotteja tahi 2-kytkimellisiä = nuo askit kestää aikuisten oikeasti myös sitä runsastakin käyttöä Thumb
Ja taas robotisoituhan on laatikkona manuaali, jonka kylkeen on vain niitattu niitä vaihteita vaihteleva mekatroniikka = olettaisin että nämä kestää siviilikäytössä about sen mitä kepilläkin hämmennettävätkin, vaikka ajomukavuudessahan nuo ei pääse lähellekään noita perinteisiä automaageja 8)
-
Eiköhän ne kestä sen, mitä hiivatit noin yleensäkin. Jos olis itsellä rahapussin tilanne sellainen, että vois valkata, niin 99% todennäköisyydellä hankkisin automaattilootalla olevan kulkimen niin asuntoautoksi, kuin ylipäänsä.
-
Sanoisin ettei ole automaatin voittanutta matkailukulkimessa Thumb
-
Sanoisin ettei ole automaatin voittanutta matkailukulkimessa Thumb
Tuollaisella lähtökohdalla mekin olimme kesällä 2008 mutta silloin automaattia ei saanut Ducatoon kuin 3 litraiseen ja sekin olisi ollut vain se robottivaihteisto josta oli jo keväällä -08 ulkomaisilta foorumeilta hiukan huonoja kokemuksia.
Vai johtuiko ne huonot kokemukset vain mun huonohkosta englannista jossa käytin kääntäjää apuna. ;D oli miten oli mutta aika negatiivisia kommentteja matkailuautotoimitt ajat tuosta Ducaton robottivaihteistost a ovat antaneet.
Kyllähän se automaattivaihteist o kuuluisi olla joka autossa mutta kyllä sitä vaan on itse tuossa Adriassa ne vaihteet vaihdeltava.
Automaatti on nykyaikaa. ;)
-
Kun mileipiteitä viljellään, omani on; niin kauan kun raajat toimivat, niin polkimia ja vispilää hoidan itse :laugh: :laugh:
Katsotaan sitten iäkkäämpänä, jos tilanne muuttuu.. 8)
Muistelen lukeneeni "testeistä", etteivät nuo matkakulkineiden tomaatit yllä hlöpiiliien mukavuustasolle.. oliskohan ECU/PCM aika "tunnoton" kuormalle, ja säädetty (fiatin tehtaala) kompromissiksi 2tn ja 3.5tn välille - eikä sen jälkeen koskettu ::) Tuolla täyskuormallahan me aina mennään..
-
Sanoisin ettei ole automaatin voittanutta matkailukulkimessa Thumb
Tuohon ei valitetavasti ole vielä itselläni varaa, mutta tuossa käyttis-sitruunassa perinteinen tomaatti sopii siihen kuin nenä päähän Thumb
-
Kepin hämmentäminen ei todellakaan haittaa. Edellinen henkilökulkine ranskalainen pastilli oli tomaatti ja suurin ropleema itsellä oli kun autoa saattoi vaihtaa kaksi kertaa päivässä > omasta kulkineesta rouvan kauppakassiin. Pari kertaa tuli rynkytettyä kaupan pihaan nelonen silmässä ja ihmettelin että mikähän tässä on kunnes tajusin painaa kytkintä ja vaihtaa pienemmälle.... :D
Taidan käydä Jyväs-caravanilla koeajamassa jotain. Ei se varmasti hassumpi laite ole.
-
Pari kertaa tuli rynkytettyä kaupan pihaan nelonen silmässä ja ihmettelin että mikähän tässä on kunnes tajusin painaa kytkintä ja vaihtaa pienemmälle.... :D
Vaarallisempaa se on startata sitä manuaalia automaagin jälkeen, tomaatissa kun ei tartte kuin avainta kääntää. Ja tuon kun teet man.vaihteisella niin sehän on justiinsa tallin seinässä tms. kun se hyökkää startilla välittömästi eteenpäin :-X
-
se on moro
kun autoa laitoin niin olin sitämieltä että keppivaihteet pitää olla. no mieleinen auto löytyikin ja se oli automaattivaihteine n....3.0 kone vm 09
nyt mitä sillä olen ajellut niin en kaipaa käsivaihteista, olen kyllä tuohon automaattiin tyytyväinen, vaikkakin se ei vaihda niin pehmeesti kuin mersun automaatti, auto on siis fiat ducato maxi 3.0
-
Kestää siinä,kun kuorma autossa,kunhan käytää järkeä kovilla pakkasilla... Elikkä antaa käydä tyhjä käyntiä jokin aikaa jotta lootan öljy notkisty ja vähän lämpeää,joka myös koskee henkilöautoja ;)
-
Ei varmaan taija mun tarttee hirveesti kommentoija.. mutt melko outo tapaus täytyy olla ett mulle manuaali tulee...
autossa pitää olla moottori ja vaihteisto.. ei mikkää ratasloota .. vapaa suomennos jenkeistä
-
Ei varmaan taija mun tarttee hirveesti kommentoija.. mutt melko outo tapaus täytyy olla ett mulle manuaali tulee...
autossa pitää olla moottori ja vaihteisto.. ei mikkää ratasloota .. vapaa suomennos jenkeistä
Thumb
-
Chevy Van GetAway:stä se alkoi ja sen kooomine ei ole vaihteita pikkuautossa hämmennetty.
