rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Alan
« : 11.11.2025 kello on 18:11 »

Hieno juttu, että löysitte tämän ketjun.

Olisiko seuraava tervehtiminen vai ilmastoinnin tarpeellisuus? Ehkä lisälukitukset ja muu varkaiden torjunta? ;D

No niistä ei löydy absoluuttista totuutta.
Kirjoittanut: reissu
« : 11.11.2025 kello on 17:54 »

Aika selvästi sanottu, joten jatkossa ei tarvitse tästä kinata ja kukin voi selata viestejä taaksepäin selvittääkseen oikeassaolijan.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.11.2025 kello on 12:21 »

Loistava löytö, kiitos.
Lainaus
.Telillä tarkoitetaan sellaista kahden tai useamman akselin käsittävää akselistorakennetta, jossa akselien välinen kuormitus jakautuu määräsuhteessa ja jossa kahden peräkkäisen akselin välinen etäisyys on enintään 2,60 metriä



Lainaus
Kaksoisakselistolla tarkoitetaan sellaista etuvetoisen M 1 - ja N 1 -luokan ajoneuvon sekä O 1 - ja O 2 -luokan hinattavan ajoneuvon akselistorakennetta, jossa peräkkäisten akselien väli on enintään 1,00 metriä ja jossa akselien jousituksia ei ole kytketty toisiinsa akselien välisen kuormituksen tasaamiseksi. Kolmoisakselistona pidetään vastaavaa kolmiakselista O 1 - ja O 2 -luokan hinattavan ajoneuvon akselistorakennetta .
Kirjoittanut: joe244
« : 11.11.2025 kello on 11:34 »

Kun ollaan suomessa, niin pitäisikös noudattaa lakia.

Eli telin määritelmä: https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/saadoskokoelma/1997/671#:~:text=Akseli%20ja%20akseliryhm%C3%A4-,1.,on%20enint%C3%A4%C3%A4n%202%2C60%20metri%C3%A4.

"
Telillä tarkoitetaan sellaista kahden tai useamman akselin käsittävää akselistorakennetta, jossa akselien välinen kuormitus jakautuu määräsuhteessa ja jossa kahden peräkkäisen akselin välinen etäisyys on enintään 2,60 metriä.
"
Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.11.2025 kello on 15:16 »

Mikset mene kirjoittamaan tuonne wikipediaan miten asuntovaunun/-auton teli-määritelmä eroaa muista?
Tartteeko kirjoittaa. Ainoastaan ajatella toiminta ja vaikka ajaa niin erottaa kaksiakselisesta. Eräs karavaanari ajeli 2 akselisella vaunulla ja se kulki vähän keula pystyssä korkean koukun takia. Rengas tuhannen päreiksi ja repi lattian auki sähköjohdot rullalle jne. Ei hauskaa. Kyllähän rekan ilmajousitettu telikin myötäilee pyörien eri korkeuksia. Kuten tämä kynkkäteli. Ps se Wikipedia ei ole mikään totuuden lähde kuten ei tekoälykään.
Kirjoittanut: Hesus
« : 10.11.2025 kello on 13:20 »



Tikkakosken diplomaatti R.I.P sekoitti rekkahommia jo ihan tarpeeksi vaununvetoon. Joten pysytään pois siltä linjalta. Siinä pätee omat kriteerit.

Mikset mene kirjoittamaan tuonne wikipediaan miten asuntovaunun/-auton teli-määritelmä eroaa muista?
Kirjoittanut: mike
« : 10.11.2025 kello on 11:57 »

Meinaatko että parirekeä on sanottu teliksi?
Kirjoittanut: "Masi"
« : 10.11.2025 kello on 09:34 »

Oikeastaan kun puhdasmielisiä ollaan niin teli kuuluu hevosella metsätöitä tehdessä käytettäväksi ;)
Kirjoittanut: megaman
« : 10.11.2025 kello on 09:23 »

Teli ylös, tai "ronssonit" päälle!  ;D
Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.11.2025 kello on 07:45 »

Tärkeämpi on toimivuus vrt nimitys. Kuten vaanari61 sanoi tämä kynkkäteli on vetäessä huomattavasti parempi vrt kaksoisakseli. Vaikka koukun korkeus väärä ei perässä tuleva ole yhden akselin varassa vaan paino jakaantuu molemmille .

Tikkakosken diplomaatti R.I.P sekoitti rekkahommia jo ihan tarpeeksi vaununvetoon. Joten pysytään pois siltä linjalta. Siinä pätee omat kriteerit.