rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tikola
« : 12.05.2025 kello on 19:46 »

Ujeltaa tai jurisee paremminkin. Ja vika on kaarteissa ulommassa renkaassa, eli jos käännät oikealle ja jurisee niin vasen laakeri ja vasemmalle käännettäessä päinvastoin. Eli kun kaarteessa ulkorenkaalle tulee enemmän painoa/painetta se lisää jurinaa. Tuo on kyllä ollut sen jousesta kiinnipitämisen rinnalla ihan virheetön tapa todeta vika. Takalaakerissa on vika todella harvoin, eli kyllä se on enemmän kuin 9 kertaa 10:stä jommassa kummassa etusessa. Toki matkailuautossa takapään massa voisi teoriassa sen takalaakerinkin rikkoa, mutta henkilöautossa takalaakerin rikko on erittäin harvinainen.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 12.05.2025 kello on 18:21 »

Kivi antaa yleensä semmoisen kirskuvan äänen (korviin käyvän äänen). Pyörän laakeri ujeltaa suoraan ja toiseen suuntaan ajaessa, lopettaa kun kaartaa toiseen suuntaan esim 60km/h vauhdissa.
Kirjoittanut: Aakku
« : 11.05.2025 kello on 14:44 »

En ole vielä kiven mahdollisuutta tarkastanut. Vielä reissu jatkuu ni ei tunkkailla. Viimeksi sain kiviä pois ku peruuttelin täysillä ja sit voimakas jarrutus useamman kerran.
Ei onnistu peruuttamalla läheskään aina...

Sepelikivi kun on kulmikas, niin sen saa monesti vain vaikka pitkällä ruuvarilla ja jarrukilpeä taivuttamalla.
Kirjoittanut: seolekomennä
« : 11.05.2025 kello on 14:34 »

En ole vielä kiven mahdollisuutta tarkastanut. Vielä reissu jatkuu ni ei tunkkailla. Viimeksi sain kiviä pois ku peruuttelin täysillä ja sit voimakas jarrutus useamman kerran.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.05.2025 kello on 12:57 »

Entiwanhaan Pökötissä alkoi laakeri ääntämään ja sillä ajettiin vielä kuukausia.
Sitten korvat vaati vaihtamaan.
Kun toinen puoli aloitti, se ei kestänyt kun 40km.
Loput 10km piti jäähdyttää 1/2km välein.
Homma on siis lottoa…..
Kirjoittanut: 88k5
« : 10.05.2025 kello on 17:38 »

Onko se sepelikiven mahdollisuus poistettu...?

Pyörä ilmaan ja kuulostelua ja vaikka jousesta koittaa värinää tunnistaa. Jarrukilven takaa mahdollinen kivi pois, tai ainakin sen mahdollisuus poissuljettava.
Aika hyvin se kestää matkaa vielä, vaikka hitusen ääntelisikin.

Kivenpoistossa ensiksi kannattaa kokeilla peruuttamista. 98% todnäköisyydellä auttaa (ainakin kiven aiheuttamaan ääneen)
Kirjoittanut: seolekomennä
« : 10.05.2025 kello on 15:47 »

Kiitos mielipiteistä! Eikös me sit vkl uskalleta viettää autolla.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 10.05.2025 kello on 13:53 »

Mitä kovempi vauhti sitä kovemmalle joutuu....hitaammin parempi
Kirjoittanut: Aakku
« : 10.05.2025 kello on 09:47 »

Onko se sepelikiven mahdollisuus poistettu...?

Pyörä ilmaan ja kuulostelua ja vaikka jousesta koittaa värinää tunnistaa. Jarrukilven takaa mahdollinen kivi pois, tai ainakin sen mahdollisuus poissuljettava.
Aika hyvin se kestää matkaa vielä, vaikka hitusen ääntelisikin.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 10.05.2025 kello on 09:32 »

  Noin yleisellä tasolla.
  Aika harvoin pyörä lähtee omille teilleen laakeri vian takia, sisäkooli sattaa lähteä pyörimään joten akseli menee pilalle. Olen ajanut tuhansia kilometrejä ääntävällä laakerilla. Tosin on syytä kokeilla kuumeneeko se paljon enemmän kuin toisella puolella ja voimakkaasti rynkyttämällä todeta onko lappia paljon enemmän, vielä jos pystyy nostamaan ja pyörittelemään.