rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 99
« : 1.03.2025 kello on 10:49 »

Kyllä tuossa kuitenkin taitaa olla järkeä. Tinanappi laskee yksinkertaisella matematiikalla rekisteriotteista auton vetomassan ja trailerin rekisteriotteesta vetomassan yhteen ja huomaa, että 350 kiloa on liikaa. Siinä ei auta, että selittelen veneen painoa kevyeksi. Ei lähde netistä selvittelemään veneen painoa, vaan jos huono/normaali päivä poliisilla, niin todennäköisesti räppää sakon.

Tuossa tapauksessa kiistää sakon, koska se on annettu perusteetta.

Se traileri kun pitää oikeasti punnita.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 1.03.2025 kello on 10:48 »

Ja miks ihmeessä sen tinanapin pitäis mitään selvitellä kun laki ja asetus on selkeä...paperista katsotaan ajokorttiin vaikuttavat painot. Todellisuudella ei ole väliä. Jos ei anna sakkoa niin se on jonkin sortin virkarike.
Kirjoittanut: Reissu-Ari
« : 1.03.2025 kello on 10:30 »

No mutta eihän tuossa ole mitään järkeä. Auton vetokykyyn lasketaan vain se mitä siinä kärryssä on just sillä hetkellä oikeasti kyydissä, punnitaan vaikka vaa'alla jos ei muuten selviä. Mutta sitten ajokortista voidaan alkaa kaipaamaan sitä BE jos ne rek.otteesta yhteen lasketut numerot menee yli 3.500kg, tuossa ei sillä kärryyn lastatulla kuormalla ole mitään merkitystä.

Elikkäs käytännössä itselläkin tuossa ex. as.vaunussa oli jopa 500kg lastattavuutta (omamassa 1200kg, kok.massa 1700kg) mutta veturi ei kyennyt nyppimään kuin 1500kg. Kyllä, ajokortistani löytyy BE ja muutenkin kytkentä oli 100% laillinen kunhan en koskaan lastanut tuohon vaunuuni yli 300kg edestä tavaraa.

Kyllä tuossa kuitenkin taitaa olla järkeä. Tinanappi laskee yksinkertaisella matematiikalla rekisteriotteista auton vetomassan ja trailerin rekisteriotteesta vetomassan yhteen ja huomaa, että 350 kiloa on liikaa. Siinä ei auta, että selittelen veneen painoa kevyeksi. Ei lähde netistä selvittelemään veneen painoa, vaan jos huono/normaali päivä poliisilla, niin todennäköisesti räppää sakon. Minulla B96 kortti, joten riittää mainiosti tuon yhdistelmän vetelyyn. Vetokuorman laskemisesta ei tule myöhemminkään ongelmia, koska traileri modattu yksinomaan kyseiselle kilpaveneelle ja jos joskus myyn, niin trailerin kanssa menee eteenpäin.
Kirjoittanut: 99
« : 28.02.2025 kello on 12:12 »

Tuo dacia painaa luokkaa 1890-1970 mallista riippuen. Joten jo tuo kevyinkin.... 1850 + 1890 = 3740 eli se pikku eemeli tarpeen kortissa.
Jos eemli puuttuu niin sitten tarpeen kevennys tai kortin korotus. Korotus maksanee noin 180e. (jos pääsee läpi kokeista kerralla)

B96 korotus riittää, pelkkä inssi peräkärryn kanssa ilman käsittelykoetta tai kirjallisia..
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 28.02.2025 kello on 10:30 »

Tuo dacia painaa luokkaa 1890-1970 mallista riippuen. Joten jo tuo kevyinkin.... 1850 + 1890 = 3740 eli se pikku eemeli tarpeen kortissa.
Jos eemli puuttuu niin sitten tarpeen kevennys tai kortin korotus. Korotus maksanee noin 180e. (jos pääsee läpi kokeista kerralla)
Kirjoittanut: HiTec
« : 28.02.2025 kello on 08:27 »

No mutta eihän tuossa ole mitään järkeä. Auton vetokykyyn lasketaan vain se mitä siinä kärryssä on just sillä hetkellä oikeasti kyydissä, punnitaan vaikka vaa'alla jos ei muuten selviä. Mutta sitten ajokortista voidaan alkaa kaipaamaan sitä BE jos ne rek.otteesta yhteen lasketut numerot menee yli 3.500kg, tuossa ei sillä kärryyn lastatulla kuormalla ole mitään merkitystä.

Elikkäs käytännössä itselläkin tuossa ex. as.vaunussa oli jopa 500kg lastattavuutta (omamassa 1200kg, kok.massa 1700kg) mutta veturi ei kyennyt nyppimään kuin 1500kg. Kyllä, ajokortistani löytyy BE ja muutenkin kytkentä oli 100% laillinen kunhan en koskaan lastanut tuohon vaunuuni yli 300kg edestä tavaraa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 28.02.2025 kello on 06:59 »

Eihän tuon takia, että autoon voi tuon kytkeä, tarvii muutoksia. Toinen asia on, jos ajokortti jää pieneksi..
Kirjoittanut: Reissu-Ari
« : 28.02.2025 kello on 05:46 »

Onnistuuko 1850 kg peräkärryn vetokuorman madaltaminen 1500 kg kuormalle katsastuskonttorill a? Minulla kölipurjeveneen alla venekohtaisesti tehty traileri, joka ylimitoitettu kuormansuhteen.
Ajatellut kolmosautoksi Dacia Bigsteriä ja sen mallin vetokyky on 1500 kg. Traileri veneineen jää reilusti alle 1500 kg.