rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 5.02.2013 kello on 11:40 »

Veikkaan, että projektipannu on ollut vaunussa jossa kaasupullokoteloon on valut vesi pannun päälle vuosien ajan. Jos pohjassa ( palotilassa ) on hieman pintaruostetta niin märkä ryömii palotilaan ja pitää sen märkänä.
Olen avannut 80-luvulla käyttöön otettuja Primus 2450:siä pannuja jotka ovat kuin uusia.
Pelkkä sähköpatruunan käyttökin pitää pannun kuivana.
Kaasunsäästäjien pannut on olleet kaikkein eniten ruosteessa.
Kirjoittanut: HuruUkkeli
« : 5.02.2013 kello on 11:04 »

Tuo Primus 2490 projektipannu ollut 90-luvun Kafissa, joku kausipaikan kukkanen, jonka joutuivat purkamaan kokonaan korjauskelvottomana ja täysin mätänä.
Kirjoittanut: Koivumutkan herra
« : 5.02.2013 kello on 10:46 »

Vuoden 1978 Solifer artic 50T asuntovaunu ollut pääosin kesäkäytössä (poltin II:lla), jossa on Primus 2450 lämmitin.
Kiestovesipumppu on kerran uusittu, samoin johtoliittimet pannun kupeessa ja muuta huoltoa ei ole kaivannut.
Talvisäilytys on tätä talvea lukuunottamatta ollut "pohjolan liikenteen tallissa", eli taivasalla.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 5.02.2013 kello on 09:56 »

Matkailuautoissa joissa on lämmönvaihdin, pysyy pannu ajaessa kuivana kun vaihdin on päällä. Jostain olen kuullut että esim. 2490 pannun tehon säätö pitäisi olla vähintään kolmosella että mahdollinen kosteus haihtuisi pois.  :)
Kirjoittanut: Rölli
« : 5.02.2013 kello on 09:41 »

säännöllinen käyttö riittävän isolla teholla..
Ja ehjä pannu kannattas purkaa putsata ja maalata sisältä ja päältä ni elo jatkuu, uskosin ett kymmenen vuotta..
Kirjoittanut: jorma
« : 5.02.2013 kello on 09:35 »

Seuratessaan tuota mjo:n täydellistä pannuremonttia tulee eittämättä mieleen, miten noitten pannujen kanssa pitää elellä vuodesta toiseen ettei kävisi kuten remppa pannulle kävi, eli tuhoutui täysin, vieläpä 2490 joka ei ole suinkaan vanhimpiakaan.
Varmaankin säännöllien käyttö  on parasta hoitoa. Useimmin näiden vehkeiden käyttö on kuitenkin hyvin kausiluontoista, eli olisko fiksua käyttää pannua kaasulla seistessäänkin aina silloin tällöin ja jos niin kuinka pitkään. Toisaalta lyhentääkö jatkuva käyttö pannun ikää.
Jokatapauksessa samanikäisissä pannuissa ilmenee hyvin suuria laatueroja. :-\