Kirjoittanut: jus66si
« : 2.04.2012 kello on 20:37 »Tänään tutkin tuon latausjännitteen kunnollisella mittarilla ja kävi ilmi, että lataus oli normaali.
13.7- 14.6V:n välimaastossa pysyi vaikka vähensin tai lisäsin kuormaa. Kun jännite nousi tuonne 14.6 V:iin säädin laski sitä. Jännite ei myöskään "sahannut". Vertasin noita arvoja myös hupiakulle menevään jännitearvoon. Hitusen kulki jäljessä matalammalla arvolla. Tuo hupiakki on kin paremmassa iskussa.
Auton omia mittareita katsoessa täytyy näköjään katsoa tarkemmin ja oikeasta kulmasta. Menin ns. "vanhanaikaiseen" eli katsoin hieman sivusta ja viisari loi varjon taustavalon kanssa, jollon silmä valehtelee.
Dukaton korjauskäsikirjassa jännitearvo on näköjään merkitty maksimissaan 15 Volttiin.
Eli kaikki ok. Tuo ledeillä näyttävä laite ei ole tarkoitettu näköjään ajonaikaiseen valvontaan, vaan ihan toiminnan perustarkistukseen.
13.7- 14.6V:n välimaastossa pysyi vaikka vähensin tai lisäsin kuormaa. Kun jännite nousi tuonne 14.6 V:iin säädin laski sitä. Jännite ei myöskään "sahannut". Vertasin noita arvoja myös hupiakulle menevään jännitearvoon. Hitusen kulki jäljessä matalammalla arvolla. Tuo hupiakki on kin paremmassa iskussa.
Auton omia mittareita katsoessa täytyy näköjään katsoa tarkemmin ja oikeasta kulmasta. Menin ns. "vanhanaikaiseen" eli katsoin hieman sivusta ja viisari loi varjon taustavalon kanssa, jollon silmä valehtelee.
Dukaton korjauskäsikirjassa jännitearvo on näköjään merkitty maksimissaan 15 Volttiin.
Eli kaikki ok. Tuo ledeillä näyttävä laite ei ole tarkoitettu näköjään ajonaikaiseen valvontaan, vaan ihan toiminnan perustarkistukseen.
