rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: ArcticKen
« : 22.04.2025 kello on 19:49 »

Esimerkiksi Hymer Eriba Nova SL -vaunussa on 51 mm paksu puusta vapaa pohja. Saksalaisilta sivuilta lukemani perusteella näyttää siltä että sekin on eräänlainen sandwich-rakenne jossa eriste on kahden lasikuitukomposiitt ilevyn välissä. Koko lattialevy tehdään tyhjiössä ja saadaan eristävä puusta vapaa pohja/lattia. Samantyyppinen mitä on jo pidempään käytetty laadukkaammissa matkailuautoissa (Carthago, Concorde jne.). Tietysti tuollaiseen komposiittipohjaank in voi syntyä halkeamia, mutta ainakaan ei tarvitse huolehtia siitä onko lattian vaneri (sisä- tai ulkopuolinen) terve.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 22.04.2025 kello on 18:51 »

  Tuossa vaimon -81 Spritessä on vaneeripohja, mielestäni hyväkuntoinen vielä. Tosin reilut 15 v. olen alustamassan ja vanhanaikaisen vaihteistoöljyn seoksella ruiskuttanut pohjan. Vielä sekin hyväpuoli tuossa on että tukijalat on pelkästään rungossa kiinni.
  Olen miniän ja pojan käynyt katsomassa neljää vaunua, kaikissa joissa tukijalat lattiassakin osittain kiinni, on ollut liian voimakas kaveri veivin varressa, lattia vaneerissa selvät vauriot.
   Hyvä olla haalarit ja valo mukana vaunukaupassa,jotta voi ryömiä alle.
  Tarinoiden mukaan voimakkaat veivaajat ovat saaneet oven päälle vekin, tai oven toimimattomaksi.
  Kiven iskemät omien havaitojeni mukaan kohdistuu lähinnä keulan alaosaan.
Kirjoittanut: putkimies
« : 22.04.2025 kello on 18:40 »

 Pohja/ lattia on kolmekerroksinen. Ylinnä ja alinna vaneri ja välissä eriste.
  Rakenteen jäykkyys perustuu siihen että nuo on liimattu yhtenäiseksi paketiksi. Vaneri on helppo liimata. Mikäli pohjavaneri on mätä, niin kosteus on tullut ylhäältä, tai ulkoseinistä ulkopuntaa "uittaen". Käytetyissä vaunuissa lattian kuuluu olla kantapään alla joustamaton.  Jos lattia kantapään alla joustaa niin hinnankin pitää joustaa.
Kirjoittanut: ArcticKen
« : 22.04.2025 kello on 14:53 »

Tervehdys karavaanarigurut! Mitkä ovat edut/haitat jos asuntovaunun pohja on tehty vanerista vs. se että olisi jonkinlaisesta lasikuitukomposiitt imateriaalista? Etsinnässä käytetty asuntovaunu joka soveltuu talvikäyttöön. Kaikissa pohjoismaissa tehdyissä hyvissä talvivaunuissa (Cabby, Solifer, Kabe, Polar) näyttää olevan perinteinen vaneripohja. Joissakin saksalaisissa vaunuissa on vanerista luovuttu. Kun vaunua on tarkoitus vetää pidempiä matkoja tulee varmasti kiveniskemiä jne. pohjaan.