rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 24.10.2025 kello on 13:59 »

En ymmärrä mitään noista luvuista. Pajalla vakuuttivat, että nyt on katsastusmieskelpoi nen asennus, kun sitä vaadin. Aluksihan yrittivät kaupata laitonta tehotykkiä, mutta vaadin että pykälien mukainen ja katsastuksen mentävä läpi ilman nikottelua. Kantakorjaamo, jotenka tuskinpa paljoa juksasivat.
Kyllähän tuolla spkseistä selviää, että toisessa lm luvussa maininta R112 (viittaa ECE hyväksyntää), isommassa luvussa ei.

Manuaalista kytkennöissä mainittu:
https://ozzlights.com/wp-content/uploads/2024/08/88205-88206-manual.pdf
Lainaus
Wiring Connections and Functions
1. Wiring connections
Black: Ground, -
Red: Driving light for off road
Blue: Driving light on road (E-mark)
White: White position light
Yellow: Amber position light
2. Wiring Harness 40A relay, 30A fuse.
Kirjoittanut: Reissu-Ari
« : 24.10.2025 kello on 12:49 »

Varsin hyvät.

Ootko laske laskenut ref. luvut yhteen? Tuolla kuluu puolet eli 50. Sekin ei-boost-moodilla. Boostihan "mettämoodi", ei sallittu tieliikenteessä.
Voit joutua sammuttaa apupitkät orkkis-umioista, jos lähivalot palavat kaukovaloilla. Se kyllä kannattaisi laittaa boosti katkaisijan taakse, katsastuksen takia.. parkki-moodiakin voi käyttää, jos 1-0-2 kytkyn takana..

En ymmärrä mitään noista luvuista. Pajalla vakuuttivat, että nyt on katsastusmieskelpoi nen asennus, kun sitä vaadin. Aluksihan yrittivät kaupata laitonta tehotykkiä, mutta vaadin että pykälien mukainen ja katsastuksen mentävä läpi ilman nikottelua. Kantakorjaamo, jotenka tuskinpa paljoa juksasivat.
Kirjoittanut: Reissu-Ari
« : 24.10.2025 kello on 12:44 »

Aika siisti toteutus...

Sopii tuohon, kun konepelti on lyhyt ja jyrkästi laskeva. Ei varmaankaan silloin heijasta.

Juu, ei pienintäkään heijastusta Ducatossa. Varauduin ensimmäiseen pimeän ajoon mustalla teippirullalla, jos tuosta palkin yläsosan reunasta olisi tullut häiritsevää häikäisyä, mutta huoli oli turha. Vain vieno valoviiva, joka ei vaikuta pienimmässäkään määrin. Ainoa muutos oli se, että tuuli tekee ihan pienen pyörteen tuulilasin alareunaan ja hieman pyörittää vettä siinä. On kuitenkin vain pari kolme senttiä, joten ei vaikuta mitenkään, eikä edes huomaa, jos ei tajua katsoa sitä.
Kirjoittanut: 88k5
« : 24.10.2025 kello on 12:38 »

Tuon valopalkin leveys on 68 cm. Valon specsit alla. Seisontavalo ominaisuus pois kytkettynä asennettu. Katsastaja kuulemma puuttuisi siihen, jos seisontavalo päällä. Boost ominaisuus jatkuvasti kytkettynä. Hinta asennettuna 527.20 euroa.

Koe valon voima OZZ XB1 P27” LED-lisävalopaneelilla. Dynaaminen seisontavalon käynnistyskuvio valkoisena ja oranssina luo ajoneuvoosi modernin ilmeen. Boost-toiminto tuottaa jopa 9780 lumenia, ja valokeila yltää 695 metriin (1 lux). 5000K värilämpötila takaa miellyttävän valaistuksen, ja kaukovalokuvio tarjoaa laajan ja pitkän näkyvyyden kaikissa ajo-olosuhteissa.
Tekniset tiedot:

18 x LED
10-32V
12V R112 76W / Boost 133W
24V R112 75W / Boost 157W
12V R112 6.35A / Boost 11.05A
24V R112 3.13A / Boost 6.54A
Teoreettinen Lumen 18000
Mitattu Lumen R112 7040 / Boost 9780
1 lux @ 480m R112 / 1 lux @ 695m Boost
5000K
IP68/IP69K
ECE R112/R7/R10
4-napainen DT-liitin 2700mm kaapelilla
Ref. 50
Pituus 686mm
Varsin hyvät.

