rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 4.08.2012 kello on 21:15 »

Kiitokset viesteistä!
Pitäs päästä kokeilemaan tuommosta isompaa vaunua. Voimaa riittää vakionakin.
Takaveto on varmaan eduksi jos ei nelivetoa  käytössä. Quashqaikin oli neliveto, mutta ensisijaisesti veti etupäällä, siinä huomasi vetelyä, takapainotteinen neliveto olis varmaan paras vaunuveturi, niinkun BMW tai MB, muitakin lienee.
Kirjoittanut: Jushi69
« : 4.08.2012 kello on 20:27 »

Hyvin se vaunu mersun perässä huilaa...

Tuossa W204:ssa ei jousitus kanna kuormaa kovin rajusti elikkä pitää muistaa tarkistaa aisapaino.

Itse pääsin kokeilemaan S211:stä tuossa vaunun vedossa ja ihastuin kovasti. Nuo farkussa olevat ilmajouset takana tekevät sen että auton asento ei muutu missään tilanteessa.

Voima tuossa E220CDI:ssä rittää hyvin repimään tuollaista parin tonnin vaunua leikiten.(170hv ja 400nm vääntöä)

Ja ennen kaikkea vetoauton pitää[/i] olla takavetoinen tai neliveto.

No onhan tuota etuvedollakin pärjätty. ;)
Kunhan on voimaa ja vääntöä tarpeeksi.
Kirjoittanut: äkkinäinen
« : 4.08.2012 kello on 20:17 »

Hyvin se vaunu mersun perässä huilaa...

Tuossa W204:ssa ei jousitus kanna kuormaa kovin rajusti elikkä pitää muistaa tarkistaa aisapaino.

Itse pääsin kokeilemaan S211:stä tuossa vaunun vedossa ja ihastuin kovasti. Nuo farkussa olevat ilmajouset takana tekevät sen että auton asento ei muutu missään tilanteessa.

Voima tuossa E220CDI:ssä riittää hyvin repimään tuollaista parin tonnin vaunua leikiten.(170hv ja 400nm vääntöä)

Ja ennen kaikkea vetoauton pitää olla takavetoinen tai neliveto.
Kirjoittanut: pamaus
« : 3.08.2012 kello on 16:45 »


Täytyy vielä jatkaa, että en ota millään tavalla kantaa siihen onko LMC hyvä tai huono vaunu, vaan oleellista on tällaisessa pitkässä vaunussa, se, että ei ole hukkaneliöitä.

Vrt Solifer 6102 vs 6702. 

Se mikä näissä 720 vaunuissa on todella surkea, on tämä jääkaappi. Saksalaiset syö vain ulkona.

Laitoin toisen jääkaapin lisäksi tuonne keskioleskeluryhmää n, ihan tavallisen sähkökaapin 1000w invertterin perään.

Tuossa keskioleskeluryhmäs sä on kehittämisen varaan, vielä kovasti. Siihen kyllä saa rakennettua vaikka ja mitä, jos mielekuvitus antaa myöten.

Nyt mulla on siellä ilmastointikone, jääkaappi, häkkisänky ja kersojen vaatteita koreissa. Ei mikään niin kaunis näky, mutta toimii. Onhan sitä yli 50 vrk tänä kesänä tullut pyörittyä ympäri suomea.
Kirjoittanut: pamaus
« : 3.08.2012 kello on 16:12 »

Täytyy sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen valintaan.

Tällä kokoonpanolla, kun on 3 alle kouluikäistä lasta, niin tämä pohjaratkaisu toimii. Sama Hobbylla ja Detskulla.

Se ero, että Hobby 720 Aldella sen omamassa on 1800 kg. Paljon on painoaeroa LMC ja Hobbyllä.

Edellinen vaunu oli 610 Hobby ja siinä on oli rajusti aisapainoa yli 100 kg, tämä LMC on paljon tasapainoisempi, aisapainoa 50 kg.

