rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: ajuri
« : 5.02.2025 kello on 16:22 »

asiaa sivuten... faija opetti hymer trump, mersun pohjalla ja automaatilla, ajaan manuaalisesti yhden pienemmällä kuin mitä automaatti tarjosi. Tiedä sitten mitä oli kuullut?

mutta miten norjassa isoissa mäissä moisilla mennä.. prätkäreissuilla bongasin monta asuntoautoo jotka tainneet vaihteiston ylämäkeen räjäyttää? uskaltaako isoihin mäkiin ja hitaisiin mutkiin manuaalillakaan?
Kyllä laatikko kestää ihan hyvin vuorilta alastulon, kun ajaa Manuaali puolella. Mikäli ajaa automaatilla ja painat hiukankin jarrupoljinta, laatikko vaihtaa pienemmälle ja huutaa kyllä melko lujaa. Ylöspäin menee kyllä hienosti kun on vaan moottorissa  tehoa ja vääntöä. Meillä 180 hv. Ajettiin ensin lofooteille ja sieltä sit Kroatiaan. Itävallan alpit mentiin hienosti ylös alas ja takas. Tuli ajeltua viime syksynä 11 000 km. No toihan on kokemuksena aika pieni mut auto toimi hienosti ja polttoaineen kulutus vain 9.8 l koko reissulta. Thumb
Kirjoittanut: joe244
« : 27.09.2024 kello on 23:57 »

mutta miten norjassa isoissa mäissä moisilla mennä.. prätkäreissuilla bongasin monta asuntoautoo jotka tainneet vaihteiston ylämäkeen räjäyttää? uskaltaako isoihin mäkiin ja hitaisiin mutkiin manuaalillakaan?
Ainakin vanhempi (2006) fiatin manuaali pelaa norjat, kroatit, montenegrot, albaniat, ... menee ylös ja alas ilman ongelmia. Tosin autossa painoa vain 3.2t ja moottorina väkivahva 2.0 84hp.
Pisin yhtäjaksoinen ajo yli 10h albanian, kosovon, pohjois-makedonian vuoristossa. Jyrkissä mutkissa ylämäkeen piti ajaa kakkosella, kun kolmosella ei jaksanut. Ykköstä ei tarvinnut laittaa montaa kertaa.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 27.09.2024 kello on 08:10 »

Oisko hyvälle ulkoiselle lisälauhduttimelle paikka tässä?

Jos kerta vaihteita rupeaa tehdas vähentämään, niin luulen ettei pelkä lauhdutin auta.
Ei se mersussa ja volkkarissakaan (man myös ) toimi jos laitetaan mopon loota isoon vekottimeen.
Kirjoittanut: Tietis
« : 27.09.2024 kello on 07:55 »

Höpöhöpö, automaatti hakee itse pienempää. Tosin voihan vaihtaa pienempää jos mahdollista. Olen kyllä nähnyt mäkeen jääneitä, ylikuumenemisesta kyse.
Juuri näin, automaatti hoitaa hommansa. Mulla alustana MAN TGE 8-lovisella automaatilla. En tiedä kenen tekemä tuo loota on. Hakee kyllä nätisti pienempää vaihdetta. Maantienopeuksissa voidaan jyrkemmässä mäessä mennä vitosellakin.

Alämäessäkin hakee ihan itsekseen pienempää, jos kaasupoljin on ylhäällä ja sitten jos vähän hipaisee pedaalia, vaihtaa kasille ja antaa mennä.

Vakkari päällä toimii suunnilleen samalla tavalla. Kyse perinteisestä vakkarista, valitettavasti.

Auton itsensä tekemä moottorijarrutus ei ole jyrkissä pitkissä mäissä tarpeeksi voimakas ja silloin vaihdan itse pienemmälle. Muutoin en koskaan koske vaihteenvalitsimeen . Sitä vartenhan se automaattiloota on.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 26.09.2024 kello on 20:40 »

Tuolla promobilin jutussa oli selkeästi kerrottu syy ja aiheuttaja eli kuumuu liikaa ja on painoa liikaa tuolle laatikolle.
Oisko hyvälle ulkoiselle lisälauhduttimelle paikka tässä?
Kirjoittanut: "Masi"
« : 26.09.2024 kello on 20:24 »

Tuolla promobilin jutussa oli selkeästi kerrottu syy ja aiheuttaja eli kuumuu liikaa ja on painoa liikaa tuolle laatikolle.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 26.09.2024 kello on 20:21 »

Ja jos ei hae, runttaa kaasun pohjaan, niin pienenee.
Kyll mullakin, mutta ei tuossa tilanteessa. Itsellä +/- vaihteistossa niin voi vapaasti valita.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 26.09.2024 kello on 20:00 »

Höpöhöpö, automaatti hakee itse pienempää.

Ja jos ei hae, runttaa kaasun pohjaan, niin pienenee.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 26.09.2024 kello on 19:52 »

On aika monta kilometriä tultu ala ja ylämäkeä. No problem
Kirjoittanut: Aakku
« : 26.09.2024 kello on 19:39 »

Höpöhöpö, automaatti hakee itse pienempää. Tosin voihan vaihtaa pienempää jos mahdollista. Olen kyllä nähnyt mäkeen jääneitä, ylikuumenemisesta kyse.
Mulla on 6- vaihteinen Aisin...

Ei ylämäki niin pahalta tunnu, mutta pitkät laskut arveluttaa. Liekö öljyt kovilla, kun moottori jarruttaa kierrokset korkealla. Jarruakaan ei parane loputtomasti käyttää.