rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjh48
« : 9.11.2025 kello on 18:21 »

Mikä mahtaa olla asennustilanne?
Kirjoittanut: mjh48
« : 1.11.2025 kello on 11:17 »

Laita tietoa vaikka yksityisviestillä onnistuiko.
Laitoin sinulle sillä oman sp-osoitteeni
Kirjoittanut: vaan ari
« : 31.10.2025 kello on 20:26 »

ok
Kirjoittanut: mjh48
« : 30.10.2025 kello on 20:22 »

Lue ohje ajatuksella, siinä on kerrottu koko juttu
Kirjoittanut: vaan ari
« : 30.10.2025 kello on 20:01 »

Hei
Tsekkaan sen tämä voisi selittää asian..
Kiitos..
Kirjoittanut: mjh48
« : 30.10.2025 kello on 18:46 »

Se ei ole oikea liitin.
Oikea liitinpari löytyy konehuoneen sulakekotelon alta kts. Ohjeen kuva
Kirjoittanut: vaan ari
« : 30.10.2025 kello on 17:40 »

Hei, kiitos avusta
Tuo liitin löytyy kojelaudan alta, rattipylvään vasemmalta puolelta. Se on sama Delphi-liitin, mutta täytyy tarkistaa, onko sulakerasian alla toinen oikea liitin, jossa värit täsmäävät, tässä on myös kaikki pinnit kytketty molemmin puolin.
Jarruvalokytkin, joka toimii NC-tyyppisenä (normally closed) kytkimenä, on paikallaan ollessaan painettuna. Kun jarrua painetaan, kytkin vapautuu ja kärjet sulkeutuvat – eli se on toiminnaltaan suljettu, kun jarrua painetaan.
Kääntö tapahtuu tuossa kohdassa… Mittasin kytkimen irrotettuna, ja se selittää tuon kytkinasian.
Kirjoittanut: mjh48
« : 30.10.2025 kello on 14:12 »

Olethan kuitenkin kiinni oikeassa liittimessä, eli konehuoneen sulakerasian alla olevassa liitinparissa?
Kirjoittanut: mjh48
« : 30.10.2025 kello on 12:44 »

Tuohon johtojen värikysymykseen en osaa/uskalla ottaa kantaa, kun en itse ole näkemässä.
Kuitenkin 20 – 30 kaveria on ottanut yhteyttä ja kukaan ei ole kertonut noin totaalisista värieroista johtimissa.
Vastaavissa kohden naarasliittimellä pitää kuitenkin olla tyhjää.
Se, että jarruvalokytkin olisi avautuva, tuntuu varsin erikoiselta.
Siinä kylläkin on tai pitää olla kaksi kärkiparia, joista toinen on avautuva vakkaria varten.
Sulkeutuva on jarruvalolle.
Kytkinpolkimessa olevaan kytkimeen ei ole tarpeen puuttua, sen kytkennästä ei  ole paljoa tietoakaan löysiin yhden kuvan italialaiselta sivulta, mutta olen sen siivonnut pois, kun ei ole enää autoakaan.
Olen käynyt täällä kurkkimassa lähinnä aikani kuluksi.
Liitteenä tietoa D004 urosliittimestä ja jarruvalon kytkentäkaavio.
Mielestäni ylimääräiset releet ovat turhia, koska on kolme varmistusta vakkarin poiskytkentään:
-   ohjaimen kytkin
-   jarrupolkimen kytkin
-   kytkinpolkimen kytkin

Voit vielä mitata ECU:n liittimeltä meneväkö johdot oikeisiin paikkoihin

Lisäys:
Onhan sinulla tuo ohje https://karavaanari.org/index.php/topic,14036.255.html
Kirjoittanut: vaan ari
« : 29.10.2025 kello on 17:50 »

Tämähän asiassa huolestuttaa, koska eroavaisuuksia on aika paljon.
Jarrukytkin toimii autossani eri päin, ja uudessa kytkimessä on sekä avautuva että sulkeutuva kosketin.
Ajattelin kääntää tiedon releellä, mutta releen kelan palaessa voisi vakionopeussäädin jäädä päälle, joten siksi suunnittelin kaksoisrelekytkennä n turvallisuuden varmistamiseksi.
Eikö niin, että A08-nastaan tulee vakionopeussäätimen tieto?
Eli kun vakionopeus on päällä, A08 on jännitteinen, ja kun jarrua painetaan, piiri aukeaa ja ECU kytkee vakionopeuden pois...