rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 28.10.2025 kello on 10:46 »

Ford-pohjaisissa koneissa on ollut,  muistaakseni ennen -12, ongelmia suuttimien kustessa mäntään reikä ja kone täysremonttiin.

Voortin softa on päivitetty aikaa sitten.
Kirjoittanut: Hiski
« : 27.10.2025 kello on 20:01 »

Ducatossa on Iveco (Ftp) nokkahihna kone, Sitikka  ja Pösö: Ford Psa yhteistyökone ketjukäyttöisellä nokalla 2.0 tai 2.2. Ford-pohjaisissa koneissa on ollut,  muistaakseni ennen -12, ongelmia suuttimien kustessa mäntään reikä ja kone täysremonttiin. Uusimassa Ducatossa koneon 2.2, mutta remmikone, eli perustunee tuohon Iveco-koneeseen
Kirjoittanut: Lerssinen
« : 25.05.2025 kello on 13:41 »

"Key features & benefits"
"Belt-in-oil camshaft and oil pump drive belts"
 :(

Juu, ja öljynvaihtoväli 40tkm...
Kirjoittanut: tikola
« : 25.05.2025 kello on 12:04 »

Juuri näin.

Vaikka lähdettiinkin heti alussa vähän huonoille urille, niin tulihan tuossa oikeasti selviteltyä niitä konevaihtoehtoja ihan kattavasti. Kyllä tuo teema kiinnostaa itseänikin. Lähinnä siitä vinkkelistä, että tietää minkä välillä niitä valintoja tekee ja mistä asioista pitää tietoa kaivaa. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa tuo PSA DW kone, joka on käytännössä sama kuin Ford Duratorq. Se tarkoittaa minulle sitä, että haen paljon Ford Kugan varaosia tuosta läheltä ranskalaisiin autoihin erikoistuneesta liikkeestä. Saan niitä samoja osia Motonetistäkin, mutta kivempi käydä spesialistilla ja pitää sitä palvelua siltä osin pystyssä.

Eli tuo tieto auttaa vaikka ei siitä euromääräiseen vaihtoarvolukemaan ikinä päästäisikään.
Kirjoittanut: vaanari61
« : 25.05.2025 kello on 11:15 »

Nyt tämän keskustelun aikana on päästy tulokseen, että ihan kaikkia merkkejä on kaikilla koneilla. esitteeleehän viestin avaaja edellisessä viestissään meille 2.2litraisen Citroenin, eli kumoaa sen alkuperäisen kysymyksen väitteensä.


Juu, tuonesimerkinkohdal la linkki ei osu kohdalleen mutta hyvä kun selvieeä nuot moottorivaihtoehdot olipa linkit/kommentit ristiriidassa kuinkapaljon tahansa.
 :
Moottorivaihtoehtoj a näkyy olevan muutamanviimevuoden ajalta useita, eiköhän lähiaikoina moottorivaihtoehdot näytä kestävyytensä/luotettavuutensa . . .
Kirjoittanut: ohikulkija
« : 25.05.2025 kello on 11:15 »

Tähän soppaan vielä faktaa.
Vuodesta 2016/17 Transit pakuissa on siirrytty Ford 2.0L Panther moottoriin.
Kone käytössä "isossa" Transitissa ja Customissa.
Se on täysin uusi, eikä ole mitään historiaa vanhaan 2,2 koneeseen. Euro 6 ja kusilaitteet.
Tehoa on 105hp...215hp

https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/uk/documents/home/experience-ford/news/component-sales/2.0l-panther-engine.pdf
"Key features & benefits"
"Belt-in-oil camshaft and oil pump drive belts"
 :(
Kirjoittanut: CaraOne1
« : 25.05.2025 kello on 10:43 »

Tähän soppaan vielä faktaa.
Vuodesta 2016/17 Transit pakuissa on siirrytty Ford 2.0L Panther moottoriin.
Kone käytössä "isossa" Transitissa ja Customissa.
Se on täysin uusi, eikä ole mitään historiaa vanhaan 2,2 koneeseen. Euro 6 ja kusilaitteet.
Tehoa on 105hp...215hp

https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/uk/documents/home/experience-ford/news/component-sales/2.0l-panther-engine.pdf
Kirjoittanut: tikola
« : 25.05.2025 kello on 09:37 »

Alkuperäisen avauksen väite oli, että Citroenit ovat 2 litran koneella ja Peugeot ja Fiat 2.3. Nyt tämän keskustelun aikana on päästy tulokseen, että ihan kaikkia merkkejä on kaikilla koneilla. esitteeleehän viestin avaaja edellisessä viestissään meille 2.2litraisen Citroenin, eli kumoaa sen alkuperäisen kysymyksen väitteensä.

