rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 19.12.2012 kello on 09:41 »

Tässä yhden tyyppinen paineentasaajan halkileikkaus.

Eipä tuohon isoa vesipisaraa tarttee, niin ongelmia on tiedossa.

Ensin aloituksen luettuani, oletin ongelman olevan nimenomaan vanhemmissa 0.5bar - 30mbar yhdistelmävehkeissä, mutta sama voisi siis tapahtua vaikka ihan uudessa ja justiin tarkastetussa kulkineessa.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 19.12.2012 kello on 09:36 »

Tässä yhden tyyppinen paineentasaajan halkileikkaus.
Kirjoittanut: teebasso
« : 18.12.2012 kello on 21:31 »

Kyllä mulla vehkeet ja hoksottimet toimii normaali tavalla. 40 vuotta vaunuillut ja 9 erimerkkistä vaunua omistanut. Yöpymisiäkin tullut ettensanoisi tuhansia. Nytkin asustellut vaunussa muutaman vuoden mitä nyt joskus kivitalossa asunnossani käyn. Selvinpäinkin yleensä olen enkä ole pellepeloton.
Tuttuja nämä vaununlaitteetkin aiemmasta ammatista johtuen .
Ps. Ei kannata liikaa murehtia. Reippaasti vain matkailemaan !
Kirjoittanut: tsahkali
« : 18.12.2012 kello on 21:17 »

Tuo tapahtuma jäi häiritsemään taka-aivoihin...  Onko sulla varmasti ne hellan vehkeet oikein paikallaan, niin että seoskin on oikea?
Kirjoittanut: teebasso
« : 18.12.2012 kello on 21:12 »

Lisäyksenä tuohon säätimen rakenteeseen: kumikalvon alla tappi joka vaikuttaa vipuun joka sulkee tuloputken pään kun kalvo pullistuu. Jousi toimii vaimentimena (nähtävästi) . Kalvo ja pesä virheettömän puhtaat ja uudenoloiset. Nuornamiehenä kun huolsin kaasutrukkeja niin niissä moottorikaasu oli erittäin likaista. Muutaman pullon jälkeen kun puhalsi paineilmalla kaasunsuodattimen niin aikas pöly lähti. Se oli sitä 60 -70 luvun vaihteen kaasua.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 18.12.2012 kello on 20:41 »

Kun paineen säätäjä vikaantuu niin suurin ongelma on se, että paine ryömii ennenkuin asettuu paikalleen ja se juuri polttaa lämmittimien palopesät ja saa aikaan kuvatunlaisia ongelmia. Eli paine on liian kova ennenkuin asettuu.
Tohon voiteluun sanon, että voidelkaa kerran vuodessa esim. WD40:llä, ei vaurioita kumeja eikä muoveja. Sisällä on herkästi hapettuvia osia jotka vaikuttaa säätimen toimintaan ja ne tarvitsee voitelua. Laitan kuvan hyöhemmin paineensäätimen rakenteesta.
Tämä on minun mielipide omien kokemusten ja tutkimusten sekä testausten perusteella, joten älkää ottako sitä minään faktana. Olen vaan testannut noita älyttömästi hyvällä menestyksellä.
Pullon suhautus on tärkeä, jotta vedet saadaan ulos.
Kirjoittanut: teebasso
« : 18.12.2012 kello on 20:09 »

Ei tarkoitus ole peloitella vaan näin on käynyt. Kyllä se paine näytti kasvaneen ja liekki irtosi polttimesta ja myös paloi niissä putkissa joista pitäisi tulla paloilma polttimeen. Toki voihan tuollainen säädin jumittua myös kiinni asentoon.Laite sinänsä on simppeli ja varmatoimisen oloinen. Auttaisiko tuossa letkurikkoventtiili joka katkaisisi kaasun jos virtaus kävisi liian suureksi.
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 18.12.2012 kello on 19:44 »

Ei perskuta... Ei tässä enää uskalla mitään ku näitä juttuja lukee.
Tuo palonalun syy kyllä kannattasi tutkia huolella. Ettei sanota, "ettei kahta ilman kolmatta"
Kaksi kertaa samalle ihmiselle tuommonen  on liikaa. Hyvä kuitenkin, ettei käynyt pahempaa!
Onko tuo paineensäädin tosiaan noin vaarallinen kapistus vikaantuessaan?
Olen ymmärtänyt, että vanhetessaan/vikaantuessa laiskistuu kaasun tulo, mutta miten on?

Turvallista Joulua kaikille!

m!
 
Kirjoittanut: teebasso
« : 18.12.2012 kello on 14:37 »

No nyt uusi säädin paikalla ja pelittää vehkeet normaalisti. Purkasin tuon risan säätimen . Muovikorkin alla ohut peltilevy jossa kuusikulmainen reikä paineen tehdas-säätöä varten . Levyn alla hentoinen jousi (n.4cmvapaa pituus) painaa kammiossa olevaa kalvoa. Ei mitään näkyvää syytä temppuiluun. Ei likaa ,jäätä. Arvoitukseksi taitanee jäädä. En kyllä menis voitelemaan millään aineella. Uuden pullon puhauttaminen taitaa olla järkevä konsti.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 18.12.2012 kello on 13:53 »

Olikos joskus jossain jutussa ohje, millä aineella tuota paineensäädintä voi turvallisesti voidella - semmoinenhan pitäisi tehdä oikesti ammattilaisen toimesta vuosittaisessa kaasutarkastuksessa, jos säädin voi pakkasella jumittaa.

Voidella?  :o  Tuo oli uutta. Ainakin pitää tarkkaan harkita/tietää mitä tekee. Jos siellä sisällä kumiosat muuttuu juoksevaksi, voi tapahtua mitä vaan...