rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: retkeilijä
« : 5.12.2012 kello on 20:14 »

Viime viikonloppuna Golf seisoi viikonlopun ja pakkasta oli jopa 24 astetta. Maanantai iltana oli -20 astetta  kun kävin ajamassa parikilometriä kansalaisopistolla ja palatessa auto sammui kotioven eteen.

Olin tankannut ns.väliajan dieseliä edellisen kerran 15.11 ja ajanut 400 km. Mielestäni polttoaine hyytyi. Koska sääennusteissa luvattiin lauhtuvaa n.10 asteeseen eikä autolle ollut ajotarvetta jäin odottamaan aikoja parempia.

Tänään keskivikkona peitin auton kevytpressulla, laitoin alle auton 500W sisälämmittimen ja lohkölämmittimen päälle. Ja jäin odottamaan taas aikaa parempaa. 3.5 tunnin kuluttua starttasin n.8 sekuntia ja kone käynnistyi.

Tankkasin tankin täyteen Nesteen Pro Dieseliä 25 litraa. Nyt pakkanen kiristyy ennusteiden mukaan huomiseksi alle -20-asteen. Ja asioille on mentävä huomenna. Veikkaan että ongelmia ei synny mutta pukeudun kuitenkin topakasti  :D
(korjasin 18s ->8s)
Kirjoittanut: JeanS
« : 5.12.2012 kello on 20:07 »

Ei oo vesianturin  :) .
Sekin siitä kyllä löytyy.

Itseasiassa syksyllä poksahti laturi ja ensioireena se sytytti vesianturin varoitusvalon palamaan.
Vaihdoin suodattimen ja tuli samalla tutkittua tuota anturi/suodatin härdelliä vähän tarkemmin. Siinä yhteydessä tuo lämmitinkin paljastui.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.12.2012 kello on 19:49 »

^
Tässä Santa fe:ssakin näyttäisi olevan dieselsuodattimen jalassa sähkölämmitys.
Yllätyin syksyllä positiivisesti suodattimen vaihdonyhteydessä, kun tuli huomattua tuo.

Täytyypä muistaa joku aamu käynnistyksen yhteydessä kokeilla, että toimiiko se oikeasti.

Ettei ne piuhat ole vain vesianturin ;D Vaan eihän se tavatonta ole, että lämmitysvastus löytyy  Thumb
Kirjoittanut: JeanS
« : 5.12.2012 kello on 19:43 »

^
Tässä Santa fe:ssakin näyttäisi olevan dieselsuodattimen jalassa sähkölämmitys.
Yllätyin syksyllä positiivisesti suodattimen vaihdonyhteydessä, kun tuli huomattua tuo.

Täytyypä muistaa joku aamu käynnistyksen yhteydessä kokeilla, että toimiiko se oikeasti.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.12.2012 kello on 19:32 »

..
Tuosta lämmittimestä, laitatko infoa?

Ei taida Fiiatin inssi noin pitkälle asioita miettineet - huohottimen lämmityskin pitää pohjolan perukoilla loihtia uuteen autoon.

GM:n amerikan dieseleissä suodattimen sisällä on sähkövastus ja varhaisemmissa malleissa siirtopumpun ja suodattimen välillä (v8:n laaksossa) putkessa  Thumb
Kirjoittanut: ea
« : 5.12.2012 kello on 19:00 »

Pari vuotta sitten tulin alhaalta ja vasta Muoniosta lähti matkaan puoli tankillista talvilaatua.  1:1 seos oli tankissa helmikuulle.  -40 (ja risat) pakkasta, niin ensimmäinen 100km meni ihan hyvin. Seuraava 100km kesti 5h! Kone ei sammunut kertaakaan, vaan kun ei saanut polttoainetta...
Muoniosta ostin, en muista mitä litkua ja kumosin 2 pullollista tankkiin. Ihme kyllä,  :o , parafiiniin syntyi reikä ja puolimatkassa Kolariin alkoi taas löytyä kierroksia.

