Yhteenveto
Kirjoittanut: Kare
« : 17.10.2012 kello on 23:37 »
kyllä nuo tunnelit ottaa raskaan kaluston voimille, viime kesänä laskettiin satasta vardön tunneliin ja kahtakymppiä ylös. Yhtään lujempaa ei jaksanut kovista alkuvauhdeista huolimatta. Kyllä tunneleissa on ihan hyvä ajaa mutta jos pohjana on soratie ja valoina seinissä olevat heijastimet niin sitten menee jännäksi. Tällainen on tromssan ja lyngenin välillä yksi mitä pitää melko keskellä reikää ajaa. Siellähän tietysti tuli tankkiautoyhdistelm ä vastaan
Terve! Sillon kun me käytiin tuo Nordkappin tunneli kokeilemassa, oltiin -65 mallisella 8m Mersun bussilla liikkeellä nousun jälkeen oli pikkusen ennen tunnelin suuta 30 nopeusrajoitus merkki, jotuduin emännalle sanomaan , etten millään saa tätä tällä matkalla tuohon kiihtymään. Lainauksen bold lainaajan.
Kirjoittanut: 88k5
« : 17.10.2012 kello on 22:26 »
Sitten tietty löytyy noita "vähähappisia" tunneleita, esim. Narviikin ja napapiirin väliltä Kobbskaret (4.4km). Kapea ja pelkkää nousua toiseen suuntaan Katteliin, että jonkun hyytyjän perävalot tulivat vastaa - eikä mitä ne olikin vastaan tulijan kun ilma oli todella sakeaa, että vastaantulijan valot näkyi punaisena kauempaa Ei mitään puhaltimia ko. pätkällä
Kirjoittanut: tsahkali
« : 17.10.2012 kello on 22:00 »
Epäilen tsahkalin viittaavan Lærdalstunneliin (24,5km)/ E16, lähellä Bergeniä. Taitaa olla maailman pisin autotunneli, ja jo alun alkujaan ollut maksuton. Taisi valmistua 2000-luvulla.. Siihenhän minä.. Muistin vaan pituuden väärin. Ja se maksu olisi tosiaan ollut niin kova, ettei käyttäjiä olisi tullut. Jos matkalla alkaa hirvittämään, niin siellä on ihan laillisia pysähdys/lepopaikkoja.
Kirjoittanut: Lahti32
« : 17.10.2012 kello on 21:51 »
kyllä nuo tunnelit ottaa raskaan kaluston voimille, viime kesänä laskettiin satasta vardön tunneliin ja kahtakymppiä ylös. Yhtään lujempaa ei jaksanut kovista alkuvauhdeista huolimatta. Kyllä tunneleissa on ihan hyvä ajaa mutta jos pohjana on soratie ja valoina seinissä olevat heijastimet niin sitten menee jännäksi. Tällainen on tromssan ja lyngenin välillä yksi mitä pitää melko keskellä reikää ajaa. Siellähän tietysti tuli tankkiautoyhdistelm ä vastaan
Kirjoittanut: 88k5
« : 17.10.2012 kello on 21:09 »
Siinä 23km tunnelissahan ei koskaan ollut maksuja, olis tullut sellainen, ettei olisi ollut käyttäjiä.
Tästäkö 23km tunneliin viittaus sai alkunsa? Epäilen tsahkalin viittaavan Lærdalstunneliin (24,5km)/ E16, lähellä Bergeniä. Taitaa olla maailman pisin autotunneli, ja jo alun alkujaan ollut maksuton. Taisi valmistua 2000-luvulla.. Nordkapp-tunneli on sellainen 3km alamäkeä, vajaa 1 km suoraa ja 3 km ylämäkeä - notkon pohja on 212m alempana. Kannattaa antaa vartti ennakkoa, jos edellä kulkee raskastakalustoa. Siitäkin huolimatta, että auton lämppäri on sisälman kierrolla, tunkee katkua tuollaisten jäljiltä sisään
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 17.10.2012 kello on 19:28 »
Kirjoittanut: K.E.V
« : 17.10.2012 kello on 17:58 »
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 17.10.2012 kello on 17:44 »
Näin uutisen tunnelin maksuista jo kesällä, mutta sinne tunneliin ei maisemat näy Ja Nordkap on "turistirysä" joka ei kiinnosta. Tunneli siis jäänee ajamatta. Itse etsin Pohjois-Norjasta oikeastaan menneisyyttä! Vanhoja taloja ja kulttuuria, vanhojen elinkeinojen, kuten kalastus, poro- ja lammastalous muokkaamia ympäristöjä. Kalastuspaatteja, kalasatamia, kuivaustelineitä, kirkkoja yhdistettynä alhaalta paistavaan aurinkoon ja keskiyön valoisuuteen. Sieltä löytyy suomalaisittain eksoottista karua luontoa nopeasti muuttuvine säineen ja eksoottisine eläimineen kuten monenlaiset merilinnut, hylkeet, valaat, pyöriäiset, kalat, äyriäiset ...
Kirjoittanut: Kare
« : 17.10.2012 kello on 17:15 »
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 17.10.2012 kello on 16:52 »
|