Minulla oli auton ostaessani siinä DEFA-hälytin.
Se on aiheuttanut paljon harmia ja noloja tilanteita ennenkuin opimme hiukan hallitsemaan sitä..
Yöllä se alkoi kerran soida jopa seitsemän eri kertaa ja aamulla ranskalainen parkkinaapurini lähti niin liukkaasti ett en kerinnyt edes pyydellä anteeksi yöllistä rulettia.
Nyt kun minulla on käyttöohje, huomasin et hälytyksen saa pois käyttäessä lyhyesti virtaa päällä ennen lukitusta, jolloin "mikroaaltosisätutka" jää pois toiminnasta. Tämä temppu tehtävä jos aiomme panna ovet lukkoon alkaessamme nukkua tai jos esim. kylälle lähtiessä jäisi eläviä autoon. Yöllä/aamulla poistuessa autosta on muistettava avata ovi avaimen kaukosäätöominaisuu
della, muuten alkaa urut soimaan.
Hälytyksen saa pois samoja nappeja painelemalla, mutta jos on avaimet piilossa tai käsillä vain mekaaniset vara-avaimet hälytys on poistettava pitkällisen virta-avain/turvakoodi-naputtelun avulla. Sitä tietenkin edeltää käyttöohjeen kuumeinen etsiminen ja koodin käsillä olo.
Olen kysynyt autoliikkeissä koko systeemin poistamista, mutta vastaus on että se on päivän homma ammattimieheltä oikeaoppisesti tehtynä, enkä ole raskinut sitä teettää.
Nytkin kun toisinaan menen aivan normaalisti autoon se toisinaan alkaa hälyttää ja hälytyksen ledikoodisyy on mikroaaltosisätutka
.
Järjestelmässä on 10 eri syykoodia, jotka ilmaistaan ledi-vilkahduksien sarjoina.
Systeemi on mielestäni kiusallinen ja tarpeeton, koska kukaan ei lotkauta päiväsaikaan korvaansakaan hälyttimen soidessa. Yöaikaan se tietenkin herättää kiukkua alkaessa herättää ihmisiä.
Vähentäneekö se varkaan työskentelyintoa. Onko jollakin kokemuksia?
http://karavaanari.org/Smileys/http://karavaanari.org/Smileys/SoLoSMiLeYS1/tongue.gifSoLoSMiLeYS1/evil.gifhttp://karavaanari.org/Smileys/SoLoSMiLeYS1/grin.gif