rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Hesus
« : 13.09.2025 kello on 11:02 »

Raskaankaluston huoltojen ammattitaidottomuus on ihan yleinen ongelma.

Saman palkan saa henkilöautopuolella niin harva viitsii isompien kans tapella kun kaikki on raskaampaa. Isoillakin merkkikorjaamolla on just niitä amiksesta päässeitä jotka eivät osaa tehdä yhtään mitään jos tietokone ei kerro mikä on vialla.

Sit se ei vaadi kuin yhden asiantuntevan asentajan niin alkaa homma toimii Thumb

Eli täysin kiinni paikasta ja ketä siellä on töissä silloin.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 13.09.2025 kello on 09:30 »

Tuo kukkosen korjaamo on hyvä paikka, ammattiväkeä hommissa. Omaani käytän tuolla kanssa ;)
Suosittelen jos on kuopion seudulla Iveco ongelmia.
Kirjoittanut: mh jkl
« : 13.09.2025 kello on 07:29 »

jos etu tukivarsien puslat ovat väsyneet niinkuin tuon ikäisessä paljon mahdollista niin. ainakun on veto päällä niin kampeaa eturenkaita auraukselle. jarrutuksessa taas haritukselle. mutta kun ajaessa kokoajan  vetopäällä niin rupeaa syömään ulkoreunaa.

puslat voi olla sopivan löysät ja menee silti katastuksesta läpi että heilahtaa.
Kirjoittanut: iveco
« : 12.09.2025 kello on 23:03 »

Myöhä iltaan vastaus meni.Ajan tilasin netistä 140km päähän Vianoriin johon laitoin kaikki tiedot autosta ja ongelmista.Ja eikun reissuun kohti rengasliikettä.Vast aanotossa kaveri sanoi ettei tiedä mitään ongelmasta joten auto odottamaan korjausta. Aika oli 12.00 niin 12.04 tuli tieto ettei heillä ole tietokantaa tehdä mitään?kesken ruokailun lähdin liikkeelle ja kaksi kaveria vastaili kysymyksiin miksi ei onnistu säätöjen tarkastus.Ei tietokantaa heillä.Kysyin onko tämä tässä niin vastaus on.Ei harmittelua koska tultiin niin kaukaa luottaen heidän ammattitaitoon.Auto oli pysyhyt paikoillaan joten ei ollut käynyt hallissa koska muutama asia näkyi jos auto olisi liikkunut.Eipä mitään niin hyvä kaveri samalta paikkakunnalta neuvoi muun nelipyörä mittaus paikan ja niin sinne mentiin jossa asentaja katsoi koneeltaan ja totesi jotta kyllä arvot löytyy.Tule huomenna kello 11.00.Ja yö meni autossa ja 11.00 auto halliin.Eikun vaan homma pelasi joten aurauksen päin peetä, Kuopion Iveco saa pisteet! sain mukaan tulostetun paperin mittauksesta joten asia on selvä.Kyllä Vianorille menee palute siitä jotta edes olisivat jotenkin auttaa eteenpäin!
Kirjoittanut: volvo
« : 12.09.2025 kello on 14:35 »

Mites tässä kävi? Saatiinko säädettyä mitenkään? Mulla on vähän sellainen fiilis, että aurausta näissä saa säädettyä, mutta saako camberia säädettyä? Mietiskelin että näissä vääntösauvallisissa perusalustan säätö laitetaan varmaan tehtaalla jonnekkin "puoleen väliin" tietämättä siitä millainen koppi siihen lopulta tulee päälle. Etuakselin massa ratkaisee näissä siis varmasti siihen missä kulmassa renkaat on. En tiedä mutta jos vääntösauvoja laskee alaspäin niin teoriassa camber-kulman pitäisi muuttua. Mutta sit varjopuolena maavara edessä pienenee.
eiköhän sen saa säädettyä ylpään shimmi levyjä vaihtamalla. se on eri asia kenellä niitä on ja onko asiakas valmis maksamaan siitä työstä kun se ei onnistu vain mutteria kääntämällä.
Kirjoittanut: Pata8
« : 12.09.2025 kello on 12:31 »

Mites tässä kävi? Saatiinko säädettyä mitenkään? Mulla on vähän sellainen fiilis, että aurausta näissä saa säädettyä, mutta saako camberia säädettyä? Mietiskelin että näissä vääntösauvallisissa perusalustan säätö laitetaan varmaan tehtaalla jonnekkin "puoleen väliin" tietämättä siitä millainen koppi siihen lopulta tulee päälle. Etuakselin massa ratkaisee näissä siis varmasti siihen missä kulmassa renkaat on. En tiedä mutta jos vääntösauvoja laskee alaspäin niin teoriassa camber-kulman pitäisi muuttua. Mutta sit varjopuolena maavara edessä pienenee.

Kirjoittanut: iveco
« : 8.09.2025 kello on 15:20 »

Miten nopeasti kuluu renkaat vaihtokuntoon?onko asiaa korjattu millä lailla?meillä kului 3000km matkalla aikapa paljon!Norjassa oltiin ja renkaiden vaihto jo tuli mieleen kun jyrkkiä mäkiä tuli ajettua.Huomenna auto meneee Vianorin halliin missä kunnon kamppeet mitata ja jos asia selviäisi.palaan asiaan kun tietoa tulee!
Kirjoittanut: Pata8
« : 7.09.2025 kello on 19:28 »

Tuon ikäisessä Iveco Dailyssä on vääntösauvajousitus edessä. Sitä ei säädetäkkään ihan silleen kuten perus Pherson jousitusta. Itsellä myös Dailyn 6tn alustalla oleva matkailuauto ja samaa ongelmaa, eli eturenkaiden ulkosyrjät kuluu normaalia nopeampaa tahtiin.
Kirjoittanut: iveco
« : 6.09.2025 kello on 17:04 »

Kiitos jälleen vastauksista.Kysees sä ei paripyörä Iveco.Jostain pulttisäädöstä kuulin puhuttavan jotta sellaisia säädetty jo alunperin jotta saatu asuntoauton koppa oikeaan vaaka asentoon.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 6.09.2025 kello on 13:51 »

Kyllä se kuluminen saadaan varmasti loppumaan kun saadaan se säätö tehtyä oikein.
Se että on merkkiliikkeessä huollettu ei aina takaa onnistumista. Jos renkaat edelleen kuluvat niin säätö on tehty päin p....tai sitten se on tehty kahvitunnin aikana tai vaan raksittu tehdyksi. Ei olis eka kerta että merkkiliikkeessä jää hommat tekemättä.