rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Mautoilija
« : 23.07.2025 kello on 14:19 »

Kysy lähin yksityinen kylmäasentaja. Niillä yleensä joko alkuperäistä vielä tai korvaava huoltoaine R444B. Arvokkaita ovat. Samalla ammattilainen osaa täyttää oikein mittarilla ja puntarilla. Tuokin aine on hylkäyslistalla ollut. Yli kaksikymmentä vuotta ollut käytössä.
Ainetta ei saa käyttää asuinrakennuksissa tai pienissä sisätiloissa ilman käyttösuunnittelua.
Kirjoittanut: Masa matkailija
« : 23.07.2025 kello on 11:35 »

Kysy lähin yksityinen kylmäasentaja. Niillä yleensä joko alkuperäistä vielä tai korvaava huoltoaine R444B. Arvokkaita ovat. Samalla ammattilainen osaa täyttää oikein mittarilla ja puntarilla. Tuokin aine on hylkäyslistalla ollut. Yli kaksikymmentä vuotta ollut käytössä.
Kirjoittanut: Solikka S10+
« : 23.07.2025 kello on 11:26 »

R407C on kylmäaine tässä. Eiköhän tuota vielä löydy Torniosta tai lähettyviltä.
Kirjoittanut: Masa matkailija
« : 23.07.2025 kello on 11:16 »

Joo on vajaa, pitäisi jäätää useampi lenkki, tuo on hyvä kuva toiminnasta. Riippuen mikä kylmäaine, voi mitata imulämmön, kertoo paljon. Pääsääntöisesti noin puolet kennon päästä pitäisi lenkit jäätää. Se kosketukseton "laser" mittari on hyvä, etenkin jos laittaa mustan teipin mitattavan kohteeseen. Veikkaan imulämmön noin -5 - -10 astetta menee kompressorille.
Kirjoittanut: Solikka S10+
« : 22.07.2025 kello on 20:31 »

Tuolta ympyröidystä alueesta vähän jäätää. +20 asteista ilmaa työntää kolmen putken päästä perus lämpömittarilla mitattaessa. Laseri näytti 17 asteista mutta luotan enempi kahteen perusmittariin.
Vertailu kohtaa ei ole kun ei ennen putsausta tullut lämpöjä mitattua. Käytän jossain välissä täytättämässä jos tarvetta.
Kirjoittanut: vaanari61
« : 22.07.2025 kello on 09:09 »

Minkälaista lämpötilaa tulisi näyttää ?

Plussanpuolella kun on niin ei kenno jäädy, siitä ylöspäin kun lämpö nousee niin tehot pienenee.
Kirjoittanut: jamseil
« : 21.07.2025 kello on 23:39 »

Minkälaista lämpötilaa tulisi näyttää ?
Juuri tuollaisesta ei ole kokemusta, mutta kai se pitäisi alle viiden olla.

Täytyisi mitata vaunun siirrettävästä.

Muutamasta ilpistä olen mitannut pintalämpömittarill a putkesta, niin noin +2 ollut minimi pyynnillä puhallin täysillä.
Kirjoittanut: Solikka S10+
« : 21.07.2025 kello on 22:47 »

Sehän se.

Pura sen verran että saat kennot pestyä, niin tiedä vaikka tehot palautuu. Samalla näkee onko jossain öljyistä vuoto paikkaa. Silloin pystyy myös mittaamaan kennolle menevän putken lämpötilan...

Minkälaista lämpötilaa tulisi näyttää ?
Kirjoittanut: Solikka S10+
« : 21.07.2025 kello on 22:44 »

Pesemään ei pääse jos ei koko laitosta irrota sähköistä. Kuoret otin irti ja muroihtin perusteellisesti ja lopuksi annoin paineilmaa.
Lauhdutin oli aika pölyinen. Pitää sumplia tekiskö jotkut käsin avattavat läpät vaunun alle josta kone ottaa ilmaa. Hiekkatien varressa asustan ja on tuota joku mettäreissukin tullut perässä vedettyä niin sais pölyn määrää vähennetty masiinaan.
Pittää huomenna koittaa vaikuttiko puhdistus kylmän tuottoon . Jos ei niin sitten käydä täytättämässä.
Kuoria tuosta ei saa irti jos ei koko keksintöä saa seinän laidasta irti. Yhtä kuorta pitkät sivut ja päällinen ja ruuvattu ympäriinsä kiinni.
Kirjoittanut: jamseil
« : 21.07.2025 kello on 17:57 »

Sehän se.

Pura sen verran että saat kennot pestyä, niin tiedä vaikka tehot palautuu. Samalla näkee onko jossain öljyistä vuoto paikkaa. Silloin pystyy myös mittaamaan kennolle menevän putken lämpötilan...