rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Mjerica
« : 16.10.2025 kello on 14:27 »

No nyt minäkin jo ainakin kuvittelen saavani selvää tästä.

@Traveller 58: "öljyn paine nousi mutta seuraavana päivän käynnistysöljyn paine valo ei sammunut"

- Tässä on yhdyssanat ihan miten sattuu mutta ymmärrän niin että öljynpainevalo saatiin
  sammumaan ulkopuolisella painesyötöllä. Eli antaa viitteen siihen että painekytkin toimisi oikein.
 
"Miksi pitää kokeilla jotain kummalista?"

- Kyllä tuossa jotain järkeäkin on jos painekytkin on (kanavistossa) lähellä syöttöpistettä
  ja kanaviston latvoilla. (luulisin kuitenkin ettei ole). Omassa koneessani olisi kylläkin
  aika hankala koe.

- En tunne tarkalleen juuri tuota konetta eikä mitään dokumenttiakaan ole käsillä mutta
  omassa (1.9TD) koneessani on moottorin edessä alhaalla öljyn suodatin/lämmönvaihdin-yksikkö.
  Siihen paneutuisin tuossa tilanteessa ensiksi. (Onko oikein asennettu/oikea tiiviste oikeinpäin
  lohkoon etc.) Vaikka tuossa koneessa olisi eroakin niin ainakin irrottaisin (tai löysäisin)
  suodattimen ja tarkistaisin että painetta syntyy siihen saakka eili ruiskii öljyä konetta
  pyöritettäessä. Suodattimen irti ollessa voisi tarjoutua paikka syöttää paineilmaa sen
  lähtöpuolelle ja katsoa löytyykö se paine esim. em. ahtimen syötöstä. Jos ei löydy niin sitten
  on syytä irrottaa kyseinen yksikkö ja tarkistaa kanavalähtö lohkoon. (jos on sama rakenne)

- Koneistamolta voisi kysyä onko lohkon kanaviston sulkutulppiin kajottu.
Kirjoittanut: Traveller 58
« : 16.10.2025 kello on 13:26 »

Lohko hoonattiin koneistamossa ja kaikki laakerit tuli uudet sekä tiivisteet,kasatessa moottoria ei nähty mitään poikkeavaa.moottori kävi hetken ja otin turbon paluuputken irti eikä tullut tippaakaan öljyä.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 16.10.2025 kello on 09:57 »

vaihdettiin lohko ja akseli ,kone jo autossa kiinni eikä öljynpaine valo sammu käynnistäessä, kokeiltiin seuraavaa painettiin turbon putkesta ruutalla öljyä koneeseen 1,5l ,öljyn paine nousi mutta seuraavana päivän käynnistysöljyn paine valo ei sammunut. Öljypumppu vaihdettiin tilanne sama.

Miksi pitää kokeilla jotain kummalista?
Mittari ei maksaisi montaa kymppiä....
Kirjoittanut: 88k5
« : 16.10.2025 kello on 09:24 »

Kunnostettu ja koneistettu lohko kampuroineen vanhan tilalle. Laakeriliuskat uudet jne., että varmasti pitää ö-paineet, vai "käytetty ehjä" alakerta silmät kiinni vain rikkoutuneen tilalle?
Kirjoittanut: K.E.V
« : 16.10.2025 kello on 08:10 »

Olisiko mahdollista että öljynpaineanturi rikki?
Kirjoittanut: Traveller 58
« : 15.10.2025 kello on 21:50 »

vaihdettiin lohko ja akseli ,kone jo autossa kiinni eikä öljynpaine valo sammu käynnistäessä, kokeiltiin seuraavaa painettiin turbon putkesta ruutalla öljyä koneeseen 1,5l ,öljyn paine nousi mutta seuraavana päivän käynnistysöljyn paine valo ei sammunut. Öljypumppu vaihdettiin tilanne sama.