rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kassu
« : 14.06.2025 kello on 10:50 »

Vieläkö kitkat alla....Juhannus painaa päälle kohta. Anna mennä vaan kitkoilla, aja kesä renkaina loppuun ja talvea vasten uudet kitkat alle.
Omasta puolesta sanon että kun muistaa mitkä kumit alla niin niin talvella kuin kesälläkin, pärjää ihan hyvin.
Olen ajanut monestikin kesärenkaina loppuun parin talvea ajetuilla kitkoilla ja syksyllä uudet alle.
Täällä Suomessa on kuiten sen verran alhaisemmat nopeudet kuin Euroopan teillä, ja sielläkin ajelevat ympäri vuoden kitkoilla.
Se kuiten täytyy muistaa että 160km/h yli ku menee nopeus niin kitkoilla alkaa "leijumaan", ei oikein pitoja ollut...Saksan paanalla kokeiltu.. ;D
Kuluminen nopeampaa, pehmeämpi seos.
Näihin rengastesteihin sen verran että jokainen omalla ajotyylillään tietää mikä toimii parhaiten.
Ite jättäisin kiinanlinlongit väliin ja eu alueella valmistettuja alle vain.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 15.04.2025 kello on 10:37 »





Näitä kun saisi vielä, voisi lopettaa tämän 'keskustelun'!    ;D
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 14.04.2025 kello on 20:12 »

Voi olla että kuivapitoa on vielä. Vesiliirrolle ei rengastekniikka voi mitään. Siksi suositus on uusia renkaat ennen lain määräämää minimirajaa.
Lainaus
Michelinin testiradoilla Ladoux’ssa on osoitettu, että erot ovat vielä suurempia, kun vertaillaan kuluneita renkaita. Tosiasiassa erot ovat suurimmillaan vertailtaessa renkaita, joiden pinta on kulunut lähelle lain sallimaa pienintä kuvionsyvyyttä. Michelinin vertailutesteissä saatiin melko yllättäviä tuloksia: joidenkin lähes loppuun kuluneiden renkaiden jarrutuskyky märällä onkin lähes yhtä hyvä kuin toisten, uusina testattujen renkaiden. Pelkästään kulutuspinnan syvyys ei siis olekaan luotettava indikaattori arvioitaessa eri renkaiden jarrutuskykyä märällä tiellä. 
Misukan tekemä testi Misukan testiradalla. Käytetäänkö kuviosyvyydessä Ranskan vai Suomen lakia? Oli kulunut lähelle, kuinka lähelle?

Lainaus
Michelinin testitulokset vahvistavat uusia, riippumattomien tutkimusten tuloksia, joiden mukaan ei pystytä osoittamaan suoraa yhteyttä onnettomuustilastoj en ja renkaiden kuvionsyvyyden välillä. Tätä on Suomessa tutkinut myös VTT Turvallinen Liikenne 2025 -projektinsa osana. VTT:n tutkimusraportissa[1] todetaan, ettei tehdyn tutkimuksen perusteella voitu osoittaa kiistatonta näyttöä onnettomuusriskin eroista verrattaessa renkaita, joiden kuvionsyvyys on 1.6–3.4 mm renkaisiin, joiden kuvionsyvyys on vähintään 3,5 mm.
Ei pystytä osoittamaan onnettomuuksien ja kuviosyvyyden välillä. Koskenee kaikkia renkaita.

VTT:n Turvallinen liikenne:
Lainaus
Turvallinen liikenne 2025

Turvallinen liikenne 2025 -konsortiohankkeen tavoitteena on tukea päätöksentekoa valtakunnallisten liikenneturvallisuu stavoitteiden saavuttamiseksi niin, että vuonna 2025 on enintään 100 liikennekuolemaa. Rautatieliikenteen ja merenkulun tavoitteena on edelleen, ettei tapahdu kuolemaan taikka vakavaan ympäristövahinkoon johtavia onnettomuuksia.