No jotain hyödyllistä on kuitenkin opittu. Pystymme tältä pohjalta suoraan myynti-ilmoituksen kuutiotilavuuslukem asta päättelemään autoon pultatun koneen tyypin. Nokalla voi olla alle kymmenvuotiaissa matkailuautoissa olla Fiat Multijet, PSA DW10 tai 12 tai sitten isommissa tilavuuksissa todennäköisesti Iveco. Tämä koskee siis Fiat, Citroen, Peugeot ja Ford alustoja. Volkkarit ja mersut kulkenevat omilla koneillaan.

Se, että tuo osataan nyt lukea vaikkapa siitä Rintajoupin ilmoituksesta on hyvä tulos. Eli edellisen linkin 2179cc tilavuus tarkoittaa suoraan PSA DW12 konetta.

Alkuperäisessä kysymyksessä kyseltiin miksi on näin ja mikä kannattaa ottaa. Syy on matkailuautovalmist ajan alustan ostajan ja se mikä kannattaa ottaa on makuasia. Oma makuni on mahdollisimman tuoretta mallia oleva mahdollisimman iso kone on se oikein valinta. Eli oma kokemus on vanhoista Fiateista ja nyt tuoreemmasta DW12 pohjaisesta Ford 2.2 litraisesta Duratorqista. Se vanha oli ihan mopo ja tämä uudempikin on, mutta ei enää niin pahasti. Eli tuolla koneella minun auto kulkee kivutta vajaata satasta, mutta yli satasen pitää vähän jo puristaa. Eli oikein tarpeeksi ei minun makuun siinä DW12 lohkossakaan ole voimaa.

Joku toinen kokee sen varmaan riittäväksi eikä välitä siitä että pitää vähän puristaa, eli kyse on aika paljon makuasiasta. Lompakko myös vaikuttaa, eli minäkin haluaisin isomman, mutta raha ei riitä. Se mikä niistä säilyttää arvonsa tai on vähävikaisin pidemmän päälle on sitten henkimaailman hommaa, johon ei mitään vastausta voi olla. Ellei sitten käytössä ole moottorinvelmistaja n kaikki historiadata vaikkapa takuuhommista. Minun tapauksessa Duratorqista on männät vaihdettu, mutta ei sekään oikeastaan moottorivika ollut vaan moottorin valittujen huonojen suutinten vika. Eli lisälaitteistuksell a sekin aiheutui - ei itse koneesta.
Kirjoittanut: tikola
« : 24.05.2025 kello on 18:38 »

Ei nyt ihan noinkaan.
Ducaton 2.2-litrainen Multijet on FCA-peräinen, Jeepistä lainattu moottori, jonka ilmoitettu tilavuus on 2184cc.
Jumperin/Boxerin 2.2-litrainen HDI taas sitä PSA-konsernin DWxx-jatkumoa,  ihan uusimpia lukuunottamatta  Näiden ilmoitettu tilavuus on 2179cc.
Vastikään tilanne on sikäli muuttunut että viime vuonna julkaistuua Multijet Evoa on alettu laittaa myös Boxereihin ja Jumpereihin. Siksi ihan uunituoreen Boxerin 2.2 HDi on nykyään myös 2184cc eikä 2179cc ja automaattilootaakin on ilmeisesti nyt moottorin vaihduttua viimein tarjolla.


Erinomainen vastaus ja ainakin minulle uutta tietoa. Siis jos otat Fiatin korilla on moottorivaihtoehtoj a viimevuosien aikana ainakin:

Fiat Multijet 2.0, joka lienee se Jeep/FCA kone, sitten nuo minun löytämät DWxx PSA koneet ja isommat 2.3/3.0 koneet on Ivecolta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato

Se mikä kone milloinkin halutaan pultata kiinni on sitten ihan jonkun valintakysymys. Nytkin kun katsoo Fiatin Ducato tarjontaa, niin siellä on kolmea erilaista moottorin tehovaihtoehtoa tarjolla, joten joku korivalmistaja ottaa yhden ja toinen toisen.