Kirjoittanut: HiTec
« : 10.04.2025 kello on 15:18 »Silloin kuljettajasta tulee matkustaja.
No sitähän sitä ollaan jo muutenkin näillä uusilla itsestään ajavilla patteriautoilla

Kirjoittanut: HiTec« : 10.04.2025 kello on 15:18 »Silloin kuljettajasta tulee matkustaja. No sitähän sitä ollaan jo muutenkin näillä uusilla itsestään ajavilla patteriautoilla ![]() Kirjoittanut: Mautoilija« : 10.04.2025 kello on 15:10 »Silloin pitää antaa kaluston määrätä.Silloin kuljettajasta tulee matkustaja. Kirjoittanut: K.E.V« : 10.04.2025 kello on 14:36 »Entä jos ei ole teliä tai kitkavetopäätä?Silloin pitää antaa kaluston määrätä. Kirjoittanut: tsahkali« : 10.04.2025 kello on 13:50 »Lainaus Perusteena lakimuutosehdotukse lle käytetään kahdeksankympin ajoneuvokohtaisen rajoituksen aiheuttamaa liikennevirran epätasaisuutta ja väitteen mukaan tästä johtuvaa kohonnutta onnettomuusriskiä. Entäs sitten, kun ka:lla saa ajaa 'vain' 80km/h? ![]() Kirjoittanut: Mautoilija« : 10.04.2025 kello on 13:41 »kymmenet vuodet ajanut Euroopassa 100 km/h ja ylikin ilman probleemaa. Teli tulee hyvin perässä ja yksiakselisessa kitkavetopää auttaa.Entä jos ei ole teliä tai kitkavetopäätä? Keskivertoa parempi autoilija vaunun kanssa pärjää autobahnin vasemmalla kaistalla ilman ongelmia. Kirjoittanut: K.E.V« : 10.04.2025 kello on 12:51 »Vähänkin reippaammalla sivutuulella tullaan näkemään kaatuneita tai ojassa olevia yhdistelmiä. Vaunu ei juuri varoittele kuten mauto tekee.kymmenet vuodet ajanut Euroopassa 100 km/h ja ylikin ilman probleemaa. Teli tulee hyvin perässä ja yksiakselisessa kitkavetopää auttaa. Kirjoittanut: HiTec« : 10.04.2025 kello on 12:45 »Niin no tuon vaaditun "Tempo 100" vaatimukset voi käydä tavaamassa tuolta
https://www.tuev-nord.de/en/private/traffic/car-motorcycle-caravan/100kmh-approval-for-caravans/ Eli ihan järjestelmällisesti kaikille as.vaunuille ja yhdistelmille tuota ei sallittaisi, vaan siellä on lista erilaisia vaatimuksia molemmille jotka pitää täyttää. Näin allekirjoittaneen kohdalla melko akateemiseksihan tuo mahis kyllä jäisi, sillä tuskin kaikesta huolimati nykyistä yhtään kovempaa as.vaunun kanssa ajelisin, tuo rekkojen marssivauhti 85...90km/h mittarilukemalla tuntuu kaikesta huolimati itselleni ihan passelilta. Näin sitä mentiin aikanaan jo as.autollakin, vaikka siinäkin se 100km/h lätkä persuuksissa oli ja varmaan sama jatkuisi yhäkin, vaikka noilla nykyisin jopa täysiä tikkarinopeuksia saakin jo ajella. Kirjoittanut: Aakku« : 10.04.2025 kello on 12:19 »Jarruttomillahan saa jo painellakin 100km/h, mutta jarrulliset asuntovaunut on yhä 80km/h rajoituksen piirissä. Vaan nyt on jo Ruåtsissa aloitteita näiden vapauttamisesta jarruttomien kanssa 100km/h. Seuraakohan Suomi kovinkin nopeasti perässä? Olisikohan tässä paikka SFC:lle alkaa ajamaan tätä asiaa?Lisätään nyt vielä tämäkin... Mitäs se sitten tarkoittaakaan. Lainaus Toteutuessaan muutos ei koskisi automaattisesti kaikkia matkailuvaunuja, eli satasen huippunopeus vaatisi sekä autolta että vaunulta niin sanotun Tempo 100 -kriteeristön täyttymistä. Kirjoittanut: Karabiilisti« : 10.04.2025 kello on 12:06 »Jos vaunu kulkee 100kmh niin viimeistään tuossa vaiheessa on päästövero jo pakollinen tai sitten eduskunta ei ymmärrä asioista mitään.
Kirjoittanut: Mautoilija« : 10.04.2025 kello on 11:16 »Vähänkin reippaammalla sivutuulella tullaan näkemään kaatuneita tai ojassa olevia yhdistelmiä. Vaunu ei juuri varoittele kuten mauto tekee.
|