Nyt 200D CDI Väyrynen menee neljättäsataa tuhattaan ja toimii ko junan vessa .
Jos ois rahoja ottaisin heti jonkun Yankkey Motorhomen Retroit rieselillä ja tomaatilla .
Viijateista ei ole kokemuksia mutta mielelläni kokeilisin.
-
autossa pitää olla moottori ja vaihteisto.. ei mikkää ratasloota .. vapaa suomennos jenkeistä
Ai, käyttääkö jenkitkin nykyään CVT:tä ? ::)
-
Ai, käyttääkö jenkitkin nykyään CVT:tä ? ::)
Eikös noissa Dodge Caliberissa ja Jeepin Patriotissa sekä Compassissa ainakin ole Jatcon CVT:tä tyrkyllä, joten ihan tuulesta tuo heittosi ei kyllä ole - vaikka niin kai ajattelitkin :D
-
Eipä se CVT-askikaan mikään rattaaton ole :D
(http://www.cvt.co.nz/images/cvt_audiJF01.jpg)
Yleensä kait lammellihihnan toinenpää pyörittää tasauspyörästön pinionia, ts. kuin kardaania. Moottorin suorat kierrokset olisi varmaan myrkkyä raskaalle hihnalle - siksi alennusvaihteisto välissä..
Meidän taloudessa oli tuollainen CVT Dodge Caliber. Ensituntumalta tuntui loistavalta; viivetön ja pykälätön veto, erinomainen moottorijarru..
Pikkuhiljaa vuosien varrella ne (taas) automaattien nyanssit (tyypillisiä kaikille) rupesi häiritsemään.. Caliberissa moottorinääni liki olematon, ja siksi sillä oli pirullista ajaa tasaista nopeutta (muutenkuin cruisella) lievästi mäkisellä tiellä - jatkuvaa mittarin kyttäämistä ja kaasun pumppaamista. Toinen seikka oli tyhjäkäynnillä täysin vedoton vaikka D päällä; valoista lähtö "nykäisee", mutta talvella paikaltaan mäessä/hangessa kiinnijäämisen välttäminen todella tunnotonta - jarrua vasten toimi parhaiten... kontrasti mulla on muut arkiajojen tyhjäkäynnillä sammumattomat "supervääntävät" ;D manuaalidieselit Thumb
E: typot
-
Pikkuhiljaa vuosien varrella ne (taas) automaattien nyanssit (tyypillisiä kaikille) rupesi häiritsemään.. Caliberissa moottorinääni liki olematon, ja siksi sillä oli pirullista ajaa tasaista nopeutta (muutenkuin cruisella) lievästi mäkisellä tiellä - jatkuvaa mittarin kyttäämistä ja kaasun pumppaamista. Toinen seikka oli tyhjäkäynnillä täysin vedoton vaikka D päällä; valoista lähtö "nykäisee", mutta talvella paikaltaan mäessä/hangessa kiinnijäämisen välttäminen todella tunnotonta - jarrua vasten toimi parhaiten... kontrasti mulla on muut arkiajojen tyhjäkäynnillä sammumattomat "supervääntävät" ;D manuaalidieselit Thumb
Onko tuosta ymmärrettävä, että jenkit ei vieläkään osaa tehdä autoja? Japanilainen kyllä lähtee valoista Stop-Startillakin niin, ettei äkkinäinen edes huomaa moottorin käynnistymistä, eikä lumikaan ole ongelma niin kauan kun renkaat yltää tiehen.
-
Onko tuosta ymmärrettävä, että jenkit ei vieläkään osaa tehdä autoja? Japanilainen kyllä lähtee valoista Stop-Startillakin niin, ettei äkkinäinen edes huomaa moottorin käynnistymistä, eikä lumikaan ole ongelma niin kauan kun renkaat yltää tiehen.
Ei!
Ongelma on; minä - kuvittelen (välillä ;D), että tuntuma automaatilla vastaisi manuaalivehjettä 8) Ei-niin-ei; välissä on "arvauslaatikko"..
-
Japanilainen kyllä lähtee valoista Stop-Startillakin niin, ettei äkkinäinen edes huomaa moottorin käynnistymistä, eikä lumikaan ole ongelma niin kauan kun renkaat yltää tiehen.
Kuulostaa niin Toyotan Hybrid Synergy Drive:ltä. 8)