rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: megaman
« : 2.12.2025 kello on 11:46 »

^
No niinhän se on tuolla ylempänäkin jo mainittu. No kannattanee tehdä se iskariremontti kääntölaakereineen, niin on sekin sitten poissuljettu.
Kirjoittanut: Knasu2005
« : 2.12.2025 kello on 11:01 »

Täriseekö auto tyhjäkäynnillä paikoillaankin, vaiko vain liikkeessä ollessaan?

Vain ajossa
Kirjoittanut: megaman
« : 2.12.2025 kello on 09:45 »

Täriseekö auto tyhjäkäynnillä paikoillaankin, vaiko vain liikkeessä ollessaan?
Kirjoittanut: Knasu2005
« : 2.12.2025 kello on 06:16 »

Hyvää pohdintaa!
Auton taustasta minulla ei juurikaan ole tietoa. En ole itse autolla ajanut kuin muutaman sata kilometriä. Autoista minulla kyllä löytyy kokemusta niin ajajana kuin korjaajana.
Tärinä on vähän riippuvainen tien pinnasta, hiljaisessa vauhdissa ei niinkään, mutta yli 60km/h vauhdissa eroa on onko alla uusi/uudehko vai kulunut asfaltti.
Lisäksi mielestäni auton etupää on löysähkö, tosin noin painavasta autosta sitä on vähän hankala todentaa. Ja jonkun verran on myös uraherkkyyttä ohjauksessa. Mikä tietysti voi johtua monesta muustakin syystä…
Etuiskarit oli vaihtolistalla joka tapauksessa, niin menee samalla työllä koko etujousitus uusiksi.
Kirjoittanut: Mjerica
« : 2.12.2025 kello on 05:31 »

@Kotilo: "Vetoakselit on syypää tärinään"

-Aivan kuin et olisi lukenut aloitusta.

@Tarvasjoki: Oli aikoinaan 2000 vuotinen dukato teki samaa ,iskareiden
             yläpään laakerit uusix niin lakas.

Yritän saada logiikkaa tähän: Jos ajatellaan että syynä on tiestä pyöräntuennan
läpi  tuleva heräte niin laakeri itsessään on siinä ketjussa jäykkä kohta.
Joustintuen yläpäässä on kuminen vaimennin, voisin kuvitella että jos se on
painunut niin metalliosat ovat lähestyneet toisiaan ja rakenteesta on tullut
"kova" ja siksi tärinä pääsee läpi.
   Mietin myös sellaista mahdollisuutta että iskunvaimentimen venttiilissä
on tapahtunut jotain mikä on sulkenut virtausta liiaksi. Tuo venttiilihän ei
ole aivan yksioikoinen toiminnaltaan ja variaatioitakin on joten tuollainen
saattaisi manifestoitua useammalla tavalla.

  Joka tapauksessa tällainen tärinä pitäisi olla vahvasti riippuvainen
tien pinnan tasaisuudesta ja siis sileällä pinnalla jokseenkin kadota. Tästä
syystä, ennen mitään korjausyrityksiä, yrittäisin saada lisäselvyyttä kahdella
tavalla. Ensin ajamalla tienkohdissa joissa on mahdollisimman suuri ero siinä
mitä tulee eri puolien pyörien alle. Ellei sellainen tuota selvää tuntumaa
vikapaikasta kokeilisin katsastusaseman/korjaamon iskunvaimenninteste riä.
Varsinkin jälkimmäinen erottaa eri puolet ja etu- sekä takapään selvästi
toisistaan.

  Ja kuten melkein aina, olisi hyvä tietää vian ja/tai sen oireen
historia.
Kirjoittanut: Knasu2005
« : 1.12.2025 kello on 21:32 »

Oli aikoinaan 2000 vuotinen dukato teki samaa ,iskareiden yläpään laakerit uusix niin lakas.

Tätä minä itsekkin olen epäillyt. Hyvä että sain kokemusperäistä vahvistusta. Pitää samalla vaihtaa iskarit ja jouset.
Epäilin myös taka-akselia, mutta kun ei siellä ole oikein mitään semmosta joka resonoisi sillä tavalla runkoon
Kirjoittanut: Tarvasjoki
« : 1.12.2025 kello on 20:28 »

Oli aikoinaan 2000 vuotinen dukato teki samaa ,iskareiden yläpään laakerit uusix niin lakas.
Kirjoittanut: Knasu2005
« : 1.12.2025 kello on 20:24 »

Tässä ei ole tripod malliset sisemmät vetonivelet, eikä tietysti sisemmätkään. Moottorin kumit on kyllä tarkistettu.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 1.12.2025 kello on 20:11 »

Ne moottorin kumit voisi kuitenkin tarkistaa.
Kirjoittanut: Kotilo
« : 1.12.2025 kello on 19:35 »

Vetoakseleiden epätasapaino tuota voisi vaivata.
Onko 3-nivelet (tripod) (3-joint) oikein asennettu  toisiinsa nähden?
Voisi ensin selvittää miten niiden kuuluu olla toisiinsa nähden. Veikkaan että 120 astetta vastaan 120 astetta mutta tämä ei ole tieto!
Sitten tarkastaa tai korjata jos on väärin kasattu.
3 nivelessä on moniurat (siis saa useaan asentoon asennettua) ja voihan virheitä asentaessa sattua kelle vaan.