Kirjoittanut: dereke
« : 10.11.2025 kello on 21:21 »Porissa varmaan paljonkin erilaisia nyrkkipajoja, mutta mieluusti kuulisin lisää suosituksia. Rauma jonkun verran kaukana... Tuntuu, että nykyään osataan enää rahastamisen taito.
Viimeksi sain Porissa mönkijälleni ihka aitoa valohoitoa. Piti tehdä ensihuolto eli käydä tarkistuskohteet läpi, säätää venttiilien välykset jne. Olivat huoltoliikkeen (ehkä) vaihtaneet oikeat öljyt koneeseen, ja kuitille kirjoittaneet "kevyt ensihuolto". Kun kyselin, että miksei esim. venoja säädetty Kiinan tehtaan jäljiltä, niin naureskelivat ja sanoivat etteivät tarkista koskaan, on niin kova homma purkaa katteet irti. Noh, huoltokirjassa on nyt se kultaakin arvokkaampi huoltoliikkeen leima ja takuu jatkuu... jonain päivänä seuraava omistaja voi todeta, että säännöllisesti huollettu merkkiliikkeessä ja muutenkin hyvällä pidolla ollut mönkijä.
Mukava lukea vanhoja kirjoituksiaan, mm. tuosta valohoidosta. Ducaton jakopään hihna kesti moitteettomasti reilun 3 vuotta, eli oli kyllä todennäköisesti vaihdettu caravanliikkeessä.
Mutta sitten taas viimeksi tänään tuli perusporilaista puolivalohoitoa merkkihuollossa, puolet tehtiin puolet jäi tekemättä kun piti automaattilaatikon öljyt ja suodatin vaihtaa. Öljyt vaan ehdittiin vaihtaa, sitten löi klo 16 ja suodatin jäi tekemättä. En nyt kerro merkkiliikkeen nimeä, kun asia vielä kesken eli maksamatta. Ja toisaalta tultiin vastaan, sanoen että okei kiire ollut tänään mutta voidaan tehdä sihdin puhdistus vanhoilla öljyillä kun tuot auton uudelleen meille. Eli vähän niinkuin että mitvit nyt taas? Valutetaan öljyt astiaan, öljypohja irti, sihti puhtaaksi, pohja uudella tiivisteellä.takais in ja astiasta valutetut öljyt takaisin? En edes jaksanut alkaa kyselemään, sanoin vaan että ok ja läksin tatti otsassa pois. Miettien että olisi taas pitänyt itse tehdä tämäkin tai ainakin olla vieressä katsomassa ja pitelemässä kädestä.
