Kirjoittanut: blue
« : 7.10.2012 kello on 18:14 »Muutama kymmentä km. Soliferia 552GL -86 kiskottu ja hyvin jaksaa vetää
Kirjoittanut: blue« : 7.10.2012 kello on 18:14 »Muutama kymmentä km. Soliferia 552GL -86 kiskottu ja hyvin jaksaa vetää
Kirjoittanut: Jushi69« : 3.08.2012 kello on 00:24 »Noita on erilaisia ja yleispätevää ohjetta ei ole. Onko sinulla vaunun käsikirja tallella, sieltä saattaisi löytää jotakin. Tärkeintä on kuitenkin pitää kuula ja palaset puhtaina, ja rikkoa palojen pinta esim hiekkapaperilla jos ovat kiiltävät.No ihan muistilla heitän ohjekirjan väittäneen että kitkapintojen ei saisi rasvata.Eli jos niissä ohjeissa mennään niin olen tehnyt jopa iikaa eli poistanut kaiken tuolla kerpeleen crc brakecleanerilla jolla poistetaan kaikki rasva. Tämä tehtiin ja vahvistettiin hienolla hiomapaperilla jolla hioin mataksi kuulan sekä vetopään ja silti alkoi alle 100km äännelä niin että lapset valitti ja sitten kun vaimo ilmoitti asiasta niin tilannehan on jo vakava... Kirjoittanut: kimi« : 2.08.2012 kello on 23:57 »Pystyykös niitä kiristämään.??Miten.?? Noita on erilaisia ja yleispätevää ohjetta ei ole. Onko sinulla vaunun käsikirja tallella, sieltä saattaisi löytää jotakin. Tärkeintä on kuitenkin pitää kuula ja palaset puhtaina, ja rikkoa palojen pinta esim hiekkapaperilla jos ovat kiiltävät. Kirjoittanut: Jushi69« : 2.08.2012 kello on 23:44 »Juu, jos CRC on esim. "huoltospray" 5-56, joka lupaa vähän kaikkea. Toimii kyllä hetken - vähän kuin saippualiuos - seuraavan sateen jälkeen voiteluominaisuuksi a ei ole mitään jäljellä. Tuolla kun avaa ruostuneen pultin ja ruuvaa takas, niin onpahan tiukemmassa seuraavalla avauskerrallaNo ei se haittaa jos se pysyvä haitta olis se narinan poisto... Työnpuolesta on mahdollista saada monenmontaa crc joita kokeilla mutta tuo nyt tuli ensiksi mieleen. ![]() Siis kitkapalat eivät saa olla liian kuivat rasvasta.Ainakin minun empiristen tutkimusten mukaan koska alkavat narista.Niissä täytyy olla hieman rasvaa mukana koska muuten kaikki valittaisi niistä.Mutta millä ne tehtaalla kyllästettään onkin mysteeri vielä.Mutta ei ole kauan veikkaan.... ![]() Kirjoittanut: 88k5« : 2.08.2012 kello on 23:36 »Reissussa alko se kitkavetopää ääntämään eikä ääni ollut ihan pientä kun kaupunkivauhdeissa ihmiset kääntyivät katselemaan että mikä siellä narisee, niinkuin olis liiterin ovi hiljalleen avautunut.Juu, jos CRC on esim. "huoltospray" 5-56, joka lupaa vähän kaikkea. Toimii kyllä hetken - vähän kuin saippualiuos - seuraavan sateen jälkeen voiteluominaisuuksi a ei ole mitään jäljellä. Tuolla kun avaa ruostuneen pultin ja ruuvaa takas, niin onpahan tiukemmassa seuraavalla avauskerralla ![]() Eli ei käytännössä jätä mitään pysyvää haittaa (öljyä) vetopäähän ![]() Kirjoittanut: Jushi69« : 2.08.2012 kello on 22:18 »Tee sama operaatio uudestaan ja kiristä paloja mikäli onnistuu, muuten uudet palat vetopäähän.Pystyykös niitä kiristämään.??Miten.?? Siinä näkyy olevan sellainen kulumisen ilmaisin ja sen mukaan paloissa olisi runsaasti kulumista vielä.. En taida ihan vielä vaihtaa niitä. Kirjoittanut: kimi« : 2.08.2012 kello on 22:04 »Tee sama operaatio uudestaan ja kiristä paloja mikäli onnistuu, muuten uudet palat vetopäähän.
Kirjoittanut: Jushi69« : 2.08.2012 kello on 22:00 »Eihän Jushi edes tiedä millainen se olisi ehjillä Nivoilla. Hiukkasen vaikea arvostella ilman kokemusta No missään ei auto pohjannut vaikka hidaste töyssyjä matkalle sattu ja ihan normisti mentiin yli.Taitaa niillä vahvistetuilla jousilla olla vaikutusta.Minä en rupea kuuntelemaan sitä narinaa sitten yhtään.Ennen matkaa puhdistin sen kuulan brakecleanerilla ja hienolla hiomapaperilla.Käsi ttelin myös sen vetopään samoilla menetelmillä mutta tässä nyt oli tulos. ![]() Kirjoittanut: K.E.V« : 2.08.2012 kello on 21:54 »Eihän se nivomaattien poistaminenkaan huonontanut vetävyyttä, niin tuskin pieni ruiskaus öljyä kitkavetopäässä vaikuttaa ollenkaan. Tosin siitä puuttuu kitka tuon jälkeenEihän Jushi edes tiedä millainen se olisi ehjillä Nivoilla. Hiukkasen vaikea arvostella ilman kokemusta ![]() Kirjoittanut: kimi« : 2.08.2012 kello on 21:53 »
Eihän se nivomaattien poistaminenkaan huonontanut vetävyyttä, niin tuskin pieni ruiskaus öljyä kitkavetopäässä vaikuttaa ollenkaan. Tosin siitä puuttuu kitka tuon jälkeen |