rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: jamseil
« : 12.08.2023 kello on 14:01 »

Helpompi vaihtaa etulevyn, rullaputken ja kiristysvarsien kanssa nipussa. Varsissa melko kova pänninki, voi lukita nippuun nippusiteellä kotelosta irroituksen jälkeen.

Pelkän kankaan vaihto vaatii enemmän purkamista. Etulevyn pääty pois ja kankaan päärmeen pyörönauha oli lukittu uraan kahdella ruuvilla läheltä päitä. Sitten etulevyn voi vetää sivulle pois.

Samalla tekniikalla lähtee rullaputkestakin, siinä riittää päädyn irroitus.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.08.2023 kello on 18:18 »

Kyllä se menee putkineen, pari ukkoo molemmilla tikkaat.
Kirjoittanut: Raksaus
« : 11.08.2023 kello on 18:05 »

Olikos kenelläkään kokemusta tuon markiisikankaan vaihdosta?  Vai pystyisikönän tuon putken kankaineen siirtämään vaan tuohon elintenluovuttajaan . Ja sitten ne tuet siis ne varret, ei tukijalat jotka tulee maahan. Niitä toki en ole tarkastanut.
Kirjoittanut: Raksaus
« : 11.08.2023 kello on 18:02 »

Aa. Tajusin ensiksi että olisi auton seinässä telttauralista. Mutta tuohan tekisi enemmän järkeä että olisi matkiisissa. Pitääpä tarkastella elimenluovuttajaa onko siinä lista kuten tuossa kuvassa olevass amarkiisissa näyttäisi olevan. Pitäisi olla kunnon rakennustelineet vaan että voisi tätä projektia tehdä kunnolla. Yritin autotallin katolta mutta ei ollut sekään optimi.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 11.08.2023 kello on 13:22 »

Kirjoittanut: Raksaus
« : 11.08.2023 kello on 12:53 »

Onkos se kumilirpake sellainen jossa markiisin puoleinen reuna on sellaisessa lohenpyrstöurassa?
Jos niin irronnee nyppäämällä. about 15eur metri jos hajoaa...

Pitää tarkistaa, mielestäni siellä takana ei olisi ollut mitään urakiskoa. Mutta en tehnyt kyllä sen tarkempaa tarkistusta.Järkevä ähän tuo olisi.
Kirjoittanut: jamseil
« : 11.08.2023 kello on 12:46 »

Saman maallisesta ja levyisestä luulisi tukijalkojen käyvän.
Leveämmästä joutuu jalkoja lyhentämään, että mahtuu kääntämään etulevyn sisään. Kapeammassa lyhyemmät jalat ja ne ei yltä lukitus rautaan.

Ainakin Omnistor 5000 tukijalat on niittaamalla kiinni.
Täällä on juttua ja kuvia kun irroitin jalat ja vaihdoin yläpäät.
https://karavaanari.org/index.php/topic,26500.0.html

Aika kovaan kotelo kiilautuu kiinnitysraudan ylätukeen, vaikka ei olisi liimaakaan välissä. Alaruuvit irti ja kunnon pamautus kämmenellä alapintaan kiinnitysrautojen kohdalta, kaveri varmistamaan ettei tipu maahan kun irtoaa.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 11.08.2023 kello on 12:13 »

Onkos se kumilirpake sellainen jossa markiisin puoleinen reuna on sellaisessa lohenpyrstöurassa?
Jos niin irronnee nyppäämällä. about 15eur metri jos hajoaa...
Kirjoittanut: Raksaus
« : 11.08.2023 kello on 11:29 »

Nyt on löytynyt sopiva elintenluovuttaja. Katselin vain, että kotelo näyttää olevan paremmassa kunnossa kuin minu vanhassa. Tästä on rikkoutunut tuulessa ne tukivarret, jotka tuli irrallaan markiisista. Ja lisäksi kuulemma kangas rikki.

Onkos kukaan suorittanut näiden vaihtoja? Jos tekisikin toisinpäin, eli vaihtaisi vanhasta kankaan ja vtukivaret ja laittaisi seinään. Toki silloin aiheuttaisi ongelmaa tuo jo aiemmin mainittu, että vanha ei tuntunut hievahtavankaan vaikka olin kiinitysruuvit poistanut. Myöhemmin pohdin, että johtuikohan kuitenkin sen päällä olevasta sellaisesta kumilipasta, joka painaa markiisin yläpuolelta. Laitettu oletettavasti, ettei markiisin ja seinän välistä valuisi vettä. Ja se näyttää liimatun auton kylkeen.On myös sen verran vanha, että ei olisi ihme jos lähtisi murenemaan jos kovasti vääntelee.

Ja sitten on myös se vaihtoehto, jos tuon etupanelin saisi vaihdettua helpohkosti, että vaihtaisi sen?

Onko suosituksia miten kannattaisi toimia?
Kirjoittanut: Raksaus
« : 29.05.2023 kello on 19:17 »

Eipä onnistunut pläni paikallaan tehtynäkään. Sormet eivät ole lähellekkään riittävän pienet. Hai pinsetitkin apuun mutta eipä onnistunut silläkään.

Nyt kun pohdin nikn olikohan sisäpuolella ruuveja jotka pitäisi avata että päätykappaleen sais irti? Pääsystä taitaisi sopivan kokoinen naru sopia jolla saisi ehkä sittenkin sidottua paketin nikn ettei nyt maahan tippuisi. Se on sitten toisaalta ihan eri asia tippuuko sen verran että päätypala ei enää mene paikoilleen.

Toisaalta ehkä keksin syyn miksi ei hievahtanutkaan kun yirtin nostaa matkiisia pois kiskoilta. Yllä olevan kumilista on sen verran jäykkää että ehkä s harasi vastaan. Josko tuon ottaisi pois niin. Voisi irrotakin. Uusia voisi samalla. On kuitenkin jo sen verran vanhaa.