rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: jak900
« : 9.06.2025 kello on 19:45 »

Melkein tuo aikaisempi veikkaus osui oikeaan. Näitä virityksiä tulee vastaan aika usein, miksi niitä ei voi tehdä kerralla kunnolla  :-X
Kirjoittanut: mjh48
« : 8.06.2025 kello on 22:10 »

Hyvä kun toimii.
Siellä jarruvalon kytkimellä on tehtaan jäljiltä +12 V joka voi kytkeä myös sille avautuvalle kärjelle, ohjeen mukaisesti, ilman erillistä johdotusta
Kirjoittanut: Kivenkolo
« : 6.06.2025 kello on 10:14 »

No niin, perussyynä oli "Pelle pelottoman" tekemät ratkaisut ja kytkennät. Jarrukytkimelle jännite oli  ryöstetty jostakin mittaritaulun johdosta. Koska vakkari joskus toimi niin johto lienee ollut poikki tmv. Asennus ei ollut kaikilta osin ainakaan sen ohjeen mukainen mikä näillä sivuillakin on ollut saatavilla.

Nyt asennusta on muutettu niin että jännite otettiin sitä varten olevalta sulakkeelta ja nyt vakkari toimii.
Kirjoittanut: mjh48
« : 1.06.2025 kello on 13:20 »

Onko ongelma ratkennut?
Jos on, nnin tieto olisi hyvä jakaa auttamaan muita mahdollisesti saman ongelman kanssa painivia
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 23.05.2025 kello on 19:14 »

Laita + johto maihin esim polttimon kautta. Tyhjentää konkat.
Kirjoittanut: mjh48
« : 23.05.2025 kello on 18:48 »

Onko siinä se ns. iso liitin? Vai onko johdotus tehty ECUlle?
Uleensä 2006 mallissa on ollut se iso liitin.
Tarkista jarruvalokytkimen toiminta, tuleeko nastaan 1 eli  harmaa/musta johtoon 12 V kun virta on kytketty.

Kun kyseesä on kuitenkin "tietokoneen" ohjaus koeta resetoida se ekana, eli irroita akusta + johto n. 10 min ajaksi, ehkä ei auta, mutta ei myöskään maksa mitään.
Onhan radion koodi tallessa kun virran katkaisee, ettei radio lakkaa toimimasta
Kirjoittanut: Kivenkolo
« : 23.05.2025 kello on 18:24 »

Minulla on malli 244. Liitoksia ja liittimiä on käyty läpi mutta ei vaan ala toimimaan eikä syy ole selvinnyt. Saan auton ensi viikolla asiantuntijan hoteisiin, katsotaan ollaanko sen jälkeen viisaampia. Kiitos jo annetuista vihjeistä ja ohjeista.
Kirjoittanut: mjh48
« : 23.05.2025 kello on 10:40 »

Jäi mainitsematta että koodit on luettu mutta ei anna mitään. Kytkinpolkimessa ei ole anturia.

2006 Ducatoja on kahta mallia, malli vaihtui loppuvuodesta 244 -> X250
Kyllä siellä kytkinpolkimessa on anturi. Mistä se auto muuten tietäsi pedalia painetun.
Ainakin 244 mallissa se on hieman hankala havaita.
Kun itsellä ei ole enää autoa, niin en voi enää ottaa siitä kuvaa.
Tuolta löydät 244 version johdotuskaavion, mutta siinä ei ole sitä kykinpedalin anturia, koska se on vakio, eikä siihen tarvitse puuttua vakkari asennuksessa.

https://karavaanari.org/index.php/topic,14036.msg582336.html#msg582336
Kirjoittanut: jak900
« : 19.05.2025 kello on 19:51 »

Liitin ja kosketus viat on jokapäivä vastaan tulevia ongelmia. Piiri ensinmäiseksi käymään läpi, hyvin usein viat (hapettumia liittimissä ) löytyy näin ja komponenttejä tarvita laisinkaan.
Kirjoittanut: Kivenkolo
« : 16.05.2025 kello on 19:14 »

Minulla vakkari toimii erillisestä viiksestä, ei ole ratissa nappeja.