Aivan turhaa sitä ihmiset pelkää pitkää vaunua, ei paljon eroa kun 550 Soliferilla liikkui,  risteyksissä kun ottaa vähän ulompaa, kun perä oikaisee aika rajusti.

Perässähän tälläinen tulee kuin juna, paremmin kuin 550 Solifer, johtunee telistä.

Vaunualueella minä käy aina ensin kävellen tiedustelemassa maaston mihin vaunun sihtaan ja alaviin nurmiikko kohtiin en mene ollenkaan. Vielä en ole jäänyt kiinni.

Ja voimaa Volvossa on ihan riittävästi.

Alkuun katselin 650 Hobbyä, mutta onneksi tuli tämä 720 tarjolle, loppujen lopuksi tuo 70 cm ei tässä pituudessa enää tunnu missään. Sama vaiva peruuttaa leirintäalueella. Molemmat taittuu yhtä huonosti.

Niin tämä pituus tulee kaupanpäälle, hinnoissa ei ole mitään eroa esim saksalaisten 6 ja 7 metrin vaunuissa.

Niin ja tuosta alaolevasta blogista näkee missä sitä on tullut tänä kesänä pyörittyä, ja aina on sovittu.
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 3.08.2012 kello on 15:46 »

Mitenkäs Pamauksen yhdistelmä liikkuu? Riski konehan on Volvossa, mutten ole ikuna kokeillut noin julman pitkää vaunua vedellä.  Vaatii tilaa kämppärilläkin. Tilaa olis kyllä, mutta meidän pesueelle pienempikin riittäisi, toisaalta ison ja pienemmän hinnat ei paljon eroa.
Kirjoittanut: pamaus
« : 3.08.2012 kello on 14:29 »

Mulla on Volvo V70 D5 vetokyky 1800 kg

Perässä LMC 720 omamassa 1560 kg, kokonaismassa 1900 kg

Ja kaikkein olleellisinta on se, kun poliisi vie puntariin, mitä se vaunu painaa siinä puntarissa.

Minun tapauksessa se ei saa painaa yli tuota 1800 kg, jonka volvolla saa vetää.

Tuossa asiasta keskustelua.

http://karavaanari.info/index.php?topic=9000.msg106724#msg106724
Kirjoittanut: 88k5
« : 2.08.2012 kello on 23:50 »

Jos en nyt ihan väärin muista niin vaunun kokonaispaino saa olla suurempi kuin auton vetopaino mutta vedettävä vaunun massa ei saa ylittää vetopainoa. Jos yrittäis vähän keksityllä esimerkillä selittää...


Näin sanoo asetus"Ajoneuvon käytöstä tiellä" koskien M1 ja N1 luokan autoja, mutta poikkeuksiakin tuohon löytyy ja ne ovat M1G ja N1G eli maastohenkilö- ja -pakettiautoja, joilla perävaunu voi olla 1.5 kertainen kok.massaltaan vetoautoon nähden. Samaa autoa on voitu rekisteröidä molemmiksi (G:llä yai ilman), esim. Mesen maastureita ja VW Transporter Syncroja.

Edit; ja sama asetus sanoo, että jarruttoman perävaunun kytkentämassa on enintään puolet jarrullisesta. Eli vähintään 1.500kg jarrullista pitää saada kiskoa, että 750kg jarrutonta saa laittaa, vaikka otteessa ei lukisi siitä mitään..
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 2.08.2012 kello on 22:17 »

Juu, terveellä järjellä kun laittaa koukkuun vähän autoa kevyempää, mitä jaksaa kiskoa, on jo aika hyvin. Tuommonen auton painoinen kärrypaino niinku mesessä taitaa olla ihan maksimi.
Vähän ihmettelin moista määrää Nissaniin verraten, mutta luultavasti vakaammin tulis perässä, pitempi akseliväli, (oikea) takaveto, matalampi, jäykempi alusta.
Kirjoittanut: Weicco
« : 2.08.2012 kello on 21:54 »

Trailerikeskuksen sivuilla on selitetty melko helposti tuo veto homma.