Projektissa tehdään monitieteistä liikenneturvallisuu stutkimusta tie- ja rautatieliikenteen sekä merenkulun alalla erityisesti teknisten toimenpiteiden ja sovellusten osalta. Tutkimus on soveltavaa ja asiakaskeskeistä, mutta samalla geneeristä.
https://projectsites.vtt.fi/sites/tl2025/index.html
Tutkimusraportista en löytänyt mainintaa urasyvyydestä. Tein hakuja, en lukenut koko raporttia. Misukan laittama linkki ei toiminut.
Kannattaneeko uskoa juttua?
Samanlaista kuin hammastahnamainokse t: 100% puhtaammat hampaaat, vakuuttavan animaation näyttämänä.

Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 14.04.2025 kello on 20:10 »

uudessa kesärenkaassa on pintaa noin 7mm ja 3mm kohdalla hylkyyn....
ne on yhden kesän kumeja silloin

kitka rengas on kuin lada...kyllä sillä ajamaan pääsee
Kirjoittanut: Aakku
« : 14.04.2025 kello on 18:11 »

Nokian asiantuntijoidenen lausunnot ovat menettäneet kyllä uskottavuutta...

Micheliniltä tällaistakin lausuntoa.
"Kun kuluttajille suositellaan yksiselitteisesti renkaanvaihtoa kulutuspinnan ollessa 3–4 mm kesärenkaassa, jää korkealaatuisten premium-renkaiden koko potentiaali osin käyttämättä ja kuluttaja ostaa turhan aikaisin uudet renkaat. Tämä merkitsee, että kuluttaja ostaa keskimäärin yhden uuden renkaan joka vuosi - tarpeettomasti. Paitsi rahallisesti, myös ekologisesti kannattaisi kesärenkaiden koko suorituskykypotenti aali hyödyntää lähemmäs pintakuvion lakisääteistä 1,6 millimetrin syvyyttä."
https://news.cision.com/fi/michelin-nordic-ab/r/totuus-kuluneista-renkaista,c2293389

Voi olla, että Nokian renkaat on loppu 3mm kulutuspinnalla. Rengasvalmistajissa lienee eroa.
Mietein myös tuota kitkarenkaiden onnetonta pitoa märällä. Voisi ajatella, että ei ne kovin hyvät ole sitten etelän talvessakaan, kun täällä tienpinnat ovat useimmiten märkiä. Nastarenkaillahan ei tuollaista rengasmerkintää edes ole.
Kirjoittanut: megaman
« : 14.04.2025 kello on 16:52 »

Nehän voi puhua vaikka muunneltua totuutta... 😮


Kirjoittanut: Mautoilija
« : 14.04.2025 kello on 16:32 »

Ja aina se oma rengas on paras. Minä luotan enemmän testeihin kuin tehtaan edustajiin.
Nokialta kannattaa kysyä minkälaiset renkaat on tässä testissä ollut.
Kirjoittanut: Aakku
« : 14.04.2025 kello on 14:28 »

https://www.is.fi/autot/art-2000011157267.html

Asiantuntijaa kannattaa uskoa!
Jos hän joka tekee renkaita suosittaa jotain niin tiennee enemmän kuin esson baarin setämiehet.  Thumb
Mielenkiintoista...

"Hyvällä kesärenkaalla on A- tai B-luokitus, kun taas pohjoismaisiin talviolosuhteisiin suunniteltu kitkarengas on optimoitu jäällä ja lumella ajamiseen. Sillä on tyypillisesti D- tai E-luokitus märkäpidolle."

Ympärivuotisilla märkäpito on säännöllisesti B-luokkaa. Joissain jopa A-luokkaa. Talvella pito lienee huonompi, kuin oikeilla kitkoilla, vaikka onkin hyväksytty talvikäyttöön.
Kirjoittanut: Pate
« : 14.04.2025 kello on 13:52 »

https://www.is.fi/autot/art-2000011157267.html

Asiantuntijaa kannattaa uskoa!
Jos hän joka tekee renkaita suosittaa jotain niin tiennee enemmän kuin esson baarin setämiehet.  Thumb
Ja aina se oma rengas on paras. Minä luotan enemmän testeihin kuin tehtaan edustajiin.
Kirjoittanut: megaman
« : 14.04.2025 kello on 12:38 »

Tottakai suu käy, että tehtaan edustaja saa renkaita kaupaksi. Olisi kerrasaan kummallista väittää jotain muuta.