Kirjoittanut: Tietis
« : 20.09.2025 kello on 13:06 »En missään nimessä haluaisi mitään viranomaispalveluna toimitettavaa sähköpostia. Verovarojen hukkaamista se minusta olisi. Todella kaoottinen tilanne olisi, jos kaikki meilit tulisi samaan osoitteeseen. Ihan hyvä että viranomaisviestit tulee omaan palveluunsa. Muuten sitten olen ottanut Postin Omapostin käyttöön, eli kaikki kirjeposti mikä vain on mahdollista saada sähköisenä tulee sitten tuonne. Jos ei Postin palvelu miellytä, on tuolle myös vaihtoehtoja.
Sähköpostin osalta mulla on sitten ensisijainen sähköposti maksullisessa palvelussa ja omalla domainilla. Tuo domain on mulla ollut varmaan parikymmentä vuotta. Sähköpostipalvelu on sitten ollut eri paikoissa eri aikoina, mutta sama meiliosoite (etunimi@sukunimi.net) on pysynyt koko ajan. Tätä meiliä jakelen sukulaisille ja lähipiirin tuttaville. Se on myös kontaktitietona viranomaisilla, pankeilla, vakuutusyhtiöillä ym. tärkeillä palveluntarjoajilla .
Sitten mulla on pari maksutonta meiliosoitetta, joita käytän eri verkkokaupoissa ym. palveluissa jotka ei ole niin tärkeitä tai joihin en kauheasti luota. Noita vilkuilen harvakseltaan, koska noihin osoitteisiin ei pitäisi tulla mitään kovin tärkeää. Kaikkein turhimpiin tai epäilyttävimpiin palveluihin käytän kertakäyttöisiä meiliosoiteitta, jos välttämättä sellaisen haluavat.
Sitten on tietysti työmeilit. Oman työnantajan meili on tietysti aina käytössä ja tällä hetkellä mulla on meiliosoite myös asiakkaan sähköpostipalveluss a. Ensin mainittu tulee työsuhdepuhelimeen. jälkimmäinen ei.
Ainakin minä pääsen helpommalla kun on eri meiliosoitteet eri käyttötarpeisiin. Niistä ne, joita ylipäänsä haluan seurata tulevat puhelimeen ja läppärillä ovat myös yhdellä samalla sähköpostiohjelmall a luettavissa. Periaatteessa saman ryhmittelyn voisi tehdä ohjaamalla yhdessä sähköpostissa posteja automaattisesti eri kansioihin, mutta niiden sääntöjen ylläpito olisi paljon työläämpää kuin se, että sähköpostiosoitetta jonnekin antaessa päättää minkä tason meiliin sieltä tulevat viestit haluan vai haluanko ollenkaan.
Sähköpostin osalta mulla on sitten ensisijainen sähköposti maksullisessa palvelussa ja omalla domainilla. Tuo domain on mulla ollut varmaan parikymmentä vuotta. Sähköpostipalvelu on sitten ollut eri paikoissa eri aikoina, mutta sama meiliosoite (etunimi@sukunimi.net) on pysynyt koko ajan. Tätä meiliä jakelen sukulaisille ja lähipiirin tuttaville. Se on myös kontaktitietona viranomaisilla, pankeilla, vakuutusyhtiöillä ym. tärkeillä palveluntarjoajilla .
Sitten mulla on pari maksutonta meiliosoitetta, joita käytän eri verkkokaupoissa ym. palveluissa jotka ei ole niin tärkeitä tai joihin en kauheasti luota. Noita vilkuilen harvakseltaan, koska noihin osoitteisiin ei pitäisi tulla mitään kovin tärkeää. Kaikkein turhimpiin tai epäilyttävimpiin palveluihin käytän kertakäyttöisiä meiliosoiteitta, jos välttämättä sellaisen haluavat.
Sitten on tietysti työmeilit. Oman työnantajan meili on tietysti aina käytössä ja tällä hetkellä mulla on meiliosoite myös asiakkaan sähköpostipalveluss a. Ensin mainittu tulee työsuhdepuhelimeen. jälkimmäinen ei.
Ainakin minä pääsen helpommalla kun on eri meiliosoitteet eri käyttötarpeisiin. Niistä ne, joita ylipäänsä haluan seurata tulevat puhelimeen ja läppärillä ovat myös yhdellä samalla sähköpostiohjelmall a luettavissa. Periaatteessa saman ryhmittelyn voisi tehdä ohjaamalla yhdessä sähköpostissa posteja automaattisesti eri kansioihin, mutta niiden sääntöjen ylläpito olisi paljon työläämpää kuin se, että sähköpostiosoitetta jonnekin antaessa päättää minkä tason meiliin sieltä tulevat viestit haluan vai haluanko ollenkaan.


Viestin ilmoitus kännyn yläreunassa ei yksilöi, kerro mitä/ketä koskee..
Off-Topic: