Kirjoittanut: Mjerica
« : 7.07.2025 kello on 04:45 »@ajuri: "Yritin saada edes jotain hyvitystä vikaantumisesta, mutta yksiselitteisesti
takuu aika 2 vuotta"
- Älä anna vetää itseäsi mihinkään tällaiseen keskusteluun. Sellainen on silkkaa sontaa
jolla asiakas yritetään saada harhautumaan oleellisesta juridiikasta. Se oleellinen
asia on tuotevastuu joka ei tunne aikarajaa eikä valmistaja/myyjä voi sitä omavaltaisesti
päättää tai määritellä. (Takuun osalta nimittäin voisi siltä osin kun se ylittää lain
minimivaatimuksen)
- Jos antamasi tiedot ovat pääpiirteittäänkään oikein olet jokseenkin selvästi oikeutettu
täyteen korvaukseen vähennettynä kahden vuoden ns. käyttöhyödyllä.
@ajuri: "Tiistaina laitetaan uusi laite. Otan telairin laitteen itselle ja yksi huoltoliikkeen
kaveri koittaa sen vielä tutkia ja ehkä voi saada kuntoon"
- Tutkia voi mutta ole tarkka siitä ettei kukaan kajoa siihen niin että myyjäliike voi
vedota esim. korjausyritykseen josta sen kanssa ei ole sovittu. Jos myyjäliike yrittää
hiukankaan kiemurrella vastuustaan niin vaadi liikkeen prokuralta kieltäytymisestä
kirjallinen lausunto. (tai muu todiste, esim. äänite keskusteluista, esteetön todistaja
tms. jos menee hankalaksi) Jatkon kannalta on tärkeää että voit osoittaa antaneesi
myyjäliikkeelle ensisijaisen mahdollisuuden korjata tai korvata vahinko.
- Uuden laitteen asentaminen keskeneräisessä tapauksessa on jo varsin vaarallinen
menettely. Se voi helposti johtaa siihen että joudut maksamaan kaiken omasta pussista.
takuu aika 2 vuotta"
- Älä anna vetää itseäsi mihinkään tällaiseen keskusteluun. Sellainen on silkkaa sontaa
jolla asiakas yritetään saada harhautumaan oleellisesta juridiikasta. Se oleellinen
asia on tuotevastuu joka ei tunne aikarajaa eikä valmistaja/myyjä voi sitä omavaltaisesti
päättää tai määritellä. (Takuun osalta nimittäin voisi siltä osin kun se ylittää lain
minimivaatimuksen)
- Jos antamasi tiedot ovat pääpiirteittäänkään oikein olet jokseenkin selvästi oikeutettu
täyteen korvaukseen vähennettynä kahden vuoden ns. käyttöhyödyllä.
@ajuri: "Tiistaina laitetaan uusi laite. Otan telairin laitteen itselle ja yksi huoltoliikkeen
kaveri koittaa sen vielä tutkia ja ehkä voi saada kuntoon"
- Tutkia voi mutta ole tarkka siitä ettei kukaan kajoa siihen niin että myyjäliike voi
vedota esim. korjausyritykseen josta sen kanssa ei ole sovittu. Jos myyjäliike yrittää
hiukankaan kiemurrella vastuustaan niin vaadi liikkeen prokuralta kieltäytymisestä
kirjallinen lausunto. (tai muu todiste, esim. äänite keskusteluista, esteetön todistaja
tms. jos menee hankalaksi) Jatkon kannalta on tärkeää että voit osoittaa antaneesi
myyjäliikkeelle ensisijaisen mahdollisuuden korjata tai korvata vahinko.
- Uuden laitteen asentaminen keskeneräisessä tapauksessa on jo varsin vaarallinen
menettely. Se voi helposti johtaa siihen että joudut maksamaan kaiken omasta pussista.

