Kirjoittanut: yamppi
« : 30.07.2022 kello on 19:01 »Vw Passat b8 2.0tdi 2015->
Etuveto 2000kg
Neliveto 2200kg
Etuveto 2000kg
Neliveto 2200kg
Kirjoittanut: yamppi« : 30.07.2022 kello on 19:01 »Vw Passat b8 2.0tdi 2015->
Etuveto 2000kg Neliveto 2200kg Kirjoittanut: Masa matkailija« : 30.07.2022 kello on 17:26 »Skoda Karoq, 2021 2,0 dsg 200 hp 4x4. 2000 kg saa vetää, ja kulkee kevyesti kohtuu kulutuksella
Kirjoittanut: JariL« : 30.07.2022 kello on 15:06 »-07 Jeep Grand Cherokeessa 3500kg
Kirjoittanut: Ruuteri« : 30.07.2022 kello on 10:32 »Äkkiä ko selasin niin ei näkyny Hondan Crv.tä. Otteessa lukkee jarrullinen 2000kg. Ainakin -07 mallissa..Siis naftaversio minulla.. Eikait kukkaa bensa hontalla vetele.. Itelä oli aiemmin bensa crv ja mualiman ohkasin vääntö alakierroksilla.. Tosin verrokkina pyhäsaappi jossa vääntöä riittää.. Kirjoittanut: Jakelfin« : 30.07.2022 kello on 00:10 »XC90 -03 T6 ja vetopaino on 2250kg, samoissa luokissa muissakin gen1 xc90 volleissa. Hyvä veturi jos bensaa jaksaa ostaa ja laatikkoa muistaa säästellä. Muissa malleissa paremmat laatikot kuin tuossa T6 mallissa(GM 4v laatikko ,jenkkien iloksi). Uudemmissa gen 2 malleissa ei ilmeisesti laatikoiden kanssa ole vastustanut. Teslassakin on koukku, vaan siinä ei ole vetopainoa, vain "aisapaino" max 80kg, eli pyörätelineille sopiva. Vaunun veto tuskin mikään ongelma olisi, useasti vain saisi latureille taitella. Koukussa on saksalainen tuv hyväksyntä 1800kg vetopainolle, mutta se ei käy suomiviranomaiselle kun tesla ei itse ole tyypittänyt S malleihin koukkua. Muihin malleihin sen saa suoraan kun tehdas on sen tyyppihyväksyttänyt niihin. Järkyttävän hyvä olisi vetää sähköisellä voimalinjalla, päätettiinki jo tulevaisuudessa seuraava auto katsoa sopivalla vetopainolla ja isommalla akulla tai sopivalla hybridillä.
"To Infinity and Beyond!" Tämä tulee mieleen aina kun parikymmentä vuotta sitten loppui silloisesta nissanista kytkin ihan totaalisesti, onneksi juuri ennen erästä isompaa mäkeä päätin pysähtyä, eikä auto enää suostunutkaan siitä liikkumaan. Olin sen kelannut jonkinmoiseen vauhtiin, mutta en sitten ajanutkaan siihen mäkeen, onneksi. Toki siinä jarrut toimi eikä vaunua ollut perässä että videon skenaario tuskin olisi tapahtunut, mutta jotenkin sen aina tuosta muistaa. Kirjoittanut: megaman« : 29.07.2022 kello on 09:26 »Kirjoittanut: MRi« : 29.07.2022 kello on 09:11 »Tehon tippuminen on ainoastaan vapareden ongelma, joten siltä osin tuo teksti on virheellinen. Onko muita syitä miksi vetopainoja pitää vähentää?Taitaa tippua tehot ahdetussakin mutta vapareita vähemmän (vrt. Meksikon F1 kisa mikä ajetaan yli kahden kilsan korkeudessa). Ja kaasarikoneissa menee seokset sekaisin. Ruiskukone osaa itse säätää. Volvossa ei ole moottorinlämpötilan mittaria joten ei tietoa kuinka paljon lämpimämpänä kone kävi. Skodassa oli ja lämmöt nousi selvästi mutta pysyi toki sallituissa rajoissa. Kirjoittanut: svc« : 29.07.2022 kello on 07:24 »Tämä rajoitus saattaa tulla suoraan ranskalaisesta ajoneuvolainsäädänn östä.
Muutenkin tuo käännös on toisinaan hieman kankea. Esim: "Jarrullista perävaunumassaa on mahdollista lisätä, MTRA:n rajoitusta noudattaen, sitä mukaa kuin vetävän ajoneuvon suurinta sallittua massaa kuormattuna (MTAC) vähennetään." Suomeksi tässä halutaan sanoa, että yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa on pienempi, kuin mitä auton ja perävaunun suurimmat kokonaismassat ovat yhteensä. Esim minun autolla 2 155 kg + 1 820 kg = 3 976 kg mutta suurin sallittu yhdistelmämassa on vain 3 755 kg. PS: MTRA=Masse totale roulante admissible, MTAC=Masse totale admissible en charge Kirjoittanut: 99« : 29.07.2022 kello on 06:27 »Tehon tippuminen on ainoastaan vapareden ongelma, joten siltä osin tuo teksti on virheellinen. Onko muita syitä miksi vetopainoja pitää vähentää?
Kirjoittanut: MRi« : 28.07.2022 kello on 19:34 »Ohjekirja mainitsee myös: "Perävaunumassat ovat voimassa 1 000 metrin korkeuteen (merenpinnasta) saakka; osoitettua perävaunumassaa tulee vähentää 10 % jokaista 1 000 metrin lisänousua kohti."Taitaa olla vakiotekstinä melkein merkissä kuin merkissä? Tehot tippuu mitä ylemmäksi mennään. Ja yleensä nousukulmatkin on noilla reiteillä jyrkkiä. Tämän kesän reissulla ajettiin puolivahingossa vaunu perässä Sustenpass mikä nousi 2224 m korkeuteen. Ihan hyvin tuli vaunu Volvon perässä. Enemmän hirvitti alastulo kun vaunu jarruttaa melkein koko ajan... |