rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: james_III
« : 8.02.2014 kello on 18:12 »

Näppärästi toteutettu tuo reaaliaika kuvaaja. Itse ajatellut että laittaisi loggerin akunkarvoihin, näkis mihin se suuntaan milloinkin virta liikkuu, sehän pitää sitte tietokoneella tutkia excelin kanssa. Hyvä että muutkin aattelee laatikon ulkopuolelta, näissä värkkäily jutuissa ei ihan aina ole järkeä, muuta kun rakentamisen riemu  Thumb Tähän on varmaan turha siis kenenkään suositella mitään valmista ja helppoa reittiä  :)
Kirjoittanut: mikkos28
« : 8.02.2014 kello on 18:02 »

Sehän se olisi helpoin tapa ruuvata se CTEKki pois varaston seinästä vaan ei minulla tuossa se helpoin ratkaisu ole se homman ydin vaan lähinnä tuo värkkääminen. Pysyypähän mieli virkeenä. :)

joo toi kuulostaa ihan mielen kiintoselta onkos sulla mitään ohjeita tohon hommmaa
Kirjoittanut: JBIsland
« : 23.10.2013 kello on 10:22 »

Sehän se olisi helpoin tapa ruuvata se CTEKki pois varaston seinästä vaan ei minulla tuossa se helpoin ratkaisu ole se homman ydin vaan lähinnä tuo värkkääminen. Pysyypähän mieli virkeenä. :)
Kirjoittanut: Rölli
« : 23.10.2013 kello on 10:19 »

Kun suunnittelee ylläpitolaturia niin kannattas suunnitella siten jott kun akku on ladattu täyteen niin ylläpito jännite hieman suurempi kuin täyden akun lepojännite, ainakaan minusta ei ole tarpeellista ja eikä hirveen suositeltavaakaan purkaa akkua tyhjäksi latausten välillä, eli minä käyttäisin hieman yli 12.8V ala jänniteenä ylläpito tilanteessa, ja ainakun virta kytketään niin lataus jännite nousee kunnes akku on jälleen varattu ja siirtyy sitten ylläpitolataukseen. .
Rakentelussahan on aina oma viehätyksensä mutta nykyään valmiiksi suunnitellut ja tehdyt laturit on verrattain kohtuu hintaisia esimerkiksi Benettonin 25A äly laturi ylläpito toiminnolla noin 160€
Kirjoittanut: 88k5
« : 23.10.2013 kello on 10:02 »

..
  Löytyyköhän verkkovirtaan ajastinkelloja jotka katkaisee virran muutaman päivän päästä?
Viikkokello? Pitää tietää mikä vkon päivä silloin on  ;)
Kirjoittanut: Yrjö
« : 23.10.2013 kello on 09:53 »

  Oisko sun sittenkin viisainta uusia se laturi, esim. C-tek 3600 hinta kait 40-60 ekeen.
  Monet pitää laturia "aina" päällä, meillä on muutaman päivän reissun jälkeen.
  Löytyyköhän verkkovirtaan ajastinkelloja jotka katkaisee virran muutaman päivän päästä?
Kirjoittanut: JBIsland
« : 23.10.2013 kello on 09:12 »

Aika vanha lienee se paikallaan oleva laturi, akku tosin oli uusi ja nyt käyttökelvoton kun oli paikallaan viimekesänä. Paljonko olisi sopivampi alarajan jännite? Täytenä tippuu lataamatta johonkin reiluun 12 volttiin. Missä jännitteessä vielä esim. telkkari vielä toimii? Sen raja-arvon muuttaminen ei ole ongelma.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 23.10.2013 kello on 08:20 »

Tuota,tuota, miksi jännite noin alas ennenkuin alkaa lataamaan? En ole aiemmin kuullutkaan, että ylläpitolatauksella saa akut kuivaksi jos laturi on kunnossa.
Kirjoittanut: JBIsland
« : 23.10.2013 kello on 08:03 »

En tiedä olenko ainoa, mutta on tympinyt se että jos joutuu jättämään vaunun laturiin muutamaksi viikoksi ja vaikka on kuinka ylläpito laturia niin jonkin ajan kuluttua se on keitetty kuivaksi. Huoltovapaaseen akkuun on paha lisätä nestettä, vaikka sekin onnistuu. Sitten jos tarvii enempi 12V sähköä pidemmän aikaa niin se ylläpitolaturi ei riitä lataamaan akkua tarpeeksi. Siispä aloin rakentelemaan omaa ohjainta peltilaatikkolaturi in.



Katkaisee latauksen 14,4V kohdalla ja aloittaa latauksen jännitteen laskiessa 10,8V. Tuosta näkee miten jännite on kehittynyt viimeisen 1h/8h/vuorokauden aikana ja napista sen saa lataamaan vaikka jännite ei ole vielä alarajassa. Piirilevy ja kotelo siihen vielä pitäisi tehdä niin pääsee kenttätesteihin. :)