Kirjoittanut: jorkki
« : 29.07.2025 kello on 17:24 »Käsitit oikein hyvin ja varmasti ihan toimiva vaihtoehto 
Ilmeisesti tosta plootusta on kahta mallia kun tuossa aiemmasta vastauksesta luin, että pelti tulisi ulkoa päin lämmönvaihtimen koppaa vasten eli koko ongelmaa ei olisi ollenkaan. Noin sen pitäisi huollon kannalta ollakin.
Nyt ratkaisin ongelman smirgelillä ja sipaisin lämmönvaihtimen puolelle menevästä lipasta pois sen verran, että juuri ja juuri sai moottorin kanssa taiteltua sen aukosta läpi, n.4-5 mm. Vähän Hammeritea paljaalle metallille, ettei nyt ihan heti ruostu ja ajoon. Silti aika kätilön hommaa kun se perhanan kansi oli koko ajan tiellä. Ei olisi montaa senttiä ylemmäs tarvinnut kaasupitkea asentaa ellei jopa kiertää sivukautta, niin paljon helpompaa olisi huolto kun saisi kannen pois tieltä.
Puhaltimen kiristäminen moottorin akselille kännattaa jättää loppuun, että saa propellit pitkittäissuunnassa etteivät osu seiniin.
Vielä oli sellainen mielenkiintoinen työ, että piti etuosan ja takaosan välinen pyöreä silikonitiiviste ujuttaa takaisin mutkittelevaan uraan kun kannen liikuttelu oli sen saanut sijoiltaan. Pitkät keittiöpinsetit, otsalamppu ja bambuinen grillausvarras johtivat onnistumiseen ahtaassa tilassa.
Vaikka kotitekoiset moottorin kiinnityskumit ovat aika paljon jäykemmät kuin alkuperäiset silikonit, niin mitään eroa lämmittimen äänessä en osaa remontin jälkeen sanoa.
Kiitos osallistuneille hyvistä vinkeistä! Varmasti on apua samassa tilanteessa oleville.
Vielä tarttee käydä kaasujärjestelmän tiiveys tsekkauttamassa kun se on ollut mielessä jo muutenkin.
Ilmeisesti tosta plootusta on kahta mallia kun tuossa aiemmasta vastauksesta luin, että pelti tulisi ulkoa päin lämmönvaihtimen koppaa vasten eli koko ongelmaa ei olisi ollenkaan. Noin sen pitäisi huollon kannalta ollakin.
Nyt ratkaisin ongelman smirgelillä ja sipaisin lämmönvaihtimen puolelle menevästä lipasta pois sen verran, että juuri ja juuri sai moottorin kanssa taiteltua sen aukosta läpi, n.4-5 mm. Vähän Hammeritea paljaalle metallille, ettei nyt ihan heti ruostu ja ajoon. Silti aika kätilön hommaa kun se perhanan kansi oli koko ajan tiellä. Ei olisi montaa senttiä ylemmäs tarvinnut kaasupitkea asentaa ellei jopa kiertää sivukautta, niin paljon helpompaa olisi huolto kun saisi kannen pois tieltä.
Puhaltimen kiristäminen moottorin akselille kännattaa jättää loppuun, että saa propellit pitkittäissuunnassa etteivät osu seiniin.
Vielä oli sellainen mielenkiintoinen työ, että piti etuosan ja takaosan välinen pyöreä silikonitiiviste ujuttaa takaisin mutkittelevaan uraan kun kannen liikuttelu oli sen saanut sijoiltaan. Pitkät keittiöpinsetit, otsalamppu ja bambuinen grillausvarras johtivat onnistumiseen ahtaassa tilassa.
Vaikka kotitekoiset moottorin kiinnityskumit ovat aika paljon jäykemmät kuin alkuperäiset silikonit, niin mitään eroa lämmittimen äänessä en osaa remontin jälkeen sanoa.
Kiitos osallistuneille hyvistä vinkeistä! Varmasti on apua samassa tilanteessa oleville.
Vielä tarttee käydä kaasujärjestelmän tiiveys tsekkauttamassa kun se on ollut mielessä jo muutenkin.

Alkuperäisen osanumero on 39050-52600 jos joku haluaa investoida niihin.