rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: dereke
« : 30.11.2025 kello on 02:10 »

Ja sanomasta päästyäni, VW Crafterin momentinmuunninlaat ikkoon huuhteluvaihto Öljypisteellä. Pitkä tarina lyhyeksi, oli ollut 90 tkm kohdalla öljyt tummaa vaikka vasta jokusia päiviä aiemmin merkkihuollossa(tm) vaihdettu valuttamalla uutta öljyä laatikkoon. Valutusvaihto 450 eur, määrä 4 litraa. Huuhtelu 330 eur.

Palaan asiaan jos huuhtelu nyt aiheuttaa ongelmia. Parannusta tuli, ettei enää 3->4 vaihteelle vaihtaessa täristä.
Kirjoittanut: dereke
« : 11.09.2025 kello on 07:33 »

Nykyisessä hybridissäni (eCVT) vaihtoväli 40 tkm/24 kk, olen valinnut normaalia rankemmat käyttöolosuhteet huoltokirjasta koska nurkka-ajoa ja Suomen talvea. Aikoinaan Daewoo Chevrolet hlöautossa ei ollut Aisinin laatikolle mitään vaihtoväliä huoltokirjassa merkittynä, mutta huollossa olivat todenneet tehtaan tehneen jälkeenpäin suosituksen 75 tkm vaihtovälistä.

Eli kannattaisin kyllä 3,5 tonnin kuormaa jatkuvasti vetävälle automaatille tuota max 60 tkm vaihtoväliä, ihan perinteisesti valuttamalla ei huuhtelemalla.
Kirjoittanut: hemppat
« : 4.02.2025 kello on 21:31 »

Robotin vaihtajan öljy, Atf, helposti vaihdettavissa, kannattaa tehdä kohtuu usein kuten myös hydrauliyksikön jarruneste Dot4. Vaatimukset täyttävät nesteet löytyy osakaupoista. Määrät on pieniä ja 100 ja 500 millin ruiskut ainoa erikoistyökalu.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 4.02.2025 kello on 17:31 »

Ei niinkää fiat mutta muita "merkkiautoja" https://www.youtube.com/@Simolammikko/videos monenlaista rahastusta merkkiliikkeeiltä ja valmistajilta
Kirjoittanut: armas ujomieli
« : 3.02.2025 kello on 16:32 »

Vaihtajan. Laatikkoonkin vissiin joskus tarvis, pitää vielä selvittää...
Kirjoittanut: K.E.V
« : 3.02.2025 kello on 16:06 »

Ohi aiheen mut; Fiiun robottipuolen öljyn vaihtoväli on 75t. Kuulin vasta viime syksynä ja pääsi menemään 105t. Tosi mustaa oli ollut kuulemma :o
Tarkoititko lootan vai vaihtajan öljyä? Ammattimies sanoi taannoin ettei 90% käyttäjistä vaihda koskaan vaihtajan öljyjä ja sitten itkevät somessa.
Kirjoittanut: armas ujomieli
« : 3.02.2025 kello on 15:49 »

Ohi aiheen mut; Fiiun robottipuolen öljyn vaihtoväli on 75t. Kuulin vasta viime syksynä ja pääsi menemään 105t. Tosi mustaa oli ollut kuulemma :o
Kirjoittanut: ohikulkija
« : 3.02.2025 kello on 15:47 »

Automaateissa on suuria eroja, onko kyseessä perinteinen momentinmuuntimella vai tuollainen robotoitu manuaalinen katastroofi, kuten nuo powershiftit joissain fordeissa.

Menneisyydessä tuli ajeltua ilman öljynvaihtoja perinteisellä loodalla tuonne 450 000 asti ja sitten se päätti vaihtaa itse öljynsä alipainekellon kalvon revettyä.... uus alipainekello sisään ja loput vanhat öljyt pois ja uudet sisään...ja matka jatkui .....
Mutta ei nämä nykyiset taida kestää tuollaisia lukemia....
Tuossa 2019 Focuksessa on käsittääkseni tehty jonkinlainen paluu perinteiseen momentinmuutimeen,  mutta tiesivät korjaamolla kertoa että ei kovin onnistunut eikä samaa laatikkoa ole sitten enää väheän uudempiin laitettu. Tuon pitäisi tosiaan olla täysin huoltovapaa, jos vain kestää :-) Mekaanikko sanoi että aika sakeaa oli öljy siihen nähden että 70tkm vain ajeltu...
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 3.02.2025 kello on 14:56 »

Automaateissa on suuria eroja, onko kyseessä perinteinen momentinmuuntimella vai tuollainen robotoitu manuaalinen katastroofi, kuten nuo powershiftit joissain fordeissa.

Menneisyydessä tuli ajeltua ilman öljynvaihtoja perinteisellä loodalla tuonne 450 000 asti ja sitten se päätti vaihtaa itse öljynsä alipainekellon kalvon revettyä.... uus alipainekello sisään ja loput vanhat öljyt pois ja uudet sisään...ja matka jatkui .....
Mutta ei nämä nykyiset taida kestää tuollaisia lukemia....
Kirjoittanut: ohikulkija
« : 3.02.2025 kello on 13:46 »

Huuhteluvaihto maksoi 250 € vuonna 2020...

Öljypisteellä oli ainoa vaihtoadapteri, joka sekin tilattiin Italiasta. Merkkiliikkeissä ei ollut sopivia välineitä, eikä kaiketi osaamistakaan.
No eipä ollut kallistakaan sitten.   Focuksesta kun avasivat  "huoltovapaan" automaattiaskin yhtä kadonnutta vaihdetta metsästäessään niin lapulla oli pelkät uudet öljyt vanhojen tilalle  jossakin 600 euron korvilla jos en ihan väärin muista.  Takuuhommia onneksi, kun kaikkineen lystin hintalappu oli jossakin kolmen tonnin pinnassa.