Ootko laske laskenut ref. luvut yhteen? Tuolla kuluu puolet eli 50. Sekin ei-boost-moodilla. Boostihan "mettämoodi", ei sallittu tieliikenteessä.
Voit joutua sammuttaa pitkät orkkis-umpioista, jos lähivalot palavat kaukovaloilla. Se kyllä kannattaisi laittaa boosti katkaisijan taakse, katsastuksen takia.. parkki-moodiakin voi käyttää, jos 1-0-2 kytkyn takana..
Kirjoittanut: Aakku
« : 24.10.2025 kello on 12:32 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Tuossa valo asennettuna.
Aika siisti toteutus...

Sopii tuohon, kun konepelti on lyhyt ja jyrkästi laskeva. Ei varmaankaan silloin heijasta.
Kirjoittanut: megaman
« : 24.10.2025 kello on 12:28 »

Valokuvio voi myös olla enempi tai vähempi pielessä ledeillä. Pojan autossa piti korkeussäätörullaa säätää pari pykälää alemmas, ettei muut häikäisty. Rullaahan säädetään kuorman takia, muuten pidetään 0-asennossa.

Osram CoolBlue Intense (5000K) ledimäistä värisävyä laillisesti.
Kirjoittanut: 88k5
« : 24.10.2025 kello on 12:19 »

Motonetti myynyt Phillipsin Ultinoa, pari taisi joku vuosi sitten maksaa alle satkun. Se on periaatteessa lailliinen (alle 2000 lm). Pojan linssillissä H7:ssa ollut Alfa 159ssä - aivan eri planeetalta valo vs. halopolttimot..

Mutta ei pykälät ole Suomessa korjautunut eurooppalaisiksi, että vaihtaminen sallittua Thumbd

Phillipsi on lainsäätäjää edellä https://www.philips.fi/c-e/au/auton-valot/ajovalopolttimo/ultinon-pro6000-led
Suomessa H11 versio olisi laillinen, Ruotsissa H1, H4, H7 ja H11
Kirjoittanut: Reissu-Ari
« : 24.10.2025 kello on 12:02 »

Teköäly tiesi kertoa seuraavaa ja että nämä ledit menisi heittämällä Sunlight Ducatoon. Olisi moninkertainen käyttöikä halogeeneihin verrattuna. Kokemuksia jollain?

https://www.ledperf.fi/kit-led-polttimot-h7-philips-ultinon-pro6000-boost-hyvaksytyt-11972u60bx2-p-125390.html?srsltid=AfmBOoqjVD3yYQvDSO6r2PnGHy3rRW-aLQgd9a7WQIKjd000aG4hh6ND
Kirjoittanut: megaman
« : 24.10.2025 kello on 11:47 »

Minkä mittainen (pituus) palkki?
Spkeseissä lukee; Valoteho: 1 500 (±15%) lm, missäs se luvatut 220%?

1 500 lm on std H7:n sallittu lumenmäärä, eli +220% pitäisi olla 4 800 lm  ;D  "myyntimatikkaa"= 0 % :laugh: - aika huijausta  Thumbd

No senhän nyt tietää kaikki, mutta jos vertaa niihin tehdasasenteisiin keltaisenruskeaa valoa tuottaviin orkkispolttimoihin, niin käytännössä ero on huomattava.  :o
Miten sitten lie selittyy noiden "tehopolttimoiden" lyhyempi elinkaari? Ainakin kuumenevat enempi.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 24.10.2025 kello on 11:40 »

Spkeseissä lukee; Valoteho: 1 500 (±15%) lm, missäs se luvatut 220%?
1 500 lm on std H7:n sallittu lumenmäärä, eli +220% pitäisi olla 4 800 lm  ;D  "myyntimatikkaa"= 0 % :laugh: - aika huijausta  Thumbd

Totta, olisikin mielenkiintoista tietään, mitä prosentteja laskevat?
Hyötyähän nooista kuitenkin on, kun valo on selvästi valkoisempaa ja yksityiskohdat näkyvät paremmin.

(minun mielestäni)