rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 18.07.2012 kello on 20:09 »

Jos hihnaa tunkee sormin sinne uraan ja samalla tiiraa silmällä, pitäisi kyllä näkyä, pohjaako hihna..  Jotta ongelma poistuisi, kannattaa tehdä se pirullinen homma, eli irroittaa laturi. Jos ja kun joutuu hankkimaan sen leveämmän hihnan, kannattaa vähän laskeskella, miten pitkä se pitäisi olla. Ja yxi turha ostoskin on halvempi kuin ikuinen ongelma.
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 18.07.2012 kello on 13:48 »

Jep,jep..tätä on liikkeellä. Melkein joka ikinen kerta kun oltiin reissulla parkissa jossainpäin vinkui hihna ja aina vanhempi Fiatin alustalla oleva auto oli kyseessä.
Esim täältä löytyy 11,9 mm hihna http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/maatiloille/kiilahihnat/11_9mm-leveat
Itelle Raskoneella vaihdettiin 10x910 mutta ei tunnu sekään pelittävän. Alkuperäinen 10x925 oli liian pitkä huoltomiehen mukaan, loppui kuulemma kiristysvara.
Kirjoittanut: Amigo
« : 18.07.2012 kello on 12:37 »

Tervehdys karavaanarit

Minulla on v-89 Ducato TD-alustainen asuntoauto joka on muutoin OK mutta laturin remmi ei ota kestääkseen. Onneksi on AL-turva jonka avulla on kolme kertaa hinattu korjaamolle. Autossa on siis kiilahihna joka käyttää laturia ja vesipumppua. Kun hihna uusii, se alka kiljahtelemaan muutaman sadan kilometrin jälkeen. Sitte se kiristetään mutta sama vaiva tulee kohta takaisin. Kitkaspray autta vähän mutta tuhanne kilometrin jälkee hihna katkeaa. Tämä on tapahtunut nyt kolme kertaa. Viimeksi uusittiin myös laturin hihnapyörä, mutta ei siitäkään apua ollut. Hihna on myös suorassa linjassa. Ainoa mitä ei ole kokeiltu on leveämpi hihna, mutta korjaamot eivät jostakin syystä halua sitä laittaa vaan laittavat "oikean" kokoisen vaikka olen epäillyt josko oikean kokoinen alkaa helposti pohjaamaan ja pito loppuu siihen. Vesipumppu pyörii hyvin eikä siinnä ole väljää. Moottorin hihnapyörä on silminnähden OK. Akku on kunnossa(molemmat) eli liika rasitus laturille ei ole todennäköistä.
Jos jollain on ollut vastaavia kokemuksia ja ongelmaan ratkaisu tiedossa niin olisin erittäin kiitollinen tiedosta.

Epäilen samaa,joku hihnapyöristä kulunut ja tosiaan "kapea"hihna pohjaa.
Kirjoittanut: Knaus-90
« : 18.07.2012 kello on 12:11 »

Tuossa linkissä ongelmaa yritetään ratkoa.
   http://karavaanari.org/index.php/topic,4738.0.html
Kirjoittanut: 6700
« : 18.07.2012 kello on 11:58 »

Tervehdys karavaanarit

Minulla on v-89 Ducato TD-alustainen asuntoauto joka on muutoin OK mutta laturin remmi ei ota kestääkseen. Onneksi on AL-turva jonka avulla on kolme kertaa hinattu korjaamolle. Autossa on siis kiilahihna joka käyttää laturia ja vesipumppua. Kun hihna uusii, se alka kiljahtelemaan muutaman sadan kilometrin jälkeen. Sitte se kiristetään mutta sama vaiva tulee kohta takaisin. Kitkaspray autta vähän mutta tuhanne kilometrin jälkee hihna katkeaa. Tämä on tapahtunut nyt kolme kertaa. Viimeksi uusittiin myös laturin hihnapyörä, mutta ei siitäkään apua ollut. Hihna on myös suorassa linjassa. Ainoa mitä ei ole kokeiltu on leveämpi hihna, mutta korjaamot eivät jostakin syystä halua sitä laittaa vaan laittavat "oikean" kokoisen vaikka olen epäillyt josko oikean kokoinen alkaa helposti pohjaamaan ja pito loppuu siihen. Vesipumppu pyörii hyvin eikä siinnä ole väljää. Moottorin hihnapyörä on silminnähden OK. Akku on kunnossa(molemmat) eli liika rasitus laturille ei ole todennäköistä.
Jos jollain on ollut vastaavia kokemuksia ja ongelmaan ratkaisu tiedossa niin olisin erittäin kiitollinen tiedosta.