Lämmitin kaikkein pahimmman varalle on tekeillä ja nyt olis jo osatkin.

Vanhalla Pajerolla oli tuota hyytymisongelmaa. Ilmeisesti kosteutta tankissa,
koska suodattimien pitäminen tuoreina ei auttanut. Pääsääntöisesti teki
tuota "tyhjäkäynnille" hyytymistä, kun matkavauhdista pudotti taajamaan ja
esim. liikennevaloista pysähdyksen jälkeen lähti ajamaan. Hetki la-pysäkillä
parkissa tyhjäkäynnillä ja matkaan. Yskähti pari kertaa ja sitten saattoi
toimia pitkäänkin.

Tuosta lämmittimestä, laitatko infoa?
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.12.2012 kello on 18:30 »

Tuossa yllä lienee samepisteen (varastointi) ja suodatettavuuden lämpötilat menneet sekaisin  8)
Esim. Nesteen kesälaatujen samepisteet ovat 0oC (keskikesällä myytävä) ja -5oC (loppu keväästä ja alku syksystä myytävä kesälaatu).

Suodatettavuus taas noilla molemmailla laaduilla -10oC samepistettä alempi, mutta lopullinen arvo riippuu paljon vesipitoisuudesta suodattimen puhtaudesta - ja polttoaine järjestelmän rakenteesta (lämmittääkö paluu)..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 5.12.2012 kello on 15:41 »

Lainaus
Asian sivusta:
Tuossa kun oli kerran "pintaöljysäiliössä" kesälöpöä jäljellä alkutalvesta ja alkoi poltin
uupumaan

Pari vuotta sitten tulin alhaalta ja vasta Muoniosta lähti matkaan puoli tankillista talvilaatua.  1:1 seos oli tankissa helmikuulle.  -40 (ja risat) pakkasta, niin ensimmäinen 100km meni ihan hyvin. Seuraava 100km kesti 5h! Kone ei sammunut kertaakaan, vaan kun ei saanut polttoainetta...
Muoniosta ostin, en muista mitä litkua ja kumosin 2 pullollista tankkiin. Ihme kyllä,  :o , parafiiniin syntyi reikä ja puolimatkassa Kolariin alkoi taas löytyä kierroksia.

Lämmitin kaikkein pahimmman varalle on tekeillä ja nyt olis jo osatkin.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 5.12.2012 kello on 14:59 »

Ymmärsin, että kyse oli liikkeellelähdöstä, ei eri laatujen sekoittamisesta. Jos talvehtineen kesälaadun lämpötila on suodatettavuuden yläpuolella, niin eihän parafiini enää jämähdä suodattimiin.

Niinpäs olikin - ei muuta kun ajoon vaan kun on lämmintä.
Hyvä että tuokin lämpötila täällä selvisi, niin tiedetään tuokin jatkossa ;)
Kirjoittanut: ea
« : 5.12.2012 kello on 14:27 »

Ymmärsin, että kyse oli liikkeellelähdöstä, ei eri laatujen sekoittamisesta. Jos talvehtineen kesälaadun lämpötila on suodatettavuuden yläpuolella, niin eihän parafiini enää jämähdä suodattimiin.

Just tätä aloin miettiä...

Itselläni muistaakseni kuitenkin talvilaatua tippa pohjilla, toivottavasti ja muistaakseni.

Asian sivusta:
Tuossa kun oli kerran "pintaöljysäiliössä" kesälöpöä jäljellä alkutalvesta ja alkoi poltin
uupumaan. Olikin aika homma saada ulkona sijaitsevissa putkissa talvilaatu virtaamaan,
kun oli tuo kesälaatu tulppana. Nykyisin onkin moottorilaatu talvi halvempaa kuin kesä.
Eikä tämäkään ollut minun öljysäiliö.