rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 22.11.2012 kello on 09:07 »

^
Joo, ei saa kertoa etelänmaiden hintoja näin pohjolan syksyn harmaudessa :laugh: On täällä moni muukin asia ankeammin  :-X
Kirjoittanut: K.E.V
« : 22.11.2012 kello on 08:24 »

Tässä on viime viikolta polttoaineen hintoja tuolta etelästä :'(
Ihan edukasta näin suomenhintoihin verrattuina. Thumb
Kirjoittanut: 88k5
« : 21.11.2012 kello on 21:51 »

Pikemminkin päin vastoin.
Kaikki tietämäni nykydieselit katkaisevat syötön moottorijarrutukses sa.
..

Jaa, oma *erstuntuma antaa vähän risaisen mielikuvan; hetkellinen näyttö ei näytä nollaa tai --,-- moottorijarrussa. Toisessa merkissä vasta jarrun painaminen (näpäytys) saa aikaan paremman hidastuvuuden - varsinkin, jos moott.jarrutus alkaa alhaisilta kerroksilta (alle 1.5krpm).. Voisko olla, että hiukkashärveleissä tarkoitus pitää "paloa yllä", ettei pitkässä jarrutuksessa polttele öljyhöyryjä kun sytytystä ei voi katkaista, ellei osaa venttileitä lepuuttaa  :'(

Ei noista moottorinohjauksist a aina tiedä kun toisella merkillä tuntuu aivan toiselta  ;D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 21.11.2012 kello on 21:30 »

Tässä on viime viikolta polttoaineen hintoja tuolta etelästä :'(

Meillä oli äsken:  D:1.66  95:1.71  98:1.75
Kirjoittanut: kimi
« : 21.11.2012 kello on 21:02 »

Asautossa olen tuota käyttänyt muutamia tankillisia ja kulutus on noussut muutaman desilitran/100km. Toisaalta auto on ollut käytössä myös nurkka-ajossa ja tämä varmasti selittää osan kukutuksen lisääntymisestä.

Mustaa voimapilveä en tuolla saa täysillä kiihdyttäessä ja perstuntumalla vaihdan aikaisemmin 5 vaihteelle ja se jaksaa sillä paremmin. Mitään isoja muutoksia en kuitenkaan ole havainnut ja tietty nämäkin voi perustua mielikuviin. 
Kirjoittanut: 99
« : 21.11.2012 kello on 20:46 »

Tässä on viime viikolta polttoaineen hintoja tuolta etelästä :'(
Kirjoittanut: Aakku
« : 21.11.2012 kello on 20:44 »

Ymmärtääkseni nykydsl ei katkaise syöttöä moottorijarrussa, toisin kuin bensavermeet..
Pikemminkin päin vastoin.
Kaikki tietämäni nykydieselit katkaisevat syötön moottorijarrutukses sa.
Sitä vastoin jotkut bensa-autot eivät niin tee, vaan niissä saattaa jäädä pieni syöttö päälle. Esimerkiksi jotkut Fordit toimivat näin. Yksi perustelu on kuulemma se, että näin vrmistetaan, että syttymätöntä bensaa ei pääsisi katalysaattoriin. Se ei välttämättä näy auton omalla ajotietsikalla, mutta Econen mittarilla näkee.

Henkilöautoissa säästöä tulee helposti 0,5-1 litraa/100km. Dieselissä yleensä se 0,5l. Kuorma-autoissa säästö on keskimäärin luokkaa 4litraa/100km.
Säästöä saa helpoimmin aikaiseksi kaupunkiliikenteess ä ennakoimalla. Maantieajossa tehokkain säästö on vauhdin pudotus.
Tosiasia on, että kapunkiliikenteessä keskikulutus on ennakoimalla lähes aina pienempi, kuin maantiellä.

Haittapuolena on se, että jarrut ryytyy, etenkin takajarrut. Lisäksi pakokanavat tuppaavat tukkeutumaan. Pitää hieman ajaa epätaloudellisesti ennen päästömittauksia.
Kirjoittanut: 88k5
« : 21.11.2012 kello on 20:18 »

No, nih.. nyt on kerran tankattu Saappaaseen Pro'ota lokakuun alkupuolella... Keimolasta törkeää hintaa 1.620€/l. Pron hinta näkyy vihrein ledein, muiden hinnan ollessa punikkeja.. tiedän kaukaa kuinka välttää Pro'ta myyviä asemia  :laugh:

Mulla kulutus nousi 0.5l/100km, joka on siis yli +10%  Thumbd Liekö seassa useampi dpf-polttoja kun alus kulutus nousi yli litralla,  vai miksi noin kävi  :o. Lisäksi eberi kävi ajonaikan enempi kun oli noita pakkaskelejäkin.
Mitään parempaa kulkevuutta en huomannut, joten tankkasin  viikko takaperin Express asemalta perinteistä 1.479€ litrahinnalla, mutta kulutus on palannut lähes sinne missä oli syyskuun lopulla (kylmät kelit rokottaa +0,2-0.3l/100km) eli 5.0l/100km tuntuu menevän pk-seudulla niinkuin ennenkin ennen Prota :-[ Se siitä kokeilusta - ei vakuuttanut mainospuheet Thumbd

Vaan kun tuo tankkausväli on liki kuukausi, niin seuraava tankkaus voi olla talvisempaa, jota palaa taas himppu enemmän - lieköhän silloin kylmäasemilta on pakko tankata Pro'ta.

Kirjoittanut: kimi
« : 1.10.2012 kello on 12:09 »

Nythän mullekin selvisi miksi viime tankkauksissa ole sattunut Pro:n pistoolia käteen  Thumbd

Eihän nämä "Neste Oil Express" -asemat, jostain syystä sitä myy  :-X (ainakaan vielä).

Meikä kun ostaa löpöä  hinnan mukaan, eikä palvelutason mukaan :laugh:

Minä taas suosin muutamaa asemaa. Espoossa Muuralan Neste ja Helsingissä Kannelmäen Nämä on pääkaupunkiseudulla ne joita eniten käytän. Näillä molemmilla on TI hallit ja kannatan mielelläni tätä toimintaa omalla tavallani. Kautta vuosien noita halleja on tullut käytettyä ja monelle ne on ainoa paikka missä itse pystyy autoaan korjaamaan. Nykyasemat kun yleensä on pieniä elintarvikeliikkeit ä ja toiminta pääosin usein jotain ihan muuta kun autoiluun ja liikenteeseen liittyvää.
Ja osa korkeammasta hinnasta verrattuna kylmiin asemiin palautuu plussan muodossa.
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 1.10.2012 kello on 11:57 »

Olihan noita säästämiskeinoja mutta tärkeintä on mielestäni jättää turhat ajot  pois ja harrastaa kuntoliikuntaa; pyörällä futismatsiin ja kauppaan, sukset olalla ladulle, juosten uimahallille, kontaten kotiin, jne

Ja jos tankissa on kevyttä polttoainetta kulkee myös auto kevyesti  ;D